Den lönnfeta kontorsråttans sista kamp?

Home Forums Seriösa träningsjournaler Den lönnfeta kontorsråttans sista kamp?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 454 total)
  • Author

Gött att se, bara mosa på! Själv är jag hemma med söndertrasad hals, hoppas det skall ge sig snart. Cvitamin och vila så gott det går. Jädra förkylningar att inte låta mig vara i fred.

GymPass 11 Nov (45 min):

[*]Liggande Hantelpress 8/8/8/5/4 (22,5kg)
    – Kändes riktigt bra, men lite obalans med hantlarna. Känns att vikterna är svårare att hantera.
    [*]Sittande Rodd (brett grepp) 8/8/8/6/5 (23,5kg)
    – Hittade äntligen det breda greppet, och det kändes betydligt bättre. Fick dock minska vikten en aning.
    [*]Ryggextensions 8/8/8/8 (EV)
    – Händerna framför bröstet. Nästa gång blir det händerna bakom huvudet på ”den tunga” (4×8) dagen.
    [*]Hack Squat 8/8/8/8 (40kg)
    – Ny favoritövning, och den kändes enklare denna gång. Mer fokus på att pressa upp med benen underlättade balansen. Dags att börja öka
    [*]Militärpress 9/8/8/12 (18,5kg)
    – Bra känsla. För lite vikt dock. Dags att börja öka
    [*]Liggande benlyft 2×25
    [*]Summering: Bra pass, men det tog lite för lång tid. Funderar på att ”superseta” ihop en eller två övningar. Har inte riktigt tid att dra över lunchtimmen.

….Lyckades också klämma in ett spinningpass igår (onsdag)

Blev ett regnigt löppass, ganska skönt ändå:

• Distans: 8,2km
    • AHR: 156 (71% zon 3,1)
    • Kilometertid: 6,17

Måste få till två pass nästa vecka – om jag skall förbättra kilometertiden.

GymPass 14 Nov (45 min):

[*]Snedbänk 12(40kg)/11(35kg)/6/5
    – Smithmaskinen har varit trasig en längre tid – så det var ”nypremiär”. Tappade mycket energi på första settet, som var för tungt.
    [*]Knäböj 12/12/9 (50kg)
    – Eftersom jag har fått in Hack Squatten kommer det bli knäböj även på ”lätta” passen (3×12). Detta var mest för att hitta vilken vikt jag skall lägga mig på. Ligger kvar på 50 även nästa gång.
    [*]Assisted Chins 12/12/6/5 (Assist 14)
    – Kändes OK – men tar fortfarande mest på biceps.
    [*]Ryggextensions 12/11/9 (EV – händerna på bröstet)
    – Börjar ta sig lite, men jag är fortfarande anmärkningsvärt svag i ryggen.
    [*]Stående Hantelpress 12/10/7 (8kg)
    – Kändes tungt.
    [*]Alternerande Hantelcurl 12/7/5 (10kg)
    – Hade tröttat ut biceps på chins.
    [*]Liggande benlyft 2×25
    [*]Summering: OK pass. Känns inte riktigt att jag hittat någon solid basnivå på den ”lätta” dagen – men det är nog bara att köra på.

Veckosummering

[*]Vikt: 81,8kg (-9,8kg totalt, -1,1kg sedan förra veckan)
    [*]Midjemått: 84cm (-18cm totalt, -1cm sedan förra veckan)
    [*]Cykling: Blev bara en eller två dagar.
    [*]Spinning: Ett 30 min pass. Kändes riktigt bra.
    [*]Gym: Tre pass. Känns överlag bra, men jag har svårt att få till ryggövningarna.
    [*]Löpning: Ett pass på 71%. Måste försöka få till två pass per vecka.
    [*]Kosten: Inga större utsvävningar – även om måndagens lunch på kinarestaurang inte kändes helt bra. Kollade också två dagar och jag ligger ungefär 200kcal under de 1730 som jag skall ligga på. Tror att jag skall försöka att äta lite mer – eftersom vikten går ned lite väl fort. Känns dock inte särskilt jobbigt att ligga på kaloriunderskott. De tre dagar som jag mätte kalorierna märkte jag att hungern kommer smygande på kvällen – men jag såg också att jag hade ganska bra marginal till kaloritaket – så det var bara att äta på…. Känns överlag som en vettig övning att emellanåt kolla lite på energiinnehållet i maten, för att skapa sig en bättre bild av hur mycket man kan äta.
    [*]Målsättningen: Har inte funderat mer över detta ännu – men det kommer….

Blev ett ganska skönt löppas – utan regn:

• Distans: 8,2km
    • AHR: 156 (71% zon 3,1)
    • Kilometertid: 6:07

Benen var lite tunga efter gårdagens knäböj – men det går i rätt riktning igen, även om man inte precis känner sig fjäderlätt i löpningen….. Ser ut som att jag kommer att få till två pass denna vecka – skönt.

GymPass 16 Nov (44 min):

[*]Bänkpress 8/8/7/5/5 (60kg)
    – Tappat lite från förra passet. Lite oroväckande.
    [*]Marklyft 8/8/8/8 (70kg) > 75kg nästa pass
    – Kändes bra. Greppet höll – men jag var trött på sista settet.
    [*]Benpress 8/8/8/8 (95kg) > 100kg nästa pass
    – Skulle förmodligen kunna köra tyngre – men jag ökar lite långsamt.
    [*]Ryggextensions 8/8/7/6 (EV – händerna bakom huvudet)
    – Kändes OK.
    [*]Stående Skivstångscurl 8/8/7/5/5 (21kg)
    – Kändes ganska tungt – riktigt slut på sista settet.
    [*]Liggande benlyft 1×30
    – Måste hitta på några nya magövningar.
    [*]Summering: Ganska bra pass, men mycket folk på gymmet även vid lunch. Vågar inte riktigt den sista repetitionen i bänkpressen, men det kanske är lika bra det.

GymPass 18 Nov (38 min):

[*]Liggande Hantelpress 12/12/11/6 (20kg)
    – Kändes bra. Mjölksyra stoppade sista repetitionen på tredje settet. Snart dags att öka.
    [*]Sittande Rodd 12/12/8/5 (20kg)
    – Smalt grepp. Kändes dock rejält i ryggen för första gången på länge.
    [*]Ryggextensions 12/12/8 (EV – Händerna på bröstet)
    – Börjar långsamt öka styrkan i korsryggen, men mer träning behövs.
    [*]Hack Squat 12/12/10/7 (40kg)
    – Kändes riktigt bra tills sista settet. Fick lite ont i högerknät, men det är definitivt nya favoritövningen för ben.
    [*]Liggande benlyft 1×35
    – Verkligen dags för lite nya magövningar.
    [*]Summering: Bra pass. Återigen mycket folk på gymmet, så ordningen blev ändrad på flera övningar. Tränade med en arbetskollega, men lyckades hålla tempot och minimera pratet. Inga ökningar, dock.

GymPass 20 Nov (62 min):

[*]Lutande Hantelpress 8/8/8/8 (20kg) > 22,5kg
    – Kändes bra.
    [*]Assisted Chins 8/8/8/7/4 (Assist 12)
    – Fortfarande biceps som tar mycket stryk.
    [*]Assisted Dips 8/8/8/17 (Assist 14) > Assist 12?
    – Måste ha räknar fel på motståndet. Kändes alldeles för lätt.
    [*]Ryggextensions 8/8/8/8 (EV – Händerna bakom huvudet)
    – Nästa gång är det dags att börja använda vikter.
    [*]Knäböj 6/6/6/5/5/5 (67,5kg)
    – Riktigt skumt. Fick köra knäböj nästan sist i programmet – funkade inte bra alls.
    [*]Militärpress 8/8/8/11 (21kg)
    – För lite vikt igen.
    [*]Stående Skivstångscurl 8/8/7/5/6 (21kg)
    – Kändes OK. Men ingen ökning.
    [*]Liggande benlyft 2×25

[*]Summering: Konstigt pass. Irriteraden att jag var så kraftlös i knäböjen.

GymPass 22 Nov (23 min):

[*]Bänkpress 12/12/12 (52,5kg) > 55kg
    – Gick ganska lätt, även om andra settet kändes märkvärdigt tungt.
    [*]Marklyft 12/12/9/8 (65kg)
    – Fortfarande greppet som stoppar på 3×12-dagen, men det kändes bättre.
    [*]Benpress (Spartacus) 12/12/12 (100kg) > 110kg
    – Riktigt trögt på sista settet, men maskinen känns jättebra.
    [*]Summering: Snabbt pass, men ökningar i 2/3-övningar. Hade både sovit och ätit dåligt innan – så jag var lite förvånad. Fick dock skippa magen.

GymPass 26 Nov (38 min):

[*]Liggande Hantelpress 8/8/8/7/4 (22,5kg)
    – Kändes lite obalanserat igen, och vissa repetitioner väldigt vingliga. Bäst att ta det lite lugnt, men snart är det dags för hantlar i den nedre raden på hantelstället…..
    [*]Sittande Rodd (smalt grepp) 8/8/8/8 (23,5kg) > ?
    – Känner att jag är oproportionerligt svag i dragövningar, men det börjar bättra sig.
    [*]Hack Squat 8/8/8/9 (45kg) > 50kg
    – Tekniken börjar sitta, men det kändes lite i högerknät. Gillar fortfarande övningen.
    [*]Ryggextensions 8/8/7/5 (5kg)
    – Första gången med viktbelastning.
    [*]Liggande benlyft 2×25
    [*]Summering: Hade både ätit och sovit dåligt dagarna innan. Konferens och resor. Dock gick passet bra? Kanske är det en indikation på att musklerna i vanliga fall inte får tillräckligt med vila, då det ytterst sällan blir mer än två vilodagar mellan passen. Skall försöka att ta det lite lugnare på de sista seten – och köra så strikt det någonsin går (samt sluta en repetition tidigare).

Gott mos! Du köttar ju på hur bra som helst.

GymPass 30 Nov (41 min):

[*]Lutande Hantelpress 12/12/14 (17,5kg) > 20kg
    – Gick riktigt bra. Förmodligen är det den lite förlängda vilan som ger resultat.
    [*]Benpress 12/12/12 (95kg) > 100kg
    – Trögt på sista setet, och benen var lite tunga efter gårdagens löpning.
    [*]Assisted Chins 12/12/7/6 (Assist 14)
    – Slarvade nog lite med utförandet, och som vanligt var det biceps som gav upp.
    [*]Stående Hantelpress 12/12/9/7 (8kg)
    – Blev riktigt tungt 3:e/4:e setet
    [*]Alternerande Hantelcurl 12/8/7/5 (10kg)
    – Bicepsträning känns ganska meningslös, och jag tycker att jag ligger på samma vikt hela tiden.
    [*]Liggande benlyft 3×25
    [*]Summering: Mycket effektivt pass kändes det som, men minimala väntetider. Hade dock ett milt ryggskott, så det var tur att inte marklyft/knäböj var på programmet. Funderar på om jag skall minska träningsfrekvensen eller ta det lite lugnare på passen; känns som att jag ökar mer med mer vila.

GymPass 3 Dec (41 min):

[*]Bänkpress 8/8/8/5/5 (60kg)
    – Gick bra. Fanns krafter kvar – men ingen passning.
    [*]Knäböj 8/8/7/5/5 (65kg)
    – Sänkte vikten från förra passet. Kändes OK, men inte kul att sänka vikten.
    [*]Sittande Rodd 8/8/4/4/3 (28,5kg+platta)
    – Kändes tungt – men märkte att det hängde en extra viktplatta på magasinet. Måste kollas nästa gång.
    [*]Ryggextensions 8/8/6/6/5 (5kg)
    – Kändes bra. Försökte att inte ta ut mig lika mycket som förra gången.
    [*]Liggande Benlyft 2×25
    [*]Summering: Ganska bra pass. Var lite orolig för ryggen, som fortfarande inte känns helt OK. Bytte därför marklyft mot sittande rodd. Hoppas ryggen blir helt bra till nästa pass (söndag, som det verkar).

GymPass 7 Dec (42 min):

[*]Liggande Hantelpress 8/8/8/6 (22,5kg)
    – Kändes lite obalanserat, och vissa repetitioner väldigt lätta, medans andra var väldigt sega. Litet steg tillbaks från förra passet, men inget att hänga upp sig på. Missade också att köra det femte setet – då det var kö till bänkarna….
    [*]Assisted Chins 8/8/8/7/5 (Assist 12)
    – Kändes bra, och lite mindre i biceps. Kanske börjar jag bli starkare i biceps? Testade efteråt att köra utan assist, och jag klarade faktiskt av det (dock endast en repetition). Tål att tänkas på.
    [*]Hack Squat 8/8/8/6/4 (50kg)
    – Fick riktig kontakt på tredje settet (”pressa med hälarna”). Kändes bra, men jag hade fortfarande lite träningsvärk från knäböjen förra passet.
    [*]Ryggextensions 8/8/8/6/5 (5kg)
    – Kändes OK.
    [*]Militärpress 8/8/8/10 (22,5kg) >25kg nästa gång
    – Fick byta till riktig stång idag. Svårt att hitta rätt vikt.
    [*]Liggande Benlyft 2×25
    [*]Summering: Riktigt mycket folk på gymmet, och jag kom inte åt den enda skivstång man kan köra marklyft med. Blir mer och mer irriterad på att det finns så lite vikter (och mycket maskiner). Passet överlag var dock hyfsat intensivt, och marklyft blev den enda övning jag fick ”offra”. Valde också medvetet att köra en 4×8-dag, eftersom det inte blev någon träning i söndags. Hoppas det är mindre folk på gymmet under julledigheten….
    Nästa pass – Torsdag.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 454 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.