Det är bara guld som gäller!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Det är bara guld som gäller!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 2,275 total)
  • Author

oj vad massa dips :|

😮 Vad menas egentligen med snodd?

Milia wrote:
    😮 Vad menas egentligen med snodd?

Innebär väl att man har ett gummiband typ exertube under knäna som lite hjälp! Du sätter i öglorna från varsitt håll antingen i chinsstången eller dipsräcket.

Rätta mig om jag har fel Anna! :)

oki, tack!

Mia : Jag vet. :D

Milia : Det är som Nannis säger att jag har hjälp av ett gummiband som ger mig extra skjuts så jag kan göra fler chins och dips än vad jag kan göra med egen kroppsvikt.
    Man känner sig jättestark. :p

Dagsformen var efterfrågad och här är en bild från förra helgen på Oslo GP som Joahn Gustavsson tagit. Hoppas att det är ok att jag lägger upp den här Johan. :)
    Från vänster Marcus, jag och Tengen.

Så idag blev det då chins. Jag hade noll motivation och märkte även på gymet att jag gått upp 2.5 kg vatten sedan igår. 👿
    Blev i alla fall tangerat rekord med snodd i chinsen med 30 reps.
    Jämförelsen mellan veckorna blev som följer :
    Första veckan totalt i 3 set blev 51 reps och idag 3 veckor senare blev det 65 reps och en total ökning med 14 reps i alla fall.
    Inte alls som i dipsen, men chins är en mycket tyngre övning.

Sedan blev det 3 övningar på rygg som gick sådär pga motivationsbrist och allmänt jobbigt humör.

Tror resten av veckan blir såhär :
    Onsdag : Bröst/triceps/mage
    Torsdag : Rygg/axlar + kondition
    Fredag : Baksida/framsida ben + vader

Har kört två hyfsade pass som jag tänkte redogöra för.

Onsdagens bröst/triceps pass

Hantelpress plan bänk
    29.5 kg x 10, 7, 5
    Ok styrka ändå trots att jag inte kört bröst på 1 månad :)

Lutande bänk
    50 kg x 6, 5, 6

Triceps

Dipsmaskin
    70 kg x 10 PB[/b]
    77 kg x 8 PB[/b]
    80 kg x 7 PB[/b] :D
    Oh, my godness vad det gick bra här.

French press med hantel
    11 kg x 10, 8, 8
    Får väl lägga in ett litet PB[/b] här också.

Blev även kondition i 15 minuter på trappmaskin och det gick jättebra faktiskt. Körde längre maxintervaller med samma korta ”vila” på 30 sekunder.

Igår blev det axlar och rygg.
    Glömde skriva ner vikterna och minns dem inte alls, men det kändes hyfsat och jag har rejäl värk i triccarna och ryggvärken kommer sakta krypande också. ;)

Idag på eftermiddagen blir det ben…

Toxic : Nej, se resten av mitt inlägg för mer detaljer. :D
    Du skulle dit va ? Ha en trevlig dag. Grym form du börjar få !

Då motivationen var sådär tänkte jag göra något helt annat och körde en variant med få övningar och många set.

Stela marklyft
    6 set.
    70 kg-90 kg och 7-10 reps genom alla set.
    Jag känner redan värken komma…

Sedan var det tänkt med 6 set knäböj, men varken psyket elelr kroppen orkade med det så det fick bli 3 set.
    80 kg och 7-10 reps. Kass styrka men fina böj. ;)

Avslutade med benspark i 3 set på mesvikter men pumpet kom och även värken gör sig gällande.

Jag kommer inte till NOGP utan åker nu hem och lägger mig och sover.
    Marcus och större delen av GetFit-killarna åker dit och tittar på förbedömningarna. Det blir nog en bra tävling.:)

Vila hela helgen och sedan tar jag tag i snoddträningen igen och först ut är dips.

’[bb wrote:
    Japp jag ska dit! jobbar ju:p
    Thx! det går ju iaf åt rätt håll med formen:nod
    Tråkigt hade vart kul o hälsa sig lite, redan hunnit hälsa på jürgen @ kolo och några fler forum kändisar lät det väl hinna bli…:ike:

Bra pass btw!

Såg att du hade en jobbig dag. :emo-thumb
    Ja, det är alltid kul att prata med Jörgen.

Tack, det känns i hela kroppen idag…

Åh, jag känner mig helt totalt mörbultad. :(
    Har träningsvärk i hela kroppen tror jag. Mest i baksida ben och rygg och framsidan kommer på en hedrande 3 plats.
    Passet tog där det skulle i alla fall.

Var synd att jag missade NOGP, men jag hade aldrig orkat då jag sitter på jobbet halvseg och sov först 7 timmar och sedan runt 1 timme till efter att Marcus kommit hem.

Jag ville ha bars och det fick jag. :D Två kartonger med 12 i varje. Goda som attans var de också och billiga. Gissar på att fler köpte dessa bars för 150 kr kartongen.

Förbedömningen hade visst gått snabbt, men det hade varit ett helt ok startfält. Tur att man kan se bilderna på forumen. :)

En lång natt är snart slut och jag längtar hem till sängen och en varm sambo.;)
    Blev till att jobba extra två nätter och det blir alltså totalt 12 i rad. Är lite sliten nu faktiskt…:O
    Men ser fram emot dipsen i eftermiddag även om värken i baksida ben är omänsklig. Att få träningsvärk är skönt, men det kan inte vara bra att ha sådan hemsk värk som sitter i så länge. Känns som om man brutit ner muskeln lite väl mycket…:

Snart sista natten !! :yahoo:

Dagens pass blev väl hyfsat om man slår ihop allt.

Dips med snodd. Blev 58 reps i första setet och en ökning med massiva 1 rep ! Men en ökning är alltid en ökning. :)
    I de två andra seten tappade jag lite på repsen, men hade mycket mer att ge på de sista, jobbiga repsen och segade förvånansvärt mycket för att vara jag.

Sedan blev det axlar och hantelpress utan stöd på 11 kg och det var tungt efter dipsen kan jag lova. Lite sidolyft och en övning för baksidan hanns med innan jag gav mig på trappmaskinen och intervaller. Dessa 15 minuter var nog det jobbigast passet jag haft på en maskin. Var så trött att jag mådde illa. Men då gav det väl något hoppas jag.

Marcus, Jesper och Mats körde ben och både Marcus och Jesper var nära att spy. :D Grymt med killar som tar i !

Idag på eftermiddagen blir det mage och vader + intervaller. Funderar på roddmaskinen faktiskt.

På onsdag ser det ut som att det blir ett pass med Aroha här på forumet. Blir chins med snodd och förövrigt rygg/biceps. Ska bli skoj !

Jag körde chins i onsdags med snodd och gjorde 30 reps som jag gjort de senaste 3 gångerna, men nu var jag rejält nära 31. Jag ökade i alla fall de totala repsen i alla 3 seten med 2 reps, så det gick framåt på så sätt.:)
    Efter chinsen blev det ett helt ok rygg/biceps pass.

På torsdagen blev det bröst/triceps och värt att nämna därifrån är 6 reps på 31.5 kg i hantelpress och ett PB i dipsmaskinen med 7 reps på 88 kg.

Fredagens pass innebar ben och jag har rejäl värk nu kan jag säga.
    Körde stela marklyft på 90 kg 6-8 reps och i hackliften blev det 6:or i 3 set på 60 kg. Har som mest varit uppe på 70 kg här tror jag så jag är rätt nöjd.

Helgen är alltid vila och jag jobbar nuförtiden alltid natten på helgerna.

Till veckan ska jag maxa i chins och dips på olika dagar och kör eventuellt igång med dipsen på måndagen om det känns bra. Är ruskigt nervös för vad resultatet ska bli… :what:
    16 veckor kvar tills SM !!:ike:

Lägger in en sammanfattning av min träningsvecka fram tills igår. :)

Måndagen bjöd på maxning i dipsen med en vattenballongvikt på 74 kg.:
    Resultatet blev 23 reps och ungefär vad jag hoppats på.
    Kroppen kändes seg, men jag körde på ändå.

Tisdagen blev det maxning i chins och lite ryggövningar. Vikten hade gått ner till 73 kg nu.
    Resultat 18 chins. De hade jag också tänkt att det skulle bli. Träningsvärk i ryggen och allmän seg, men det gick.

Onsdag skulle blivit ben, men jag hade så ont i magen att jag stannade hemma. Jäkla skitmens. 👿

I dag blev det bröst och triceps. Vikten på ”normala” 72.5 kg.
    Fortfarande lite seg, men bättre i alla fall.
    Körde 5 reps på 34 kg i hantelpress och sedan 10 och 8 reps på 29 kg efter det.
    Slog PB i dipsmaskinen senare med 7 reps på 90 kg.
    Blev lite mage också.

Har under denna veckan kört två extremt hårda konditionspass där jag haft maxintervaller på 150 sek och ”vila” på 30 sek. Trodde jag skulle svimma efteråt, men jag orkade.
    På lördag ska jag inviga min egna hinderbana på gården. Har byggt en riktigt fint balanshinder, har vikter att springa med, kommer snart få häckar att hoppa över och krypa under och ska springa på nerlagda stegar om ska vara liknande däcklöpning. Kommer hålla långa intervaller eftersom JP hotar med lång hinderbana. :P
    Ska nu köra en gång i veckan och sedan öka till 2 närmare SM.

I morrn blir det axlar och rygg. Tror jag slänger in lite vader också.

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 2,275 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.