Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › DeffaRn
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 januari, 2011 at 16:25 #54233Anonym anvandareMember8 januari, 2011 at 16:25 #136557Anonym anvandareMember
Hej, jag skulle vilja ha så mkt goda råd som möjligt inom deffningen.
jag är 18 år, cirka 178cm och väger 93-94kg.
jag är inte precis färdig byggd för en deff men har genom mina år alltid skämts över min mage o allt annat fett runt omkring så nu vill ja bli smal!
vad skall ja äta på morgonen? räcker havregrynsgröt? 2dl havre.
eller kvarg med musli?skolmaten tar ja så lite kolhydrater som möjligt och mkt grönt och protein.
hemma blir det kyckling med typ wook eller broccoli, en file bara, för lite? sen vissa mellan mål exempel en burk tonfisk eller keso.
jag tränar 5ggr i veckan, skall jag ha med någon cardio eller räcker det med att powerwalk 60 min varje dag?
säg så mkt ni vill och så man förstår, jag är inte jätte kunnig. tack i för hand
8 januari, 2011 at 17:35 #136558Anonym anvandareMemberFör mig är det alltid havregryn samt någon med mycket protein i. T ex rostbiff, ägg eller makrill.
Fileér väger ganska olika. men 2 st per portion är lagomt, beroende på hur många portioner mat man äter per dag.
Se till att få i dig mycket protein samt bra fetter och dra ner på kolhydrater.
Bästa är att räkna ut vad du ska ha i dig per dag och vad du gör av med. Även hur tråkigt det kan kännas så är det roligast i slutändan.8 januari, 2011 at 18:00 #136559Anonym anvandareMemberÄr ingen expert inom ämnet men har precis inlett min första ”diet” för precis som du tighta till kroppen. Jag har kört på LCHF (Low Carb High Fat) i en vecka och har tappat 3 kilo från starten. Lite tidigt egentligen att utvärdera men det verkar som att det funkar kanon på mig. Och den är ganska lik vad du äter idag men man får äta massa goda feta såser oxå
Men precis som Daaniiel säger här ovan så bör du ta reda på din uppskattade energi förbrukning och ligga på ett underskott för att gå neråt i vikt. Men inte för lågt heller.
Lycka till och kör hårt!
8 januari, 2011 at 18:07 #136560Anonym anvandareMemberDetta är andra tråden om kost du startar i fel forum. Under Kost och näring finns ett helt forum om deff. Fråga där eller använd sökfunktionen
8 januari, 2011 at 19:27 #136561Anonym anvandareMemberLanger wrote:Är ingen expert inom ämnet men har precis inlett min första ”diet” för precis som du tighta till kroppen. Jag har kört på LCHF (Low Carb High Fat) i en vecka och har tappat 3 kilo från starten. Lite tidigt egentligen att utvärdera men det verkar som att det funkar kanon på mig. Och den är ganska lik vad du äter idag men man får äta massa goda feta såser oxåMen precis som Daaniiel säger här ovan så bör du ta reda på din uppskattade energi förbrukning och ligga på ett underskott för att gå neråt i vikt. Men inte för lågt heller.
Lycka till och kör hårt!
var kan jag hitta lite mer info om ditt sätt att deffa?
8 januari, 2011 at 19:28 #136562Anonym anvandareMemberDaaniiel__ wrote:För mig är det alltid havregryn samt någon med mycket protein i. T ex rostbiff, ägg eller makrill.
Fileér väger ganska olika. men 2 st per portion är lagomt, beroende på hur många portioner mat man äter per dag.
Se till att få i dig mycket protein samt bra fetter och dra ner på kolhydrater.
Bästa är att räkna ut vad du ska ha i dig per dag och vad du gör av med. Även hur tråkigt det kan kännas så är det roligast i slutändan.Men jag har inte en aning om hur man räknar ut allt sånt, aen känner man sig lite trög så känns extra svårt
8 januari, 2011 at 21:02 #136563Anonym anvandareMembergoogla LCHF så kan du hitta mycket samma sak med att räkna ut energiförbrukningen
jag googlade ”vad har jag för energiförbrukning” och hittade en kalkylator som man fyllde i lite info så räknade den ut det. Det blir ju inget exakt resultat men något att förhålla sig till iaf. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.