Det är bara guld som gäller!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Det är bara guld som gäller!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,041 through 2,055 (of 2,275 total)
  • Author
    ~Frida~ wrote:
    Hej Anna, jag har inte slutat läsa din tråd, har bara inte kommit mej för att skriva ngt 😮 (har förmodligen m att göra att din form skrämmer sk*ten ur mej)
    Läste i AF-camptråden att du ska på SM, ska du vara publik el coacha?
    Vi måste se till att ses ngn minut då! Jag kommer ha fullt upp men en minut måste jag kunna få tillövers för att hälsa (& kolla formen :P ) på dej!

Ha en fin dag & hälsa dina monster

Kram!

Hehe, jag läser alltid er tråd också, men har ibland lite dåligt med tid och ork att kommetera. Ni ser ju så jäkla bra ut hela tiden också. :(
    Jag ska vara lite allt i allo på SM och hjälpa till och promotera gymet lite, men mest vara publik.
    Jag kommer nog ha massor av tid till dig/er om ni kommer. En löiten minut ska vi nog kunna undvara. :)

Tack detsamma !

superberggren wrote:
    NICE work Anna! :up:
    Hoppas helgen var ok trots att du inte orka äta så mycket som planerat:P haha kan säga att jag åt för oss två igår, kanske därför jag har kramp i magen idag:P hahahaaa
    Ses snart baby! KRAM

Hehe, låter bra. Man ska kunna äta mycket. :D
    Ses snart och kör hårt !!

Kramar

Åt inte riktigtvad jag egentligen hade velat igår och avslutade med lax, potatis och massa grönsaker + en halv Gott och Blandat + 3 Daimbitar. Innan jag la mig hemma blev det 3 godisar till. :D
    Ganska kass mat, men laxen var vansinnigt god.

Gick 30 minuter med hundarna idag efter att jag sovit 3.5 timmar och har precis dragit av ett bra arm och magpass !
    Formen är verkligen på ingång nu och jag är jättenöjd. Får se om det kan bli några bra bilder i morrn. Jag brukar ta bilder på tisdagar och kolla formen.
    Får många positiva kommentarer av folk på´gymet och det är jättekul och peppande. ;)

Vikten idag efter träning 75.2 kg.
    Väger mig i morrn när vattnet släppt lite och ser vad jag hamnar på.

superberggren wrote:
    vill också ha;) !:( men men… förmodlige ingen tid:| !
    Ciao

En liten bild till bara.

Anna B wrote:
    Hehe, låter bra. Man ska kunna äta mycket. :D
    Ses snart och kör hårt !!

Kramar

VI ses snart och YES jag ska köra STENHÅRT tills vi ses :up: , jag lovar!

See you soon, makaroon!
    KRAM;)

Joackim wrote:
    En liten bild till bara.

ZÖT;) , värsta tjejraggningsgrejjen: HUNDtricket;) ! hahahahaaaaa:D

Jag hade ärana tt hälsa på det lilla monstret igår och han var är faktiskt ganska charmig trots utseendet. :D
    Ett litet mjukt garnnystan typ.

Gårdagens benpass gick rätt ok. Körde tungt igår och orken i benen var stor, men jag hade svårt med koncentrationen på träningen igår. Tex lite småont i magen ( vilket jag haft en stund nu och vet inte helt vad det berro på…) och andra saker som jag hängt upp mig på. Säljare som är jättejobbiga… Ogillar när folk som man inte känner tilltalar mig med mitt namn som om vi är bästisar…:

Benpasset då :
    Knäböj
    60 kg x 5
    70 kg x 5
    80 kg x 5
    90 kg x 4
    100 kg x 7
    110 kg x 4
    120 kg x 1 + 1 med lite hjälp
    100 kg x 5, 4
    Böjen på 120 kg kan anses som ett slags PB då jag aldrig kört det djupet förut och dels att jag aldrig varit i så bra form och tagit 120 kg förut.

Benspark
    4 set och 6-12 reps. Kändes bra.

Två set sissy squats innan jag dog och gav upp.

På kvällen på promenaden med hundarna utbröt deras värsta bråk någonsin och jag orkar inte skriva om det, men jag var helt slut resten av kvällen och de också. Är fortfarande helt borta och sov lite dåligt inatt faktiskt.
    Efter omständigheterna igår så mår de rätt ok, men både Floyd och Enzo haltade en del i går kväll och efter natten gissar jag på att det blivit värre. Håller tummarna för att vi slipper veterinärbesök iaf.
    Torkade blod i köket och på hundanra i evigheter kändes det som. :(

Idag blir en lång dag på gymet då Marcus ska tatuera sig igen i eftermiddag. Ska försöka sola lite idag då det är skönt när man är lite seg. Jag brukar sova rätt så skönt i solariet faktiskt. :D

Gympasset blir rygg och axlar.

Körde ingen cardio i morse ( jag behövde sova ) och det börjar känns som om jag fuskar med den på denna dieten… Men jag tog lite bilder igår på morgonposeringen och det såg rätt ok ut och det är ju ganska länge kvar. Jag får väl ta nya tag till veckan.
    Har höjt upp maten en del och ligger väl nu på typ 3400-3500 kcal på träningsdagar.

Låter som du behöver lite hjälp av the dog whisperer.

Ja, det kan tyckas. :(
    Någonting måste göras hur som helst och vi funderar just nu på vilken den bästa lösningen är…

~Frida~ wrote:
    Fy vad tungt Anna!!

Men Alms tips är inte dumt, kanske svårt att ta hjälp av honom i fysisk bemärkelse men har du/ni kikat på honom ngt? Jag har hittat honom först nu efter rekommendationer, var skeptisk till en början men är nu helt såld!! (-sen att det säkert är nerklippt o trixat kan jag tro men vad han åstadkommer -framförallt hur han får människor att komma till insikt med deras brister i sin kommunikation med sina hundar)[/b]

Lycka till och hoppas det löser sej till det bästa!!

Tack för omtanken Frida. :)
    Jag har vid tillfälle tittat på Dog Whisperer och man kan lära sig massor helt klart. :emo-thumb
    Jag tror mycket i problemet ligger i att han inte får den stimulans varken psykiskt eller fysiskt som han egentligen behöver. När vi ser tillbaka så när vi skaffade Banditen som är en blandning av väldigt krävande och aktiva raser, så gick vi bägge på diet, startade upp ett gym och renoverade det från grunden nästan. Väldigt fel tidpunkt med andra ord…
    Ridgeback är en väldigt anpassningsbar ras som efter en timmes promenad/lek ute mer än gärna kryper upp i soffan och gosar resten av kvällen, men Bandit måste man typ tvinga att lägga sig ner för att han överhuvudtaget kan slappna av en stund.
    Så felet ligger klart hos oss, men jag vet inte om jag orkar göra allt som krävs för att han ska få ett liv som passar honom…
    Det var ungefär samma som med er kära hund som ni omplacerade. Vissa raser kräver helt enkelt mycket, mycket mer än andra.

Marcus är hos veterinären nu med Enzo så han blir omplåstrad. Han fick bland annat ett stort hack i trampdynan som jag antar att Floyd gjorde med sina vassa tänder. Det är försent att sy det, men han behöver nog ändå antibiotika. Samtidigt så ska Marcus passa på att prata lite om vår situtatioon så får vi se vad veterinären kan komma med för tips och råd.

Detta är det enda som cirkulerar i min hjärna just nu och i morse blev det halvhjärtad posering bara och 10 minuters mesiga intervaller.
    Träningen får ligga till sidan nu en stund. Jag utför den, men det är mest på rutin. Ligger såpass bra till i dieten så det räcker med att jag äter min deffmat och tränar lite sporadiskt resten av veckan tror och hoppas jag.

Hundarna är ju ens barn och man vill att de ska komma överens.
    Bandit vill gärna klättra på rangordningen och ger sig på den som ligger närmast över honom…Han vet att han aldrig kommer komma över Floyd. Enzo stackaren har inte alls varit sig själv sedan händelsen och det gör mig så ledsen, men idag verkade han lite piggare och gladare i alla fall.

Usch vad tråkigt, även om det ser mörkt ut så finns det alltid en lösning. Hoppas allt går bra.
    (annars kan monstret komma och läxa upp de stora grabbarna lite)
    Mvh Jocke

Kör hårt Anna och kötta på baby!
    Trist med hundarna, men sånt händer that´s life.
    Förhoppningsvis händer det aldrig mer!
    Krama hundrana från mig!
    KRAM:-))

Alltså min motivation tryter en del nu, men jag träna på med det jag ska göra i alla fall och formen känns ok.
    Men det där är upp och ner också…Får panik över att inte hinna ena dagen och andra dagen känns det bra igen. :)

Har gått tillbaka till 3000 kcal istället för 3500 denna veckan och får se hur viktnedgången blir.

Har iaf lite bilder att bjuda på. ;)

Denna känns jäkligt ”benig” som ett skelett typ.
    Men det är så det ser ut… :(

Benen känns feta på bild, men lite hårdare i verkligheten. Hoppas jag itne inbillar mig för mycket…;)

Viewing 15 posts - 2,041 through 2,055 (of 2,275 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.