Damir – Tränar hårdare än någonsin.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Damir – Tränar hårdare än någonsin.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 120 total)
  • Author

8 Aug 2012

Jävla vilken bänkpass! Den ökade maten som jag får i mig gör Ju att jag har extra energi. Ligger idag precis kring 5000 kalc, MEN idag efter mitt kostprat med Anki – med fokus på VM endast – bestämde hon att jag skulle upp på cirka 6000 kalc per dag! Det vi har ökat är endast kolhydraterna, igen, till cirka 6g per kilo kroppsvikt. Detta kommer ge ett jävla bra tyck framöver, och det behövs, hela nästa vecka är bara personliga rekord.

Idag… Tangerade mitt personliga rekord från EM i bänkpressen. Innan EM var 260 ”ganska” krånligt, på EM gjorde jag det bra, idag ännu bättre…

Bänkpress: 250×1, 2x1x260 – lätt dessutom.

RAW: 177,5×5 – Personligt rekord, igen…

Sling- shot (RAM): 210×4

Med fötterna uppe: 155×8

[youtube=vQDMTBE-x2o]

10 & 13 Aug…

10 Aug – Marklyft.

Gick ett lättare pass idag…

Marklyft: 260×1, 290×1, 310×1, 2x1x320.

13 Aug – Knäböjs pass -ett viktigt sådant. Mycket tungt, men jag har laddat på ordentligt med kolhydrater innan för att testa av trycker av det, vilket gav goda resultat.

Knäböj: 290×1, 320×1, 350×1, 3x1x372,5 !!

[youtube=-tQlZjj7PWU]

15 Juni 2012

Mitt bästa bänkpress pass i mitt liv – hittills!!! – igen.

Inte mycket att säga – (den största anledningen är ju såklart den ändrade och ”perfekta” kosten som jag haft nu i 5-6 månader.).

Bänkpress med tröja: 252,5×1, 262,5×1 (Nytt pb med 2,5 kg från förra veckan), sedan 2x1x265 !!! BRA LYFT!!!

RAW: – 180×5 – ville sågärna ha en 5a på 180, tidigare pers var 3…. Ökat 2 reps på 6 månader, bra!

Sling shot (RAM): 215×3

Med fötterna uppe: 160×6

[youtube=6awfQOiJ1CU]

17 Aug 2012

Mitt sista tunga marklyftspass inför VM… Gick helt ok…

Jag gick 270 – 310 – 330 (som jag bommade precis i slutet då stången höll på att riva sönder handen, ville inte de så jag släppte )..

Sedan… Gick jag på 332,5 (personligt rekord, då jag aldrig dragit 335 godkänt) och 332,5 KOM SMIDIGT! 100% godkänt dessutom.

Tränade lite mage efter det bara.

[youtube=kyh4jRKlRkg]

Formen är på väg åt rätt håll.

Böjen blir bara stabilare ju mer vikt du lägger på. Djupet är en aning svårt att uttala sig om pa filmvinkeln, men allmänt kan sägas att du har bättre djup nu än före EM, och då fick du två godkända böjar på själva tävlingen. det gäller förstås att våga gå ner fast vikterna är tunga.

Bänken på 262,5 var rent tekniskt din bästa sedan du började med tröja inför VM. Första på 265 saknar stopp, den andra – som ju var passets tredje mycket tunga lyft – visar att 265 sitter bra i kroppen. Man får förstås vara beredd på längre stopp på VM, domarlinjen brukar vara något ojämn, vi får vara beredda också på långa stopp.

Att dra 332,5 godkänt och sannolikt utan att det var helt max var bra. I marken saknar jag trots detta lite mer ”bendrive” i början. Jag antar att dräkten är optimalt sydd? Det ska väl kunna komma en femma till om sinnet är maximalt på tävlingen.

I mitten av nästa vecka är vi på det klara med var du står styrkemässigt, sedan gäller det att planera vikterna så noga som möjligt. Men det ser bra ut!

20 Augusti 2012

Mitt livs tyngsta knäböjspass (hittills) hölls i Kalmar. Dels för att alla de som kan linda mig i klubben inte var där och dels för att Erik Gunhamn ska linda mig på VM – och därför var de ju bra att han lindade mig även på detta sista tunga pass. Passet gav bra styrkebesked, nu återstår maxning i bänkpress på onsdag.

Det var en lång bilresa på 3h till Kalmar, det var varm i gymmet, och nytt folk som skulle passa osv. Saker och ting var inte som vanligt – men det är det ju inte på tävling heller. Jag fick bra hjälp från Kalmar AK och de personer som var där :)

Passet tog väldigt lång tid, vikterna blev:

Knäböj: 270×1, 310×1, 335×1, 352,5×1, 365×1, 377,5×1 (pers från förra veckan med 5 kg) och sedan 380×1.

Antagligen var det bästa lyftet på 365 – parallellt på 377 och strax över på 380. Vet iaf att vikterna kom upp lätt, och ännu lättare ska de bli på VM även att jag får släppa på det lilla extra på djupet, för kommer jag bara ner så kommer jag komma upp….

Hade med mig en stor bunt med böcker – Ankis ”Näringslära för Kroppsbyggare och andra kraftidrottare” – alla sålde slut genast :) Får tom skicka fler till de som ej fick. Om du missat boken helt, kolla längre bak i journalen eller på min hemsida.

[youtube=bEHlsjJwOEk]

Ett par saker var speciellt bra med detta pass.

För det första är du i god form. Att göra ett sådant pass, så många lyft och med sådana vikter, direkt efter en flera timmars bilresa är riktigt bra.

För det andra har du i dehär böjarna något jag väntat på tidigare under sommaren : du får äntligen fart i det rätta ögönblicket, dvs direkt från starten (bottenläget). Detta är ett mycket stort plus, dagens knäböj var riktigt imponerande.

Djupet är aldrig med någon marginal, och om sådana här lyft är godkända eller inte beror lite på hur sträng domarlinjen är. Å andra sidan har du bättre djup än före EM och då fick du två godkända. Vågar du gå ner ordentligt på VM (och sedan trycka lika bra som nu) så ser det bra ut. Var noga med djupet nästa pass!

380-lyftet är det sämsta. Detta beror inte på att vikten är tyngst, du gör ju ett tekniskt betydligt bättre lyft på 377,5 som är bara 2,5 kg lättare. Dels har du väl blivit lite trött vid 380. Dels verkar din kropp tryckas för mycket framåt, då blir det svårt att nå djupt.

Men din styrka har ökat för varje pass, du har visat att du har styrka för 380 och sannolikt lite mer, så det ser bra ut.

22 Aug 2012

Mitt tyngsta bänkpass hittills! Hela förra veckan, och denna har varit personliga rekord veckor, roligt! Lagom till VM…

Bänkpress med tröja: 252,5×1 262,5×1, 270 2×1.PB

Det blev PB i bänken igen, idag med 5 kg, från förra veckan. Totalt 10 kg i sommar. Det är bra.

Jag körde även ingång i marklyft inför VM.

Marklyft: 270×1, 300×1, 315×1
    [youtube=nbbqM5zo7ao]

IMORGON (SöNDAG)TÄVLAR JAG PÅ MITT SISTA J-VM !!!

Kolla kl 13.00 !!!

http://goodlift.info/live.php

Mitt sista Junior VM är avklarat.

Ska försöka sammanfatta det kortfattat!

Det blev totalt en silver medalj, vilket jag är jättenöjd med!

På förhand visste vi att tävlingen skulle bli min livs svåraste tävling. Jag hade mycket svåra motståndare, och den svåraste min Kompis från USA, Preston. Sedan en ryss, en från Venezuela och en från Kazakstan.

Knäböj: – All fokus var på att jag skulle vara djup!

355 – godkänd 2-1
    372,5 – godkänd 3-0 – Lätt.
    380 – Missade? Såg på en bild/film idag att jag fick bak höfterna…

Preston klarade 380 dock, Venezuela 390, Ryssen 370, Kaz 375.
    Visste redan här att det skulle bli ett sikte på en Silver Medalj.

Bänkpress:

252,5 – godkänt
    265 – missade i slutet, kunde inte räta? Lyfte så sakta, hade ingen fart ner, och blev ej någon fart upp då.
    265 – godkänt – gjorde som på träning, snabbt ner, hårt upp.

Marklyft: Om både jag och Venezuela skulle klara ingångarna skulle han leda med 7,5 eller 5 kg.

Jag missar min ingång på 315 – slarvade med greppet, blev slarv med uträtningen…. FAN. Vilken chock jag fick.

Venezuelaren missade dock också, 320. Jag gick om på 315, han missade 320 igen.

Inför sista var läget såhär: Klarar han sitt 320, sätter vi 320 så att jag får silver. Missar han, väljer jag vikt själv.
    Han missade, Erik. G tyckte jag skulle gå på 332,5 – för att få 970.

Jag gjorde ett ”ok” försök, men jag fick fram stången flera centimeter i startläget, vilket gjorde att jag blev chanslös i slutet.

Totalt fick jag 5 lyft, ganska dåligt. Men totalt 952,5 (nytt pb med 10 kg) och ännu ett nytt svenskt senior rekord.
    Bara medaljen som räknas iofs. Ska kanske vara med på serieomgång 3 i jkpg och försöka samla ihop ett bra PB i totalen. Vi får se om de blir av.

Min internationella juniorkarriär är här med över. Det blev Två Total EM silver, Två EM guld, en fjärdeplats på VM och ett VM silver. Helt ok! Saknade bara ett VM guld… Får komma när jag är Senior.

[youtube=s9Wrm1aTcQk]

Grattis på dig!!!…..;-)

Grattis Damir, sjukt starkt :up:

Tack!

En rolig artikel! http://i45.tinypic.com/2qko0ly.jpg

17 Sep.

Fortfarande skadad i vaden. Ska kolla upp det hos mina naprapater på onsdag.

Körde lite bänkpress idag: 5x5x150.

Skriver inte här längre, utan under bloggportalen: https://www.body.se/bloggar/damir-trokic

Följ med där istället! :)

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 120 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.