Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Det är bara guld som gäller!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 januari, 2006 at 20:55 #810549Anonym anvandareMemberAngelica wrote:”sämre form”? Ser riktigt bra ut!
Tack Angelica. :worship:
Men för mig är detta en ”sämre” form…
Bra form ser jag som tävlingsform…:happy:12 januari, 2006 at 20:58 #810550Anonym anvandareMemberhar du någon koll på sm-kval o sm du som kan skaffa lite inside information?? i af menar jag…
det blir väl hinderbana va??13 januari, 2006 at 11:51 #810551Anonym anvandareMemberJag hoppas du inte väntar med att tävla i byggning för att du tycker att du är för liten. Jag menar, om inte du duger till byggning, då gör ju jag verkligen inte det… Hur ska man då som nybörjare någonsin våga sig upp på scen? Ska det va så att man måste börja med AF/BF tills man har växt till sig? Om du tävlar AF för att du tycker det är kul är det ju en annan sak.
13 januari, 2006 at 19:54 #810552Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:har du någon koll på sm-kval o sm du som kan skaffa lite inside information?? i af menar jag…
det blir väl hinderbana va??Vet faktiskt ingenting än om varken kval eller SM i AF än.
Det enda som jag ”vet” och har hört är att det ska vara hinderbana på SM. Jag kan dock inte säga att jag är helt 100 på det.
Ska du vara med i SM ?13 januari, 2006 at 20:01 #810553Anonym anvandareMembercamilla wrote:Jag hoppas du inte väntar med att tävla i byggning för att du tycker att du är för liten. Jag menar, om inte du duger till byggning, då gör ju jag verkligen inte det… Hur ska man då som nybörjare någonsin våga sig upp på scen? Ska det va så att man måste börja med AF/BF tills man har växt till sig? Om du tävlar AF för att du tycker det är kul är det ju en annan sak.Hej Camilla.
Jag är ju ganska liten för att verkligen vara bra i tungvikten. Men nu vet jag ärligt talat inte om jag ( hur dumt det än kanske låter ) blivit för muskulös för AF. Vill ju inte tappa poäng i fysikronden pga storleken, även om hinderbana är jättekul och spännande.
Så jag vet faktiskt inte i nuläget när min nästa tävling blir. Svårt att säga också hur mycket som blir kvar av mina muskler efter deffen. Jag kanske inte är så stor som jag tror…
Varför jag vill tävla i AF är just för att jag gillar de olika grenarna, men vill ju kunna prestera mitt bästa i alla grenarna…14 januari, 2006 at 15:12 #810554Anonym anvandareMemberjag kan t
15 januari, 2006 at 20:18 #810555Anonym anvandareMemberOk, Mia. Jag tror det kommer vara hinderbana på SM.
Posering kommer jag helt klart träna på och hård kan jag också bli. :bb2:Har nu bestämt mig för att tävla i AF på SM. Sååå jäkla stor är jag inte och jag gillar verkligen alla momenten i AF, så det får bli min sista tävling ( förutom ev. NM också ).
Får se när det blir BB. Antagligen väntar jag till 2007 för att kunna bygga upp mig lite.Dagens pass :
Idag blev det axlar och bröst.
Axelpress bakom nacken i smithmaskin utan ryggstöd
52 kg x 5 + 1 PB[/b] Gjorde 3 senast.
47 kg x 5 + 1
42 kg x tror 7 styckenHantelpress
21 kg x 9 + 1 Lättare än vad jag trodde. :emo-thumb
21 kg x 8 + 2
21 kg x 6 + 2Sidolyft
9 kg x 18 med lite hjälp på de sista repsen
9 kg x 12 och 10
Brände bra !!Bröst
Så himla trött i axlarna…
Snedbänk i smithen
57 kg x 6 + 2
57 kg x 4 + 2
37 kg x 12
Framsida axlar värkte som tusan nu…Hantelpress plan bänk
26.5 kg x 6 TUUUUNGT…
21 kg x 8, 8
Nu räckte det…Det var längesedan jag var nere på 21 kg vikterna i hantelpress…15 januari, 2006 at 20:33 #810556Anonym anvandareMemberHejsan svejsan Anna!
Ville bara säga: Go for it:bb2: !!!!!!:worship:16 januari, 2006 at 16:32 #810557Anonym anvandareMemberjobbit att k
16 januari, 2006 at 16:45 #810558Anonym anvandareMemberHej Anna
Var verkligen jättekul att träffa dig igen och byta några ord med dig
Måste bara säga – DAMN vilken massa du lagt på dig
Såg dig när du stod på trampmaskinen :bb3::wazzup: Nästa gång hör jag av mig i tid så vi kan lyfta lite tillsammans !!
Keep it up du sjukt starka kvinna :worship:
17 januari, 2006 at 04:39 #810559Anonym anvandareMemberMini-Åsa : Tack för titten och tack detsamma. :emo-thumb
Mia : Jag vet. Ska ändra i programmet snart.
BB blir det i sinom tid, men nu är det AF som gäller.Sashli : Hej tjejen !
Vad förvånad jag blev att se dig på SATS i söndags.
Tack, tycker du jag lagt på mig massa ? Det kanske bara är fett som du såg…:pJa, hör av dig innan nästa gång så kan vi köra ett pass ihop. :emo-thumb
Tack !17 januari, 2006 at 04:44 #810560Anonym anvandareMemberIdag blev det ett annorlunda benpass.
Började med hackliften i 4 set.
Två lätta, ett tungt och avslutade med ett lätt. Reps från 8-15.Framåtspark 3 set. Första 15 reps, andra 10 reps och tredje 9 reps.
Avslutade med knäböj.
På den supertunga vikten 50 kg. Mina ben darrade efter framåtsparken så jag vågade inte ha på tyngre.
Blev 3 set och 10 reps i varje. Jättedjup på dessa och ett litet stopp i botten. Kändes mest i korsryggen, men det känns i benen nu en stund efteråt.Senare idag rygg med chins och biceps.:bb3:
17 januari, 2006 at 10:27 #810561Anonym anvandareMemberAnna B wrote:Lite nytagna bilder på min sämre form…
Fortfarande runt 80 kg…Oj, trodde du var smällfet när du skrev att du vägde 80pannor. Herregud du är ju inte långt från toppformen alls. Imponerande!
18 januari, 2006 at 02:16 #810562Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Oj, trodde du var smällfet när du skrev att du vägde 80pannor. Herregud du är ju inte långt från toppformen alls. Imponerande!
Ha ha, smällfet !Tackar.
18 januari, 2006 at 02:23 #810563Anonym anvandareMemberVäger nu runt 77 kg och har genom att skärpa maten gått ner runt 2-3 kg sedan 1 januari. Känner mig lättare och träningen går bra.
Idag blev det som sagt rygg/biceps.
Chins
KV x 16
Kände mig lätt i kroppen och hade bra flyt. Om jag bara kunde öka nu framöver…Det sjuka är att det inte blir så himla många fler på tävling trots att jag väger typ 12 kg mindre då… Har iofs gjort 23 som bäst och vägde väl då kanske 66 kg. Men trägen vinner väl hoppas jag.
KV x 9Sittande rodd
80 kg x 6 + 2 Trött i underarmarna och biceps efter chinsen…
75 kg x 6 + 2
75 kg x 5 + 2
70 kg x 8 + 2Stående stångrodd
50 kg x 13, 10, 8
Den tog precis där den skulle idag. :emo-thumbHantelrodd
21 kg x 17, 15, 10
Blev visst högreps här, men den kändes jättebra.Biceps
EZ-stångcurl
35 kg x 10, 8
30 kg x 8
Så sjukt pump och sliten i underarmarna.Hantelcurl
16 kg x 4 He he, tungt idag…
11 kg x 10, 7
Nu orkade jag inte mer armträning.Blev 15 minuter på trappamaskin och jag höjde ”tempointervallerna” till 90 sekunder idag och vilan samma 30 sekunder. Kändes bra.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.