Det är bara guld som gäller!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Det är bara guld som gäller!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 2,275 total)
  • Author

Som sagt axlar och rygg idag och veckan bästa pass.
    Har varit bra seg kände jag idag när allt gick ”som det ska”.

Axlar
    Baksida axlar med hantlar i 3 set först.

Hantelpress
    24 kg x 7, 5
    19 kg x 9
    Bra styrka här ändå. :)

Sittande sidolyft
    7.5 kg x 16, 11, 9

Baksidan igen med kabel i 3 set.

Rygg
    Sittande kabelrodd med en arm i taget
    30 kg x 12
    35 kg x 10
    Slutade här pga greppet. 😮
    Hade inga remmar idag.

Stångrodd
    50 kg x 13, 12, 11
    Bra kontakt.

Hantelrodd med bägge armar samtidigt
    11 kg x 15, 12, 12

Sådär. Ingen cardio pga hinderbana senare idag.:nod

Anna B wrote:
    På lördag ska jag inviga min egna hinderbana på gården. Har byggt en riktigt fint balanshinder, har vikter att springa med, kommer snart få häckar att hoppa över och krypa under och ska springa på nerlagda stegar om ska vara liknande däcklöpning. Kommer hålla långa intervaller eftersom JP hotar med lång hinderbana. :P
    Ska nu köra en gång i veckan och sedan öka till 2 närmare SM.

Fan va coolt med egen hinderbara :up:

Eldhroka wrote:
    Fan va coolt med egen hinderbara :up:

Tack, det känns lite kul. :)
    Kommer väl ändra den efterhand och ska provköra den i eftermiddag.

Hade inte fått häckarna än, men fixade till en hyfsad bana ändå. :)
    Började med balans, en liten löpsträcka, hoppa över hinkar och sätta sig ner på knä på backen, simulerad däcklöpning med stege, kort kryp, lång löpsträcka och avslutade med vikter.
    Hade bara 2 st 10 kg och 2 st 15 kg. Har 2 st 20 kg, men vet inte helt var de är just nu.

Efter en stadig frukost bestående av köttfärssås m. grädde och massa pommes, pannkakor m. vaniljkesella och vaniljglass ( Marcus hade ätardag och jag gick upp 14.30. :D ) så värmde jag upp med en skogspromenad med hundarna då Marcus åkt iväg till jobbet. Faktiskt jobbigt att gå omkring i skogen 45 minuter. Floyd försvann någon minut och kom tillbaka med munnen full av hästbajs. ;)
    Hundarna blev i alla fall rejält trötta så de fick sitta på verandan när jag sprang mina intervaller på gården.
    Första intervallen blev lite väl lång då den hamnade på nästan 3 och en halv minut. Justerade lite och sprang två varv utan viktbärningen på andra varvet och då hamnade jag på knappa 2.5 minuter.
    Körde 4 intervaller nu första gången med 5 minuters vila mellan och blev rejät trött och väldans pump i korsryggen av att springa med vikterna.
    Ska hämta lite däck på en firma till veckan tänkte jag så man kan träna ordentligt på det.
    Var skoj ändå och det gick helt ok för att vara första hinderbanepasset på ett halvår.:)

coolt med egen hinderbana…

Kört hårt nu anna …vill se dig vinna i karlstad

Sam jr wrote:
    coolt med egen hinderbana…

Kört hårt nu anna …vill se dig vinna i karlstad

Ja, det känns lite kul att ha en egen bana att träna på. :)
    Tack, det värmer och jag lovar göra mitt bästa !:nod

Frida-Mari wrote:
    Vad duktig du är Anna! Jag skrattade gott åt Floyd och hästskiten, känner igen det där m mina egna… av ngn konstig anledning så när Nosse försvinner så dyker han ALLTID upp m en boll i gapet..jag fattar inte hur många överblivna bollar det kan finnas som ligger och dräller…?

Stämmer in i kören; cooolt m egen hinderbana och vad GULD med en egen gård att kuta intervaller på!!
    Kör hårt nu Anna -ända fram till VINST !!!

Tack så mycket. :):)
    Måste dock erkänna att det var lite segt att köra hinderbana idag. Marcus hade åkt till jobbet och brukar alltid ta tiden och peppa mig.

He he, dessa hundar. Floyd är förutom förälskad i hästbajs, väldigt egen och har liksom inget behov av att vara i närheten av mig under dessa promenader. Han kan bara försvinna i ett par minuter och sedan komma springande med tungan i marken. Man kan bara gosa med honom på hans villkor också…:)

Tack. Vi har 3000 m2 tomt, så jag kan göra en attans lång bana om jag vill.:D

blir nästan sugen på hinderbana när man läser din dagbok ;)

my god! vilken frukost!! :what:

när börjar du diet då?? o vad dietar markus inför?? nyfiken…

athleticmia wrote:
    blir nästan sugen på hinderbana när man läser din dagbok

my god! vilken frukost!!

när börjar du diet då?? o vad dietar markus inför?? nyfiken…

He he, du är välkommen till min hinderbana om du vill. :D
    He he, blev ju så när jag jobbat natten och han ville ha middag vid den tiden.
    Det var gott men mäktigt.

hmm, vet inte helt. Har funderat på mitten av juli då jag ligger rätt så bra till med formen trots allt jag äter. Har 1 cm kvar tills tävlingsmåttet på midjan bara, så det mesta sitter på benen och rumpan.
    Om jag börjar den 16 juli som jag tänkt blir det min kortaste diet någonsin. Får se om jag smygstartar lite innan…:|

Marcus vill väl mest slipa formen lite och har gått ner ganska mycket på 3 veckor och ska lägga om lite nu efter mina kostråd. :D
    Han har dock planer på att tävla i Luciapokalen i -87.5 kg till vintern. Ska bli jättespännande tycker jag.

På måndagen körde jag 10 dips i 10 set med kort vila mellan.
    Klarade det bra och hade kunnat göra någon mer i varje set.
    Lite axlar med reps från 12-22 blev det också.
    En horror-pass på trappmaskinen också i 20 minuter och en ökning mot senast. :)

Tisdagen :
    7 chins i 10 set med kort vila. Här var det precis så jag klarade det och det var jobbigt i biceps.
    Blev sedan rygg och biceps efter det.

Enarms kabelrodd
    35 kg x 12
    45 kg x 8
    50 kg x 6 PB[/b] om jag inte minns helt fel

Hantelrodd med bägge armar samtidigt
    16 kg x 13
    19 kg x 8, 8 PB[/b] :)

Biceps
    Hantelcurl
    21.2 kg x 4 Tungt…men var tvungen att testa
    19 kg x 5
    16.5 kg x 7

EZ-stång
    25 kg x 13, 11, 10
    Svag…:(

Hammercurl m. bägge armar samtidigt
    11 kg x 8, 7, 7

Ett bra pass som jag fick rejäl värk av idag !! :up:

Idag blev det framsida ben, bröst, triceps och vader.
    Har inte kört ett sådant monsterpass sedan jag var 20 år tror jag. :D

Ben
    Frontböj
    Tänkte testa denna övning igen då jag bara kört den ett par-tre gånger någonsin.
    50 kg x 15
    60 kg x 8
    70 kg x 6 PB[/b]
    Oj, gick ju rätt så bra det här. :)

Knäböj i smithen
    77 kg x 8, 8, 8
    Trött här…

Benspark
    50 kg x 11
    40 kg x 10
    30 kg x 11
    Vad är pump !! ;)

Bröst
    Bänkpress i smith sned lutning
    54 kg x 11, 8, 7

Hantelpress pplan bänk
    26.5 kg x 7, 7, 7

Triceps
    Lätt i dipsmaskinen idag
    42 kg x 16, 14
    36 kg x 15

Frenchpress med hantlar
    11 kg x 10, 9, 8

Sedan 9 set mage.

Hade bra ork genom hela passet faktiskt.
    I morrn blir det baksida ben, vader och intervaller på gymet.

Bakade proteinbröd idag som var riktigt gott.

Hej Anna
    Går det att få recept på ditt bröd?

du frågade mig om nm i någon annan tråd…sne skrev du att 6 st går vidare från sm till nm. gäller det även i bf tro?

När är det dax??för SM

Silvia : Gärna, men jag bakar efter känsla och följer inte recept så bra till min sambos förtret. :D
    Brödet blev lite torrt pga proteinpulvret och lite smaklöst, men jag ska nog ha lite riven morot i nästa gång jag bakar.
    Återger receptet så gott jag kan.
    Har alltid 5 dl ljummet vstten som jag löser upp jästen i. Sedan lite russiin och kanske 1/2 dl mörk sirap för lite smak. Nu blev det inte så mycket smak så jag ersätter nog sirapen med morot nästa gång.
    Sedan har jag i ungefär 4 dl fiberhavregryn som jag löser upp i vätskan. Tillätter sedan så mycket grahamsmjöl som går utan att degen blir för ”tung” och inte jäser. Blir väl i alla fall 4-5 dl. Hade nu i 5 dl BakePro i degen och fyllde upp resten med vanligt vetemjöl så inte degen är kladdig.
    Jäste sedan degen i 20 minuter och bakade ut 9 bullar på en plåt. Ska göra mindre bullar nästa gång för de blev lite väl stora när de jäst en andra gång. Har inget jäs-skåp under spisen utan ställer in spisen på 50 grader och låter bullarna jäsa i 20 minuter i ugnen först innan jag höjer värmen till 200 grader. Har inte heller koll på tiden tyvärr ( 😮 ) , men de är väl inne i runt 20 minuter.
    Dessa bullar innehåller nu ungefär 20 g protein per bulle efter mina snabba uträkningar och i alla fall 30 g kolhydrater. Ska nog mäta exakt nästa gång och räkna ut alla kcal per bulle. Kan vara kul att veta vad man stoppar i sig.

Frida-Mari : Jag följer dig också. :P

Mia : Ja, jag tror det. Svårt att veta vad du ska ställa upp i på NM ? :)

Jocke : 23 september. Snart tävling !!!

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 2,275 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.