DC träning

Home Forums Seriösa träningsjournaler DC träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 176 total)
  • Author

2b 6aug 2007

hantelcurl
    lutande/sitande
    21kg
    12-5-3

ökning om man ser på passet innan mallorca.. gött.. räknade med att jag skulle tappa

underarmscurl
    30kg
    15

pymp

vader i smith
    105kg
    10

jaha.. blir samma vikt nästa gång för att få 12

en bens liggande lårcurl
    20kg
    14-7-2 på båda..

blir att öka nästa gång

frontböj sänkte vikten och körde utan bälte.. måste stärka bålen
    110kg 4 reps

helt okej med tanke på att jag körde utan bälte

benpress
    220kg -21 reps.. ökning med 10kg ^^

mycket bra pass idag.. bra fokus osv..

lite folk på gymmet idag.. bara jag och tre andra.. en körde bröst.. en armar.. och en annan va HC och körde bröst/biceps.. galet mycke disco i den här stan

Du matar på kanonpass efter kanonpass!

Fixa en film på böjen :)

ja man måste ju utvecklas ^^

har tagit bort vanlig böj.. kör bara front/front i smith / benpress

mina knän vill inte gå djupt i vanlig böj :/ har hört att de kan vara svårt med vanlig böj om man är lång (jag är 194cm så :( )

Såg din böjfilm på kollo, batterisyra med alla repetitioner :D

Trodde faktiskt inte du var så långt av dina bilder att dömma, du fyller ut dina långa armar och ben rätt OK :)

MaQue wrote:
    Såg din böjfilm på kollo, batterisyra med alla repetitioner :D

Trodde faktiskt inte du var så långt av dina bilder att dömma, du fyller ut dina långa armar och ben rätt OK :)

du såg också problemet med djupet ? :/ därför jag bara

tack för de :) de finns både för och nackdelar med att vara lång.. vill man tävla är de bara dåligt dock.. men de ”snyggare” när man väl lyckas fylla ut längden tycker jag

Roligt, vi är precis lika lång =)

Mapson wrote:
    du såg också problemet med djupet ? :/ därför jag bara

tack för de :) de finns både för och nackdelar med att vara lång.. vill man tävla är de bara dåligt dock.. men de ”snyggare” när man väl lyckas fylla ut längden tycker jag

Dåligt om man inte lagt ner ordentligt med arbete, det enda som stoppar är egentligen din inställning om huruvida du hade tänkt lyckas eller ej, jag tror på dig iaf :up:

danne: kul att de finns fler långa out there ^^.. ska kika in hos dig också

maque: jag är verkligen nöjd med min utveckling än så länge och jag tvekar inte om att jag kommer nå mitt mål, jag är inte fyllt 20 än så jag har gott om tid

trena sig gick bra

mer kommentar om stretcherna och övningarna ska jag börja med nu.. kul att kunna titta tillbaka sen

1c 8aug 07[/b]

Bröst/axlar/triceps/rygg (vidd)/rygg (tjocklek)

lutande smithpressar 2 hål
    smithvikt (25-30kg) +65kg
    7-3-1

höll mig inom RR.. kan nog lägga på 1 – 2.5 kg nästa och ändå få mer än 11.
    bröststretchen med 31kg hantlar.. gick lätt konstigt nog (lätt för att vara extremestretch).. 33orna (eller är de 34or som vi har? :O ) blir de nästa gång

axelpressar med hantlar
    31kg
    7-2-2

va galet nära en 3a på andra delen, därför jag kunde pressa upp en 2a på sista också… de va inte den snabbaste repetionen någonsin ^^
    axelstretchen gick fint.. lyckades räta upp mig riktigt bra

smalbänkar i smith
    smithvikt (25-30kg) +62.5kg
    9-3-2

vill nog ha lite mer reps här.. men jag kan nog slänge på två stycken 0.5kg och öka repsen
    tricepsstretch kör jag i smithen med båda armarna på en gång.. körde i den tunga smithen (25-30kg) tror jag den väger och slängde på två 5or klarade bara 58 sek ^^

rackchins
    kv
    7-3-1

haha va länge sen de va jag körde.. och va kass jag blivit.. nåja.. mer reps nästa gång borde inte va något problem

smithrodd
    70kg
    6

55kg
    14

70kg kändes lagom för lågreps.. sista reppen galet seg.. nära fail
    55kg siktade på 15.. men efter 14 gick de inte mer

ryggstretch klarade ganska lätt 60sekunder med 36kg hanteln.. går nog på 39an nästa gång

passet kändes bra.. mest nöjd med hantelpressarna.. 7st på 31kgs hantlarna i första :).. kul med massa småfolk som stirra idag också

7 reps på 31kg är inte kattskit du :D

Mycket bra pass, kan du förresten förklara ryggstretchen? Lät mkt intressant :)

MaQue wrote:
    7 reps på 31kg är inte kattskit du :D

Mycket bra pass, kan du förresten förklara ryggstretchen? Lät mkt intressant :)

helt ok ^^

du vet att Doggcrapp går ut på rest-pause och extreme stretching, vilket innebär att man ska stretcha i en minut så att man knappt vet vad man heter när man är klar… för ryggen så stretchar jag genom att hänga (med så brett grepp de går) i chins-stången med en hantel i ett viktbälte… klarar jag en minut så ökar vikt.. när jag är uppe i 50kg så ska jag börja köra längre tid

tro de eller ej men denna typ av stretching är mycket bra för återhämtning och jag har blivit axelbredare och bredare över ryggen

edit: jag använder remmar, de är inte greppträning utan stretching

Mapson wrote:
    helt ok ^^

du vet att Doggcrapp går ut på rest-pause och extreme stretching, vilket innebär att man ska stretcha i en minut så att man knappt vet vad man heter när man är klar… för ryggen så stretchar jag genom att hänga (med så brett grepp de går) i chins-stången med en hantel i ett viktbälte… klarar jag en minut så ökar vikt.. när jag är uppe i 50kg så ska jag börja köra längre tid

tro de eller ej men denna typ av stretching är mycket bra för återhämtning och jag har blivit axelbredare och bredare över ryggen

edit: jag använder remmar, de är inte greppträning utan stretching

Jag är bekant med DC-träning, men har inte kollat upp precis allt runt omkring stretchingen.

Riktigt schysst av dig att förklara ryggstretchen, ska definitivt testas nästa pass :)

Off-topic: Har du sett Justin Harris – DC-training ?

MaQue wrote:
    Jag är bekant med DC-träning, men har inte kollat upp precis allt runt omkring stretchingen.

Riktigt schysst av dig att förklara ryggstretchen, ska definitivt testas nästa pass :)

Off-topic: Har du sett Justin Harris – DC-training ?

aa jag har sett att du Rpar lite

inga problem.. säg till om du undrar nå mer.. jag anser mig vara ganska beläst om DC

filmen är ”på väg” om vi säger så :emo-thumb

Mapson wrote:
    aa jag har sett att du Rpar lite

inga problem.. säg till om du undrar nå mer.. jag anser mig vara ganska beläst om DC

filmen är ”på väg” om vi säger så :emo-thumb

hehe, den är lätt jävligt värd, blev sjukt inspirerad efter att ha sett den :)

Restpause är jäkligt effektivt för mig, får alltid en sjuk träningsvärk när jag kör så :)

MaQue wrote:
    hehe, den är lätt jävligt värd, blev sjukt inspirerad efter att ha sett den :)

Restpause är jäkligt effektivt för mig, får alltid en sjuk träningsvärk när jag kör så :)

förmodligen får jag den imorn :) då har jag nått att ladda inför fredag med

aa de är galet effekivt.. jag har växt ur alla mina kläder sen jag börja med dc ^^ utom några byxor… extreme stretchen hjälper mot träningsvärken.. så om du vill veta hur man gör några andra muskler är de bara att fråga

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 176 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.