Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › DC träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 maj, 2007 at 20:14 #860117Anonym anvandareMember
en taskig sidechest.. ljuset gör att bröstet närmast karmen ser sjuukt litet ut..
[img=http://img170.imageshack.us/img170/5681/dsc00006jq0.jpg]8 maj, 2007 at 09:11 #860118Anonym anvandareMemberHar du några snabba reflektioner att delge så här efter första blastperioden? Har själv bestämt mig för att prova D.C nu och tips är aldrig fel.
8 maj, 2007 at 10:35 #860119Anonym anvandareMemberjag gissar på att du är ganska på läst om DC?
jag kollade lite i din journal… såg att du hade lyft åt sidan efter pressarna.. OM du ska ha så.. kör ett rakt set utan RP alltså.. men de räcker med pressarna.. prova iaf de första blasten.. och lyssna på kroppen. när de är dags för cruise.. så är de dags… va inte heller rädd att äta mycke.. jag gick upp en hel hög med kilon bara på några veckor.. jag tror de beror på stretchen.. att musklerna svullnar lite och blir större.. låter kanske konstigt för dem som inte provat.. men så är de.. dags vikten ligger på 112kg nu.. när jag sluta dieta för 2månadersen va vikten som lägst 101.8.. men viktuppgången stanna av efter ett tag… så gå efter spegeln nu.. inte vågen..
tänk också på att utförande kommer föra vikt.. bättre att börja med fint utförande på en lågvikt och sedan arbeta sig uppjag kommer också att följa din journal för att se hur de går kul med fler som kör DC.. lycka till
8 maj, 2007 at 11:53 #860120Anonym anvandareMembernu är de dags för ett cruise pass.. kommer inte skriva upp vikterna.. finns ingen mening med de.. för dom som inte vet så cruise 80% träning som man kör 2 veckor efter 4-8veckors ”Blast” (tungträning med Rest Pause osv)
8 maj, 2007 at 19:21 #860121Anonym anvandareMemberMapson wrote:jag gissar på att du är ganska på läst om DC?jag kollade lite i din journal… såg att du hade lyft åt sidan efter pressarna.. OM du ska ha så.. kör ett rakt set utan RP alltså.. men de räcker med pressarna.. prova iaf de första blasten.. och lyssna på kroppen. när de är dags för cruise.. så är de dags… va inte heller rädd att äta mycke.. jag gick upp en hel hög med kilon bara på några veckor.. jag tror de beror på stretchen.. att musklerna svullnar lite och blir större.. låter kanske konstigt för dem som inte provat.. men så är de.. dags vikten ligger på 112kg nu.. när jag sluta dieta för 2månadersen va vikten som lägst 101.8.. men viktuppgången stanna av efter ett tag… så gå efter spegeln nu.. inte vågen..
tänk också på att utförande kommer föra vikt.. bättre att börja med fint utförande på en lågvikt och sedan arbeta sig uppjag kommer också att följa din journal för att se hur de går kul med fler som kör DC.. lycka till
Jodå jag har läst en hel del om DC sedan och tycker att jag har det mesta under kontroll, nu gäller bara att omsätta det teoretiska till praktik. Att jag valt att lägga in en övning för baksidan och en för sidan av axlarna är för att jag tycker att mina axlarna släpar. Hantellyft åt sidan är en övning jag ökat bra på den senaste tiden och jag känner inte att jag vill tappa den ökningen. Sen gillar jag att pressa ur mig på sidolyft.:up: Samma med baksidan, den ger ett freakigt intryck och därför får man inte slarva med den:nerd:
Jag har ingen våg så det blir naturligt spegel och måttband för mig.:pop:9 maj, 2007 at 00:28 #860122Anonym anvandareMemberjo men baksida axlar får du av dem tunga roddarna.. lika traps.. de får du av marklyften och rodd
9 maj, 2007 at 08:14 #860123Anonym anvandareMemberMapson wrote:jo men baksida axlar får du av dem tunga roddarna.. lika traps.. de får du av marklyften och roddJag är rädd att det inte är tillräckligt, tror det kan vara bra att slänga in någon övning extra för dem ibland. Har inte kört dem separat på länge, utan sett det som rodden tagit där. Men jag tycker de svarar bättre när jag kört separat. Tror dock inte att jag kommer att köra de varje pass, blir nog varannat pass på de dagar jag kör överkroppen.
9 maj, 2007 at 11:45 #860124Anonym anvandareMemberHur mycket stretchar du med i triceps och bröst?
10 maj, 2007 at 00:48 #860125Anonym anvandareMemberokej funkar de för dig så ^^
bröst kör jag runt 30kg i varje hantel. och triceps kör jag runt 40kgs hantel men då kör jag med båda armarna samtidigt
10 maj, 2007 at 08:31 #860126Anonym anvandareMemberSka köra med 18.8 kg i sittande tricepsstretch idag (en i taget) och 31.4 för bröst, men klara mer än 30 sek denna gång.
10 maj, 2007 at 10:16 #860127Anonym anvandareMemberMapson wrote:okej funkar de för dig så ^^bröst kör jag runt 30kg i varje hantel. och triceps kör jag runt 40kgs hantel men då kör jag med båda armarna samtidigt
Nog menar du att du håller en 40kg hantel med båda händerna samtidigt? Så du inte kommer och säger att du tar en hantel i vardera hand på de vikterna, för isåfall vill jag omedelbart ha film på ditt utförande (så man får lite tips om hur man ska göra, eftersom jag själv bara klarar bebisvikter _>” title=”>_>” class=”bbcode_smiley” />)
Bröststretchen är förövrigt en blandning av det mest plågsamma/skönaste jag varit med om på mycket länge.. Har jobbat mig upp på 25kg nu, och det sträcker riktigt ordentligt.
Hur långt ut från kroppen håller du hantlarna i bröststretchen?10 maj, 2007 at 10:47 #860128Anonym anvandareMemberErik_Hellström wrote:Nog menar du att du håller en 40kg hantel med båda händerna samtidigt? Så du inte kommer och säger att du tar en hantel i vardera hand på de vikterna, för isåfall vill jag omedelbart ha film på ditt utförande (så man får lite tips om hur man ska göra, eftersom jag själv bara klarar bebisvikter _>” title=”>_>” class=”bbcode_smiley” />)Bröststretchen är förövrigt en blandning av det mest plågsamma/skönaste jag varit med om på mycket länge.. Har jobbat mig upp på 25kg nu, och det sträcker riktigt ordentligt.
Hur långt ut från kroppen håller du hantlarna i bröststretchen?Han håller en hantel mellan båda sina händer, är nog rätt så jämförbart som att hålla en 20 kg hantel i en hand. Själv kör jag en hand i taget, tycker det fungerar jättebra. Ett tips är att du ökar hantelstorlek när du klarar att stretcha med den i 1 min, skynda långsamt, det gör jag, ska köra på 18,8 idag, körde på 16,2 förra gången.
Bröststretchen är enorm, känns som att man ska gå sönder, klarade ca 30 sek på 31,4 kgs hantlarna förra gången (första försöket, har alltid stretchat annorlunda förut). Jag har dem nära kroppen och det behövs inte annat har jag kommit fram till, det tar så det räcker och blir över i alla fall. Hade först en teori om att köra med lättare vikter och stanna i bottenläget av en fly, men det har jag övergett. Här har du bilder på bl.a bröststretchen [http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=extremestretches66.jpg]
10 maj, 2007 at 12:00 #860129Anonym anvandareMemberja jag håller en 39a mellan båda… men jag ska gå på 41 nästa tror jag..
i bröst stretcen går jag ner som en hantelpress och sen bara pressar jag stretchen så mycke de går.. de gör sjuuukt ont.. men efteråt är de så skönt
10 maj, 2007 at 12:03 #860130Anonym anvandareMembernu sticker jag på cruise pass igen.. innan eftermiddags skiftet.. ska grilla idag 😀 då blir de att sitta och titta ut över området samtidigt som man tuggar på en flintastek..^^ blir de bättre än så?
10 maj, 2007 at 13:26 #860131Anonym anvandareMemberMapson wrote:nu sticker jag på cruise pass igen.. innan eftermiddags skiftet.. ska grilla idag 😀 då blir de att sitta och titta ut över området samtidigt som man tuggar på en flintastek..^^ blir de bättre än så?Ska vara om du byter ut flintasteken, som iofs är gott som fan, mot oxfilé då, men musklerna diggar nog båda:P Är själv sugen på nåt kilo kött nu:bb:
Har du provat decline smithbänkar, och isåfall vad tyckte du?
Någon övning du skulle vilja köra om du hade en spotter, eller har du en och jag missat det?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.