Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Det är bara guld som gäller!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 juni, 2006 at 05:15 #810879Anonym anvandareMember
Mari, Silvia och Kia : Tackar ödmjukast för era ord ! 😮
Blir så glad.Stefanh : Jepp, ridgeback. Underbart fina hundar. I alla fall till utseendet…
Kan vara jäkla envisa och bestämda ibland.12 juni, 2006 at 07:14 #810880Anonym anvandareMemberFin fysik du har! Har för mig att jag såg nån bild då du vägde runt 80, såg bra ut då också Fast nu var det grymt!
12 juni, 2006 at 08:05 #810881Anonym anvandareMemberBrutal rygg :up:
Axlarna och armarna ser inte dåliga ut heller, men dem överskuggas ngt av ryggen. Lika bra att ta steget till byggningen med den fysiken.
17 juni, 2006 at 04:04 #810882Anonym anvandareMemberNetCurse : Tack så mycket.
Jo, jag har allt vägt 80 kg och var väl i nästan hyfsad form då…:pLindmark : Tusen tack !
Axlarna växer efterhand, men armarna har alltid legat efter tycker jag…
Får väl lägga på ett kol med dem tills min BB-debut som sker tidigast vintern 2007.
Tack för komplimangen.Frida : He he, snart. Ska bara vinna SM och NM i AF. :p
Tack detsamma ! Det är ju du som är den coolaste bruden här.17 juni, 2006 at 04:16 #810883Anonym anvandareMemberNu har jag uppdaterat dåligt igen…
Måndag : Dips och axlar på gymet. Kändes och gick sådär. Har dragit på mig flera kg vatten. Men klarade dipsen jag skulle i alla fall.
Kondition i 20 minuter riktigt hårt på trappmaskin. Gick bättre än senast.Tisdag : Chins som gick ok. Körde rygg/biceps efteråt som gick rätt kasst faktiskt.
Körde dock 20 mintuers intervaller på Elipsmaskinen eller vad den heter med flera snäpp högre intensitet än senast på den maskinen.Onsdag : Vila pga kurs på jobbet som drog ut på tiden. Var på ett uselt humör och var trött.
Torsdag : Körde mitt sämsta benpass någonsin. 👿 Baksidan gick hyfsat, men framsidan var ett skämt. Skulle köra frontböj, men handlederna pallade inte då. Vanlig knäböj orkade jag inte heller så det blev två set i hacklift med 60 kg och 6 reps och sedan 4 set i bensparken på låga vikter.
Skulle egentligen kört hinderbana men orkade inte alls. Vikt på gymet 74.5 kg. Väger nu 2.5 kg mer än för 6 dagar sedan…Fredag : Äntligen vänder det.
Jag väger visserligen 73.5 kg, men det känns mycket bättre och jag fick ett jäkla pump i axlarna idag.
Blev axlar och rygg på gymet och sedan på kvällen 5 intervaller i min egna hinderbana. Kortare vila än senast och bra ork. Kör i hinderbanan i ca : 2.5 minuter och vilar 3.5 minuter mellan.Axlar
Hantelpress utan ryggstöd
19 kg x 8 PB[/b]
19 kg x 7, 6
Trodde aldrig jag skulle orka detta.Sidolyft stående
11 kg x 13, 12, 10Baksida axlar i cablecross
Min nya favoritövning för baksidan ! Kändes kanon !Rygg
Latsmaskin sittande
70 kg x 16 PB[/b]
80 kg x 9 PB[/b] :nod
70 kg x 9Dubbel hantelrodd som jag kallar den
21 kg x 12 PB[/b]
21 kg x 10, 7
Kändes hur bra som helst.Jättebreda latsdrag i kabel
60 kg x 12, 11, 7Ett MVG pass och jag hoppas det håller i sig till veckan.
I morrn blir det hinderbana igen och vila helt på söndag som vanligt.
17 juni, 2006 at 05:04 #810884Anonym anvandareMemberShit va många PBn på ett pass!!:worship:
Så grymt!!:buttrock:17 juni, 2006 at 05:08 #810885Anonym anvandareMemberettan wrote:Shit va många PBn på ett pass!!:worship:
Så grymt!!:buttrock:He he, tackar.
Var nog en engångsföreteelse, men jag ska försöka med det igen !17 juni, 2006 at 23:00 #810886Anonym anvandareMemberHade ju tänkt att köra hinderbana idag, men det var det inte fråga om.
Seg och träningen funkar liksom inte nu känns det som. Har haft två veckor om gått verkligen upp och ner nu.
Håller massa vatten också och det gör inte saken bättre. Blåval, that’s me.
Ska försöka dricka ännu mer vatten än vad jag gör i alla fall och se om det hjälper.Skulle gå en skogspromenad med vovvarna och det blev visst till ett intervallpass minsann. De blev nästan tröttare än vad jag blev då deras tungor nuddade marken.
Riktigt skoj var det och turen tog 50 minuter. Vi spurtade sista sträckan till huset och de vann såklart. Ska jag helt klart göra om. Det enda som var jobbigt var att jag had en svärm flugor runt mig hela tiden då jag luktade svettig tjockis.21 juni, 2006 at 17:20 #810887Anonym anvandareMemberFrida och Toxic : Har ni saknat mig ?
Måndagens pass var skit. Klarade precis mina fastsatta dips och axelträningen gick inget bra alls. Pump fick jag iofs…
Körde intervaller på trappmaskin som jag hade tänkt mesa med men det gick inte när man väl börjat. Så, jag körde stenhårt i 15 minuter och var nöjd med de efteråt i alla fall.Idag var det fastsatta chins, rygg och biceps.
Chinsen gick helt ok.Rygg
Latsmaskin
85 kg x 5 PB[/b]
80 kg x 5
75 kg x 7Dubbel hantelrodd
24 kg x 9 PB[/b] :nod
24 kg x 8, 7Omvända flies mot bänk med 6 kg x 3 set.
Biceps
Hantelcurl
19 kg x 8, 6, 5
Bra pump och hyfsad styrka.Hammercurl med bägge armar samtidigt
11 kg x 10, 8EZ-stångcurl
20 kg x 13, 10, 9
Satana vilket pump och ådror på axlarna och biceps.Trots 2 kg mer så ser det rätt så bra ut.
I morrn blir det bröst/triceps och kanske hinderbana hemma om orken och vädret tillåter.
21 juni, 2006 at 17:27 #810888Anonym anvandareMemberKommer inte in på hemsidan…någon som kan länk direkt till bilderna eller nått??
21 juni, 2006 at 17:29 #810889Anonym anvandareMemberIdag blev det bröst/triceps och intervaller.
Misstänkte att jag inte skulle orka köra hinderbana så jag drog igång på gymet istället.:oHantelpress på plan bänk
31.5 kg x 6, 5
Ok styrka här då jag inte lägger ner så mycket energi på bröst nu.Sneda hantelpressar
26.5 kg x 9, 7 + 1 m. hjälp och 7 + 3 m. hjälp
Kändes ganska lätt.Smal bänkpress med fristång
50 kg x 6, 5, 5
Har inte kört denna övning på många år och har inget att jämföra med, men jag var trött i bröstet och triceps efteråt i alla fall.EZ french press
27.5 kg x 13, 10, 9Sedan då 15 minuters intervaller på Ellipsmaskinen. Kändes ok och jag blev jäkla svettig.
Blir nog ingen hinderbana idag. Har inte helt bestämt mig än iofs…
I morrn ben på gymet och vila fre-sön då gymet har stängt.
Vägde 72.5 kg idag. Skönt ! Fick syn på massa ådror på bröstet idag. :ike:
21 juni, 2006 at 17:29 #810890Anonym anvandareMemberFidde_Mannen wrote:Kommer inte in på hemsidan…någon som kan länk direkt till bilderna eller nått??Jag har lagt ner den för en stund, men den kanske kommer igång igen.
23 juni, 2006 at 11:45 #810891Anonym anvandareMemberIgår blev det hinderbana på förmiddagen och totalt 4 intervaller á dryga 2 och en halv minut. Kändes hyfsat, men att lägga till 15 sekunder märktes.:o
Sedan blev det vader/axlar och mage på gymet på eftermiddagen.
Axlar
Hantelpress utan ryggstöd
19 kg x 9 PB[/b]
19 kg x 7
16.5 kg x 8Press bakom nacken i smithen utan ryggstöd
32 kg x 8, 8, 8Sidolyft stående
9 kg x 14, 11, 9Baksida övning med hantlar i 3 set.
Vader och mage gick helt ok och nu är det vila från styrkan tills tisdag. Men det blir hinderbana på lördag eller söndag. :emo-thumb
Trevlig midsommar på er !23 juni, 2006 at 11:51 #810892Anonym anvandareMemberdu slutar aldrig att förvåna …pb efter pb.
Respecta ..trevlig midsommar på dig anna
24 juni, 2006 at 02:49 #810893Anonym anvandareMemberSam jr wrote:du slutar aldrig att förvåna …pb efter pb.Respecta ..trevlig midsommar på dig anna
Tackar.
Men snart är det väl slut med PB då deffen börjar…Trevlig midsommar själv och sup inte för hårt.:p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.