Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Det är bara guld som gäller!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 november, 2007 at 12:39 #812604Anonym anvandareMemberAnna B wrote:Trots ( eller pga vad vet jag…) en markant minskning av morgoncardiodelen så har jag tappat synbart med fett på speciellt höfter/utsida lår och genom mer vila för benen såg även framsidan fylligare ut idag på poseringen.
Det känns som om det kommer bli bra faktiskt till slut på scenen.
Baksida ben börjar få bra markeringar och så har jag en sista vecka på mig att vässa lite till.
Jag kommer inte ändra något nästa vecka utan kör som denna. 5 dagars styrka ( siktar på 1 timme åt gången ) och städning etc som morgoncardio i 1 timme på gymet innan frukost.På lördag hade jag planerat att ha en fyllningsdag bara, men beroende på formen så kommer jag nog att äta hockeybrunch som frukost ( allt jag orkar ) och sedan köra dietmat resten av dagen. Kanske inte vad alla gjort så nära tävling, men jag känner för det och då gör jag det.
Sista veckan är fortfarande inte helt klar angående vattenintaget, men jag ska tänka ut hur jag ska göra och följa det och så blir det väl justeringar till en ev. nästa tävling någon gång.
Idag har jag ätit 1 smörgås och en Peptipar till frukost, egengjord köttfärspaj till lunch, kladdkaka med vaniljpudding och 30 g protein som gainer efter träning och som uppladdning inför passet blev det sisådär 300 g smågodis.
Passet blev mage och underarmar. Underarmar har jag nog aldrig någonsin kört separat i hela mitt liv, men det blev ett bra pass och jag avslutade med lite snabb posering av de obligatoriska.
Lite svårt att hålla in magen av allt godis, men rätt ok tryck !Snart ska jag ta en andra portion paj och på jobbet vankas det nachos eller lax. Eller båda delar. :happy:
HELT rätt inställning Anna!
Du gör det du känner för, du är grymmaste bruden ever!
Vet att du kommer att göra riktigt BRA ifrån dig på LP2007 och det ska bli så KUL att se dig glänsa på scenen!
Good luck nu in i det sista så ses vi om två weeks!
Stor KRAM;)25 november, 2007 at 12:52 #812605Anonym anvandareMemberAnna B wrote:På lördag hade jag planerat att ha en fyllningsdag bara, men beroende på formen så kommer jag nog att äta hockeybrunch som frukost ( allt jag orkar ) och sedan köra dietmat resten av dagen. Kanske inte vad alla gjort så nära tävling, men jag känner för det och då gör jag det.Camillas ätardag en vecka före SM var rätt brutal; kebab, godis, you name it…men intaget övriga dagar var väldigt lågt (1400kcal, tror jag)…
Hade varit roligt om hon själv nämnde hur det såg ut?
Lycka till!27 november, 2007 at 08:06 #812606Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:HELT rätt inställning Anna!
Du gör det du känner för, du är grymmaste bruden ever!
Vet att du kommer att göra riktigt BRA ifrån dig på LP2007 och det ska bli så KUL att se dig glänsa på scenen!
Good luck nu in i det sista så ses vi om två weeks!
Stor KRAM;)Tack Johanna. :happy:
Jonas Lundberg wrote:Camillas ätardag en vecka före SM var rätt brutal; kebab, godis, you name it…men intaget övriga dagar var väldigt lågt (1400kcal, tror jag)…
Hade varit roligt om hon själv nämnde hur det såg ut?
Lycka till!Jag ligger ganska högt på veckodagarna ( 2100 kcal resp 2500 kcal ) så en brutal ätardag är väl inte att rekommendera…
Men en buffé under en timme tvivlar jag på gör någon skillnad och om det gör några gram extra fett på höften så : so be it.
Resten av lördagen tänkte jag äta lågkolhydratbars och jordnötter.27 november, 2007 at 08:16 #812607Anonym anvandareMemberAlltså jag får dåligt samvete när jag läser hur alla sliter och lider på slutet nu innan tävling. Sitter här nu efter att ha ätit kyckling och potatis till frukost och är helt mätt.
Känns som om jag borde göra lite mer för tävlingen och formen, men nu är det typ försent…
Iofs kommer jag sänka kolhydraterna lite till typ 140 g per dag ons-fre. Råkade göra i ordning 1 kg potatis per dag mån-tis istället för 800 g och jag hatar att slänga mat så jag äter upp den istället.Det är sista framsida benpasset idag så jag behöver iofs all energi jag kan få. Blir frontböj i smith och högreps i bensparken har jag bestämt mig för. Baksidan kommer få sig en omgång till på torsdag, men sedan ska benen vila så gott det går. Måste få fram flexet i dem !
Mån-ons till veckan blir det överkropp och mycket posering.
Sedan torsdag vila med bara lugna hundpromenader och fixning inför avresa vid lunch på fredag.
Fredag fyller jag lite och drar ner på vatten.
Saltar maten mycket nu eftersom potatis smakar bra mycket bättre med soya på och stryper saltet torsd-fred.Sjit nu är det verkligen snart dags !! :ph34r:
27 november, 2007 at 11:17 #812608Anonym anvandareMemberDu är grym Anna det kommer gå bra det här! o riktigt kul att det är dags, spännande!
Förutsättningarna under dietperioden var väl inte de bästa denna gången men du är så djäkla duktig stark o bra att du får ihop det ändå o jag är som vanligt fett imponerad av vad du gör o åstadkommer. Kör på nu in i det sista o vi andra stöttar o hejar!:emo-thumbKommer sen o kör mina spagettiben:)
28 november, 2007 at 07:50 #812609Anonym anvandareMemberTommy A wrote:Du är grym Anna det kommer gå bra det här! o riktigt kul att det är dags, spännande!
Förutsättningarna under dietperioden var väl inte de bästa denna gången men du är så djäkla duktig stark o bra att du får ihop det ändå o jag är som vanligt fett imponerad av vad du gör o åstadkommer. Kör på nu in i det sista o vi andra stöttar o hejar!:emo-thumbKommer sen o kör mina spagettiben:)
Tack Tommy, men jag känner mig allt annat än duktig…
Jag tackar och bockar för stödet.Kul att benpasset gick så bra !
28 november, 2007 at 08:03 #812610Anonym anvandareMemberBara å kämpa Anna och var glad att du har en såpass grym fysik och slipper slita ihjäl dig för att nå till dina mål som vissa andra (likt du beskriver)!
Det är en gåva man skall vara rädd om! En gåva i guld!
Ha en grym dag idag! /J.28 november, 2007 at 14:17 #812611Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Bara å kämpa Anna och var glad att du har en såpass grym fysik och slipper slita ihjäl dig för att nå till dina mål som vissa andra (likt du beskriver)!
Det är en gåva man skall vara rädd om! En gåva i guld!
Ha en grym dag idag! /J.Hehe, ja men då är jag inte så himla hård heller tycker jag just nu.
Benen är smaaaaala bara.
Men med lite vila och fyllning kan det nog bli ok resultat iaf.
Kommer inte vara rädd för att äta då jag efter erfarenhet har som bäst tryck efter en lång ätardag.
Håller tillbaka på vattnet bara.Ha en grym dag själv trots det äckliga och kalla vädret.
Jag har värmetröja, stickad polo och GASP jacka på mig + långkalsonger och byxor och ändå fryser jag.30 november, 2007 at 11:56 #812612Anonym anvandareMemberAnna B wrote:Hehe, ja men då är jag inte så himla hård heller tycker jag just nu.
Benen är smaaaaala bara.
Men med lite vila och fyllning kan det nog bli ok resultat iaf.
Kommer inte vara rädd för att äta då jag efter erfarenhet har som bäst tryck efter en lång ätardag.
Håller tillbaka på vattnet bara.Ha en grym dag själv trots det äckliga och kalla vädret.
Jag har värmetröja, stickad polo och GASP jacka på mig + långkalsonger och byxor och ändå fryser jag.RUGGIG form!
hahahaa och inget underhuds fett , men det förtjänar du din lilla loppa!
Ha de bäst och kör hårt NU ända in i kaklet som VI brukar säga!
Rock ON!
Jääääää:up:30 november, 2007 at 12:08 #812613Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:RUGGIG form!
hahahaa och inget underhuds fett , men det förtjänar du din lilla loppa!
Ha de bäst och kör hårt NU ända in i kaklet som VI brukar säga!
Rock ON!
Jääääää:up:Stooor kram på dig vännen !!
See you later alligator !30 november, 2007 at 12:08 #812614Anonym anvandareMemberSatan vad låg jag var igår vid lunch.
Var tvungen att ligga med hundarna på deras madrasser och vila lite med benen högt.
Som tur är är det rätt så lugnt på gymet då julhysterin satt in redan, så jag kan gå runt och var en zombie med ytterkläder på. Linne, värmetröja, polo och adidasjacka håller värmen ok, men jag är kall om näsan ändå.Ska bli skönt att sola sista gången senare idag. Värme ftw !
Träningen igår gick segt, men jag vaknade till efter gainern och lagade mat till 22.30 igår.Idag blir det bröst, axlar och mage och jag ska köra med Marcus så då blir det blir lite push i träningen.
Men med mycket salt i maten och mycket vatten kommer formen faktiskt mer och mer för var dag. Ska bli spännande att fylla upp lite och dra ner på vattnet och se vad som händer då.
Vägde 70.6 kg idag på morgonen och jag hoppas väga in runt 68 kg iaf.Har inte sovit en hel natt på över två månader, vilket beror på många saker i samverkan, men jag hoppas att ett lite högre matintag kan göra sömnen lite bättre iaf.
Tror ni jag ser enormt fram emot brunchen till frukost i morrn ??!!11
Efter den blir det högproteinbars och nötter resten av dagen typ. Jag gissar på att jag nästan kommer fylla min kvot av kcal under dagen på den timmen jag ska äta där…:whistle:1 december, 2007 at 08:30 #812615Anonym anvandareMemberAnna B wrote:Satan vad låg jag var igår vid lunch.
Var tvungen att ligga med hundarna på deras madrasser och vila lite med benen högt.
Som tur är är det rätt så lugnt på gymet då julhysterin satt in redan, så jag kan gå runt och var en zombie med ytterkläder på. Linne, värmetröja, polo och adidasjacka håller värmen ok, men jag är kall om näsan ändå.Ska bli skönt att sola sista gången senare idag. Värme ftw !
Träningen igår gick segt, men jag vaknade till efter gainern och lagade mat till 22.30 igår.Idag blir det bröst, axlar och mage och jag ska köra med Marcus så då blir det blir lite push i träningen.
Men med mycket salt i maten och mycket vatten kommer formen faktiskt mer och mer för var dag. Ska bli spännande att fylla upp lite och dra ner på vattnet och se vad som händer då.
Vägde 70.6 kg idag på morgonen och jag hoppas väga in runt 68 kg iaf.Har inte sovit en hel natt på över två månader, vilket beror på många saker i samverkan, men jag hoppas att ett lite högre matintag kan göra sömnen lite bättre iaf.
Tror ni jag ser enormt fram emot brunchen till frukost i morrn ??!!11
Efter den blir det högproteinbars och nötter resten av dagen typ. Jag gissar på att jag nästan kommer fylla min kvot av kcal under dagen på den timmen jag ska äta där…Anna!
Gött å se att även en vinnare kan känna upp and downs vad gäller intaget av kcal. Du är grym på dieten och visar inte särskilt mycket, många andra skulle göra vad som helst för att byta m dig;)!
Din kropp svarar oerhört bra på dina upplägg, förmodligen för att du är såpass seriös och ger 110% i allt! Då är man VÄRD att vinna!NJUT nu rejält på brunchen idag:happy: och känn varenda kalori suga in och ge pump till nästa helg!
Ha en bästaste HELG! See you soon makaronni!:p1 december, 2007 at 19:57 #812616Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Anna!
Gött å se att även en vinnare kan känna upp and downs vad gäller intaget av kcal. Du är grym på dieten och visar inte särskilt mycket, många andra skulle göra vad som helst för att byta m dig!
Din kropp svarar oerhört bra på dina upplägg, förmodligen för att du är såpass seriös och ger 110% i allt! Då är man VÄRD att vinna!NJUT nu rejält på brunchen idag och känn varenda kalori suga in och ge pump till nästa helg!
Ha en bästaste HELG! See you soon makaronni!Tack kära Johanna för ditt stöd. Även om jag inte alltid svarar på dina sms direkt så blir jag alltid glad över att få dem ska du veta !
Jäkla skit, det blev ingen brunch. FBK hade bortamatch för andra helgen i rad och det betyder alltså ingen brunch.
Hade bokat in köttbullstallrik IKEA istället men pga mycket folk satte vi fart mot Burger King. Men satan i gatan där var drive in:en full och massor av folk därinne också så efter lite fula ord blev det ICA och färdig potatisgratäng med skinka och baguette. Gott det också och för samma pengar blev det 4.5 liter must light och en godispåse också.Jag kör en hel ätardag idag även om jag ska försöka att minimera mitt intag så gott det går. Men det är svårt !
Poseringen igår kväll var ett mycket positivt inslag. Trots att jag saltar maten massor och håller vatten samt var totalt tömd så såg det bra ut !
Benen börjar verkligen ta sig och i eftermiddags när jag sovit lite och vilat dem så var trycket helt galet med ådror överallt !!
Magen i morse blev jag också glad över att se så när vattnet stryps och jag fyller lite kan nog mage/ben posen bli rätt så ok.
Dock har jag koko-tryck i dem efter en lugn timmes promenad med hundarna, men det släpper väl snart hoppas jag.Ska snart ta min andra portion med potatisgratäng för idag och har inte alls dåligt samvete för formen. Så tömd som jag var i går och som jag kommer bli igen sön-tors ( kommer ändå ligga på runt 150 g kolhydrater per dag ) så kommer denna dagen spela noll roll för slutresultatet ( har jag bestämt mig för iaf ). Efter dagens matintag kommer jag orka med veckan bättre och humöret kommer förhoppningsvis bli bättre också, vilket resulterar i ett mer positivt tänkande om tävlingen på lördag och mindre stress för kroppen i slutändan.
Slutet gott allting gott. :happy:
1 december, 2007 at 21:25 #812617Anonym anvandareMemberKommer o bli riktigt bra såg ju grymt ut förra veckan sen o du har säkert slipat formen ytterliggare nu och en vecka kvar att få till det sista.
Jag är ju busy som vanligt o kanske inte ses nåt mer förrän jag ser dig on stage på Lördag så lycka till you rock!1 december, 2007 at 21:50 #812618Anonym anvandareMemberTommy A wrote:Kommer o bli riktigt bra såg ju grymt ut förra veckan sen o du har säkert slipat formen ytterliggare nu och en vecka kvar att få till det sista.
Jag är ju busy som vanligt o kanske inte ses nåt mer förrän jag ser dig on stage på Lördag så lycka till you rock!Tack och du har rätt i att formen slipats en del framförallt på framsida ben.
Tack Tommy ! :happy:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.