Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Det nya livet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 juli, 2008 at 18:59 #750522Anonym anvandareMember
Hej hej, har kikat in på din journal och det ser lovande ut :up:
Vad är det för tävling/ träning du sysslat m tidigare?
Jag kör styrkelyft och har testat lite strong(wo)man, tränar nu även lite OL
(tyngdlyftning) som är kul. Så mitt tips är att du testar lite olika grejjer!Man kan faktiskt träna rätt hårt och fortfarande se ut som en säl, det är jag
ett fint bevis på .2 juli, 2008 at 23:06 #750523Anonym anvandareMemberJag vet exakt hur det känns med att vara missnöjd med sig själv, har alltid haft otroligt dåligt självförtroende. För ett år och 6 månader sedan vägde jag 43 kilo, hade inte någon direkt ätstörning men jag tyckte inte om mat så mycket, orkade aldrgi äta. Idag väger jag + 70. Mitt självförtroende har varit så lågt att jag inte badade på stranden på 1år fast jag bor 3mins gång från havet.
Det jag försöker förmedla är att, kämpa. Bli bestämd och gör en stor förändring, man blir så otroligt glad och nöjd när resultaten verkligen börjar synas.
Lycka till!
MVH
3 juli, 2008 at 22:31 #750524Anonym anvandareMemberNice pass! Du är grym tjejen! Fasen imponerad av dig är jag verkligen. Ser framemot att följa denna journal. Go go!
5 juli, 2008 at 01:26 #750525Anonym anvandareMemberSka följa denna journal med spänning, tycker det är starkt att du tar tag i att förändra din livsstil. Inte många som har modet eller orket att göra det. Kämpa på och lycka till! :emo-thumb
5 juli, 2008 at 11:59 #750526Anonym anvandareMemberBra jobbat!
Kul när det kommer lite nytt fok som satsar!
Se nu till att inte bli en av dom i skaran som kör stenhårt i några månader för att sen lägga av.
Kör hårt! Lycka till!6 juli, 2008 at 09:26 #750527Anonym anvandareMemberTheesa wrote:Vad håller jag på med?! Det här är fel! Fel, fel, fel! Tankarna for runt, andningen blev tyngre, det smärtade i bröstet, det dunkade i huvudet och axlarna var stela vilket medförde spänningar även i nacken… Stundvis mådde jag illa och visste inte var jag skulle ta vägen. Eller jo, jag skulle fortsätta framåt tills jag kom runt hela, men helst av allt hade jag bara kunnat lägga mig ner på plats…Kroppen protesterade, det här var fel. Jag borde inte vara ute och träna mellan 4 och 5 en söndagmorgon… Jag borde ligga hemma och sova vid den tiden… Det duggregnade lite när jag påbörjade min runda men efter halva vägen började det regna mer…
Ja, alla morgonträningar kan ju inte vara de bästa… Men nu var jag iaf ute i GOD tid på morgonen, ganska ensam också för den delen…
Jag tog nytt rekord på tiden idag; Exakt 44 minuter! Jag är väl hispig och fick flertalet ”hallucinationer” under rundan. ”Det står någon där, eller nej, det hänger en orienteringsskärm där…” När jag kom närmare så såg jag att det var en livboj, samma som ALLTID hänger där… När jag kom i en kurva ser jag något stort och brunt… Rådjur? Älg? Hjälp! Nä… Det var ju broräcket på den tränbron som jag ALLTID går över när jag går den här rundan… :ph34r: Men mest rädd blev jag nog när det flög förbi en kråka i ansiktshöjd bara nån meter framför mig… Okej, behöver jag tillägga att jag är mörkrädd? 😮
Varför var du ute så tidigt när det är söndag? Jobb efteråt?
6 juli, 2008 at 10:00 #750528Anonym anvandareMemberTheesa wrote:Vad håller jag på med?! Det här är fel! Fel, fel, fel! Tankarna for runt, andningen blev tyngre, det smärtade i bröstet, det dunkade i huvudet och axlarna var stela vilket medförde spänningar även i nacken… Stundvis mådde jag illa och visste inte var jag skulle ta vägen. Eller jo, jag skulle fortsätta framåt tills jag kom runt hela, men helst av allt hade jag bara kunnat lägga mig ner på plats…Kroppen protesterade, det här var fel. Jag borde inte vara ute och träna mellan 4 och 5 en söndagmorgon… Jag borde ligga hemma och sova vid den tiden… Det duggregnade lite när jag påbörjade min runda men efter halva vägen började det regna mer…
Ja, alla morgonträningar kan ju inte vara de bästa… Men nu var jag iaf ute i GOD tid på morgonen, ganska ensam också för den delen…
Jag tog nytt rekord på tiden idag; Exakt 44 minuter! Jag är väl hispig och fick flertalet ”hallucinationer” under rundan. ”Det står någon där, eller nej, det hänger en orienteringsskärm där…” När jag kom närmare så såg jag att det var en livboj, samma som ALLTID hänger där… När jag kom i en kurva ser jag något stort och brunt… Rådjur? Älg? Hjälp! Nä… Det var ju broräcket på den tränbron som jag ALLTID går över när jag går den här rundan… :ph34r: Men mest rädd blev jag nog när det flög förbi en kråka i ansiktshöjd bara nån meter framför mig… Okej, behöver jag tillägga att jag är mörkrädd? 😮
Det låter lite som om du tar träningen för allvarligt. Det skall ju fortfarande vara roligt att träna. Träna inte så att du tröttnar. Många gör det felet: kör för hårt i början och tröttnar fort.
6 juli, 2008 at 20:28 #750529Anonym anvandareMemberTheesa wrote:Låtsades inte se/höra att personen i fråga suckade ljudligt åt mig…Jag körde på och körde mitt pass…
Det ibland skönt att ha mp3 vid såna situtioner.. Brukar ibland ha på mig hörlurarna utan att spela musik bara för att kunna igga folk o slippa bli störd, ingen bryr sig liksom om att göra väsen av sig om man verkar avskärmad
7 juli, 2008 at 12:19 #750530Anonym anvandareMemberTheesa wrote:Imorse när klockan ringde så var det mulet, kallt och duggregn ute… *brrrr*Jag drog på mig träningskläder och åkte iväg till gymmet istället…
Först 35 minuter på motionscykel. och sedan avslutade jag med 10 minuter på ”smurfmaskinen”. Jag blev rejält svettig av träningen iaf och då uppfyllde morgoncardion sin funktion även om det inte blev morgonpromenad ute… :emo-thumb
Smurfmaskinen?
7 juli, 2008 at 12:46 #750531Anonym anvandareMember*Babe* wrote:Brukar ibland ha på mig hörlurarna utan att spela musik bara för att kunna igga folk o slippa bli stördSamma här! Skönt att få sköta sig själv ibland :emo-thumb
8 juli, 2008 at 10:55 #750532Anonym anvandareMemberTheesa wrote:Imorse vaknade jag klockan 5 och kunde inte somna om, hur mycket jag än försökte.Jag låg dock kvar i sängen till 7-tiden, sedan gav jag upp och gav mig ut på morgonträning. Det blev intervallträning i backe idag…
Lite senare idag ska jag göra ett konditionstest (cykelergometer test)
Duktig du är!
Hur går det med vikten? Kroppsform?
8 juli, 2008 at 22:06 #750533Anonym anvandareMemberDet är bara att kämpa på!
8 juli, 2008 at 22:16 #750534Anonym anvandareMemberKör hårt! Allt går om man vill..
16 juli, 2008 at 16:56 #750535Anonym anvandareMemberHallå? Här händer det inte mycket. Sommarlov?
16 juli, 2008 at 17:02 #750536Anonym anvandareMembererica81 wrote:Hallå? Här händer det inte mycket. Sommarlov?Notera ”Banned” som avatartext…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.