Emelies träning mot debuten

Home Forums Seriösa träningsjournaler Emelies träning mot debuten

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 441 total)
  • Author
    Emelie wrote:
    Idag har jag gått runt i Cortégen med Chalmersbaletten. Marcherat o dansat runt staden i ca. 2h. Gick mycket fortare än jag trodde att det skulle. Ville dansa mer!! Men när jag väl stod still när vi var tillbaka och skulle byta om kändes det minsann i kroppen att jag hade gjort något!

Här kommer några bilder från när vi precis gjort iordning oss!! :P

Hmmm,träningsvärk idag?Hmmm,dansat i 2 timmar:dance:
    Duktig du är tjejen,och sååååå fin!!Jättefina Outfit ni har:up:
    Hoppas allt är bra och att träningen går som det ska!!
    Varma kramar//S*

Fin du är GUMMAN! KUL Med DANS! Here wee goo! /J.

Kommer du ihåg när vi marscherade genom Sundsvall på 1 maj och spelade i snöyra? Det hade jag ALDRIG ställt upp på idag (bl.a. av politiska skäl), men det är roliga minnen! Shit vad kallt det var, tur att man bor längre söderut nu!! Spela saxofon i vantar, hua….

Shit alltså vad jag (vi, om chille blir med) ska hejja på dig.
    Min coach ska också ned och springa så jag får hejja dubbelt :up:
    Kunde kanske ses för fika på fredag? Vore skoj, chille visste inte som vanligt :| haha, typiskt virrpannan! men men… vi tar allt som det kommer, jag = planeringsmänniska :p
    Bra att någon chillar ner allt (hahaha, kläm check jag var nu då)
    Jo, jag och coachen tänkte träna nere på stan: ”fysiken” på ett gym han tränat på tidigare på söndag efter lunch om du ska med?
    Funder på det!
    Träna på hejja hejja, ett och två! /J. ;)

SUSAN wrote:
    Hmmm,träningsvärk idag?Hmmm,dansat i 2 timmar:dance:
    Duktig du är tjejen,och sååååå fin!!Jättefina Outfit ni har:up:
    Hoppas allt är bra och att träningen går som det ska!!
    Varma kramar//S*

Tack!! 😮 Mm, denna outfit blev riktigt fin. Den är ny för i år! Vi har haft två sydagar nu i vår då vi har sytt kjolarna. Och linnet är scjysst med stort tryck, tidigare år har de bara haft ett litet tryck på bröstet. Känns definitivt lite i benen idag, men mer småmör än ngn speciell träningsvärk.

Hoppas allt är bra med dig med!

Kramar Emelie

superberggren wrote:
    Fin du är GUMMAN! KUL Med DANS! Here wee goo! /J.

Tack! 😮 8) Hur kul som helst med dans!!

Marmeladova wrote:
    Kommer du ihåg när vi marscherade genom Sundsvall på 1 maj och spelade i snöyra? Det hade jag ALDRIG ställt upp på idag (bl.a. av politiska skäl), men det är roliga minnen! Shit vad kallt det var, tur att man bor längre söderut nu!! Spela saxofon i vantar, hua….

Haha, ja, gud vilken mardröm det var. Kommer ihåg att jag hade min första riktiga fylla på en valborg så då var jag lagomt road av att gå och marchera dagen efteråt. Var kritvit i ansiktet har jag sett från bilder!! Ja, och de där avklippta fingervantarna så att man skulle komma åt ventilerna bra. Roliga minnen är det helt klart!! :D

superberggren wrote:
    Shit alltså vad jag (vi, om chille blir med) ska hejja på dig.
    Min coach ska också ned och springa så jag får hejja dubbelt
    Kunde kanske ses för fika på fredag? Vore skoj, chille visste inte som vanligt haha, typiskt virrpannan! men men… vi tar allt som det kommer, jag = planeringsmänniska :p
    Bra att någon chillar ner allt (hahaha, kläm check jag var nu då)
    Jo, jag och coachen tänkte träna nere på stan: ”fysiken” på ett gym han tränat på tidigare på söndag efter lunch om du ska med?
    Funder på det!
    Träna på hejja hejja, ett och två! /J. ;)

Hejja hejja hejja!! Ohh yeah det får du göra!! Du får säga vart du ska stå närmare så att jag vet vart jag ska kika efter dig. ;)

Jag är precis som du en planeringsmänniska av högsta grad!! Men iom att jag har besök då så kan jag inte planera lika fixt som vanligt. :p Fika på fredagen tycker jag skulle va perfa. Då kan jag ta med systrarna o mor ner på stan så avviker jag från dem en sväng för att möta upp dig (/er) för att ta en fika ihop! Systrarna o mor åker med tåget vid 16-tiden på söndagen så det blir tight med träning efter lunch för mig. Får ta o träna ihop nästa gång du kommer ner istället! Har du hört ngt från jobbet du sökte här?

Kram kram

Emelie wrote:
    Hejja hejja hejja!! Ohh yeah det får du göra!! Du får säga vart du ska stå närmare så att jag vet vart jag ska kika efter dig. ;)

Jag är precis som du en planeringsmänniska av högsta grad!! Men iom att jag har besök då så kan jag inte planera lika fixt som vanligt. :p Fika på fredagen tycker jag skulle va perfa. Då kan jag ta med systrarna o mor ner på stan så avviker jag från dem en sväng för att möta upp dig (/er) för att ta en fika ihop! Systrarna o mor åker med tåget vid 16-tiden på söndagen så det blir tight med träning efter lunch för mig. Får ta o träna ihop nästa gång du kommer ner istället! Har du hört ngt från jobbet du sökte här?

Kram kram

Blir hur BRA som helst, då bestämmer vi det! Fika på fredagen så får du avvika från familjen någon timma.
    Pratar du med Chille så kan du väl säga tii VI två har planerat IN en FIKA och om hon vill m så får hon hemskt gärna följa med!

Sköt om dig, träna på och sköt din journal noga!
    Kram /J. ;)

Löptur ca. 5,5km

Var ut på en liten löptur på 35min alldeles innan lunch. Ikväll blir det gymträning!! Nästan en vecka sedan jag var där sist så är laddad till tusen!! :bb:

Emelie wrote:
    Löptur ca. 5,5km

Var ut på en liten löptur på 35min alldeles innan lunch. Ikväll blir det gymträning!! Nästan en vecka sedan jag var där sist så är laddad till tusen!! :bb:

Snacka m Chille ang. fika på fredag 11 maj. hon skulle ev. bort! Jobb?
    hmhm… vet inte men men…
    du och jag kan ju ses för fika :D , på stan.
    anländer m tåget vid 11.15 som sagt och skulle passa allra bäst direkt då innan pappsen hämtar mig!
    Vad sägs om det?
    smsa dig förut, inge svar? hmhm :|
    Lycka till m träningen .see you! /J.

superberggren wrote:
    Snacka m Chille ang. fika på fredag 11 maj. hon skulle ev. bort! Jobb?
    hmhm… vet inte men men…
    du och jag kan ju ses för fika , på stan.
    anländer m tåget vid 11.15 som sagt och skulle passa allra bäst direkt då innan pappsen hämtar mig!
    Vad sägs om det?
    smsa dig förut, inge svar? hmhm :|
    Lycka till m träningen .see you! /J.

Det blir kanoners med fika på stan då direkt när du kommit. :D
    Tråkigt att chulle kanske inte kan, men vi får ju definitivt ta o ses ändå!

Har haft litteraturseminarie idag som jag var uppslukad i och förberedde igår så jag glömde av att svara på ditt mess. Sorry!!

Ses snart! :nod
    Kram Emelie

Tänkte jag kan skriva ned vad jag har vägt genom åren då jag tränat.

1999– 59,5kg
    2000– 64kg
    2002– 68,5kg (sommaren)
    2003– 74,5kg (sommaren)
    2004– 78kg (i början av året)
    2004– 72kg (sommaren)
    2005– 68kg (sommaren)
    2006– 66kg (sommaren)
    2007– 75kg (sedan mars)

02/03 gick jag upp 6kg på ett år. Tränade regelbundet, men mycket kladdkaka o muffins det året+ en hel del festande!! :drunk:

Hösten 2003 flyttade jag till gbg och började på Chalmers. Nollning och mycket festande gjorde att vikten fortsatte uppåt. ;) Gick mest morgonpromenader och tränade en del spinning och aerobics.

Våren 2004 insåg jag att det fick bli ett stopp så då började jag bromsa min viktuppgång. Träningen bestod mest av simning, promenader o spinning den våren. På sommaren blev det en hel del cyklande fram och tillbaka från jobbet+ styrketräning.

Sedan gick vikten stadigt nedåt fram till slutet av sommaren 2006 då jag började min uppbyggnadsperiod. :bb:

Nu blev det bråttomt iväg till gymmet, så därför det inte blev så utförlig beskrivning mot slutet.

Axlar, mage

*Hantelpress

7×15; 9×8; 11×8; 13×6
    *Hantellyft åt sidorna

8×12,12,12
    *Hantelvrid fram

5×12,12,12
    *Baksida axel stående i kabel–9×8; 6,8×8,8
    *Drag m. V-handtag

25×12; 55×8,8 (PB!!)
    *Baksida axelmaskin

18×12; 25×8,12
    *6 set mage (crunches fällknivsliknande övning och plankan)

Brukar köra baksida axlar tillsammans med rygg och resten av axlarna med bröst, men eftersom jag inte kör så många gympass innan gbg-varvet så fick det bli en axelkombo idag. Roligt pass tillsammans med en kompis! Körde några övningar som det var länge sedan jag körde. Kände mig väldigt stark så nästa gång får jag kötta på med mer vikter!! :p

Hade bara tänkt köra ett pass på gymmet denna vecka, men eftersom jag var ut och sprang idag så tänker jag träna ett till pass på gymmet imorgon så blir det löpning på fredag igen. :nod

God natt!!

Emelie wrote:
    Tänkte jag kan skriva ned vad jag har vägt genom åren då jag tränat.

1999– 59,5kg
    2000– 64kg
    2002– 68,5kg (sommaren)
    2003– 74,5kg (sommaren)
    2004– 78kg (i början av året)
    2004– 72kg (sommaren)
    2005– 68kg (sommaren)
    2006– 66kg (sommaren)
    2007– 75kg (sedan mars)

02/03 gick jag upp 6kg på ett år. Tränade regelbundet, men mycket kladdkaka o muffins det året+ en hel del festande!! :drunk:

Hösten 2003 flyttade jag till gbg och började på Chalmers. Nollning och mycket festande gjorde att vikten fortsatte uppåt. ;) Gick mest morgonpromenader och tränade en del spinning och aerobics.

Våren 2004 insåg jag att det fick bli ett stopp så då började jag bromsa min viktuppgång. Träningen bestod mest av simning, promenader o spinning den våren. På sommaren blev det en hel del cyklande fram och tillbaka från jobbet+ styrketräning.

Sedan gick vikten stadigt nedåt fram till slutet av sommaren 2006 då jag började min uppbyggnadsperiod. :bb:

Nu blev det bråttomt iväg till gymmet, så därför det inte blev så utförlig beskrivning mot slutet.

DUKTIG, jag avundas din kämpar glöd och hade ingen aning om din vikt upp/ned gång!
    Grymt bra jobbat tjejen och med de resultaten du kämpat dig till hittills kommer du LYCKAS nå DINA mål!
    Yes, trist att inte Chille ev. kunde följa m men sånt är livet. Blir säkert fler tillfällen om det skulle passa henne då!
    Vet inte om hon ska m ut och hejja på stan heller. Inte hört något? :|
    Hon hör väl av sig i så fall.
    That´s it pommes frites.
    NU sk ajag duscha och fika!
    See you soon makaroon! Kämpa på/J.

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 441 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.