Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Emelies träning mot debuten
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 mars, 2007 at 10:32 #84902Anonym anvandareMember26 mars, 2007 at 10:32 #859109Anonym anvandareMember
Har nu fört träningsjournal för mig själv i närmare ett år och känner att det är dags att ha en här på Body. Tycker om att läsa om andras träning och nu vill jag även dela med mig av min! Kommentarer och tips mottages välkommet!
Ålder: 23 år
Längd: 169 cm
Vikt: 75 kgBakgrund: Tränade mycket spinning 1998-2001 och box 1999-2002. Dansinspirerad aerobics, step-up och body-pump sporadiskt genom åren samt styrketräning sporadiskt fram till hösten 2005. Styrketräning fokuserat sedan hösten 2005 och löpning målinriktat under våren 2006 inför Göteborgsvarvet.
Mätning 13/9-06
68,8kg (30kg muskler)Mätning 7/3-07
74,9kg (34,3kg muskler)Ska springa Göteborgsvarvet (2,1mil) 12/5. Vill förbättra min tid från förra året som var 2.04.42.
Har knappt tränat någon cardio alls det senaste halvåret (bara byggt) och har nu börjat springa inför Göteborgsvarvet. Förutom att styrketräna och springa så klättrar och dansar jag en del.
Mitt styrketräningsschema:
Dag 1: Ben, mage
Dag 2: Bröst, axlar
Dag 3: Rygg, baksida axlar
Dag 4: Armar, mageMitt mål: Att tävla i Body Fitness på Fitnessfestivalen 2007!!
26 mars, 2007 at 10:34 #859110Anonym anvandareMemberåh va kul! mycket spännande att följa..
Liten fråga? Är inte du ifrån sundsvall, typ läste spin eller nått? Tycker att jag känner igen dig från nånting.
26 mars, 2007 at 10:43 #859111Anonym anvandareMemberHur har du mätt muskelmassan? *nyfiken* 4,3 kg muskler på ett halvår är verkligen inte dåligt :bb2:
Tänk om man själv hade den utvecklingen 👿
26 mars, 2007 at 11:34 #859112Anonym anvandareMemberellen wrote:åh va kul! mycket spännande att följa..Liten fråga? Är inte du ifrån sundsvall, typ läste spin eller nått? Tycker att jag känner igen dig från nånting.
Ja men visst är jag ifrån sundsvall (eller timrå närmare bestämt..)!! Ja visst läste vi spin ihop, men i olika klasser. Vad kul att du hänger här!! :emo-thumb Ser att du också klättrar. Grym rygg!! Visst är det tråkigt att det inte finns väggar i sundsvall?! Men nu bor ju vi inte där..men ändå!
26 mars, 2007 at 11:38 #859113Anonym anvandareMemberTeTe wrote:Hur har du mätt muskelmassan? *nyfiken* 4,3 kg muskler på ett halvår är verkligen inte dåligt :bb2:Tänk om man själv hade den utvecklingen 👿
Fyra punkts mätning hos Linda (som är domare). Ett kg av muskelökningen är sannolikt vätska sa hon dock. Vägde mindre än jag gjort de senaste åren för ett halvår sedan med så kan tänka mig att det bidrog till att jag ökade i muskler så fort!! :bb:
26 mars, 2007 at 11:41 #859114Anonym anvandareMemberKör hårt nu tjejen:emo-thumb..Kommer bli kul att följa dina framsteg. När är det diet start?Ses backstage8)
26 mars, 2007 at 11:44 #859115Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Ja men visst är jag ifrån sundsvall (eller timrå närmare bestämt..)!! Ja visst läste vi spin ihop, men i olika klasser. Vad kul att du hänger här!! :emo-thumb Ser att du också klättrar. Grym rygg!! Visst är det tråkigt att det inte finns väggar i sundsvall?! Men nu bor ju vi inte där..men ändå!Ja, jag tyckte väl det! Fasen va kul att du ska köra! Kommer gå super. Jag bor i Umeå nu (dietistprogrammet) så jag klättrar på IKSUs väggar. Men det finns jättebra i sundsvall nu, bara boulder iof men helt nya lokaler vid Mitthögskolan. Brukar förska göra ett litet studiebesök där när jag är hemma. Men jag längstar till utesäsongen!
Men visst är det lite klurigt att hållla ihop klättringen o gymmet.. man vill vara tung fast ändå inte.
Nu kommer jag att hålla ett öga på dig så att du sköter dig!
26 mars, 2007 at 18:41 #859116Anonym anvandareMember013 wrote:Kör hårt nu tjejen:emo-thumb..Kommer bli kul att följa dina framsteg. När är det diet start?Ses backstage8)Jajemänsan, det ska jag!!
Vet inte riktigt när jag ska börja dieten. Beror på hur formen ser ut i slutet av våren. Funderar på att börja endera juni eller augusti. Själv, när ska du börja dieten? Du har tävlat förut vad jag förstår. Ska du börja dieten lika tidigt/sent denna gång eller känner du att du behöver mindre/mer tid på dig nu? :pop:
26 mars, 2007 at 18:47 #859117Anonym anvandareMemberellen wrote:Ja, jag tyckte väl det! Fasen va kul att du ska köra! Kommer gå super. Jag bor i Umeå nu (dietistprogrammet) så jag klättrar på IKSUs väggar. Men det finns jättebra i sundsvall nu, bara boulder iof men helt nya lokaler vid Mitthögskolan. Brukar förska göra ett litet studiebesök där när jag är hemma. Men jag längstar till utesäsongen!Men visst är det lite klurigt att hållla ihop klättringen o gymmet.. man vill vara tung fast ändå inte.
Nu kommer jag att hålla ett öga på dig så att du sköter dig!
Ahh, jaså så det finns fina boulderväggar vid Mitthögskolan!! Får kanske ta mig ett studiebesök dit med dig när vi är hemma samtidigt nästa gång.
Visst är det klurigt att kombinera klättringen o gymmet. Men i fredags när jag var iväg o körde så kände jag mig smidigare o starkare än någonsin o nu är jag ju som tyngst.
Det är sån himla kick när man satsar o klarar av ett parti man först tyckte kändes nästintill omöjligt.
Kul att du kommer att hålla ett öga på mig!!
26 mars, 2007 at 18:52 #859118Anonym anvandareMemberGrymmeGreger wrote:Kul med ännu en fysiker!
Är själv gammal Chalmerist.Lycka till!
Ah, där ser man!!
Tack så mycket.
26 mars, 2007 at 19:55 #859119Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Jajemänsan, det ska jag!!Vet inte riktigt när jag ska börja dieten. Beror på hur formen ser ut i slutet av våren. Funderar på att börja endera juni eller augusti. Själv, när ska du börja dieten? Du har tävlat förut vad jag förstår. Ska du börja dieten lika tidigt/sent denna gång eller känner du att du behöver mindre/mer tid på dig nu? :pop:
Låter riktigt nice:emo-thumb Bara köra på stenhårt,,pain is temporary,,glory forever,,komme gå kanon det här ska du se..
Du har pm:)
26 mars, 2007 at 20:07 #859120Anonym anvandareMemberÅh vad kul att du startade en journal till slut!! Lovar att jag ska följa din väg mot FF! Kan du inte lägga upp lite bilder och statistik?
Kram!26 mars, 2007 at 22:53 #859121Anonym anvandareMemberMarmeladova wrote:Åh vad kul att du startade en journal till slut!! Lovar att jag ska följa din väg mot FF! Kan du inte lägga upp lite bilder och statistik?
Kram!Japp, till slut kom jag till skott!!
Jag ska lägga upp bilder så fort jag lånat mobil med kamera/digitalkamera (har bara stenåldersgrejjer själv..). Ska se om jag kanske ska lägga upp ngn gammal bild så länge. Får se om jag hittar ngt! :p
Vad tänkte du på för statistik? Mått eller styrkestats eller ngt annat? Lägger upp mitt benpass jag ska köra imorgon när jag kommit hem från gymmet!
Kul att du följer min väg mot FF!! Jag följer dig med!!
Kram
26 mars, 2007 at 22:55 #859122Anonym anvandareMemberKvällens träning: 2h dans
Imorgon bitti blir det ben!! :bb2:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.