Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Damir – JSK – Styrkelyfts träning!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 augusti, 2007 at 00:09 #792401Anonym anvandareMember
Ståhlberg: Bra, gå ner. Damir: Nääej.
Lät så jäkla roligt:D
Riktigt bra gjort och dra 285 också:emo-thumb
25 augusti, 2007 at 12:12 #792402Anonym anvandareMemberdarcytucker wrote:Ståhlberg: Bra, gå ner. Damir: Nääej.Lät så jäkla roligt:D
Riktigt bra gjort och dra 285 också:emo-thumb
hahahaha. mmm. Vet, ville hålla kvar lite, men hade slitit rätt bra på händerna så jag höll inte så länge.
Sami.A wrote:Shit asså, du är 89:a och tar snart 300kg i marklyft, jag är så jävla imponerad. :up:
Keep going.Hehe, ja, tack så mycket.
25 augusti, 2007 at 14:26 #792403Anonym anvandareMemberBra marklyft Damir, synd bara det med axlen men om jag ”känner” dig rätt så kommer inte stoppa dig på VM ändå. Kör nu hårt och ge järnet. Vill se blågult på pallen:emo-thumb.
25 augusti, 2007 at 14:41 #792404Anonym anvandareMember_Rocky_ wrote:Bra marklyft Damir, synd bara det med axlen men om jag ”känner” dig rätt så kommer inte stoppa dig på VM ändå. Kör nu hårt och ge järnet. Vill se blågult på pallen:emo-thumb.MMtack..
Jo, har nog inte ens tänkt så, ÄN.. Men när du väl säger det så… Har du nog rätt.. Kommer ju att skita i det helt, och göra en bra tävling iaf. Får ja 3 böjar, så kommer jag sikta in mig på 800 kg totalt! Har jag tänkt, men detta är inget direkt mål…
Vi ska se.. vi ska se
Kör på du me. :up:
25 augusti, 2007 at 15:03 #792405Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:MMtack..Jo, har nog inte ens tänkt så, ÄN.. Men när du väl säger det så… Har du nog rätt.. Kommer ju att skita i det helt, och göra en bra tävling iaf. Får ja 3 böjar, så kommer jag sikta in mig på 800 kg totalt! Har jag tänkt, men detta är inget direkt mål…
Vi ska se.. vi ska se
Kör på du me. :up:
Jo vi får hoppas att allt går vägen, och man gör bara sitt bästa i ditt fall kommer det att räcka långt. Ja det ska jag göra, kör igång igen på måndag, så blir det ”normal” träning i 2 veckor sen ska jag nog köra lite tyngre. Kolla min journal så får du se:P
25 augusti, 2007 at 15:31 #792406Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:? oj var svårt. hmm. Grejjen är ju att ” Stahlberg ” på forumet är ju min tränare, och han kan ju alla de teori sakerna… Han som gör alla programen också, inte bara åt mig, utan 5 andra från min klubb…Men lite på rak arm, grundläggande:
1. 1-5 reps
2. 2-5 set
3. I början ska du öka proggresivt, funkar väldigt bra. Börja på en LÅG vikt höja varje vecka, med lite i taget.
4. Köra SL grenarna först, sedan komplimenten
5. SL övningarna ska alltid vara i början av passen, mest energi på dem.
6, tunga SL övningar lätta kompliment, och tvärt om.
7. Köra varierat ( som med all annan träning )..Ahh det finns massor, men det var lite gran iaf,.
Kollade lite gamla inlägg från din uppbyggnad Damir för att få lite ideér till min egen träning. Håller med om det mesta som står men hakade upp mig på punkt 6. Varför lätta komplement på tunga dagens styrkelyft, och tunga komplement på lätta dagens styrkelyft? Borde det inte vara bättre med tungt-tungt, lätt-lätt? Vad säger du om detta Ståhlberg? Själv tycker jag det bör förstöra för fiberomvandligen och explosiviteten om du du kör tunga komplement när du kör lätt böj, bänk eller mark….
25 augusti, 2007 at 15:41 #792407Anonym anvandareMemberOm jag har en Explosiv dag, i bänk tex, så kör jag lätt hela dagen.
25 augusti, 2007 at 20:31 #792408Anonym anvandareMember(stahlberg, inloggad som Damir). Jag håller med. Så tränar nog Damir också. Dvs tung bänk-tunga komplement, explosiv bänk-explosiva(lätta) komplement. Jag håller med om att fiberomvandling och explosivitetsträning skulle störas av att träna annorlunda. Den enda gång jag ”syndar” mot detta är när programmet gäller rena nybörjare. I mitt första program till Damir följde jag det inte hundraprocentigt, men i de följande (och i framtiden) har jag gjort det. Dessutom anser jag att explosivitetsträningen blir ännu viktigare i framtiden än vad den är nu (för Damirs del alltså. Men det gäller i princip alla SL-are.)
26 augusti, 2007 at 00:11 #792409Anonym anvandareMemberDamir_T wrote:(stahlberg, inloggad som Damir). Jag håller med. Så tränar nog Damir också. Dvs tung bänk-tunga komplement, explosiv bänk-explosiva(lätta) komplement. Jag håller med om att fiberomvandling och explosivitetsträning skulle störas av att träna annorlunda. Den enda gång jag ”syndar” mot detta är när programmet gäller rena nybörjare. I mitt första program till Damir följde jag det inte hundraprocentigt, men i de följande (och i framtiden) har jag gjort det. Dessutom anser jag att explosivitetsträningen blir ännu viktigare i framtiden än vad den är nu (för Damirs del alltså. Men det gäller i princip alla SL-are.)Okej, då är vi av samma åsikt då. Tänkte bara eftersom Damir hade skrivit det under grundläggande styrkelyftskunskaper, alltså ”tunga SL övningar lätta kompliment, och tvärt om.” Men då är det precis tvärtom du menar Damir…
26 augusti, 2007 at 11:42 #792410Anonym anvandareMemberFantomen wrote:Okej, då är vi av samma åsikt då. Tänkte bara eftersom Damir hade skrivit det under grundläggande styrkelyftskunskaper, alltså ”tunga SL övningar lätta kompliment, och tvärt om.” Men då är det precis tvärtom du menar Damir…haha, ja tydligen.
Tror att just det där, har jag fått av stolpen. Han kör efter den principen.
Funkat bra för honom. Men jag kör ju så där som du också menar!
27 augusti, 2007 at 23:12 #792411Anonym anvandareMember27 Augusti 2007
Serieomgång 3 på Söndag, Vm resa på onsdag, tävlar på Lördag!!! Det närmar sig!
Idag blev det ingångsvikten till VM, 285 kg, ett väldigt bra lyft! Säker ingång hoppas vi!
Planen är altsså… Följande:
Serie 3: KB: 285 ( Vm ingång ), 300 ( Andra vikten på VM som det är tänkt).
Bänkpress: Inte als mycket, 150?
Marklyft: Om allt går som det ska: 260, 275, 285. Lite mer på Vm ska vi tro.
[youtube=eL2jxb_A4XQ]
27 augusti, 2007 at 23:54 #792412Anonym anvandareMemberVarför bara 150 i bänken? ska du köra utan tröja för du har klydd med axlen eller bara skämtade du? Jouni har inte ringt än snackade med han i onsdags och han sa att han skulle ringa när han visste men jag får väl ringa han snart om han inet hör av sig.
28 augusti, 2007 at 06:52 #792413Anonym anvandareMemberISak_899 wrote:Varför bara 150 i bänken? ska du köra utan tröja för du har klydd med axlen eller bara skämtade du? Jouni har inte ringt än snackade med han i onsdags och han sa att han skulle ringa när han visste men jag får väl ringa han snart om han inet hör av sig.Okej. Ringa han, han är seg. Tar det andra på PM…
1 september, 2007 at 00:33 #792414Anonym anvandareMemberHur värmer du upp för ben? Reps/set/vikt?
Läste lite på de äldre post:sen men förstod inte riktigt.
Ser bra ut Piskar ju mig kb
1 september, 2007 at 09:32 #792415Anonym anvandareMemberÖhman wrote:Hur värmer du upp för ben? Reps/set/vikt?Läste lite på de äldre post:sen men förstod inte riktigt.
Ser bra ut Piskar ju mig kb
Jag kör stången X 10? 70×5, 100×1, 150×1 190×1
Sen tror ja att jag är varm.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.