Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › DC träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 maj, 2007 at 02:26 #860132Anonym anvandareMemberNuttte wrote:Ska vara om du byter ut flintasteken, som iofs är gott som fan, mot oxfilé då, men musklerna diggar nog båda:P Är själv sugen på nåt kilo kött nu:bb:
Har du provat decline smithbänkar, och isåfall vad tyckte du?
Någon övning du skulle vilja köra om du hade en spotter, eller har du en och jag missat det?
aa de va så sjukt gott blev potatissallad light med chilismak.. faktiskt godare än vanlig med chilismak.. jobba 14.00 till 02.00 nu… (3timmar övertid)
ja jag har provat decline och gillar den.. ska lägga in den i nästa blast faktsiskt
jag har spotter ibland…. men smithpressar kan jag köra ändå.. jag känner mig inte alls hindrad av att inte ha spotter.. eftersom man kör smith pressar eller hantlar så går de bra ändå
11 maj, 2007 at 12:08 #860133Anonym anvandareMemberMapson wrote:ja jag håller en 39a mellan båda… men jag ska gå på 41 nästa tror jag..i bröst stretcen går jag ner som en hantelpress och sen bara pressar jag stretchen så mycke de går.. de gör sjuuukt ont.. men efteråt är de så skönt
Du håller även händerna vinklade som i hantelpress? Eller har du handflatorna in mot kroppen (som på den bilden Nutte länkade till)?
Hoppas din cruise tid går bra nu, så du får öka på ordentligt sen framöver! :up:
11 maj, 2007 at 12:54 #860134Anonym anvandareMembernej jag håller som i hantelpress.. men de är inte så noga.. man ska inte överanalysera allt.. så länge de gör sjukt ont och sträcker rejält så är de bra ^^
cruisen går fint.. har provat lite nya övningar jag ska lägga in..
decline smithbänk bl.a18 maj, 2007 at 13:35 #860135Anonym anvandareMembersista cruise passet idag… ska lägga in vanlig böj i schemat nu så jag böjde lite singlar för att se vad jag orka… stanna på 140kg.. de är ju cruise trots allt.. men de va väldigt lätt
19 maj, 2007 at 13:10 #860136Anonym anvandareMemberjaha imorn är de dags för en blast.. den här sista cruise veckan va seg. jag kände verkligen för att träna hårt, så nu är jag verkligen redo att förnedra min logbok!!!
har gjort lite ändringar i schemat.. tagit bort.. lagt till och flytat en del
1
Bröst – incline smith /hammerpress (maskin) /decline smith
axlar – smith axlar (bakom)/ maskinpress/ hantelpress
triceps- reversegrip bench/pushdowns/extensions
Rygg(vidd)- smala lats/ latsdragbakom/latsdrag
rygg(tjock)- marklyft/t-barmaskin/kabelrodd2
biceps- cablecurl/sittande curl /skivstångscurl
underarmar- hammercurl/typ dragcurl/reverse grip curl
vader- ståendevadmaskin/smithvader/ benpressvader
hams- liggandelårcurl/ smith good mornings/ sittande lårcurl
quads- böj / frontböj / hacken (widowmaker settet kommer nu vara samma övningar.. inge benspark som jag hade på hack-dagen.. de va bara för att jag va lat som jag hade den.. nu är de på riktigt ^^19 maj, 2007 at 13:21 #860137Anonym anvandareMemberLycka till nu, hoppas du får fina ökningar de kommande veckorna!
Du kör inget fritt alls på brösten? Eller har du gjort det tidigare men vill variera dig nu?
Lycka till som sagt!
19 maj, 2007 at 13:53 #860138Anonym anvandareMemberErik_Hellström wrote:Lycka till nu, hoppas du får fina ökningar de kommande veckorna!Du kör inget fritt alls på brösten? Eller har du gjort det tidigare men vill variera dig nu?
Lycka till som sagt!
öka vet jag att jag kommer göra
nej inge fritt alls.. de ”behövs” inte för att växa.. bara man ökar vikterna vecka efter vecka så växer man, de tror iaf jag på ^^
edit: lättare att köra maskiner/smithar när man inte alltid har passare… och hantlar är jag sämst på.. noll balans där
20 maj, 2007 at 16:37 #860139Anonym anvandareMemberandra blasten är äntligen här
1a 20maj 07
inclinebänk i smith
80kg
(12) 8-3-1förra passet: 14reps 77.5kg
nästa pass kommer jag köra samma vikt men sikta på 14-15reps
smithpressar bakom
47.5kg
(11) 7-3-1förra passet: 13reps 45kg
nästa pass kommer jag satsa på att öka repsen bara
reverse grip smithbänk
70kg
(18) 12-4-2förra passet blev de 20reps på 65kg
nästa pass blir de nog en 2.5kgs ökning och så siktar jag på en eller två reps ökninglatsdrag med smaltgrepp
115kg
(13) 8-4-1ny övning… va sjuuukt nära en tvåa på sista.. men de gick verkligen inte
nästa pass… kan nog bli 120 då.. känder att jag har en växel till att lägga i inför kommande passmark
2reps på 170kg utan remmar
sen blev de 7reps på 150kg med remmar.. men här så höll jag verkligen mot på negativa delen och så har jag inte kört förut.. så jag ska utgå frå detta nästa passbra pass ändå..
22 maj, 2007 at 23:31 #860140Anonym anvandareMemberdå va de dags för böj för första gången med tunga vikter ^^
2a 22 maj 07
cablecurl
100kg
10-5-2bara 1 rep +
hammercurl
23kgs hantlar
22reps (11 per arm)ny övning men de kändes bra
stående vadmaskin
”nivå 8”
12öka en nivå
liggande lårcurl
50kg (55 är fullmag)
(17) 9-5-3en tre reps förbättring här bra.. va också sjukt nära en 10a på första
BÖJ!!!
7reps på 130kg
sen widowmaker…. 20 reps… 95kg.. jag trodde jag skulle dö efter 15..
rätt nöjd med böjen med tanka på att jag inte kört böj tungt någonsin
passet va väl helt okej… hade önskat 1 eller 2 reps mer i biceps..men men.. de får bli nästa. ska ha ca 20 innan jag hänger på vikt.. hammercurl va fint. vaderna lika så.. liggande lårcurl mycket bra.. böjen dög väl?!
23 maj, 2007 at 12:15 #860141Anonym anvandareMemberböjen.. första gången jag kör tung böj… har haft mycke knäproblem osv.. sen våga jag mig på frontböj.. och nu finns de inga mer ursäkter…
[youtube=BNJbjojWWZk]23 maj, 2007 at 20:06 #860142Anonym anvandareMemberBra böjar Kämpa på
23 maj, 2007 at 23:41 #860143Anonym anvandareMembersn00k wrote:Bra böjar Kämpa påtack .. nöjd med tanke på att de är första gången
(jag vet jag böjer lite på ryggen.. ska försöka fixa de till nästa gång)
24 maj, 2007 at 23:38 #860144Anonym anvandareMembernytt pass igen
1b 24maj 07
incline hantelpress
39kgs hantlar
9/2/2ny övning.. inte kört hantlar på väldigt länge så jag är nöjd.. förutom att min halv oseriösa träningskamrat börja skratta på andra del setet.. jag som va sjukt nära en trea där.. då blev jag inge glad……… men de gick väl bra ändå
axelpressar i maskin
75kg
9/3/2ökning med 5kg.. mycke bra
smala pushdowns
100kg
12-4-3+3 reps från förra passet…
latsdrag bakom
115kg
8-3-2ökning med 5kg här.. helt galet vad mycke jag ökat i denna från när jag börja…
t-bar maskin
70kg
8körde en ny variant här… 1 rep = upp helt.. ner halva..upp igen sen ner….detta gör hela rölelsen striktare utan ryck osv…
nöjd med passet.. utom de där skrattet då.. men jag trodde faktiskt inte jag skulle orka så mycke som jag gjorde i hantelpressen
25 maj, 2007 at 10:18 #860145Anonym anvandareMemberfotbollscardio + mage
25 maj, 2007 at 10:46 #860146Anonym anvandareMemberHoho, riktigt mäktiga hantelpressar du..!
Stark i allt annat också för den delen, särskilt latsdragen. Bra jobbat!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.