Det är bara guld som gäller!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Det är bara guld som gäller!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 2,275 total)
  • Author

Det går bra här ….

Nice nice …kör hårt

Sam jr wrote:
    Det går bra här ….

Nice nice …kör hårt

Tack Samir, det gör det faktiskt. :)
    Det är väl halvkul att läsa min journal nu när jag kör mitt nya schema med massa chins och dips…:(
    Men kul att du är inne här ändå. :emo-thumb

Idag blev det chins och min första vecka med mitt nya schema är till ända.
    Känns skönt att ha ett ordentligt schema att följa som någon annan gjort faktiskt. Om jag lägger upp något själv så blir det ibland att jag kör lite som jag vill. Men när någon är så snäll och hjälper mig måste jag helt enkelt följa det. :)

Tycker det är konstigt att jag inte gått upp mer än vad jag gjort sedan deffen slutade. Skönt är det, men konstigt. :D
    Vägde iofs 74 kg idag, men då är det månadens vatten som kommit för ett par dagar…

Efter chinsen idag blev det även 2 andra ryggövningar och 2 övningar för biceps. Måste ju underhålla discoträningen lite.

Nu vila hela helgen och jobb. Ena nattreceptionisten hade visst i all hast fått nytt jobb, så jag är såklart snäll och ställer upp. :nod

Har lagt upp lite bilder på hemsidan, bland annat den här.
    Det skiljer 21 kg mellan bilderna. :D 😮

21 kg??:what:

oh god! :|

athleticmia wrote:
    21 kg??:what:

oh god! :|

Yep. 😮
    Men då är jag tävlingshård på den första bilden och långt ifrån tävlingsform på den andra. :D

Warrior wrote:
    Tycker endå det är sjukt bra Anna. 20kg… aa imponerande verkligen. Borde ju få bort myten om att tjejer inte kan bygga.

Tack så mycket. :)
    Om man är envis nog och har blivit välsignad med lite gener kan allt hända. :D

På måndagen och tisdagen körde jag dips repsektive chins och det gick mycket bättre än senast.:) Känns kanonbra !
    Vikten pendlar mellan 72-73 kg och jag äter ändå precis hur jag vill, så deffen till SM kommer bli lätt som en plätt.
    Körde även ett sjukt konditionspass på trappmaskin och cykel som tog musten ur mig, men jag klarade det. :emo-thumb

Idag blev det ben, fram och baksida.

Baksida i maskin med två-ben och sedan 1 ben.
    Sedan i sittande maskin. Gick sådär. Tänkte testa finnen, men hittade inget bra ställe att köra den på. Kanske nästa gång.

Framisda ben

Knäböj
    uppv. på 20, 30, 50 och 80 kg.
    100 kg x 6, 6
    90 kg x 8
    Alla set med pass av Marcus.

Benspark
    25 kg x 9, 8
    20 kg x 10
    Äldre maskin med tyngre vikter känns det som.

Knäböj i smithen
    tror typ 50 kg x 15, 13, 13 reps i snabbt och pumpande tempo med rumpan i golvet. Brände bra !

Nöjd med passet.:)

Wohooo, vad detgår bra med chins och dipsträningen nu !!
    I går gjorde jag 10 dips mer än senast när jag tränade med snodd och idag blev det 6 fler chins med snodd. :emo-thumb
    Ska bli kul att se vad resultatet blir nästa vecka.

I morrn åker jag, Marcus och Tengen till Oslo för att se Oslo GP. Ska bli jättekul att träffa lite folk och titta på tävlingen.:)
    Sedan på söndag är det kalas hos mamma med bröderna.

Träningen drar igång igen på måndag med dips i massor.:nod

Ser fördjävla bra ut anna …
    Stark i benen : )

Grattis i efterskott förresten

Sam jr wrote:
    Ser fördjävla bra ut anna …
    Stark i benen : )

Grattis i efterskott förresten

Tusen tack Samir. :)
    Det känns bra i alla fall. :D
    Tack för grattiset.

Anna B wrote:
    Tusen tack Samir. :)
    Det känns bra i alla fall. :D
    Tack för grattiset.

Tjena Anna!

Får bli att jag GRATTAR den ”gamle” damen på detta sätt, har inte sett dig på gymet under veckan!

Kul att du tycker att det fungerar bra med upplägget i chins & dips. Vänta bara tills det är dags för SM, då ska du få se vad detta har varit värt!

Grattis kramar till ”Tanten”

Micke Ljungdahl wrote:
    Tjena Anna!

Får bli att jag GRATTAR den ”gamle” damen på detta sätt, har inte sett dig på gymet under veckan!

Kul att du tycker att det fungerar bra med upplägget i chins & dips. Vänta bara tills det är dags för SM, då ska du få se vad detta har varit värt!

Grattis kramar till ”Tanten”

Tack Micke. :)
    Jag tror och hoppas det ger resultat då jag aldrig följt något sånt här program tidigare.

Det var mycket trevligt i Oslo.
    Hög standard i många av klasserna, speciellt -80 kg:s klassen tycker jag.
    Trots ett svenskt inslag i domarkåren i form av JP, så var det ett antal placeringar som jag inte alls kunde förstå…Men jag är van norska domare…:|
    Jag mötte inte alls så många personer som jag ville och fick bland annat inte gratulera vare sig Maria till 5 platsen ( vilken förövrigt skulle varit en 3 plats… ) och Janne till den välförtjänta seger.

Träningen går alldeles utmärkt och nästan för bra nu…Har kört en tung period i 3 månader nu med mycket högreps och negativ träning och jisses vilket resultat det gett ! Har tex ökat från 33 negativ dips efter 14 ”vanliga” till 61 negativ efter 14 ”vanliga” på bara 3 veckor.
    Sedan har jag kört mycket chins och dips med snodd som gör repsen lättare. Där har jag ökat från 23 chins första gången till 30 efter 3 veckor och i dipsen från 37 till 51 reps.
    Fråga mig inte än vad det ger på maxning för jag ska maxa om två veckor ungefär. Ska bli mycket spännande att se hur många jag orkar.
    Har inte blivit så mycket vanlig styrketräning nu förutom vader, ben och mage, men till veckan och ett par veckor framöver är det lugnare på chins och dipsfronten och jag kan äntligen lägga in vanlig styrka igen.
    Vikten ligger på stadiga 72-73 kg och jag har bestämt mig för att köra min kortaste diet någonsin med bara 9.5 veckor, med start den 17 juli. Min nuvarande vikt håller jag även fast jag äter precis det jag vill och har väl kanske 6 kg att gå ner. Vägde som minst 70.5 innan deffen avbröts inför Oslo och då var jag hyfsat hård.
    Marcus börjar lite lugnt en minideff inför Luciapokalen och jag hänger väl på så jag kanske kommer in i ännu bättre form innan deffen börjar.
    Är inte alls lång tid kvar tills SM om man tänker efter. Ska bli attans kul och motivationen är nu på topp !!:nod
    Har kört kondition en gång i veckan nu under denna 3 veckors period och den finns fortfarnade där. Ska dra upp det till två gånger nu framöver.
    Sedan tänkte jag faktiskt bygga mig en hinderbana ute på gården och träna på. Kommer nog ha dåligt med tid framöver till att åka till hallen och träna pga framtidsplaner, men när den finns hemma ska det nog gå lättare. Har 3000 m2 tomt så banan ska nog kunna bli jobbig. :D
    Hinderbanan på SM kommer hålla hög standard och bli längre än dessa tråkiga 1 minuters banor som varit de senaste åren så det gäller att ligga i. Den blir väl kanske inte så lånmg som på kvalet-04 ( 3 minuter ), men jag hoppas på i alla fall 1.30-1.45.

Nu vilar jag hela helgen och jobbar 10 nätter i sträck och ska nog grilla snart igen. Grillade onsdag och torsdag denna veckan. Jättemysigt och jag bara älskar att bo på landet ! Hade en underbar skogspromenad med hundarna förut där det kändes som om man var ensam i hela världen och bara gick omkring och njöt av naturen och själva promenaden.

vad kul att läsa en rapport om hur träningen och livet leker med dig!
    det verkar gå kanon som vanligt med träningen! eller till och med ännu bättre :)
    ska verkligen bli spännande att se dig på sm!!! blir sugen på att komma upp o kolla!! o ja, hinderbanan kan ju bara bli bättre med såna arrangörer :emo-thumb

såg inte dig i oslo heller….:( KUL ATT DU TYCKTE JAG SKULLE KOMMIT TREA! ska fasiken ha revansch i västerås!!! fast jag har ju minst lika bra motstånd där….men bara jag kommer in i mitt bästa jag är jag nöjd :up:
    kommer du till nogp??

ha det gott o njut halva sommaren tills det är dax för diet igen….

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 2,275 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.