Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Det är bara guld som gäller!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 december, 2007 at 18:42 #812679Anonym anvandareMember
Grattis! mycket snygg fysik
10 december, 2007 at 20:20 #812680Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:Du imponerade på mig Anna!
Bra form o goa markeringar på benen!Sen ett fritt där du verkligen bjöd på dig själv!! Sånt uppskattas!
Hur känns det nu? Bb eller af?
Tack så mycket Mia !
Känns verkligen kanon att få så mycket positiva kommentarer till mitt fria program då jag dels var grymt nervös inför det, dels gjort det själv och dels inte övat på det helt som jag borde gjort.Sedan vet jag ju hur mycket man som publik uppskattar när en tävlande ger lite mer och trots att jag var så nervig så verkade jag få fram det ändå.
Jag kan med handen på hjärtat säga att det aldrig blir AF igen.
Det får bli allas vår superberggren som kammar hem guldet i Af nästa år.ettan wrote:Grattis! mycket snygg fysikTackar hjärtligast ettan !
11 december, 2007 at 08:22 #812681Anonym anvandareMemberSå då ska jag skriva lite om min vinkel på tävlingen och vad jag egentligen sysslade med under FF-07.
Vi kom iväg vid 13.45 tiden på fredagen efter att ha lagt ett lager ProTan på gymet. Då kändes formen ok och jag hade bytt den äckliga potatisen som jag knappt kunde äta till hembakat bröd med russin utan salt. potatisen och kycklingen som jag skulle ha ätit under hela dagen fick hundarna.
Resan ner gick som den brukar göra, stressade och körde fel…
Humöret var väl inte på topp kan jag säga när vi sent omsider äntligen kom till Panorama Hotell. Väl uppe på rummet så hann jag slänga i mig lite riskakor med sylt på innan jag rusade till inregistreringen. Som tur var så var den bara 10 m från vårt rum.
Jag hade glömt den lappen som alla tävlande skulle ha med sig i bilen såklart och fick hastigt fylla i en ny och tappade mitt körkort i vimlet som Tinis son hittade. Haha snacka om stressad och borta.
Jörgen lugnade ner mig dock och på sin skumma dialekt meddelade han mig att jag redan hade fått flera minus i protokollet pga att jag skriver med fel hand och vägde för lite.
Jag vägde in på 67.75 fjuttiga kg. Dock har träningen gått bra för det var nog ungefär vad jag väga i AF SM förra året och nu var jag bra mycket hårdare och hade dragit ner på vattnet rejält också.Sedan tillbaka till rummet och äta lite mer. Åt upp det sista brödet + lite bananer och riskakor. Var och pillade i den stora smågodispåsen jag hade med också med fick elaka blickar av coachen då.
Nu hade jag liksom ingen mer mat typ och marcus började bli hungrig så vi gav oss ut i Göteborgsregnet och fann en Willys affär där jag köpte drygt ett halvt kg bröd och några bananer. Marcus åt en pizza som jag tiggde till mig en kant på också. God som satan var den.
Vid det här laget började jag bli trött på allt det söta och det grova brödet jag köpte smakade lite salt och jag åt upp allt under kvällen. *hihi*
Drack inget vatten, men gav mig på den numera berömda vodkan. Den tog rätt lång tid att få ner och jag var ”tvungen” att ta lite smågodis efteråt eftersom jag hade en äcklig smak i munnen…Formen nu var freaky kan man säga. Ådror överallt som korten visar och jag hade ok klipp i benen även om jag tyckte överkroppen var lite tunn liksom.
Försökte sova lite med täcke och fullt underställ på, men det gick sådär. Svettades dock en del och jag drack inget alls under kvällen.
Sov uruselt och gick upp 03.27 och började äta igen. Jag var inte hungrig, men drog i mig 1 paket riskakor med sylt, 2 bananer och 1 liten vinflaska.
Haha jag börjar bli alkoholist eller nåt.
Trycket kom lite efter vinet, men jag kände mig verkligen som ett streck i spegeln. Jag vet att jag har muskler, men just då fanns de inte alls och jag ville inte alls stå på scenen. Inväntade att Marcus skulle vakna och tittade på TV-shop och någon ny mopp som finns ute.
Efter en liten promenad så åt vi frukost. Jag var inte alls sugen på mat, men åt 4 rostade med sylt på, 2 pannkakor, 1 skål med flingor utan vätska och drack 3 små klunkar apelsinjuice.
Sedan la vi ett tunt lager Dreamtan på rummet innan vi begav oss ner till Svenska Mässan. Jo just det, coachen däckade i 20 minuter efter att han ätit frukost också och jag passade på att posera lite och öva sista minuten på det fria.
Väl nere så la vi ett lite tjockare lager färg och jag började pumpa upp så smått. Hade tänkt att testa längre tid än typ 10 minuter för att bli riktigt varm och det fungerade kanonbra ! Höll på tyåp 1 timme innan förbedömningen startade.
Blev dock inte helt nöjd med färgen utan tvingade coachen att lägga ett tjockt lager till och då blev det bra ! Insmörjningen gjorde att jag blev lite varmare, men formen kändes kass ändå. Inga ådror eller tryck alls.
Då tog Anna fram 300 g chipspåsen och tokåt 200 g och satan i gatan vilket salttryck jag fick !! Jippi, nu började jag känna mig ok.11 december, 2007 at 08:24 #812682Anonym anvandareMemberJag såg nog blickarna från folk där jag gick och hetsåt salt som alla är så rädda för.
Jag började bli rätt så nervös och det kändes som om jag inte hade koll på de obligatoriska alls…
Uppe på scenen försökte jag ge allt och glänsa och hela paketet, men jag var rejält sliten och mage-ben posen var tydligen ovanligt usel.
Som tur var så var vi bara på scenen i typ 3 minuter och jag var totalt färdig efteråt. Motivationen och humöret rasade och jag ville bara bryta hela tävlingen.
Med en munn som skrynklat ihop sig av allt salt så tvingar coachen iväg mig till McDonalds för att äta hamburgare…Jag köpte även en McFlurry som var underbart god och som kändes skön och kall i halsen. Åt även en kycklingburgare och lite strips. Men det godaste var ändå 2 klunkar Sprite Zero och 5 isbitar jag fick lov att suga på. *hehe*
Med trevligt sällskap i form av Jonas Norlund ( tävlar själv i BB ) och hans supertrevliga Louise så mådde jag 1000 gånger bättre.
Vi gick tillbaka till Mässa för att se lite på de andra klasserna. Såg Samir utklassa alla andra i sin klass och såg vinnaren i – 100 kg. Vilken fysik !Sedan vill jag ut och leta upp ett Systembolag för att få tag på mer vin.
Jag saknade dock lite tryck på förbedömningen tyckte jag och efter 1 timme och lite stressande så hade jag min lilla vinare. Då var klockan nästan 14.00 och dags att gå tillbaka och lägga färg och förbereda sig för det fria.Jag var rätt så slut och vågade inte kolla formen i spegeln utan la mig med benen i högläga och vilade 15 minuter. Det gjorde underverk och nu hade jag faktiskt mer tryck i benen innan jag ätit något alls än precis innan förbedömningen. Kändes sååå skönt och jag drog i mig lite banan, chips och kexchoklad och pumpade på.
Hade större självförtroende nu och fick lite rysningar när vi skulle sätta på oss våra rockar och gå in i salen.
Sedan när jag invänade att göra mitt fria hade jag tjyvkollat lite på de andra damerna och tyckte nog då att mitt program höll ok nivå och när det väl var min tur så hade en del av nervositeten släppt.
Jag ställde upp mig och inväntade musiken. Blev lite paff över att det var rätt låt så jag missade nästan starten på programmet. De 10 första sekunderna var lite vingliga, men sedan trivdes jag faktiskt på scenen och gav lite mer än vad jag trodde jag skulle våga och rumpvickningen verkade gå hem. *hehe*När det var dags för de obligatoriska och posedown kändes allt bara kanon ! Jag var inte trött, ingen kramp och kunde hålla poserna bra tyckte jag själv iaf.
Det kändes som jag vunnit när jag stod där på scenen och när jag hörde mitt namn utropad som vinnare blev jag riktigt glad och att höra andra bli glada för min skull värmde så himla mycket !
Tack alla ni som ropade och hejade på mig. Jag uppskattar det massor och det gör allt slit värt det ! :emo-thumbDirekt när vi kom av scneen haffade Bodys fotograf mig och det blev några kort med pokalen.
Vid den tidpunkten ville jag bara dricka och åka därifrån. Man blir liksom lite mätt på allt direkt efter och det är typ nu ett par dagar efter som jag landat helt och verkligen kan känna mig stolt och uppskatta min egen insats.Alex på Body kom och vädjade till mig att jag skulle vara med på söndagen, men dels hade vi ingen som kunde stå på gymet, hundarna behöver vakt, hotellrum som inte var fixat etc. Men det känns lite jobbigt att det itne blev någon tävling pga att inte jag ställde upp, men jag orkade helt enkelt inte ladda om just då och efter en vinst så vill man liksom inte komma sist i sin andra tävling… Jag hade inte slagit vare sig Lissan eller Erika, men det var ju såklart inte skälet till att jag inte ställde upp. Men just då hade jag ingen ork till nya utmaningar.
Efter att ha svept 1 liter vatten som smakade gudomligt gav vi oss av hemåt. Marcus skulle jobba på kvällen, men inte jag som tur var.
Bilresan hem gick rätt så bra och vi stannade till på Rasta och skulle äta. Jg orkade en halv räksmörgås och drack dricka bara.
Jag har fortfarande inte svullat speciellt mycket med maten. Trodde det skulle bli ännu värre än efter AF-tävlingar, men jag äter rätt så normalt faktiskt. Dock slängde jag i mig 2 kexchoklad nu en timme efter frukost…Som tur var så märkte jag inte jätteförbättrning aav formen som många brukar göra typ dagen efter eller så. Iofs hade jag mer tryck kvällen innan, men jag tycker ändå jag lyckades pricka formen rätt så bra.
Mina planer nu ligger lite på is, men det finns en chans att jag dyker upp på scenen redan nästa år även om jag tänkt ta det litelugnt ett tag. Vi får se.
Tack igen alla som hjälpt mig, trott på mig och stöttat mig genom den här lite speciella deffen fram till Lucia !
11 december, 2007 at 09:02 #812683Anonym anvandareMemberHej och ett stort grattis till guldet!
Du var vinnare från det att du satte dina fötter på scenen, grym form:up:
Jag, Tommy och Johanna hejjade på så mycket det gick, satt dock på olika håll.
Jätte kul att du tog hem det, du har kämpat hårt och målmedvetet för detta!Själv så var det en kanonhelg! Var och tränade på Exhale gym både lör & sön, blev lite smått imponerad av att de hade en 100kg hantel;)
Just nu ligger man däckad i huset på Eriksberg i GBG. Vaknade inatt av att jag var akut dålig i magen, spytt som en gris inatt:(
Man får hoppas att det bara är något tillfälligt så att det inte är vinterkräksjukan…
Är jag pigg å fräsch på tors så ses vi på gymmet!Ha de gött så länge/ Daniel
11 december, 2007 at 09:12 #812684Anonym anvandareMemberKul story, vilken jävla resa du har haft.
Kul att det gick så bra:up:
(Kommer in senare i veckan, dottern sjuk:()11 december, 2007 at 10:13 #812685Anonym anvandareMemberGrattis Anna![/b]
Vilken historia och vilket mod att stoppa i sig skit innan tävlingen, men det blev ju bra! :emo-thumb11 december, 2007 at 11:35 #812686Anonym anvandareMemberHulkomania wrote:Hej och ett stort grattis till guldet!Du var vinnare från det att du satte dina fötter på scenen, grym form
Jätte kul att du tog hem det, du har kämpat hårt och målmedvetet för detta!Själv så var det en kanonhelg! Var och tränade på Exhale gym både lör & sön, blev lite smått imponerad av att de hade en 100kg hantel
Just nu ligger man däckad i huset på Eriksberg i GBG. Vaknade inatt av att jag var akut dålig i magen, spytt som en gris inatt
Man får hoppas att det bara är något tillfälligt så att det inte är vinterkräksjukan…
Tjena Daniel !
Tusen tack för stödet !
Hehe, ja med din styrka så får vi snart ta och köpa in tyngre hantlar !Usch då, låter inget kul alls. Kan det ha varit maten ni åt i Gbg ?
Krya på dig !Hoppas vi ses på torsdag och nästa år är det din och marcus tur eller hur ?
Joackim wrote:Kul story, vilken jävla resa du har haft.
Kul att det gick så bra
(Kommer in senare i veckan, dottern sjuk)Har saknat dig på gymet.
Tackar Joackim ! Hoppas vi ses snart nu och att dottern blir frisk.
Hälsa monstret.Jonas Lundberg wrote:Grattis Anna![/b]
Vilken historia och vilket mod att stoppa i sig skit innan tävlingen, men det blev ju bra! :emo-thumbTACK !!
Haha, jag visste ju innan att salt gör att jag får bra tryck i ådrorna och just då hade jag liksom inget att förlora. Kände mig tunn och hade noll flex och tryck i kroppen.tråkigt att du var tvungen att bryta. Hade sett fram emot att se dig på scenen efter allt ditt slit.
11 december, 2007 at 11:58 #812687Anonym anvandareMemberKan ju uppdatera om lite annat än bara tävling…
Har inte tränat än, men ska nog köra ett pass i morrn. Jag känner mig fortfarande helt mörbultad och otroligt trött, men jag vänjer mig ju av med koffein också som jag åt ganska friskt under dieten.
Aptiten är lagom och inte hysterisk och jag försöker dricka så mycket jag kan. Av de 9 kg jag gått upp så är det väl 7 kg vatten tror jag för jag har fortfarande ådrorna kvar på benen och över mage/armar. :ike:
Men det kommer stabilisera sig om någon vecka hoppas jag.På torsdag installeras det ett 24-timmars tillgångs passersystem på BTB och våra medlemmar kan träna när de vill.
Det tror jag kan bli bra och vad jag vet är vi det enda gymet i stan som har så och det kan ju sälja lite extra medlemskort.:emo-thumbIdag firar BTB Gym 1-års jubileum !
Vi har runt 180 underbara medlemmar och fortsätter det såhär kan vi plocka ut våra privat insatta pengar någon gång under nästa år och få tillbaka lite för alla timmar vi gjort utan lön i år.Vi håller på att uppdatera vår hemsida till en mycket snyggare design så håll utkik där !
11 december, 2007 at 12:02 #812688Anonym anvandareMemberHulkomania wrote:Hej och ett stort grattis till guldet!Du var vinnare från det att du satte dina fötter på scenen, grym form
Jätte kul att du tog hem det, du har kämpat hårt och målmedvetet för detta!Själv så var det en kanonhelg! Var och tränade på Exhale gym både lör & sön, blev lite smått imponerad av att de hade en 100kg hantel
Just nu ligger man däckad i huset på Eriksberg i GBG. Vaknade inatt av att jag var akut dålig i magen, spytt som en gris inatt:(
JAPP! fick nyss ett sms av Mr T, han är också dålig. Precis som lilla jag: ingen spysjuka men dyngförkyld och dålig !
Krya på dig NU och så får vi hoppas att Anna, the queen :up: håller sig frisk!Jäääää och som sagt än en gång: ANNA! Nice work baby!
Ha en BRA dag på 1års jubileumet så ses vi under jul lovet!
KRAM /J.11 december, 2007 at 12:44 #812689Anonym anvandareMemberAnna B wrote:TACK !!
Haha, jag visste ju innan att salt gör att jag får bra tryck i ådrorna och just då hade jag liksom inget att förlora. Kände mig tunn och hade noll flex och tryck i kroppen.tråkigt att du var tvungen att bryta. Hade sett fram emot att se dig på scenen efter allt ditt slit.
Skulle gjort något liknande redan på fredagskvällen för att överhuvudtaget komma på benen, men istället så gör man det värre. Men nog om det.
Starkt jobbat! :emo-thumb
Frisk vågat, hälften vunnit!11 december, 2007 at 12:47 #812690Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:JAPP! fick nyss ett sms av Mr T, han är också dålig. Precis som lilla jag: ingen spysjuka men dyngförkyld och dålig!
Krya på dig NU och så får vi hoppas att Anna, the queen håller sig frisk!Jäääää och som sagt än en gång: ANNA! Nice work baby!
Ha en BRA dag på 1års jubileumet så ses vi under jul lovet!
KRAM /J.Du oxå… kan ha varit restaurangen på majorna då kanske? Men då skulle de kommit tidigare isf tycker jag iom att det var på lör vi var där…
Ja ja, du får krya på dig du med:up:Anna B wrote:Tjena Daniel !
Tusen tack för stödet !
Hehe, ja med din styrka så får vi snart ta och köpa in tyngre hantlar !Usch då, låter inget kul alls. Kan det ha varit maten ni åt i Gbg ?
Krya på dig !Hoppas vi ses på torsdag och nästa år är det din och marcus tur eller hur ?
Ja har man gått ut med det så har man, ingen återvändo nu inte!
Pöjken ska upp på scen, får se vart man hamnar bara… superdeffad på 50 pannor kanske:o
Ang. hanteln, bara att bära fram den till bänken för fotografering var tufft!Eldhroka;436567 wrote:Rumpvickning ftw!Stort grattis!
Hallå tjejen!
Fick syn på dig här i Annas tråd.
Hur gick det med benen, blev det någon träningsvärk utav passet?
Själv så känns det rejält i bröstet än!
Btw. tack för passningen i lör förresten:up:11 december, 2007 at 12:48 #812691Anonym anvandareMemberHej Anna!!
GRATTIS till dig! Wow vilka framsteg!
Jag som inte hade sett dig på ett tag blev riktigt imponerad av din muskelutveckling!! man såg verkligen hur mycket du trivdes på byggarscenen!!
Var så kul att se dig rocka på scenen!
Du var grym tjejen!! :dance:
11 december, 2007 at 13:25 #812692Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Skulle gjort något liknande redan på fredagskvällen för att överhuvudtaget komma på benen, men istället så gör man det värre. Men nog om det.Starkt jobbat!
Frisk vågat, hälften vunnit!Tråkigt att det blev så som det blev för dig och att du nu kanske aldrig ska tävla igen.
Ibland vågar till och med jag chansa…Hulkomania wrote:Ja har man gått ut med det så har man, ingen återvändo nu inte!
Pöjken ska upp på scen, får se vart man hamnar bara… superdeffad på 50 pannor kanske
Ang. hanteln, bara att bära fram den till bänken för fotografering var tufft!Bra, du får gärna tävla för gymet om du vill !
Nu är det bara att tjata upp Micke också. Carl blev sugen också när du ska upp.Haha, du får visa kortet med hanteln så jag får se.
Sashli wrote:Hej Anna!!GRATTIS till dig! Wow vilka framsteg!
Jag som inte hade sett dig på ett tag blev riktigt imponerad av din muskelutveckling!! man såg verkligen hur mycket du trivdes på byggarscenen!!
Var så kul att se dig rocka på scenen!
Du var grym tjejen!!
Tack bruden !
Längesedan vi skvallrade nu. :happy:Ju mer jag tänker på det nu så var det kanonkul att posera och flexa !
Var lite trött för att uppskatta det då, men nu känns det som om jag har hittat ”hem”.Ser fram emot att se DIG på scenen snart ! För du tävlade inte i söndags va ? Jag har dålig koll på BF…
11 december, 2007 at 14:48 #812693Anonym anvandareMemberBra med mkt folk från Karlstad som planerar att tävla framöver.:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.