Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Det är bara guld som gäller!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 mars, 2006 at 23:48 #810684Anonym anvandareMember
Det var ett grymme, grymme, grymme pass idag.
Jag såg deffad och fylld ut i spegeln tyckte jag, jag gjorde en bra maxning på chins, jag överlevde två roddintervall och jag ligger högt på världsrankingen med min tid på 500m. :pPasset :
Chins med en kroppsvikt på 71 kg enligt vågen på SATS.
kv x 18[/b]
Kändes mycket bra och jag använde magnesium för första gången på träning. Med en liten slipning på teknik och viktminskning är det itne helt omöjligt att jag klarar av mitt PB på tävling med 22 st.
Andra setet blev pyttiga 9 reps dock.Sedan rodd med två hantlar samtidigt som är min nyupptäckta favorit.
Latsmaskin och avslutade med stångrodd.
Inga märkvärdiga vikter eller så men bra kontakt. Iofs var det nog PB i latsmaskinen med 7 reps på 70 kg. Var tvungen att spänna fast mig i maskinen för första gången.Biceps blev 2 övningar och totalt 6 set. Ge mig en vecka till med deff och överkroppen är så gott som tävlingsklar. Jäkla massa ådror idag i alla fall.
Rodden blev en omgång med 600 m och jag höll tiden 1.45-1.48/500 m hela tiden.
Sedan ett par minuters vila och ett 500 m pass. Tiden blev 1.47 där och jag var trött efteråt, men ska nog maxa snart för att se hur jag ligger till nu egentligen. Jag kanske är långt ifrån min tid förra året…Nu väntar jag bara på att det ska bli lördag eftermiddag och jag stiger upp och får äta vad jag vill.
18 mars, 2006 at 00:06 #810685Anonym anvandareMemberÅhh vad spännande det låter… Jag vill se BILDER!!!! :p
18 mars, 2006 at 00:43 #810686Anonym anvandareMemberSofia wrote:Åhh vad spännande det låter… Jag vill se BILDER!!!! :pHejsan Sofia.
Bilder kommer nog snart. Det var längesedan nu. :p18 mars, 2006 at 01:15 #810687Anonym anvandareMemberSofia wrote:Åhh vad spännande det låter… Jag vill se BILDER!!!! :pyeah ..ge oss bilder pa adrorna
18 mars, 2006 at 01:51 #810688Anonym anvandareMemberSam jr wrote:yeah ..ge oss bilder pa adrornaHa tålamod min vän, ha tålamod.
Kommer snart ska du se.18 mars, 2006 at 01:52 #810689Anonym anvandareMemberWarrior wrote:I särklass bland de bästa fysiken jag sätt! Skall bli kul att följa fram till SM.Now show us some pictures, ok?
Oj, tackar och bockar. :worship:
Trevligt att du följer mig.Som sagt så kommer det snart några. Jag är en liten linslus. 😮
18 mars, 2006 at 09:17 #810690Anonym anvandareMemberja när man läser ditt ryggpass förstår jag varför du lagt in din avatar …
kul!!
ska bli kul att ses i oslo!!!
den där övningen med två hantlar samtidigt (rodd)…ligger du på en bänk då eller?
18 mars, 2006 at 22:55 #810691Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:ja när man läser ditt ryggpass förstår jag varför du lagt in din avatar …kul!!
ska bli kul att ses i oslo!!!
den där övningen med två hantlar samtidigt (rodd)…ligger du på en bänk då eller?
He he tack Mia.
Ja, jag ligger med bröstet mot en lutande bänk och lyfter bägge hantlarna samtidigt utefter min sida. Tar riktigt bra tycker jag. :emo-thumb
Har en jäkla värk i ryggen idag också.18 mars, 2006 at 23:19 #810692Anonym anvandareMemberIngen träning idag, men en morgonpromenad ner till Sibyllakiosken och köpte mig en Super Star hamburgare för bara 19 kr. Den blev frukosten.
Hundarna fick dela på en också, men bara brödet och själva hamburgaren dock.Gjorde lite mätningar också och sedan jag nu vägt mig på samma våg i 3 veckor pga att jag av olika omständigheter inte sovit i huset tyvärr, så kan jag jämföra lite nu med den ”nya” vågen. Jag har gått ner 1 kg på den vågen på 3 veckor och det var oförändrat idag från förra veckan. Jag väger på den 68 kg, men det är också fel tyvärr, men jag gissar på att plussa på 1-2 kg så är det min riktiga vikt.
Letade lite efter jämförbara mått innan andra tävlingar, men fann inga, så inom parantes är från förra veckan.Vad : 39 cm ( samma )
Lår : 55.5 cm ( 55 cm )
Höft : Slutar jag mäta, är så svårt.
Midja : 65.5 cm ( 66.5 cm )
Arm : 34.5 cm ( samma )Så nu är jag 0.5 cm från mitt tävlingsmått senast på midjan i alla fall. Är nöjd med måttet på vaderna och armarna + att jag tappat cm utan att jag gått ner i vikt. Benen har blivit mycket hårdare också trots att de tydligen blivit större…
Vila i morrn också, men morgonpromenad.
20 mars, 2006 at 01:28 #810693Anonym anvandareMemberVila idag och har fördröjt tiden med att försöka få bort isen som gör att vi inte har vatten i huset. Det var visst rätt så mycket is, så Marcus får fortsätta i morrn och vi håller tummarna på att vi kan flytta tillbaka ut dit snart.
Träningen på måndag eftermiddag kommer bestå i baksida ben, vader och antagligen en maxning på 500 m. Är rätt nervös för vad tiden kommer bli. Hoppas jag inte tappat allt för mycket sedan förra året…
Kommer framöver att träna måndag-fredag och vila helt på helgerna. Får se hur det känns.
20 mars, 2006 at 09:20 #810694Anonym anvandareMemberhahaha för hamburgare till frukost!
låter ju uppenbarligen bra det här med formen, måtten o vikten anna! :emo-thumb
säkert inga problem med maxning i rodden du brukar ju inte va överlägsen??
20 mars, 2006 at 21:31 #810695Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:hahaha för hamburgare till frukost!låter ju uppenbarligen bra det här med formen, måtten o vikten anna! :emo-thumb
säkert inga problem med maxning i rodden du brukar ju inte va överlägsen??
he he, jo formen är allt ok och bättre ska den bli. :emo-thumb
Se nästa svar om roddmaxningen…20 mars, 2006 at 21:32 #810696Anonym anvandareMemberSå, idag blev det 8 set baksida ben och 9 set vader och sedan maxrodd på 500 m.
Styrkan gick bra och jag satte mig och rodde. Var lagom laddad, men tiden blev ändå rätt ok. 1.34.4 och jag är 0.8 sekunder bakom min bästa tid om jag minns rätt. Ska nog kunna slå rekord tills nästa maxning om 3 veckor.
Men jag var så slut efteråt och orkade knappt köra mage och jag känner fortfarande av i halsen av maxningen…I morrn mage igen och axlar och kanske lite rodd.
21 mars, 2006 at 21:30 #810697Anonym anvandareMemberIdag blev det mage, axlar och roddintervaller.
Gick mycket bra faktiskt och jag hade rejält pump i axlarna som syntes. På fredag ska jag träna med Sashli från forumet, så då kommer garanterat träningsbilder. Vi brukar ha med våra kameror då.Jag poserade lite där ingen såg och ryggen ser bra ut med fin V-form tycker jag. Har en del kvar på benen, men inte allför mycket. Hoppas på färdig tävlingsform om typ 4 veckor.
I morrn bröst/triceps och kanske dipsmaxning om humöret är på topp.
22 mars, 2006 at 23:00 #810698Anonym anvandareMemberAnna B wrote:På fredag ska jag träna med Sashli från forumet, så då kommer garanterat träningsbilder. Vi brukar ha med våra kameror då.SA DU KAMERA?? :nono:
Jag kommer ta upp hela fotot, så bra då är det bestämmt – INGA FOTON.. på mig !!Haha, MEGA BULK på mig och du är tävlingsklar juu mer eller mindre…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.