Emelies träning mot debuten

Home Forums Seriösa träningsjournaler Emelies träning mot debuten

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 441 total)
  • Author

Hej igen:) Hur länge sedan var det du började träna för att stå på scenen?? Bara nyfiken..:p

Ha en trevlig kväll

Inte långt kvar, imorn smäller det för din del. Då ska DU ge järnet och jag ska hejja!
    See you soon!
    Kram /J.

Emelie wrote:
    Hej!

Kul att du är här inne o kikar! Tack för att du tror på mig. Så härligt med allt stöd man kan få härinne!

Mm, på lördag smäller det. Då ska jag komma under 2h på halvmaraton sedan är det bara att satsa vidare stenhårt mot Luciapokalen!

Tack för lyckönskningarna! Vad satsar du själv mot för tävling nu? SM? Du var grym på MTGP (bara sett bilder o film, men de var suveräna! o var verkligen värd guldet.

Lycka till med din fortsatta satsning!

Kram

Tack för de vänliga orden:) , Jag har tävlat färdigt för i år, ska växa och jobba upp svagheter ett bra tag framåt:nod

Kul med Luciapokalen!
    Men om du ska dra igång en tävlingsdiet får du inte ”synda” he he =) ,Tänk vad stolt o nöjd du ska vara när du står där i ditt livsform på scenen o bara njuter!!! Värt mer än allt lösgodis i heeela världen:up:

Trevlig sommar & kör hårt!!

Ses i göteborg i December då:up:

BRA jobbat igår gumman!
    Tummen upp!
    Du är BÄST i mina ögon!
    Ha en bra söndag!
    Ps. tror vi var på ditt gym idag, fysiken. grymt fint och inspirerande.Ds

Kram/J.

Johan Ederer wrote:
    Tack för de vänliga orden , Jag har tävlat färdigt för i år, ska växa och jobba upp svagheter ett bra tag framåt

Kul med Luciapokalen!
    Men om du ska dra igång en tävlingsdiet får du inte ”synda” he he ,Tänk vad stolt o nöjd du ska vara när du står där i ditt livsform på scenen o bara njuter!!! Värt mer än allt lösgodis i heeela världen

Trevlig sommar & kör hårt!!

Ses i göteborg i December då

Johan!
    Det är värt allt lösgodis i världen! :|
    Men som sagt: njutardagarna är grymma så att säga :nod , älskar dom mer eller mindre :P , då kryper egot fram :nod !
    Kram från mig!

Vad hade du för tid? Nu e jag nyfiken!:P

Fighterbabe wrote:
    Nå, hur gick det på Göteborgsvarvet? :P

Inte bara jag som är nyfiken ser jag!:D

Göteborgsvarvet 12/5

Ja, då var det verkligen dags för en uppdatering här! :p Mina systrar+ mor som varit här på besök drog för ett par timmar sedan så nu ska jag ta och avslöja helgens strapats för er. Jättekul att jag har några nyfikna läsare som vill veta hur det gick! 8)

Här är en bild på oss, LAG NORRLAND, alldeles innan varvet.

me too…

När jag redan innan Säldammsbacken, efter dryga 2 km, var så här röd i ansiktet och sprang förbi med tunga steg funderade min syster (som inte sprang varvet, Jojux här på forumet) och min pojkvän på hur detta skulle gå..:| Skulle Emelie verkligen förbättra sin tid från förra året?

Skulle hon komma under 2 h som var det uppsatta målet?

Svaret blev tyvärr, nej.

Min tid landade på 2h 20min 36s. Min pojkvän fick mina mellantider skickade till sig via sms. De löd som följer:

5km: 6:59 (6:11/km)
    10km: 1:03:22 (6:20/km)
    15km: 1:36:38 (6:26/km)
    21km: 2:20:36 (6:41/km)

Loppet kändes extremt TUNGT hela tiden. Hade någon form av håll (ont på flera ställen i magen) från 4km till 12km. När det blev bra kändes benen tunga som bly och det gjorde skitont i utsidan av höfterna, typ höftkulorna. Varenda stöt på asfalten kändes som en pina rent ut sagt. Ingen hit!! :(

Men i mål kom jag till slut och likaså mina systrar. Men vart är vår kära mor?![/b]

Edit: var för långsam…

Blir allt lite avis, blev inget varv för mig juh. Mne vafan lägger krutet på styrkan nu, det är ju den som ligger mig vamrt om hjärtat.
    Gratts till genomförandet iaf även om du inte klarade den uppsatta tiden. Inte alla som genomför det!

Hur har löpningen gått innan?
    Var det en piss dag eller ett orealistiskt mål?

superberggren wrote:
    Johan!
    Det är värt allt lösgodis i världen! :|
    Men som sagt: njutardagarna är grymma så att säga , älskar dom mer eller mindre , då kryper egot fram !
    Kram från mig!

Kanske för vissa? Inte för mig:nono: har inga ätardagar när jag tävlingsdietar, säger absolut inte att det är fel med ätardagar (alla e vi olika) vissa ”laddar batterierna” de dagarna ..Personligen när det är satsning vill jag Tävla!! inte ”äta gott” …På övriga året e ju annars lördagar en perfekt dag att njuta lite!!Jag Njöt ordentligt på Burger King i karlstad igår :p

Ha de fint!

Emelie wrote:
    Svaret blev tyvärr, nej.

Min tid landade på 2h 20min 36s. Min pojkvän fick mina mellantider skickade till sig via sms. De löd som följer:

5km: 6:59 (6:11/km)
    10km: 1:03:22 (6:20/km)
    15km: 1:36:38 (6:26/km)
    21km: 2:20:36 (6:41/km)

Loppet kändes extremt TUNGT hela tiden. Hade någon form av håll (ont på flera ställen i magen) från 4km till 12km. När det blev bra kändes benen tunga som bly och det gjorde skitont i utsidan av höfterna, typ höftkulorna. Varenda stöt på asfalten kändes som en pina rent ut sagt. Ingen hit!!

Men i mål kom jag till slut och likaså mina systrar. Men vart är vår kära mor?![/b]

Starkt Jobbat att bara komma i mål när problemen/smärtorna började så tidigt i loppet… Imponerande vilja:up:

Vår kära mor är ute och promenerar varenda dag och går i ett tempo som andra joggar så hon skulle lätt kunnat gå loppet igenom och ändå hinna under den tillåtna tiden. Men som jag misstänkte så kunde hon inte låta bli att dras med i loppet och istället springa. :kicking:

Hon startade i startgruppen efter mina systrar, men hade efter några kilometer sprungit om en av systrarna med en himla energi. Mammas första mellantid kom fram till Johanna som med spänning inväntade våra mellantider, likaså den andra. Men inte den tredje?? Vart har hon tagit vägen?? När Helene traskade i mål och sedan berättade om att hon blivit omsprungen av mamma förstod vi att det måste hänt något. Det kan inte bara varit något tekniskt fel så att de andra tiderna registrerades och att mamma kanske inte hittade till den mötesplats vi hade bestämt att vi skulle mötas upp på efter loppet. Efter att gått till sjuktältet och frågat om de hade några uppgifter om henne fick vi höra att hon blivit körd till Sahlgrenska sjukhus.

Oroliga som bara den skyndade vi oss iväg till spårvagnen. När vi så kom utanför området så kom några meddelanden fram till Johannas mobil, och de var från mamma. Johanna hade inte haft täckning innanför området varav vi inte visste att mamma hade försökt nå oss.

Det visade sig att hon skulle springa uppför en trottoarkant och råkade trilla och slå i sig alldeles ovanför ena ögonbrynet. Såret var så djupt att det behövdes sys så därför blev hon inkörd till akuten.

Glasögonen höll och viktigast av allt så höll lilla mamma med!! ;)

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 441 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.