Emelies träning mot debuten

Home Forums Seriösa träningsjournaler Emelies träning mot debuten

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 441 total)
  • Author

Hur mkt har du att gå ner till tävlings form?

Vanessa Frykman wrote:
    Hur mkt har du att gå ner till tävlings form?

Ca 10-15kg tror jag. :| Ska du också tävla i år?

Emelie wrote:
    Ca 10-15kg tror jag. :| Ska du också tävla i år?

nope inte detta år . Det var planen men fick besked om att det är bättre att vänta 1 år till och bli bra . så jag har inte bråttom . :pop:

Vanessa Frykman wrote:
    nope inte detta år . Det var planen men fick besked om att det är bättre att vänta 1 år till och bli bra . så jag har inte bråttom . :pop:

Ja, lika så bra att fortsätta o bygga på nu när du pangar på med högre o högre vikter o allt funkar så bra!! :up:

hur länge har du styrketränat?

Vanessa Frykman wrote:
    hur länge har du styrketränat?

Seriöst sedan hösten 2005, innan dess sporadiskt i perioder. Själv då?

Idag är det VILA för hela slanten. Har enorm träningsvärk i mina arma vader, I just love it!! :D

Har precis bläddrat igenom nya Body som kommit. 8) Får unna mig en läsepaus nu o då i mitt hemtentaskrivande.

Emelie wrote:
    Idag är det VILA för hela slanten. Har enorm träningsvärk i mina arma vader, I just love it!! :D

Har precis bläddrat igenom nya Body som kommit. 8) Får unna mig en läsepaus nu o då i mitt hemtentaskrivande.

Trevligt då vet jag vad jag har att vänta mig i brevlådan när jag kommer hem :read:
    Hur går de annars för dig?

// Therese

Emelie wrote:

NYA Body, det gör väl ALLA här inne på forumet!
    Lycka till m tenta plugget och all träning. See you soon makaroon!
    Puzz

Emelie wrote:
    Seriöst sedan hösten 2005, innan dess sporadiskt i perioder. Själv då?

oj 2 år kanske minns fan inte

Therese: Jodå det går helt ok för mig. Känns lite tråkigt att inte köra styrke 4ggr/vecka som vanligt bara. Detta pga tidsbrist+ att jag måste prioritera löpträning nu inför gbg-varvet. Har dessutom blivit lite sömn senaste nätterna för en dum hemtenta, men nu är den klar. Skönt!

Vad ska du göra i Frankrike o hur går det med träningen själv?

Johanna: Haha, ja man är väl inte en sann body forum-medlem om man inte läser Body tidningen! ;) Tack för lyckönskningen! Nu fortsätter vi att köra hårt. :wazzup: Så skönt nu att det är lugnt med plugg ett par dagar. Kram kram!

Vanessa: Ja, det är lätt att åren flyter ihop. Jag har små almenackor där jag skrivit vad jag tränat+minidagbok sedan några år tillbaka. Kul att titta tillbaka såhär i efterhand!!

Denna dag började med att jag satt o skrev på en hemtenta frenetiskt första fem timmarna. Iväg till litteraturseminarie på em o därefter gjorde jag en annan hemuppgift (bara att komma på en fråga om några kapitel i en bok). På kvällen var jag o syrran iväg på vår sedvanliga månadshandling av mat. Denna gång blev det 59kg [/b](rekord!). Vi brukar alltid väga kassarna när vi kommit hem på skoj! :D Började få huvudvärk på eftermiddagen, men den släppte efter storhandlingen som tur var så jag stack o tränade efter det att jag kollat på top model.

Rygg, baksida axlar

*Friviktsrodd

20×12; 25×8; 30×8; 35×4 (PB!!)
    *Baksida axlar i kabel

9×8; 6,8×8,8,8
    *Chins

50×6; 54×6; 59×6,6,6
    *Marklyft

60×8; 70×8; 80×6,5

Var sisten ut från gymmet. Skönt att träna sent eller tidigt tycker jag, men nackdel med att träna sent är ju att det tar sådan tid innan jag varvat ner. Schysst pass generellt, men kände mig riktigt tung i kroppen på chinsen. Gick ner till 59 i assistans för att verkligen få kontakt (har kört 3 set m.6 reps på 41 som ’bäst’ tror jag), men kändes ändå inte lika bra som på Sportlife förra veckan. Marklyften kände jag mig däremot stark i, men tog slut på samma reps antal som jag gjort tidigare.

Nu är dags att sussa!! :sleepy:

Jisses, går typ inte top model kl 21 på kvällarna eller så? Hade jag tränat så sent hade jag somnat på gymmet :D Bra att sänka vikterna också i chinsen och få bra kontakt, det gör mkt! Var det dina kassar som vägde 59 kg eller var det era tillsammans? Kör hårt framöver!

Charlotte_ wrote:
    Jisses, går typ inte top model kl 21 på kvällarna eller så? Hade jag tränat så sent hade jag somnat på gymmet :D Bra att sänka vikterna också i chinsen och få bra kontakt, det gör mkt! Var det dina kassar som vägde 59 kg eller var det era tillsammans? Kör hårt framöver!

Hehe, jo visst går top model 21. Hann med att träna en 40 min innan gymmet stängde 23. Det var våra kassar tillsammans som vägde 59 kg lyckligtvis!! ;) ;)

Japp, köra hårt är ordet!! :p

Bidde en morgonpromenix 7.45 med syster idag, ca. 50 min. Härligt!! :kicking:

Efter skolan blir det axlar, triceps o bröst med en kompis som precis ska köpa träningskort. 8)

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 441 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.