Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 1,121 total)
  • Author
    Linn wrote:
    Stark grabb!!! Och ett stort plus för filmerna oxå :emo-thumb :emo-thumb

hehe, jo tack. Mm det blir tuverr inga filmer nu ner jag e i kroatien, men so for jag e hemma igen so blir det filmer!

stahlberg wrote:
    Fantastiskt bra! Jag trodde också marjklyft skulle vara tungt efter tunga böj. Verkligt bra (synd man inte tycks få se filmer, men huvudsaken är att träningen går som den ska)!

Jag kan sms-a först vid halv nio, så ser vi om du är hemma då, så ringer jag.

Hmm jo det e synd, men kan sega att det gick bra, veldigt! Kommer med mitt pass snart. Och du har det andra nummret du ska ringa, men jag piper dej forn det sen ikvell so vet du.

Vad faaaan? Forsvann mitt trenings pass fron 29 December? Eller skrev jag inte ens dit det? Kan nogon hjelpa mej att komma ihog???

Vad fan….. Aja Skriver det lite kort nu isf!

Benkpress med fotterna uppe. 4X4 122.5
    Decline benk 5X5 115
    Floorpress 3X5 100

MEN nu ner jag skrev detta.. JAG VET ATT JAG HAR SKRIVIT DET EN GONG INNAN!!!!!? Har inlegget forsvunnit????

2 Januari 2007

Explosiv benkpress: 3X5 105 kg

Klossbenk , 14 cm kloss : 3X3 175 kg.

Smalbenk: 3X5 110 kg

Frenchpress:

47.5 kg X5
    57.5 kg X5
    62.5 kg X5
    65 kg X5 ( Fick hjelp med sista).

Magen 2X30 typ…Ska trena mage sen hemma , ikvell.

Dagens pass var super bra. ! Jag har fotfarande kenningar i triceps, (venstra) Men det funkade bra med de tunga vikterna iaf. Fick mest kenningar i frenchpressen.

Klossbenken Gick bettre en planetrat, jag skulle haft 2X2, men hojde, det var for lett anars.

Explosiva benken gick normalt bra. Inte mycket att sega om det.

Frenchpressen e det deremot mer att sega om. Jag skulle afr nogot kring 50 kg, och typ 3-5X5. JAg visste inte att stongen vegde 7.5, trodde det var 10. So forsta var bara 47.5. Det var lett, men det kenndes i triceps. Sedan hojde jag, men 2 femmor, och visste knapt hur mycket det var po, fick tenka efter sedan. Det var ockso lett, sedan hojde jag med 2.5 po varje sida. Do tenkte jag inte so mycket, trodde det typ var 60. MEn det var 62.5. Okej, sedan tog jag po 1.25 po varje sida. OCh so blev jag fundersam po hur mycket det var, for det sog tungt ut. Men so tenkte jag, ”asssh… Jag kor och reknar sedan ”. Jag gjrode 4 tunga reps, och med den sista fick ja hjelp med. OCh det var 65 kg, kom jag fram till. Det var ja nojd med, eftersom jag e lite dolig i min venstra triceps, och jag korde med mycket tyngre vikter en planerat.

:) :D

Med ett ord : bra!! Mer ikväll i telefon!

3 Januari 2007

Idag var jag trott, inte so laddad, hade en dolig dag, men allt funkade trots detta relativt bra…

Marklyft fron 3-4 cm.: 3X3 190 kg

Jag filmade set nummer tvo och tre. Der jag sog att hofterna lyfter for tidigt, so det var inga teknik lyft tror jag, mer vilja och rostyrka lyft. Men Krister, du for kolla po filmerna sedan ner jag kommer till sverige! :

High box squat: 3X5 180 kg

No Commmmments, det var lett.

Shrughs:

5X150
    2X5 160
    5X170 :)

Oj oj. Skulle vart 3X5 po 150. Men eftersom de hjelpte mig med dragremmar so vart det so himla lett, so jag hode till 160 och sedan 170. Hoppas detta inte gor so mycket .

Kabeldrag: 3X8 115 kg.

Rett nojd med dagens pass, ja drog up 190 3X3 som ja skulle, men det var rett tungt… Men upp skulle det :) Berodde nog po att dagsformen inte var den besta!

MEn nu ska jag hem och eta ! Krister du kan ringa kl 8 om jag inte sejjer nogot annat, eller mellan 8- 8.30 – 9 ? Ner du kan, !

Bra pass, med andra ord. Marklyftet SKA vara tungt. 3×3 från upphöjning med vikten 190 får gärna väga. Det viktiga är att man klarar dagens mål, fastän det är tungt – och det gjorde du. Enligt ursprungsplanen skulle du upp till 190-195 kg, så du har redan nått ditt mål (fastän du lyfter från en något högre upphöjning). Skulle det inte alls vägt något idag så hade programmet varit dåligt planerat.

Vi har tre möjligheter att träna det sista passet innan programmet byter. Dem ska jag återkomma till. Alla tre har för- och nackdelar, som jag ska räkna upp. Men man kan redan nu säga att det är mycket bra, för du har klarat målet för marklyft från plattform. Och det var INTE lågt satt!

Bra med lätta high box squat, som vi ökar. Det gör heller inget att du går högt upp i shrugsen – tvärtom. Detta var näst sista gången du hade dem före SM. Ordna remmar till nästa gång igen, och gå TUNGT!

Det är roligt när passen är lätta. Det är lika roligt när vikterna är tunga och man klarar dem ändå.

Trots vad vi sa igår kväll tror jag KLOCKAN NIO skulle vara den bästa tiden för mig att ringa. Passar det?

Träningen går bra ser jag din starking! :emo-thumb Ser fram emot nästa pass!

polaren wrote:

Jo do, treningen flyter po!!! Kommer tvo pass till innan jag ska oka hem till Sverige :)

stahlberg wrote:
    Bra pass, med andra ord. Marklyftet SKA vara tungt. 3×3 från upphöjning med vikten 190 får gärna väga. Det viktiga är att man klarar dagens mål, fastän det är tungt – och det gjorde du. Enligt ursprungsplanen skulle du upp till 190-195 kg, så du har redan nått ditt mål (fastän du lyfter från en något högre upphöjning). Skulle det inte alls vägt något idag så hade programmet varit dåligt planerat.

Vi har tre möjligheter att träna det sista passet innan programmet byter. Dem ska jag återkomma till. Alla tre har för- och nackdelar, som jag ska räkna upp. Men man kan redan nu säga att det är mycket bra, för du har klarat målet för marklyft från plattform. Och det var INTE lågt satt!

Bra med lätta high box squat, som vi ökar. Det gör heller inget att du går högt upp i shrugsen – tvärtom. Detta var näst sista gången du hade dem före SM. Ordna remmar till nästa gång igen, och gå TUNGT!

Det är roligt när passen är lätta. Det är lika roligt när vikterna är tunga och man klarar dem ändå.

Trots vad vi sa igår kväll tror jag KLOCKAN NIO skulle vara den bästa tiden för mig att ringa. Passar det?

Hmm jo ring du kl 9 om det passar. Skrev ut det dar ” PM:et” Ska lesa igenom det noggrant. Men jo visst var det bra att jag klarade det. Och det hade varit enkelt om jag inte :

* Sov for lite, just idag
    * Var tjurig po slekten lite, for de veckte mej o bla bla
    * Inte kunde koncetrera mig so himla bra
    * Om det inte var sooo mycket upphojt. Planen e 3, jag e po 4 :)

Men visst funkar det :D Kul och verkligen fo slita ockso !

polaren wrote:

Jo do, treningen flyter po!!! Kommer tvo pass till innan jag ska oka hem till Sverige

stahlberg wrote:

Hmm jo ring du kl 9 om det passar. Skrev ut det dar ” PM:et” Ska lesa igenom det noggrant. Men jo visst var det bra att jag klarade det. Och det hade varit enkelt om jag inte :

* Sov for lite, just idag
    * Var tjurig po slekten lite, for de veckte mej o bla bla
    * Inte kunde koncetrera mig so himla bra
    * Om det inte var sooo mycket upphojt. Planen e 3, jag e po 4

Men visst funkar det :D Kul och verkligen fo slita ockso !

bara köra på Damir. ska bli intressant att se vad du kan klara av på USM. snart börjar träningen inför tävlingen i maj för mig. f*n vad jag längtar. ha d bra. säker på att du kommer sätta många PB på SM.

bra pass!:up: Det kommer bli grymma vikter till USM.

Bernhard wrote:
    bra pass!:up: Det kommer bli grymma vikter till USM.

Hehe jo tack ;) Borjar toppningen veckan ner jag kommer hem till sverige. Ska bli tvo pass i JSK, Vanliga po lordag, tung boj+benk och sedan marklyft po Tisdagarna, med drekt . JO ska nog bli lite kilon ! Gor nog bra for dej med ska du se. DU ska go i 82.5 ?

rinse wrote:
    bara köra på Damir. ska bli intressant att se vad du kan klara av på USM. snart börjar träningen inför tävlingen i maj för mig. f*n vad jag längtar. ha d bra. säker på att du kommer sätta många PB på SM.

Jo PB blir det till 100% i alla 3

Men jag ska satsa po … hmm tror det e 3 Sm rekord ockso :) Ett av dem slor jag om jag slor mitt PB i benk, Sen e det totalen 617 eller nogot. Och Mark, 245, tror jag det e po, for se om ja hinner komma upp po de vikterna, men det tror jag.

SKa du gora en jurnal do? eller har du redan en ! Lycka till. Min toppning borjar ockso snart.:up:

4 Januari 2007

Idag efter passet kenndes det i brosten och i triceps. Inte konstigt, var ett tufft pass…:

Benkpress med fotterna uppe: 4X4 127.5

Okej, her ligger jag 2.5 kg fore i ” max planeringen ” i benk. I boj o mark ligger jag po max. Men det var inte so tungt som jag trodde att det skulle vara, jag klarade av alla 4 serier rett lett. Inga problem!!!

Decline benkpress: 3X5 115 kg

Hmm Krister, Jag vet inte om vi sa 120 igor ??? Men det stod 115 po pappret so jag korde 115??? Derfor oste jag po mer i rackbenken istellet :| For o vara helt seker, att passet skulle bli effektivt.

Floorpress: 3X5 110 kg.

Detta var ockso relativt lett, eftersom jag slapplande av i ca 2-3 sek innan jag pressade upp stongen.

Benkpress i rack: 100X5, 110X5, 120X5

100, 3X5? Skulle vart for lett, so jag hojde lite. For jag har long vila, och jag korde det inte forra veckan. Tror inte det gor so mycket.

Nojd over dagens tunga pass. ! Tung boj imon, do jag i slutet har 190X2, som jag lindar sjelv. Men det ska nog go bra!

Damir din starke bosnier :)

laham wrote:
    Damir din starke bosnier :)

Haha jo, Klart jag e en stark Bosnier ;)

Vad e do do ? X Din starke? (Svenne) gissar jag :)

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.