DC träning

Home Forums Seriösa träningsjournaler DC träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 176 total)
  • Author

ska också skriva att jag har kommit på en ny triceps stretch.. som är väldigt praktisk och helt riskfri (från att tappa hantlar osv)

så om någon DC människa är sugen kan den skicka ett PM eller fråga här i journalen

Mapson wrote:
    ska också skriva att jag har kommit på en ny triceps stretch.. som är väldigt praktisk och helt riskfri (från att tappa hantlar osv)

så om någon DC människa är sugen kan den skicka ett PM eller fråga här i journalen

Jag brukar köra med en hantel och stretcha varje sida åt gången. Kör just nu på 29,1 i stretchen (blir 31,4 i morgon) och använder dragrem. Det kan dock vara kämpigt att få ner den på golvet/bänken när 1 minut har gått.:frust:

Använder du kabelmaskin eller?

Nuttte wrote:
    Jag brukar köra med en hantel och stretcha varje sida åt gången. Kör just nu på 29,1 i stretchen (blir 31,4 i morgon) och använder dragrem. Det kan dock vara kämpigt att få ner den på golvet/bänken när 1 minut har gått.:frust:

Använder du kabelmaskin eller?

typ som stående triceps extensions bakom huvudet i smithen. fattar du?.. då kan man bara släppa när man inte pallar mer

doggcrapp funkar fint nu :D armarna är uppe i 43cm… axlarna har växt.. ryggen lika så

[img=http://img233.imageshack.us/img233/8584/dsc00019ks5.jpg]

legs.. helt okej tycker jag.. har fått bra gains på dem också
    [img=http://img233.imageshack.us/img233/8273/dsc00025rz8.jpg]

Mapson wrote:
    typ som stående triceps extensions bakom huvudet i smithen. fattar du?.. då kan man bara släppa när man inte pallar mer

Kan nog vara ett bra alternativ, av nämnda skäl samt att man kan stretcha båda samtidigt. Det blir dock inte lika extrem stretching som att köra bara med en hand, eftersom du kan stretcha det långa huvudet på triceps bättre när du kör en hand i taget.

Nuttte wrote:
    Kan nog vara ett bra alternativ, av nämnda skäl samt att man kan stretcha båda samtidigt. Det blir dock inte lika extrem stretching som att köra bara med en hand, eftersom du kan stretcha det långa huvudet på triceps bättre när du kör en hand i taget.

blir den inte extreme nog så får du väl bara hänga på mer vikt.. :emo-thumb orka överanalysera med olika muskelhuvuden osv.. gör de ont är de bra :D

2b 11juni 07

ny övning för biceps idag

sittande hantelcurl med kraftig lutning.. nästan liggande
    21kgs
    11/4/3

kändes mycket bra efter denna övning

”dragcurl”
    77.5kg
    13

+2.5kg och 1 rep
    ska dock byta till en ez-bar på den här till nästa gång

smithvader
    115kg
    11

+5kg och 1 rep

smithgoodmornings

95kg
    19

+5kg och 2 reps

Frontböjen
    idag satte jag 5reps på 115kg.. sen bara 18 70kg :/ ska aldrig ha linne och köra frontböj igen.. jag va så sjukt svettig och stången gled av :/ men jag är iaf nöjd med 5an på 115kg :)

förra gången 5på 110kg och 22 på 65kg..

så.. nu blir de inge mer träning förens nästa vecka… hultsfred.. efter de börjar jag om från början.. jag kommer inte försöka slå några vikter och reps första 1a till 2c.. utan sätta nya utgångspunkter…då ska formen vara perfekt på alla övningar.. sen så ska jag börja på 90-95% av max vikten efter varje cruise inte direkt på fullt

tillbaka.. dags att ”börja om” har lärt mig en hel del om DC.. framför allt ÄLSKAR jag de… och nu ska jag som sagt börja om.. inte tävla mot mig själv de första passen.. detta gör jag för att nu ska utförandet vara helt perfekt i alla övningar..
    utförande och ”range of motion” sen lassar vi på mer vikt!!

utförandet va långt i från dåligt förra perioden.. men i en del övningar finns de en del att förbättra.. nytt upplägg ska de också bli..

en ny grej är också att varje gång jag är inom rep-rangen ska jag höja lite till nästa pass.. enda gången jag ska försöka få mer reps är om jag inte hamnar inom rangen…
    kommer att börja köra måndag – onsdag – fredag.. nästa vecka.. är lite sliten ikväll så jag vilar imorn och kör tisdag torsdag lördag denna vecka.. sen blir de mån-ons-fre

1a

incline smithpress
    smithpressar bakom huvudet
    reversegrip smithbänk
    latsdrag
    marklyft

2a
    cablecurl
    reversegrip curl
    ståendevadmaskin
    sldl
    hacklift
    mage

1b

hantelpressar
    axelmaskinpressar
    ”wojo extensions” med ez-stång
    latsdrag bakom
    kabelroddar med brettgrepp

2b
    hantel incline curl
    sittande hammercurls
    smithvader
    liggande lårcurl
    böj
    mage

1c
    bröstmaskinpressar
    axelpressar med hantlar
    pushdowns
    smala latsdrag
    t-bar 1.5 reppare

2c
    stångcurl
    hemmabygge underarmsövning
    vader i benpress
    sittande lårcurl
    frontböj
    mage

ser bra ut.. nu sticker jag iväg på 1a… uppdaterar efter jobbet ikväll… 23.00

har tråkigt så jag gjorde ett litet bildspel över min tid som wannabe byggare

[img=http://img507.imageshack.us/img507/2571/1augusti06kd2.jpg][img=http://img402.imageshack.us/img402/9611/217dec06ei3.jpg][img=http://img408.imageshack.us/img408/2685/322feb07gu9.jpg][img=http://img264.imageshack.us/img264/3357/317juni07ev1.jpg]

omstarten började mycket bra

1a 19 juni 07

bröstpressmaskin
    140kg
    fick totalt 12reps

smithpressar bakom huvudet
    47.5kg
    totalt 11reps

reversegrip smithbänk
    65kg
    totalt 19

latsdrag
    110kg
    totalt 13

marklyft
    170kg 7reps
    140kg 10reps

2-3 sekunders negativ fas på marken… riktigt tungt va de.. borde nog ha tagit 1-2 reps till på 140kg känner jag nu.. men jag är ruskigt nöjd med en 7a på 170kg ^^

ryggstretch… 75sekunder med 26kgs hantel

hoppa över träningen igår.. semi-förkyld.. gymmet stängt över midsommar.. lika bra de.. då MÅSTE jag vila.. träning igen söndag eller måndag då är de dags för 1b… ikväll blir de äta och bli frisk

äntligen träning igen

2a 25juni 07

cablecurl
    95kg
    12-5-2 (19)

bra.. blir att gå tillbaka till fullmag nästa pass

reversegrip curl
    30kg
    12

sjuk pump.. blir samma vikt och mer reps nästa pass

stående vadmaskin
    7plattor
    9reps (1rep = explosivt upp, 5sek negativ och 15 sek stretch i botten)

ny fotsättning.. galet jobbigt… blir samma vikt och sikta på 12reps nästa pass

liggande lårcurl
    45kg / 55
    10-4-3 (17)

inte tappat så mycke här heller.. blir att höja upp till 50 nästa..

hacklift

150kg 4reps
    110kg 20reps

borde nog gått efter 5an på 150kg.. men men.. blir 152.5kg nästa gång och 5-6 reps

sen körde jag lite mage

mycket nöjd med passet… speciellt biceps och quads

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 176 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.