Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – JSK – Styrkelyfts träning!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 1,121 total)
  • Author

Krister: Ja kollade på dräkten vad det var för någon…

Titan Centurion NXG+
    , Storlek 46 :)

Har läst igenom din journal, grymt stark du är och schysst med filmer! =)

Lycka till på framtida satsningar i tävlingssammanhang, kommer följa journalen :up:

Damir_T wrote:
    Nja jag har ju kört wave loadning, så inget av passen har varit redigt tungt! Kommer nu när jag ska börja toppa..

Eftersom jag e bannan på kollo tills 16 så har jag ju ej kunnat följa din träning, hur går det? När börjar du toppa?

Gutt med waveloading vill jag säga. Min träning har gått hyffsat bra faktiskt. Snart så börjar toppningen i alla tre. Just nu så håller vi på att toppa lite mark.

Timme wrote:
    Gutt med waveloading vill jag säga. Min träning har gått hyffsat bra faktiskt. Snart så börjar toppningen i alla tre. Just nu så håller vi på att toppa lite mark.

Okej! Jag började toppningen i mark idag. :) Böj å bänk nästa vecka.

Erik_Hellström wrote:
    Har läst igenom din journal, grymt stark du är och schysst med filmer! =)

Lycka till på framtida satsningar i tävlingssammanhang, kommer följa journalen :up:

Okej, kul att du ska följa ! :) Jo filmer kommer komma från varje tränings pass typ, kommer ca 15 st snart :) men rätt jobbit att ladda upp allllllt.!

Tack tack.

9 Januari 2007

Idag började jag toppningen , lite lätt i mark, och körde sista veckan med grundträningen,. ! Idag var jag stark :D

Marklyft upp höjt 3 cm : 195X3

[youtube=bc5H6rzg2MY]

Första normala marklyftet på 2 månader, men dräkt, vilket jag aldrig har gjort,första blev dåååålig, sedan bättre å bättre! Se själva:

205X1
    [youtube=fwp31ldMpU0]

Efter första, så visade stolpe och Asil hur jag skulle göra, snabbt ner ta tag och upp. Andra blev FÖR snabb och jag drog det med fingrarna.

205X1
    [youtube=ECDn9wDTyqo]

205X1
    [youtube=GZ32SwRgLyI]

Detta var lätt det bästa lyftet, Stolpen tyckte att jag på 4 lyft redan fick bra teknik! Det tyckte faktist jag me ^^,

205X1
    [youtube=IPJ7BaZnsEE]

High box squat: 190X5, 200X5, 210X5 ( visar bara filmen på 210 )

Orkar inte ladda upp alla…. Men de andra seten var mer explosvia, och jag slappnade av mer. Men En sak som vi kom fram till var att jag slappnar av i hela kroppen, VILKET VAR EXTREMT FARLIGT:… Jag hade hört fel Från krister, skulle bara slappna av i höften, vilket är svårt! Men bra att vi kom på det iaf!

[youtube=7uQzhlxf5M0]

Shrugs med remmar igen:
    150X5, 170X5, 180X5, 190X5.

På 180, fastade den lite, där jag blev lite förbannad, kolla:
    [youtube=TPgFexWGle0]

190 gick me bra, då jag var extremt trött:
    [youtube=nlW6wZN_2Bw]

Sedan körde jag mina vanliga goodmornings. Och jag körde lite anurlunda i 2 set, som Stolpen visade. … Där jag skulle ha HELT raka ben typ.

120X5
    [youtube=AfgoRiVB8Ng]

120X5
    [youtube=dWyaNdF5Fy8]

Dagens pass var redigt bra och tungt. Smygstartade toppningen med dräkt osv. Första gången, det var lite svårt, men det blev bättre och bättre!

Nöjd! :emo-thumb

Ser ut som om 3 markfilmer ej funkar, laddar upp dem på nytt.

205X1, set 1.

[youtube=5dEL2_d-kIg]

205X1, set 2

[youtube=HkOCUcAsDpc]

205X1, set 3

[youtube=66rdOBjqmZg]

Jag sitter vid en dator där jag inte kan se filmerna. Jag ser dem ikväll, och kommenterar dem sedan.

Angående de komplementövningar som det blev lite missförsånd i. Rent allmänt kan sägas att man kan göra komplementövningar (eller styrkelyft) rätt eller direkt fel. Ett sådant direkt fel är att slappna av i mage/korsrygg i boxsquat (eller liknande övningar). Orsaken till att det är fel är att det kan förorsaka skada. Därför var det enormt bra att Daniel Back märkte det, så fick vi det korrigerat. När det gäller att göra rätt så kan man göra ”rätt på flera sätt” – inte bara på ett sätt. I det fallet kom korrigeringen av good-morningen en smula olämpligt (men det är ingen fara ändå).

Angående high boxsquat (i detta program, enligt min åsikt). High boxsquaten utförs för att du ska 1) stärka detta läge i knäböj, 2) i någon mån stärka startpositionen i marklyft, 3) låta höfterna arbeta mycket (och dessutom övriga inblandade primärt och sekundärt arbetande muskelgrupper), samt 4) träna att ”skjuta in höfterna” i knäböj. Därför utförs boxsquaten från ”ungefär markstartposition”. Man sätter sig ner, ”gungar” något bakåt, slappnar av i höfterna men HÅLLER ALLA ANDRA MUSKLER SPÄNDA, spänner höfterna och exploderar snabbt uppåt/något framåt. Det är enormt svårt att slappna av bara i höfterna. Kan man inte det är det bättre att hålla allt spänt än att slappna av i midjan (som alltså är ett felaktigt utförande). Övningen är dock (helst) inte touch-and-go. (Övningen utförs helt enligt westside.principerna för boxsquat. För övrigt slappnar du av på motsvarande sätt i triceps i floorpress, fastän det är mycket lättare än att slappna av i enbart höfterna).

Good-morningen har jag försökt göra knäböjliknande, därför att jag vill att den 1) tränar mitten i knäböj (och i någon mån i marklyft), 2) tränar att ”skjuta in” höfterna i knäböjmitten samt 3) tränar hela ”midje-, höft-, baksida lår-regionerna”. Jag vill dessutom att möjligast tunga vikter används. Av dessa orsaker blir det fråga om good-morning där 1) stången hålls på axlarna i knäböjhöjd, 2) du går ner inte helt till parallell (utom något över), 3) knäna är något böjda hela rörelsen och 4) höfterna går något bakåt (för att kunna skjuta dem framåt i mitten) varvid benen böjs ytterligare något under övningen.

10 Januari 2007

Idag gick jag tungt, redigt tungt…!!! Men max var det inte :D

OBS: Alla filmerna är i set ordningen!::

Explosiv bänkpress: 3X5 110 kg.

[youtube=Xq8AN-JeXI8]
    [youtube=9NgIOQlihe8]
    [youtube=j1BLN8GFog0]

Klossbänk:
    (14 CM) 180X2 ( ej filmat ) 180, 2X3
    [youtube=g9nKZEWbjY0]
    [youtube=gsIgni9DrV0]

Det ser ut som jag får hjälp på något set, vilket jag inte får…

Decline bänkpress: 120X5 ( ej filmat )

125X5, 130X5, 135X5 !!!

[youtube=KfvYYdZSk30]
    [youtube=gkNeBFRJ2W8]
    [youtube=JnG7T54_Yx4]

Floorpress: 3X5, 120. Här var jag trött, och hade ingen lust att höja vikterna… Sista setet är filmat.

[youtube=C6Hpmof3G70]

Dagens pass gick redigt bra. Jag klarade allt + att jag hköde både set och reps i det mesta. Jag kunde tyvärr inte köra ½ bänkpress i rack. Eftersom jag var på mitt andra gym, jag valde därför för att köra mer vikt i decline bänken.

haha måste bara garva när jag ser dina videos och säga ett långt FYYYYYY-FAAAANN, finns inget annat att göra, är du säker på att din farsa inte är en isbjörn eller liknande, du är ju magiskt stark, påminner om asterix ;) kör på och du tar OS-medalj i styrkelyft om ett X antal år :pop: :emo-thumb
    P.S, du kommer att bli den nye vasili (aleksejev??)

MATTI wrote:
    haha måste bara garva när jag ser dina videos och säga ett långt FYYYYYY-FAAAANN, finns inget annat att göra, är du säker på att din farsa inte är en isbjörn eller liknande, du är ju magiskt stark, påminner om asterix ;) kör på och du tar OS-medalj i styrkelyft om ett X antal år :pop: :emo-thumb

haha, Tack tack för kommentaren typ

Men får la se om SL kommer in i OS…. Nja vet kanppt hur min pappa såg ut, inte träffat han, men mamma var stark som fan :D Bar stora stockar när hon var 12 år… Vad är det i filmerna som är så kul då

MATTI wrote:

haha fel sport. SL är ingen olympisk gren och vasili var tyngdlyftare. men annrs rätt..

nä damir satsa mot Coan, Bridges och Kazmaier istället:emo-thumb

rinse wrote:
    haha fel sport. SL är ingen olympisk gren och vasili var tyngdlyftare. men annrs rätt..

nä damir satsa mot Coan, Bridges och Kazmaier istället:emo-thumb

Okej, vilka e det :)

Fantastisk styrka, precis som vanligt.

Marklyftfilmerna visade, precis som du sade, att det blev lättare och lättare. Ändå var det bara första gången efter plattformsmarklyften – jag tror det snart blir ännu lättare fastän vikterna ökar.

Också mark-komplementen och hela bänkdagen får vi vara mycket nöjda med. Nu mellanpasset och sedan lördagens medelbänk och tunga böj, så börjar toppningen på allvar!

stahlberg wrote:
    Fantastisk styrka, precis som vanligt.

Marklyftfilmerna visade, precis som du sade, att det blev lättare och lättare. Ändå var det bara första gången efter plattformsmarklyften – jag tror det snart blir ännu lättare fastän vikterna ökar.

Också mark-komplementen och hela bänkdagen får vi vara mycket nöjda med. Nu mellanpasset och sedan lördagens medelbänk och tunga böj, så börjar toppningen på allvar!

Okej, allt enligt planerna!:)

Grymma vikter! SM-Guld utan tvekan:up:

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 1,121 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.