Det är bara guld som gäller!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Det är bara guld som gäller!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 2,275 total)
  • Author

ser starkt ut! diet o allt….

athleticmia wrote:
    ser starkt ut! diet o allt….

Tack det känns bra nu. Jag har piggnat till lite.:)

Imponerande pass…:)
    Hoppas det blir av med tävling !

Anna B wrote:
    Mirre : Tack för titten.
    Låter bra att hon lagt på sig lite då jag också gjort det. Om man är den enda som blir hård och som har ganska mycket muskler kan man bli nerdömd eftersom dagsformen på de andra tävlande är avgörande för ens egna fysikplacering.
    QUOTE]

Men Anna då…Har inte du tänkt att bli lika hård som vanligt i höst? :nono: O muskler har du ju så det är nog ingen risk att hon blir nerdömd. Det blir som sagt superspännande att se. :emo-thumb Måste retas lite med dig så du tar i ännu hårdare på passen och ger Amelie en bra match. :P

EDIT: Vilken tävling var det du gjorde 22 chins på? Måste skylla på min ålder.:o

Jeppe : Tackar, men med tävling ser det väldigt mörkt ut nu. Har så gott som avslutat dieten, men ska försöka hålla en ok form ändå då jag ändå deffat ner mig något kg från tävlingsform.

Mirre : Å jo då, jag ska bli lika hård som vanligt, även om det betyder minus hos domarna.:)
    Jag gjorde 22 chins i Hamar förra året, men eftersom det är likadana regler i chinsmomentet i Sverige och Norge brydde jag mig inte om att skriva ut ”Norge-chins”. :)

Har blivit sjuk så tyck synd om mig. :fever:
    Kände det redan på onsdagskvällen, men kunde ändå träna på fredagen. Körde axlar och mage som gick helt ok.
    Nu är det väl som värst, men jag siktar på ett lugnt pass med axlar och mage på måndag.

Skriver ner den senaste vikt och måttuppdateringen så jag kan använda den tills SM i höst, då det är väldigt liten chans förtävling i Oslo om en månad tyvärr.

Vikt : 66.5 kg ( går minst 2 kg fel ) – 0.5 kg sen förra veckan
    Vad : 39 cm ( 38.5 cm )
    Lår : 55 cm ( 54.5 cm )
    Höft : 90-94 cm ungefär ( 92-94 cm )
    Midja :65 cm ( samma )
    Arm : 35 cm ( 34 cm )

Så nu är det bara att bli frisk och fortsätta köra hårt tills SM på hemmaplan. Man kan ju inte göra mamma som kommer sitta i publiken besviken. :)

Är så gott som frisk idag. :)
    Snorar lite, men övrigt pigg.

Var på gymet och tränade axlar och mage vilket gick helt ok. Har inte helt slagit bort tanken på tävling för det kan tydligen komma in lite anmälningar under tisdagen, så vem vet…
    Jag har så gott som hållit dieten än så länge. Vill liksom inte kasta bort formen jag skaffat.:)
    Så, träningen :

Axlar
    Axelpress med fristång och ryggstöd
    45 kg x 6, 6, 6 med lite pass
    Kändes ok.

Hantelpress med ryggstöd
    24 kg x 5
    21.5 kg x 8, 6

Press bakom nacken i smithen utan ryggstöd
    37 kg x 5 WTF
    32 kg x 8, 7 typ minns inte helt

Sidolyft sittandes
    6 kg x 14, 13, 10

Sedan 2 övningar för baksidan och 3 övningar för magen som jag fick bra kontakt med.
    Marcus körde ben som vanligt och slog PB big time i böjen. :worship:

I morrn blir det vader, rygg och biceps.

’[bb wrote:
    Hellu!
    Bra att du blev frisk fort…
    träningen går fint ser jag:)

Tack, jag brukar inte vara sjuk så länge som tur är. :)
    Ja, det gör den väl. Men det kan alltid gå bättre. :D

köp pumps o låna några dräkter o ställ upp i bf isätllet! ;)

Tro mig Mia, jag har funderat på alla möjliga tävlingsformer, men vill ju vara ordentligt förberedd och med allt plock och krafs man behöver i BF så hinner jag inte helt med det på denna korta tid.
    Låna dräkter är ju lite svårt, då de flesta har de figursydda…

Efter för lite sömn, första natten på jobb och alldeles för lite mat körde jag idag rygg och biceps. Resultatet blev som det blev och inget pass att hänga i granen direkt. :(
    Har fortfarande inte kommit in alla ev. anmälningar till Oslo GP, så än vet jag inte helt om jag kommer tävla eller ej. Har väl hållit dieten sådär och vägde 70.5 kg idag på gymet och fick ett hyfsat pump i alla fall. Ska nog kunna hårdköra om det nu är så att det finns AF-intresserade tjejer därute. ;)

Blir nog bröst/triceps och mage senare idag.

Anna B wrote:
    Tro mig Mia, jag har funderat på alla möjliga tävlingsformer, men vill ju vara ordentligt förberedd och med allt plock och krafs man behöver i BF så hinner jag inte helt med det på denna korta tid.
    Låna dräkter är ju lite svårt, då de flesta har de figursydda…

ähh! poseringen är i stort densamma…
    det finns ju de som köper begagnade dräkter så du borde väl fråga någon med din storlek….om du kan låna…
    kom igen nu anna! på med lösnaglarna o lite spackel :emo-thumb

athleticmia wrote:
    ähh! poseringen är i stort densamma…
    det finns ju de som köper begagnade dräkter så du borde väl fråga någon med din storlek….om du kan låna…
    kom igen nu anna! på med lösnaglarna o lite spackel :emo-thumb

Har itne motivationen till det nu känner jag, när det har varit så mycket upp och ner med Oslo-tävlingen. :(
    He he, fast lösnaglar behöver jag inte då jag för en gångs skull har egna långa naglar för jag har slutat att bita på dem som en fjortis. :D
    I så fall hade det varit NOGP som hade varit aktuell, men orka hålla på…:O

Idag blev det bröst/triceps och sådär lagom seg innan träning…

Bänk
    70 kg x 4 + 2
    70 kg x 3 + 3
    60 kg x 10
    Känns ok att lyfta sin egen vikt ett par gånger i alla fall.:)

Hantelpress lutande
    29 kg x 4 + 2
    26.5 kg x 4 + 2
    26.5 kg x 5 + 2

Pec Deck i 3 set. Blev PB tror jag på 11 plattor á 8 reps.

Triceps
    Smal bänk i smithen
    44 kg x 14, 12, 11

Push down 2 set, minns inga vikter

Dipsmaskin
    45 kg x 8
    54 kg x 6
    59 kg x 5:emo-thumb

Sedan lite mage med enbart kroppsvikt och olika varianter av situps.
    I morrn blir det nog ben + vader. ;)

Har gjort om min hemsida. Välkomna in och titta. :)

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 2,275 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.