DC träning på IF-diet

Home Forums Seriösa träningsjournaler DC träning på IF-diet

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 61 through 70 (of 70 total)
  • Author

Intressant läsning :emo-thumb

Testade DC och det var tyvärr inget för mig. Men det var ett roligt sätt att träna på. Är lite nyfiken på dina extreme stretchar, bla för utsida axel. Har jag kollat runt men har inte hittat ngn som jag tycker tar speciellt bra.

Angående kosten är jag nyfiken på hur du tycker hydrapro fungerar. Jag är ute efter något att dricka under vissa tyngre pass som ben eller de dagar jag känner mig sliten.

Kör hårt!

Mannheimer wrote:
    Intressant läsning :emo-thumb

Testade DC och det var tyvärr inget för mig. Men det var ett roligt sätt att träna på. Är lite nyfiken på dina extreme stretchar, bla för utsida axel. Har jag kollat runt men har inte hittat ngn som jag tycker tar speciellt bra.

Angående kosten är jag nyfiken på hur du tycker hydrapro fungerar. Jag är ute efter något att dricka under vissa tyngre pass som ben eller de dagar jag känner mig sliten.

Kör hårt!

Hittills har det fungerat bra med DC, både motivationsmässigt som resultatmässigt, över förväntan. Hoppas att det fortsätter så.

Vid stretch för utsida axel kan du använda den andra armen till hjälp, men du kan även ta tag i något att hålla i. Sedan är det bara att föra den mot den andra sidan kroppen. Det går att ligga på en bänk och hålla i en hantel med rak arm riktat neråt också, det är mer extremt än den jag brukar köra. Nu kör jag inte specifikt för utsidan längre eftersom jag tänkte dra ner på kalorierna.

Hydrapro är tar jag bara i samband med träning. Har tidigare blandat Esapro, malto och saft, något jag kommer återgå till när Hydrapro är slut. Det är för dyrt/servering med Hydrapro, jämfört med Esapro. Det är dock väldigt smidigt och smakar gott. Är pengar inget problem så rekommenderar jag det.
    Själv dricker jag mycket Esapro nu när jag bara äter halva dagarna. Möjligheterna är större med det än Hydrapro, eftersom du alltid får med Vitargo i de serveringarna.
    Jag är mycket för att se till att ge kroppen EAA+kolisar i samband med träning, med start innan passet och en bit in, säg åtminstone hälften. Om det har effekt mer än psykisk vet jag inte (om du ätit tidigare på dagen), men det är viktigt för mig att det känns bra.

Fan va intressant kombo, älskade DC men har inte prövat IF…än. ;)
    Hur funkar själva kombinationen tycker du? Personligen var jag hungrig konstant under DC-perioden nämligen.:D

Nuttte wrote:
    Hittills har det fungerat bra med DC, både motivationsmässigt som resultatmässigt, över förväntan. Hoppas att det fortsätter så.

Vid stretch för utsida axel kan du använda den andra armen till hjälp, men du kan även ta tag i något att hålla i. Sedan är det bara att föra den mot den andra sidan kroppen. Det går att ligga på en bänk och hålla i en hantel med rak arm riktat neråt också, det är mer extremt än den jag brukar köra. Nu kör jag inte specifikt för utsidan längre eftersom jag tänkte dra ner på kalorierna.

Hydrapro är tar jag bara i samband med träning. Har tidigare blandat Esapro, malto och saft, något jag kommer återgå till när Hydrapro är slut. Det är för dyrt/servering med Hydrapro, jämfört med Esapro. Det är dock väldigt smidigt och smakar gott. Är pengar inget problem så rekommenderar jag det.
    Själv dricker jag mycket Esapro nu när jag bara äter halva dagarna. Möjligheterna är större med det än Hydrapro, eftersom du alltid får med Vitargo i de serveringarna.
    Jag är mycket för att se till att ge kroppen EAA+kolisar i samband med träning, med start innan passet och en bit in, säg åtminstone hälften. Om det har effekt mer än psykisk vet jag inte (om du ätit tidigare på dagen), men det är viktigt för mig att det känns bra.

Tack för svaren!:)
    Ska testa med en hantel och se om det känns bra.

Har aldrig testat EEA men hade tänkt ge det ett försök. Läst mycket om när det ska vara mest optimalt att inta m.m. Och det blir lite förvirrande när man alltid kört med vassle och nu ska behöva överge den helt.

Hade tänkt mig följande upplägg, 6g esapro innan träningen, halv servering hydrapro under passet (3g esapro, 20g vitargo), 30g vassle och 40g malto direkt efter passet och sen 6g esapro 1h efter passet.

Vet att folk säger att man kan eller ska skippa vasslet, men det kan väl inte förstöra ngt mer än att jag skulle kasta 30g vassle i sjön? :)
    Har lite kort bästföre på dem så känns dumt att låta de bli gamla, annars får jag väl kränga dem till min brorson :D

Hur går det annars med kosten? Har du något upplägg mer än att du har koll på hur mkt kcal det blir per dag?
    Själv blir jag avis och sugen på all köttfärs du trycker i dig, det e så underbart gott!

Kör hårt nu så ska jag inte störa mer ;)

Jag hoppar in en vända här, följer din journal Nutte, kul att se hur det går för dig.

Mannheimer wrote:
    Vet att folk säger att man kan eller ska skippa vasslet, men det kan väl inte förstöra ngt mer än att jag skulle kasta 30g vassle i sjön? :)

SOm jag förstår det får man bäst gensvar på proteinsyntesen av Esapro om man ger aminosyrer i små toppar. Om kroppen har konstant tillgång på proteinet så får du inte den höga toppen.
    Om du väntar en timma och sen tar en dos så får du en pik som ger bättre gensvar totaltsett.
    Lite som att ge små chocker. Detta är min tolkning av det jag har läst iaf. Lägg gärna till eller rätta mig.

träna hårt nu båda två :)

Mannheimer wrote:
    Tack för svaren!
    Ska testa med en hantel och se om det känns bra.

Har aldrig testat EEA men hade tänkt ge det ett försök. Läst mycket om när det ska vara mest optimalt att inta m.m. Och det blir lite förvirrande när man alltid kört med vassle och nu ska behöva överge den helt.

Hade tänkt mig följande upplägg, 6g esapro innan träningen, halv servering hydrapro under passet (3g esapro, 20g vitargo), 30g vassle och 40g malto direkt efter passet och sen 6g esapro 1h efter passet.

Har lite kort bästföre på dem så känns dumt att låta de bli gamla, annars får jag väl kränga dem till min brorson :D

Hur går det annars med kosten? Har du något upplägg mer än att du har koll på hur mkt kcal det blir per dag?
    Själv blir jag avis och sugen på all köttfärs du trycker i dig, det e så underbart gott!

Kör hårt nu så ska jag inte störa mer

Efter att ha börjat med IF har jag tänkt om kring en del saker. Om det fungerar är för tidigt att säga men det känns i alla fall bra.

Jag slutade med vassle före och efter träning förra året någon gång. Har kört Esapro sedan dess, mkt godare att dricka det än vassle. Just nu kör jag Hydrapro eftersom jag fick en gratispåse:up:
    Om jag vore dig skulle jag köra en portion Hydrapro (50 g) (eller Esapro + malto och saft för smaklökarnas skull) i samband med träning, och sedan äta som en tok efter passet och även ta vasslet här. Att äta mycket efter passet är något jag tror på. Du spar också många doser Esapro till andra tillfällen. Ett tips är att blanda vassleprotein med kvarg+vatten eller mjölk för att få ett proteinrikt mellanmål som mättar, ex innan läggdags.

Ja det är gott med köttfärs, speciellt om receptet är kanon (Scans recept ”Kött för nybörjare”). Tråkigt dock att affären jag handlar på inte haft rea på nötfärsen på ett tag, då det börjar sina i frysen. Passade på att köpa extra mycket då det kostade 30 kr/kg.
    Jag siktar på att ligga 2000 kcal på icke gymdagar och 3000+ kcal träningsdagar. Men jag har inte vägt maten på några dagar nu och har därför inte haft någon riktigt koll. Jag har ingen tidsplan och det är bättre att skynda långsamt. Det är dock skönt att äta allt inom ett kortare intervall än att äta massa småmåltider och aldrig få känna sig mätt.

Melin wrote:
    Fan va intressant kombo, älskade DC men har inte prövat IF…än. ;)
    Hur funkar själva kombinationen tycker du? Personligen var jag hungrig konstant under DC-perioden nämligen.:D

Jag tycker att det fungerar utmärkt. Jag gillar personligen inte att äta hela tiden och dricka proteindrinkar däremellan, blir bara trött och fet av det, så detta koncept passar mig. Träningsdagar äter jag lätt ett par timmar innan passet, tar en EAA+kolhydratdrink (från uppv fram till ca 1/3-1/2 av passet). Sedan åker jag hem och äter mig proppmätt med kolhydrater och protein. Innan jag lägger mig tar något proteinrikt.

Jag känner mig sällan hungrig enligt detta koncept. Tiden fram till jag bryter fastan mer mer ett sug än hunger. Jag intar dock 6 g Esapro x 2 under fasteperioden.

Att äta som de rekommenderar på DC forum, utan att reflektera vidare kring varför, är inget för mig. Jag tror det går att bygga muskler utan att vara proppmätt alla dygnets vakna timmar och få en bilring på köpet.

Uppv rotationer: (in) 14p+extra vikter 20, (ut) 11 p 20

Incline smithbänkpress: 95 kg +6+2+0 (8)/ 1 min stretch 4 kg raka armar.

Ökade lutningen på bänken ett snäpp. Var dum nog och tog samma vikt som förra gången. Resultatet är inte representativt, redovisar ändå förra passets vikter.
    (95 kg 8+2+1 (11))

Chins: Kv+10kg 8+2+1(11). Sista negativa i delset 3 var väldigt långsam. Rejäl kontakt.
    (Kv+10 kg 7+0+4 med kv bara)

Sittande smith militärpress: 62,5 kg 9+2+1 (12)/1 min stretch
    60 kg 8+2+1 (11)

Så mycket bättre att kasta om ordningen för att kunna prestera bättre på axlar:D

Sittande rodd med trissan högt: 95 kg 10, 2 min vila, 100, 4, 1,5 min 100, 3/1 min 100 kg latsdrag.
    (90, 10, 2 min vila, 95 5, 2 min vila, 100 kg 4)

Blir fullt mag första setet nästa gång. Fattar inte att jag är så stark i denna övning, det syns inte på ryggen Sitter med ryggen rak och rör den typ inte, för trissan mot nedre delen av bröstet.

Liggande EZ frenchpress: 45 kg 9+3+(2 el. 1, minns inte), var väldigt nära 10 på första delsetet, och dito på sista./1 min 26,4 kg hantel stretch för varje arm.
    (47,5 kg 7+1+0(8))

Körde denna övning ändå, eftersom det finns begränsat med övningar för triceps att köra på där jag tränar. Med en högre reprange kan jag pressa mig mer i denna övning. Blir att fortsätta harva på 45 kg:frust: .

Här slängde jag in 2×15 st broomstick stretch. Har börjat göra det på A passen. Speciellt skönt att göra det efter tricepsstretchen.

Magmaskin 55 kg 6+3+2 (11)/40 sek stretch

(50 kg 10+5+2 (17))

Åkte hem och åt en tallrik Special K (fanns bara dryga 50 g kvar). Slängde i mig ett par muffins och en proteinshake också. Blir mycket kvarg till kvällen, eftersom bäst före datumet på de jag har kvar strax går ut.

Lätt promenad igår. 1B idag.

Sittande hantelcurl (liten lutning): 26,4 kg 7+2+1 (10)/1 min stretch
    (26,4 kg 6+2+1 (9))

Underarmscurl: 47,5 kg 14 SS/2 x 30 sek stretch.
    (45 kg 17 SS)

Vadpress i benpress: 80 kg (5-15) 11 SS
    (80 kg 8, 1 min vila, 4)

Liggande lårcurl: 62 kg 9+3+2(14)/ 1 min stretch
    (61 kg 8+3+2 (13))

Benspark superset med benpress: 100, 8, 125, 8/stretch i omgångar, 1 min sammanlagt.
    (95 kg, 9, 130 4)

Kost idag. Lätt måltid vid 14.00 där jag bryter fastan. Under träning tar jag 10 g EAA och 40 g Vitargo. Efter träning 250 g Special K och 1 l lättmjölk. Blir bl a 500 g kvarg+ proteinpulver ikväll, oklart om det blir nåt mer då det mättar så förbannat.

Spennende. Jeg trener også DC og følger IF. Synes det fungerer meget bra så langt, målet mitt er å gå ned i fett og beholde/øke muskler.

Kommer til å følge denne loggen fremover.

Stå på!

Viewing 10 posts - 61 through 70 (of 70 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.