Damir – Tränar hårdare än någonsin.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – Tränar hårdare än någonsin.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 120 total)
  • Author
    stahlberg wrote:
    Hmm. Det är inte så lätt att komma ner. Och sedan är själva lyften ganska knöliga. Du rör dig dessutom för mycket på bänken under lyftet, tycker jag. Du borde på något sätt få en bättre ställning direkt, så du inte behöver röra på dig så mycket. Nå, det är gott om tid till de större tävlingarna.

Nedgången har ju försvårats genom att tröjan sytts in lite. Men det går bättre på högre vikter, tex 245 så var det ju helt OK.

Att jag rör mig på bänken ”mycket” – förstår jag inte.
    Jo, en tid kvar, och bänken brukar ju bli ganska OK :)

23 Mar 2012

Idag blev det marklyft som vanligt på fredagar.

Jag försökte testa att lyfta på ett lite annorlunda sätt, som Krister påpekat. Att gå ”bakom stången” ordentligt, och hålla axlarna i samma linje med stången. Filmade alla lyft. Gick helt ok, förutom på första försöket på 315, där bommade jag. Sedan gick jag om (och körde snabbare, mer som jag tidigare gjort) och det kom upp ganska lätt och bra. Tekniken var ändå ganska bra på det lyftet!!!

Marklyft: 260, 285, 305, 315 (bom), 315 – klarat.

Stångrodd: 110×5, 140×5, 3x5x150

Biceps…

[youtube=2c3MkfY2rgs]

26 mar 2012

Varit lite smått sjuk sedan torsdagen. Förkyld osv. Inte ont i halsen dock… I sådana lägen, brukar ja träna i alla fall..

Knäböj:
    280×1,
    310×1,
    3x1x337,5 – för varje lyft, blev lyften lättare och bättre! Tänkte mycket mer på att trycka ut knäna. Det hjälpte bra.

”Övertunga knäböj”: 360×1 – ett mycket lätt lyft, tycker jag nog. 4 cm grunt.

RAW: 225×8

Kommer film på alla tunga lyft imon!

Hur var din serie på JVM 2010 och vad tog han som vann?

Det är väl det stora målet i år kan jag anta (JVM)?

Jonas Lundberg wrote:
    Hur var din serie på JVM 2010 och vad tog han som vann?

Det är väl det stora målet i år kan jag anta (JVM)?

Hej Jonas,

Min serie var 360 – 245 – 315 = 920, med 6/9 godkända lyft.(där jag missade 325 pga ett tekniskt fel, vilket jag fortfarande är lite irriterad över)…,Det kostade mig nämligen en 3e plats, således var det första gången för mig att inte komma på prispallen på en tävling, trots att jag gjorde pers. Tävlingen var väldigt tuff, med 5 st som var över 900 kg.

Viktor Testov, ukrainaren, vann med 1093… 2a kom sjukt duktig bänkare, som gick upp från klass 110, totalt: 955 (Inte en planerad motståndare) och 3 a en från Venezuela, med 930.

Jo, Såklart är J-VM det stora målet, Dock satsar jag ju för fullt på J-EM, då jag vill ta min tredje titel!

Film från gårdagens pass [youtube=DqEoGB8sxos]

Damir_T wrote:
    Hej Jonas,

Min serie var 360 – 245 – 315 = 920, med 6/9 godkända lyft.(där jag missade 325 pga ett tekniskt fel, vilket jag fortfarande är lite irriterad över)…,Det kostade mig nämligen en 3e plats, således var det första gången för mig att inte komma på prispallen på en tävling, trots att jag gjorde pers. Tävlingen var väldigt tuff, med 5 st som var över 900 kg.

Viktor Testov, ukrainaren, vann med 1093… 2a kom sjukt duktig bänkare, som gick upp från klass 110, totalt: 955 (Inte en planerad motståndare) och 3 a en från Venezuela, med 930.

Jo, Såklart är J-VM det stora målet, Dock satsar jag ju för fullt på J-EM, då jag vill ta min tredje titel!

1093 är ju helt galet!
    Då var han uppe på runt 400 i böj o mark!?

Men stort lycka till inför årets satsning, din starke jäkel!

Jonas Lundberg wrote:
    1093 är ju helt galet!
    Då var han uppe på runt 400 i böj o mark!?

Men stort lycka till inför årets satsning, din starke jäkel!

Hej, jo… En ukrainare, satte även världsrekord på typ 323 eller liknande…

Tack så mycket!.

DETTA KOMMER ÄVEN ATT VARA EN KOSTBLOGG: [/b]

Som det stod i inledningen av journalen så kommer Anki Sundin (nutritionist) från Ngruppen att styra all min kost framöver. Detta blir en ganska tung utmaning för min del, som har diverse problem med kakor och liknande. Dock så slutade jag med allt ”externt” socker för 4 veckor sedan, och detta har jag lyckats hålla bra. Nu, måndagen den 26 så började jag med matschemat. Jag kommer skriva upp för varje dag, det jag har ätit.. Meningen är: gå ner i fett%, sakta men säkert. INTE så mycket innan VM, dock desto mer efter VM (september). I början är det mest fokus på att ha en så optimal kost som möjligt.

Jag kommer även göra mätningar med en ”kalipp”, detta gör jag hos Anders Lundgren, från Ma Body Nutrition i Jönköping.

Mätning:

Datum:2012/03/13
    Kroppsvikt: 120
    Kroppsfett: 20,72%
    Vikt fett: 24,86
    Vikt muskler: 95,14

13 Dagar senare.
    Datum:2012/03/16
    Kroppsvikt: 120
    Kroppsfett: 19,66%
    Vikt fett: 23,39 (-1,47 kg)
    Vikt muskler: 95,61 (+0,47 kg)

Mat måndag 26 Mars.

Frukost

Havregrynsgröt: 2 dl
    6 dl lättmjölk
    20 g russin
    2 ägg.

Lunch: 480 g viltskav med 300g potatismos och broccoli.

Före träningen: 250g kesella, 30 g cashewnötter.
    Under träningen: 20g BCAA
    Efter träningen: 10 g BCAA

Middag: 480 g viltskav med 300g potatismos och broccoli.

innan läggdags : 250g kesella + 1 Apelsin + 50g protein.

Dagens matlista kommer ikväll! Ska ut och gå nu!

(Liten annan träning som jag håller på med är: ”captains of crush träning”) Där siktet är inställt på nr 3 så snart som!

Idag: 3x3x nr 2. LÄTT. (börjar lätt och så ska jag jobba mig uppåt). Ska göra ett träningsprogram för dessa också, och följa det sen.

De olika kalc värden jag ska ligga på nu i början:

4600 kcal
    Protein: 426 g exkl proteintillskott (3,6 g/kg)
    Fett: 144 g (1,2 g/kg)
    Kolhydrater: 370 g (3,2 g/kg)

Dagens mat.

Frukost

6 dl lättmjölk
    20 g russin
    2 ägg.

Lunch: 400 g nötkött med 350g kidneybönor (gryta)

Mellanmål: 250g kesella, 30 g cashewnötter, 25g protein, 1,5 dl mjölk

Middag:Lunch: 400 g nötkött med 350g kidneybönor

Innan läggdags : 250g kesella + 1 Apelsin + 25g protein, 1,5 dl mjölk

Jag blir troligt mätt på maten jag äter nu….. T.O.M svårt att få ned allt.. :)

En tävling i taget lönar det sig att ta, ja. Eller kanske rättare sagt, först vårens tävlingar – en i taget.

Styrkan och vanan börjar komma i böj och mark. Ytterligare kommentarer som pm.

Har inte ännu tittat igenom kosten (du kanske har pm-at om den också).

stahlberg wrote:
    En tävling i taget lönar det sig att ta, ja. Eller kanske rättare sagt, först vårens tävlingar – en i taget.

Styrkan och vanan börjar komma i böj och mark. Ytterligare kommentarer som pm.

Har inte ännu tittat igenom kosten (du kanske har pm-at om den också).

Mm precis. Ja! Svara på det PMet, om kosten, samt resan till sverige och ”mina” adepters tränings program.

Till er andra: Återkommer snart med de två Adepter jag har, de börjar sina program nästa vecka! De kommer också att skriva journal här. En Stor å stark kille som ska köra RAW, samt en grym tjej som har stor potential att lyckas bra med utrustningen. [/b]

28 Mars 2012

Idag blev det bänkpress. Svårigheterna är kvar: Att få ut armarna ordentligt, och att få ned stången lite snabbare. Men jag jobbar på det…. Ett annat problem är ju att rumpan åker upp; MEN –> Så är det alltid nästan på träning, på tunga vikter med tröja, men aldrig på tävling… Men jag ska försöka tänka mer på det i alla fall.

Bänkpress med tröja: 230×1, 240×1, 3x1x250.
    Inget av lyften var bra tekniskt, dock var styrkan bra.

Direkt där efter (när tricepsen är helt slut):
    Titan RAM: 210×2

Bänkpress med fötterna i luften: 145×8

Smalbänk: 125×4, 135×4, 145×4 – var väldigt sliten här…

Explosiva marklyft med röda gummiband: 7x2x160 ex band

[youtube=rsRat-bhUj8]

Dagens Kost

Frukost

6 dl lättmjölk
    20 g russin
    2 ägg.

Lunch: 400 g kyckling, 80g ris, 3 DL taziki, (gjord på kvarg och yoghurt) och broccoli.

Före träningen: 250g kesella, 30 g cashewnötter… Kosttillskott: Nitro Kick 6 tabletter + Kre-Alkalyn 3 tabletter.
    Efter träningen: 10 g BCAA + 25 g protein

Middag: 400 g kyckling, 80g ris, 3 DL taziki, (gjord på kvarg och yoghurt) och broccoli.

Innan läggdags : 250g kesella + 1 Apelsin + 25g protein.

6 dl lättmjölk
    20 g russin
    2 ägg.

Lunch: Indisk köttgryta: 400 g grytbitar, 200g röda linser.

Mellanmål 250g kesella, 30 g cashewnötter… 25 g protein

Lunch: Indisk köttgryta: 400 g grytbitar, 200g röda linser.

Innan läggdags : 250g kesella + 1 Apelsin + 25g protein.

Idag blev det marklyft på träningen, samt lite klossbänk (andra gången jag kör med min splitter nya Super Katana, 48). Meningen är att jag ska börja lyfta ner till bröstet någon gång efter NM (mot slutet av april), så jag håller just nu på att töja den. I marken använder jag fortfarande min Inzer Fusion. Ett beslut om att jag ska fortsätta med den modellen tar jag efter NM, där jag ska försöka gå ”max” i marken. Annars byter jag till en Super Centurion.

Marklyft: 260×1, 290×1, 310×1, 317,5×1 – alla lyft vad bra.

Lockouts, en bit över knäna; Utan utrustning, med två röda och vikta gummiband;: 240×1, 270×1, 290×1

Krister: Skulle jag ha dräkt här eller inte? Hade tom remmar på 290…Ville inte slita på greppet…

Klossbänk, 10 CM: 200×3, 240×2, 260×2, 275×2

Mage…

FILM IMORGON.

IMORGON BLIR DET ETT LÅNGT PASS MED CoC !!!

Dagens kost.
    Frukost:
    6 dl lättmjölk
    20 g russin
    2 ägg.

Lunch: Lax med ärtor, äggsås och potatis: 400 g Lax, 300g Potatis, äggsås bestående av 4 ägg… 2 Dl ärtor.

Innan träningen:
    250g kesella, 30 g cashewnötter… 25 g protein
    Kosttillskott: Nitro Kick 6 tabletter + Kre-Alkalyn 3 tabletter.
    Efter träningen: 10 g BCAA + 25 g protein

Middag: Lax med ärtor, äggsås och potatis: 400 g Lax, 300g Potatis, äggsås bestående av 4 ägg… 2 Dl ärtor.

Innan läggdags : 250g kesella + 1 Apelsin + Blåbär i mängder ;)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 120 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.