Emelies träning mot debuten

Home Forums Seriösa träningsjournaler Emelies träning mot debuten

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 441 total)
  • Author
    Emelie wrote:
    Svaret blev tyvärr, nej.

Min tid landade på 2h 20min 36s. Min pojkvän fick mina mellantider skickade till sig via sms. De löd som följer:

5km: 6:59 (6:11/km)
    10km: 1:03:22 (6:20/km)
    15km: 1:36:38 (6:26/km)
    21km: 2:20:36 (6:41/km)

Loppet kändes extremt TUNGT hela tiden. Hade någon form av håll (ont på flera ställen i magen) från 4km till 12km. När det blev bra kändes benen tunga som bly och det gjorde skitont i utsidan av höfterna, typ höftkulorna. Varenda stöt på asfalten kändes som en pina rent ut sagt. Ingen hit!! :(

Men i mål kom jag till slut och likaså mina systrar. Men vart är vår kära mor?![/b]

Men du kom i mål !!!! mer än vad ja skulle göra.. haha..
    måste vara fruktansvärt att springa så långt o samtidigt ha ont nånstans…
    Bättre lycka nästa gång !
    Dags att lägga all fokus fitnessfestivalen nu då istället eller ?! :D

Stackars mamma :( hoppas att hon mår bättre nu..
    Är du mör i benen nu (:???
    Hihi* Hoppas att det gick grymt bra igår!
    KRAM!

Jennie_80 wrote:
    Hej igen:) Hur länge sedan var det du började träna för att stå på scenen?? Bara nyfiken..:p

Ha en trevlig kväll

Formulerade och verkligen satte ord på ’tävlandet’ som en av mina drömmar gjorde jag sommaren 2004. Började träna styrketräning riktigt fokuserat hösten 2005. Sedan att bestämma mig för att jag verkligen skulle ta tag i min dröm ordentligt och sätta den i verket gjorde jag för ett år sedan.

Hoppas du haft en fin helg!

Johan Ederer wrote:
    Kul med Luciapokalen!
    Men om du ska dra igång en tävlingsdiet får du inte ”synda” he he =) ,Tänk vad stolt o nöjd du ska vara när du står där i ditt livsform på scenen o bara njuter!!! Värt mer än allt lösgodis i heeela världen

Nej, då ska jag inte ’synda’. :nono: Men får se hur jag gör med ätardagar. Tror jag kommer att börja med att unna mig ätardagar på lördagar. :p Tänker dock ej frossa på ätardagarna. Men sedan får jag se hur ofta jag kommer att ha dem beroende på hur dieten går och så. Men definitivt inget ’syndande’, enbart planerad njutning i form av något jag längtat extra mycket efter.

Planerar definitivt för att stå i min livsform på scenen i december. Kommer att vara en gryym känsla!! :D

Johan Ederer wrote:
    Starkt Jobbat att bara komma i mål när problemen/smärtorna började så tidigt i loppet… Imponerande vilja:up:

Tack!! Gav mig sjutton på att ta mig i mål, även fast jag med värken i magen insåg att jag troligtvis inte skulle klara av att avancera från förra året.

superberggren wrote:
    BRA jobbat igår gumman!
    Tummen upp!
    Du är BÄST i mina ögon!
    Ha en bra söndag!
    Ps. tror vi var på ditt gym idag, fysiken. grymt fint och inspirerande.Ds

Kram/J.

Tackar vännen!! :) Jag känner mig ju inte riktigt nöjd, men ändå nöjd om du förstår vad jag menar? Jag får ta och gå in i din journal och uppdatera mig på hur din helg varit. Ditt senaste sms gjorde mig extreemt nyfiken på din mr. old looove. :D

Jaså, var det inte Fysiken Kaserntorget ni var på då? ’Mitt’ gym på gibraltargatan är helt ok o riktig gymkänsla, men ej fint som Kaserntorget.

Kram!

Anna Andersson wrote:
    Edit: var för långsam…

Blir allt lite avis, blev inget varv för mig juh. Mne vafan lägger krutet på styrkan nu, det är ju den som ligger mig vamrt om hjärtat.
    Gratts till genomförandet iaf även om du inte klarade den uppsatta tiden. Inte alla som genomför det!

Hur har löpningen gått innan?
    Var det en piss dag eller ett orealistiskt mål?

Ja just det, du gick väl och blev sjukis du? Typiskt!! Läste precis att du startat blogg, den ska jag följa!! :)

Tack, klarade mig igenom loppet men känns ju pissigt att försämrat min tid så även fast det berodde på diverse krämpor under loppet. Hela 14 min sämre än förra året. Men, men…Löpningen har gått helt ok innan, trodde faktiskt efter Vårruset att mitt mål skulle kunna uppnås. Men förutom lite pissig dag så tror jag att det var lite orealistiskt mål med tanke på att jag bara löptränat en bråkdel mot vad jag gjorde inför förra året. Sedan att jag är 7-8kg tyngre nu gjorde ju inte det hela lättare heller. Ska göra en mer utförlig utvärdering av Göteborgsvarvet längre fram.

LadyS wrote:
    Men du kom i mål !!!! mer än vad ja skulle göra.. haha..
    måste vara fruktansvärt att springa så långt o samtidigt ha ont nånstans…
    Bättre lycka nästa gång !
    Dags att lägga all fokus fitnessfestivalen nu då istället eller ?! :D

Ja det gjorde jag ju!! 😮 Nej det var verkligen inte lyckat att springa samtidigt som jag hade ont. Tvi vale!! Känner mig inte alls sugen på att springa alls på ett tag nu, efter alla krämpor. Men vet att jag kommer springa nästa år igen. Men då bättre förberedd!!

Nu är det dock dags att lägga om mitt hela fokus, mot fitnessfestivalen!! Och sanningen att säga, så är det där mitt huvudfokus legat hela tiden. ;)

sh0w wrote:
    Stackars mamma :( hoppas att hon mår bättre nu..
    Är du mör i benen nu (:???
    Hihi* Hoppas att det gick grymt bra igår!
    KRAM!

Ja, mamma är världens stålkvinna så allt är så bra så. Hon är inte alls rädd för blod heller (som jag tror att jag är..!) så hon behöll lugnet hela tiden då hon fick vänta på vårdpersonal och hade helst velat fortsatt loppet ut. :p

Jag är skitmör i mina arma ben. Ont i utsidan knän som bara den!! Känns som att ’gångjärnen’ där fått sig en rejäl törn. Gjorde ont där av att bara sträcka ut benen imorse, men nu börjar det bli bättre. Nu börjar träningsvärken sätta sig i framsida lår, tidigare har det bara känts av i vaderna.

Kram!

Grattis till ett genomfört lopp. Kanske ingen kanon tid men du tog dig runt i alla fall, det är ju det viktigaste.
    Lång och hård styrketräning försämrar nästan alltid löptiderna. Att sikta på att göra bra resultat på ett halv mara och sen på lucia, är extremt svårt för att säga nästan omöjligt.

Stakt jobbat och ha det så gött.

GRATTIS till genomfört lopp! Nu kan du klappa dig själv på axeln, skönt! =)

lillpatrik wrote:
    Grattis till ett genomfört lopp. Kanske ingen kanon tid men du tog dig runt i alla fall, det är ju det viktigaste.
    Lång och hård styrketräning försämrar nästan alltid löptiderna. Att sikta på att göra bra resultat på ett halv mara och sen på lucia, är extremt svårt för att säga nästan omöjligt.

+1:up: .Grymt bra jobbat tjejen!(hmmm,fattar inte att du orkade)Kram//S*

Yes, my old love is the greatest! Men you know what you got too do. It doesent work how mush we try, i´m sad but life goes on!
    Rock ON Emsan!
    Grymt BRA kämpat!
    Kram/J.
    ps.kom ihåg, envisast vinner, ALLTID.ds

Emelie wrote:
    Ja, mamma är världens stålkvinna så allt är så bra så. Hon är inte alls rädd för blod heller (som jag tror att jag är..!) så hon behöll lugnet hela tiden då hon fick vänta på vårdpersonal och hade helst velat fortsatt loppet ut. :p

Jag är skitmör i mina arma ben. Ont i utsidan knän som bara den!! Känns som att ’gångjärnen’ där fått sig en rejäl törn. Gjorde ont där av att bara sträcka ut benen imorse, men nu börjar det bli bättre. Nu börjar träningsvärken sätta sig i framsida lår, tidigare har det bara känts av i vaderna.

Kram!

Tycker att du är grym som klarade hela banan! :emo-thumb
    Mycket duktig flicka!!!

lillpatrik wrote:

Ja, du har så rätt i det du säger. Få är av samma kaliber som Fever och Mini-Åsa här på forumet. :worship: Tack för peppandet Patrik!! 8)

Marmeladova: Tack!! Du har börjat köra på ordentligt med löpningen såg jag. Härligt att läsa att du blir förvånad över din nya entusiast över att löpträna. :up:

Susan: Tack snälla Susan!! Fattar faktiskt knappt själv att jag tog mig igenom loppet. Kram!

Johanna: Ja, envisast vinner. Men när det gäller kärlek så kan man inte försöka hur många ggr som helst. Efter åtskilliga försök får man inse att det inte är menat ibland!! Tänk att en kille som honom, men med allt han saknar som gjorde att ni inte funkade ihop, kan vänta bakom vilket hörn som helst. :emo-thumb Kram!

Chulle: Tack sötis!! :p

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 441 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.