Det är bara guld som gäller!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Det är bara guld som gäller!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,996 through 2,010 (of 2,275 total)
  • Author
    athleticmia wrote:
    vi ses kanske på söndag Anna om du jobbar då…det blir en runda till karlstad i helgen nämligen.
    Kanske repris på posering? ;)

Jag har faktiskt hemtjänst på söndag. :D
    Ledig från gymet och tar hand om byrackor och hushåll. Måste hugga lite ved till vintern.

Inte ens Marcus kommer vara på gymet om han får som han vill. Han ska börja tatuera sig överhela ryggen, skinkorna och ner över ena benet. ;) Dryga 50 timmar ska spektaklet ta. Så ev. kommer någon annan stå på BTB på söndag beroende på när ni kommer.

Kör hårt !

Har haft två bra pass denna vecka !
    Armpasset gick kanon i måndag och likaså magen, så nu har jag rejäl värk i rutorna och triceps. Det kändes och såg rätt så bra ut med bra trykc och massor med ådror. :)

Tisdagen började med 5 minuter posering som uppvärmning, sedan 20 minuter intervaller på säck och sedan 10 minuters tränande på det fria.
    Filmade det också för att se hur man ser ut egentligen och även om det finns masoor att fila på så var det fria inte så illa pinkat. :p

Eftermiddagen bjöd på ihopmontering av duschkabin och med en del miss i att läsa beskrivningen ( jag kan i alla fall skylla på diet ;) ) så gav vi upp och fortsätter idag. Jag blev helt slut i skallen och var lite låg trots mer mat.

Ryckte dock upp mig tills benpasset och det gick jättebra ! Inte viktmässigt, men kontakten var über och jag har skön värk idag. Kände 20 mintuer efter passet att jag skulle få träningsvärk.
    Passet kördes på 40 minuter inklusive uppvärmning och stretch.

Frontböj
    60 kg x 17, 17, 17
    Har legat på 15 reps förut tror jag

Knäböj
    70 kg x 10
    Shit vad seg jag var i benen märkte jag…

60 kg x 12, 12
    Här körde jag liksom pumpande reps och inte en och en i taget. Sådan jäkla pump och kontakt. Me like !

Benpress med ett ben i taget
    60 kg x 9
    40 kg x 11, 10

Benspark med 5 kg per ben och sida
    13, 11

Sååå slut efter ett bra pass. Mådde lite illa senare och hade svårt att få i mig maten och på kvällen kändes det som om jag skulle bli sjuk. Men det har gått över nu på morgonen som tur är. Jag behövde väl sova lite bara antar jag.

Idag rygg och axlar !

Sorry för att jag är så kass på att uppdatera ! 😮
    Jag vill men orkar f*n inte, men nu ska ni få en liten resumé av de senaste dagarna.

Onsdagen kändes bra. Passet ( axlar och rygg ) gick ok och jag hade bra tryck och massa ådror av vad jag minns. Ingen morgonaktivitet alls då. En lugn kvällstur med hundarna på 40 minuter.

Torsdag. På morgonen körde jag 10 minuter lugna intervaller på cykel och sedan 10 minuters poseringsträning på de obligatoriska och körde även mitt fria ett par gånger. Börjar kännas rätt så ok nu faktiskt.
    På kvällen blev det vader, baksida ben och armar. Ett snabbt pass ( 60 minuter ) utan några märkvärdiga vikter och formen kändes sådär…

Fredag : Ingen morgonaktivitet utan lite sovmorgon till klockan 08.00 pga hotelljobbet på fredagsnatten.
    Passet blev ganska tidigt på eftermiddagen för Marcus skulle jobba extra som vakt vilket medförde att jag skötte gymet fram tills det stängde 21.30.
    Passet blev bröst och ben.
    Nu minns jag vikter eftersom detta hände igår. :p

Bröst
    Bänk
    60 kg x 12
    70 kg x 5
    Aptungt, men jag vet inte helt vad jag väntat mig iofs.

Flies i maskin
    4 set och 8-12 reps typ.

Framsida ben
    Frontböj
    50 kg x 25, 22, 22
    Körde pumpande reps nu hela tiden och inte en och en. Vilade vid 15, gjorde 5, vilade lite och gjorde sedan de 5 sista. Satan vilket pump ! Kontakt big time !
    I de två sista seten orkade jag bara 2 på slutet istället för 5.

Knäböj
    60 kg x 16, 16
    Samma här med repsen. Snabba och pumpande.

Sissy squats
    10, 10
    Nu dog jag och mådde sådär illa ett tag efter igen. Det är härligt att köra ben. ;)

I morse lördag så gick jag morgonpromenad med hundarna och hade inte tänkt springa något. Men jag började jogga lite lätt och det kändes ok. Tung i benen dock, men ok. Körde en lite längre runda och uppför en 500 m lång backe och tillbaka. När jag avverkat 2/3 av sträckan och var på väg hem, så var jag helt slut. Men då märkte jag att det var oväder på ingång och var tvungen att köra ett race mot regnet. :D
    Jag vann och hann hem innan det började regna, men jäkla vad slut jag var !
    Natten tog styggt på mig kände jag. Jag skulle titta på friidrotten inatt en stund tänkte jag, men tillbringade 2 timmar halvsovandes och var helt slut. Undrar hur länge jag orkar med detta dygnsskiftande.
    Hade som totalt ont i halsen när jag la mig och tänkte att nu är det kört, men jag behövde sömn helt enkelt. Mådde ok när jag vaknade som tur var.

Idag känns dock allt bättre och jag ser fram emot min ätardag i morgon söndag.
    Säga vad man vill om ätardagen men jag kommer aldrig vara utan min ! Jag brukar inte heller överdriva den utan äta lite godis och sånt, men mer mat bara. I morrn ska jag äta köttfärspaj, med massa sallad och baguette. Sedan blir det även kladdkaka med vaniljglass till efterrrätt. Kladdkakan bakade jag idag och den luktade väldigt gott !

Formen nu är jag mycket nöjd med. :) Igår när jag kom till hotellet så tittade jag inte i gymet ( eller gym, snarare litet motionsrum men de kallar det gym…) för det är så bra ljus där. :D Skillnaden mellan denna fredag och förra fredagen var helt galen ! Ådror som sträckte sig över hela magen och massa små ådror på axlarna jag aldrig sett förut. Tur att jag höjt maten denna veckan ! Annars hade jag nog tappat muskler.
    Det är nästan lite pinsamt och jobbigt att stå i receptionen på hotellet nu i kortärmat för folk tittar lite skumt. Du tränar en del va ?, den kommentaren är den mest populära från fulla hotellgäster. :D

Ska bli intressant att se vad vågen och måtten visar i morrn.
    På onsdagsmorgonen vägde jag 73.5 kg på vågen på gymet.
    Kör på på mina 3300 kcal och 340 g kolhydtater ett tag till så justerar jag väl efterhand.
    Fortsätter det i samma takt som nu så har jag AF-form ganska snart och har då god tid på mig att dra av fettet från teh big butt. :nod

hur ska ja våga komma till BTB när ja sett dom bilderna på dig anna=) du får visa mig runt när ja dyker upp, nyinflyttad=)

_lillen_ wrote:
    hur ska ja våga komma till BTB när ja sett dom bilderna på dig anna=) du får visa mig runt när ja dyker upp, nyinflyttad=)

Haha, jag är inte farlig. :D
    Välkommen in ! ( till Karlstads och kanske världens bästa gym…:p[/b] )

Men akta dig för i morgon då har jag hört att den mest elaka domaren av alla kommer dit och härjar. :ph34r:

Fan vad fin form du är i :D detta kommer gå finfint. Hejaheja!

haha ja men ja gömmer mig bak dig:o

Idag har varit en ätardag med mycket god köttfärspaj. Dock orkade jag itne äta kladdkakan utan den hamnade i frysen tills nästa söndag.:o
    Frukosten var densamma som under veckaorna ( kesella, banan och knäckebröd ), sedan köttfärspaj + sallad. Efter det lite godis och sedan en proteindrink innan det var dags att dra till hotellet och jobba.
    Lite nötter, 2 Daimbitar och 2 räkmackor har det blivit här. Räkmackorna är kalas. :P Får se vad jag drar i mig mer innan jag slutar.
    Jag behöver inte så mycket för att få lite energi nu och gillar de lite mer lugna ätardagarna.

Veckans resultat :
    Kör den totala minskningen inom parentes istället för förra veckans resultat.
    Vikt : 70 kg ( -2 kg )
    Vad : 39.5 cm ( -1 cm )
    Lår : 20 cm upp + fetaste stället : 56.5 cm / 59.5 cm ( -0.5 cm / -1.5 cm )
    Höft/arsle/rumpa : 95 cm ( -3 cm )
    Midja : 68 cm ( – 3 cm )
    Arm : 36 cm ( – 0.5 cm )

Hade inte gått ner ett hekto denna veckan, men minskat 1 cm i midja och ökat på vader och armar…
    Jag märker i alla fall stor skillnad i spegeln och det är det som räknas.:)

Dessan wrote:
    Fan vad fin form du är i :D detta kommer gå finfint. Hejaheja!

Tackar Dessan !! :happy:

_lillen_ wrote:
    haha ja men ja gömmer mig bak dig:o

Nu vet jag inte om du var på gymet under söndagen, men jag är ledig i helgerna då min käre sambo tar över driften.
    Om inte så kanske vi ses under veckan.

Det har varit fullt upp nu två dagar med allt möjligt på gymet, men nu är jag ikapp med jobbet.
    Både måndagens armpass och gårdagens benpass gick bra ! Dock mådde jag dåligt efter benpasset i typ en halvtimme för jag tog ut mig så mycket, men men…

Minns inte armpasset alls ( bara pumpet :D ), men här kommer en resumé av benpasset :

Knäböj
    Snabba pumpande reps
    70 kg x 17, 17, 17, 17
    I sista setet var det väldigt när a att jag spydde faktiskt. Men jag repade mig rätt snabbt.

Benpress med ett ben i taget
    60 kg x 12, 12
    40 kg x 15

Benspark
    5 kg per sida x 15, 13

Lite stretching och så var det klart !

Idag blir det axlar och vader.
    Vägde 73.2 kg i morse. 0.3 kg ner sedan förra veckan på denna vågen. :)

Lite bilder för den som orkar se. Jag måste be Marcus kolla poseringarna snart. Behövs helt klart förbättras.

Line bakifrån. Jag är inte helt nöjd med trosorna till bikinin då det känns stora i rumpan ( lite som tanttrosor eller nåt :p ) och då har jag en del att gå ner på rumpan. Minst sagt. De går liksom upp över ryggen för mycket och då har jag inte dragit upp dem helt heller ser jag. Så jag ska nog be mamma-sömmerska att fixa till dem. :)

Min lilla ådra på vaden var tvungen att förevigas. 😮 Om den nu syns eller om jag ser i syner…:nerd:

Ryggen i en latspread bakifrån. Stod helt knäppt med benen så jag klippte bort det. :nono:

Viewing 15 posts - 1,996 through 2,010 (of 2,275 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.