Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Emelies träning mot debuten
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 maj, 2007 at 15:19 #859498Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Kompisar ställer upp för varann i vått och torrt :up: och träna åt dig är inga problem !
Nu ska jag krypa upp i fåtöljen och läsa en BRA bok , här regnar det! Trist as hell men men.
Blir ett gym pass i eftermiddag !
Baksida lår + mage!
ILOVEIT!Krya på dig gumman!
Big HUG/J.Vad läser du för bok nu? Jag är så dålig på att läsa skönlitterärt jag (annat än pluggböcker alltså). Ngt jag definitivt måste ta mig mer tid till framöver för det är så härligt att försvinna in i böckernas värld lite emellanåt.
Här regnade det också igår. Men åkte ändå paddan runt i gbg:s kanaler+älven med pappa+syster, *hutter hutter*.
Kram!
18 maj, 2007 at 15:21 #859499Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Var glad att du inte missar något fint väder nu när du är sjuk…:fever: Det brukar kännas lite bättre om det iaf är trist väder om man inte kan göra något… Kryp upp i soffan, under en filt och ta en kopp varmt te. Läs en bok, titta på TV (TV-shop är alltid kul! )Krya på dig! :friends:
Hihi, tack fighterbabe!! Låter riktigt mysigt att vara sjuk som du beskriver det. Tyvärr har jag en massa skolarbete att göra i helgen. Trisst, men snart sommarlov!! Trevlig helg på dig! Kram
18 maj, 2007 at 15:24 #859500Anonym anvandareMemberLina: Det lät verkligen som en ordentlig kureringsbrygd!! Den får jag ta och prova. Ska den drickas kall?
Chulle: Usch för att du också gått och blivit förkyld. Hoppas du blir frisk snart!!
18 maj, 2007 at 17:21 #859501Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Vad läser du för bok nu? Jag är så dålig på att läsa skönlitterärt jag (annat än pluggböcker alltså). Ngt jag definitivt måste ta mig mer tid till framöver för det är så härligt att försvinna in i böckernas värld lite emellanåt.Här regnade det också igår. Men åkte ändå paddan runt i gbg:s kanaler+älven med pappa+syster, *hutter hutter*.
Kram!
kan jag bara drunka i :nod !
Just nu läser jag en bok som heter;
En riktig människaDen är grymt bra, handlar om en tjej/vuxen kvinna som beskriversitt liv från barns ben upp till vuxen ålder då hon lider av en diagnos: damp/adhd
så j_vla BRA!
Ett bra bok tips om man vill förstå sig på diagnoser hos människor, bra för mig som ska jobba som lärare!
Ha en fin helg!
Sköt om dig och krya på dig!
Bamsekram/Mig!19 maj, 2007 at 15:37 #859502Anonym anvandareMemberTävlingen närmar sig med stormsteg. Nu är det snart juni och då påbörjas min diet mot Luciapokalen i BF på Fitnessfestivalen!!
Har funderat väldigt mycket på hur jag ska göra med dräkter inför tävlingen det sista. Från början var jag säker på att anlita sömmerska. Men nu är jag mer och mer sugen på att sy själv faktiskt. Tack Lina och Silvia för alla värdefulla tips!!
Försöker strukturera upp all matnyttig information jag kommer över angående förberedleser inför tävlingen så att allt inte ska behövas ordnas i sista minut. Ett litet hinder i vägen jusst nu är dock att jag får vänta med att ordna saker som kostar mycket pengar tills jag tjänat in lite pengar i sommar.
Förra helgen köpte jag överdel till första ronden. Kostade bara 80kr så jag kunde ej låta bli!! Var osäker på om jag skulle ta storlek 36 eller 38 eftersom det är svårt att föreställa sig hur den kommer att sitta i december. Jag köpte storlek 36. Skulle vara lite väl avslöjande att ha som bikini i dagsläget, men då kommer jag ju minskat omfånget o så en del så då kommer den förhoppningsvis sitta perfekt!!
Min papparazzi syster hängde med som smakråd i provhytten och tog några bilder.
19 maj, 2007 at 21:35 #859503Anonym anvandareMemberHej gott folk!!
Min förkylning börjar bli bättre, men det blir definitivt vila imorgon med. Får se om jag kanske är redo för ett pass på måndag. Har ’bara’ ont i halsen när jag trycker på halsmandlarna och när jag hostar (vilket jag inte gör så ofta). Lite snuvig.
Har haft mycket besök nu den sista tiden så det har tagit mycket på krafterna, även fast det såklart är jättekul att ha besök av sin kära familj. Har sovit mycket nu de sista nätterna så jag börjar känns mig fräschare i kroppen. Imorgon blir det hemtentaskrivande+ lite projektskrivande hela dagen. Strax film+ snackstajm!! :pop:
Här är två bilder på mig från i torsdags innan jag, syster o pappsen begav oss ner på stan. Kände för att spänna upp mig lite. :p
20 maj, 2007 at 12:09 #859504Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Den boken är bra!Min inte ADHD/DAMP. Asperger syndrom (högfungerande autism) har hon…
trots att det inte är damp / adhd så är det en diagnos och alla diagnoser oavsett lite eller icke ter sig alltid olika i olika människor. därför är boken bra att läsa :nod .
KUL att du läst den :up: .KUL att du hittat en bikini som passade! Den blir grym, du blir grym och jag lovar att komma ner och hejja! Det kan du räkna iskallt med, du vet: vår pakt!
Ha en fin fortsatt helg och kurrera dig en massa. /J.
Ps.film och snacks time: mumms.Ds21 maj, 2007 at 14:32 #859505Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:KUL att du hittat en bikini som passade! Den blir grym, du blir grym och jag lovar att komma ner och hejja! Det kan du räkna iskallt med, du vet: vår pakt!Ha en fin fortsatt helg och kurrera dig en massa. /J.
Ps.film och snacks time: mumms.DsKul att kunna räkna med dina härliga hejjarop i publiken!!
Tror jag är frisk nu, men väntar tills imorgon innan jag börjar köra igång med träningen igen. Då j*vlar!! Är taggad till tusen. Känns nästan som jag tränat förra veckan med eftersom du körde på hårt för mig med.
Nu kör vi!
Kram kram
21 maj, 2007 at 14:45 #859506Anonym anvandareMemberIdag har jag varit på fettkalipermätning hos Linda Jerklöv. Senast jag var där var 6/3, och då låg min fettprocent på 20,6. Nu var min fettprocent 20,3%. Ingen märkvärdig skillnad, som väntat.
Mätpunkterna:
Biceps: 4,4
Triceps:14,4
Rygg: 9,2
Mage: 4,0Summan av kardemumman var att jag hade minskat fettvikt med 0,3kg och muskelvikt hade minskat med 0,1kg. Jag har nu en fettvikt på 15,1kg, muskelvikt på 34,2kg. Min totala kroppsvikt är 74,5kg.
Jag är glad att muskelvikten nästintill är oförändrad sedan sist. Linda befarade nämligen förra gången att en del muskler skulle ryka under löpträningen inför Göteborgsvarvet. :nono: Skönt att så ej blev fallet!!
Den här mätningen blir som en referens inför dieten som jag ska börja med i juni. Jag kommer att göra nästa mätning i augusti när jag är tillbaka i gbg efter sommarjobb. :nod
21 maj, 2007 at 15:44 #859507Anonym anvandareMemberNu var det längesen jag skrev nått.. men jag lusläser vad du skriver;)
Härligt att göteborgsvarvet gick bra.. även om kroppen hämtade igen sig i form av förkylning efteråt.
Vad blir det i sommar då? Jobba i sundsvall? Jag kommer nog vara här uppe men ska väl ner några svängar o klättra o köra några pass. Kanske vi kan köra nått ihop kanske:P
22 maj, 2007 at 08:52 #859508Anonym anvandareMemberDu är grym emsan!
Kepp the good rok going!
Jag hejjar på dig varje dag!
Tillsammans är vi två oövervinnerliga och mina hejjar rop går inte av för hackor. Blir en hel helg på LP i år då Anna ska också vara med fast på BB +57 kg och du på BF!
Yes, vilken störtskön helg, längtar all ready!
Så får du väl komma till säffle i augusti som planerat och träna och äta!
Kram från mig!22 maj, 2007 at 18:57 #859509Anonym anvandareMemberellen wrote:Nu var det längesen jag skrev nått.. men jag lusläser vad du skriver;)Härligt att göteborgsvarvet gick bra.. även om kroppen hämtade igen sig i form av förkylning efteråt.
Vad blir det i sommar då? Jobba i sundsvall? Jag kommer nog vara här uppe men ska väl ner några svängar o klättra o köra några pass. Kanske vi kan köra nått ihop kanske:P
Kul att höra att du inte lämnat mig!! Började fundera på vart du tagit vägen. Vet själv hur det är, man läser i många journaler, men inte alltid man skriver ett inlägg.
I sommar ska jag upp till Nordkap och jobba som köksassistent i 6v. Ska bli roligt att göra något annorlunda! Kommer att vara hemma i Sundsvall två sista veckorna av juli, då tycker jag defintivt att vi ska köra något pass ihop om du är där samtidigt vill säga!
Vad ska du själv göra i sommar?
22 maj, 2007 at 19:02 #859510Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Du är grym emsan!
Kepp the good rok going!
Jag hejjar på dig varje dag!
Tillsammans är vi två oövervinnerliga och mina hejjar rop går inte av för hackor. Blir en hel helg på LP i år då Anna ska också vara med fast på BB +57 kg och du på BF!
Yes, vilken störtskön helg, längtar all ready!
Så får du väl komma till säffle i augusti som planerat och träna och äta!
Kram från mig!Tackar vännen!! Hejjar på dig med ska du veta! Ja, jag vet att dina hejjarop inte är att leka med efter ett pass med dig. Ja, jusst det Anna ska ju köra BB. Blir en riktigt kul och framförallt spännande helhelg!! Helg i augusti är givet.
Kram kram
22 maj, 2007 at 23:33 #859511Anonym anvandareMemberIdag har det varit en lång eftermiddag/kväll i skolan. Gick till gymmet efter att ha gått hem och bytt kläder och fått mat i magen. Gick fram till dörren och skulle öppna dörren..men så var det låst!! De har ju bytt till sommartider nu så de stänger en timma tidigare visst, *stön*.
Jaja, kanske var meningen att jag skulle få en till vilodag. Blir ett bröst o axelpass imorgon bitti istället.
Är bara lite småsnuvig, men har inget ont i halsen alls längre så nu kör jag igång!!
Är laddad till tusen!!
23 maj, 2007 at 15:52 #859512Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Tackar vännen!! Hejjar på dig med ska du veta! Ja, jag vet att dina hejjarop inte är att leka med efter ett pass med dig. Ja, jusst det Anna ska ju köra BB. Blir en riktigt kul och framförallt spännande helhelg!! Helg i augusti är givet.Kram kram
Lusse helgen väntas med stormsteg, särskilt om jag får the good work nära gbg som jag hoppas. då kan vi ses ofta!
Ha de allra bäst!/J. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.