Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Emelies träning mot debuten
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 maj, 2007 at 00:06 #859528Anonym anvandareMember
~Summering v.21~
*3 styrkepass
*1 promenad
*1 mastodontjobbarpass med mycket promenerandeDet var 5 veckor sedan jag körde tre ordentliga styrkepass under en vecka. Känns underbart att kickat igång muskelfibrerna ordentligt igen. En hel del träningsvärk precis som det ska vara!! Känns verkligen att jag har haft en paus i intensivt gymmande och är verkligen redo att börja köra igång på riktigt. Energinivåerna är påfyllda till max!! :devil:
29 maj, 2007 at 00:18 #859529Anonym anvandareMemberVolleyboll, benträning+mage
*1,5h Volleyboll
*Benböj—15; 5kg på vardera sidax15; 10 på vardera sidax12,12,12
*Benpress
40kg på vardera sidax12,12,12
*Vadpress
40kg på vardera sidax12,12,12
*Snedsittande vadpress—-100×12,12,12
*Benlyft (mage)
3×15
*Benspark
45×8; 39×8; 32×12; 25×12
*Liggande benspark
27×12; 36×12; 32×12
*Plankan (mage)
2x100sVar iväg med syster och lirade Volleyboll på Fysiken. Blev inspirerad från Beachvolleyn med MM Sports, men måste säga att jag inte tyckte det var lika roligt idag. Hård boll, ingen sand+ framförallt så gick inte bollen dit jag ville när jag väl fick tag i den. 👿 Stack därifrån lite tidigare och brände iväg ett ben+mage pass istället. Körde benträningen med lätta vikter idag för att inte totalt chocka mina ben. Jag har nämligen inte kört någon benträning (förutom löpträning) sedan 2/4.
29 maj, 2007 at 00:38 #859530Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Fina gjorda pass!
BRA jobbat!
Sköt om dig, KRAM/J.Jajemänsan, nu har Emelie kommit igång igen minsann!!
Kramisar!29 maj, 2007 at 00:40 #859531Anonym anvandareMemberellen wrote:Nä va häftigt, blir som semester o jobb på samma gång. Jag ska jobba i ume på H&M, ska bli spännande att se umeå på sommaren fast det kanske är hel tomt när alla studenter åkt hem.Jag kommer nog faktiskt att vara hemma sista veckan i juli iaf så då ska vi väl kunna passa in nått. Tänkte även ta mig ut till nyhamn o klättra lite8)
/ Skönt att förkylningen börjar ge med sig!
Ja, precis så jag tänker. Kanon att kunna kombinera lite semestrande med jobb+ tjäna bra med pengar på samma gång! Me like!! :emo-thumb Ska hälsa på Annelie (också från SPin) i Oslo innan jag drar vidare upp nu på fredag.
Ahh, kanon att du är hemma sista veckan i juli. Då får vi definitivt ta o klättra ihop! Vart ligger nyhamn?
29 maj, 2007 at 07:58 #859532Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Ja, precis så jag tänker. Kanon att kunna kombinera lite semestrande med jobb+ tjäna bra med pengar på samma gång! Me like!! :emo-thumb Ska hälsa på Annelie (också från SPin) i Oslo innan jag drar vidare upp nu på fredag.Ahh, kanon att du är hemma sista veckan i juli. Då får vi definitivt ta o klättra ihop! Vart ligger nyhamn?
hehe.. mina hemtrakter ut mot Kvissleby, essvik.
29 maj, 2007 at 10:23 #859533Anonym anvandareMemberGött och se att du är på G igen!
Ta hand om dig nu och rocka loss på gymet!
Kram /J.29 maj, 2007 at 18:11 #859534Anonym anvandareMemberellen wrote:hehe.. mina hemtrakter ut mot Kvissleby, essvik.I see I see.
superberggren wrote:Gött och se att du är på G igen!
Ta hand om dig nu och rocka loss på gymet!
Kram /J.Oh, yes är riktigt skönt att vara på G igen!!
Japp ska rocka järnet i gymmet nu fram till fredag då jag drar till Norge, sedan får vi se vad det är för gym som erbjuds däruppe. :p
Kram!29 maj, 2007 at 18:13 #859535Anonym anvandareMemberMorgonpromenad 40min
Idag var jag o syster ut på en morgonprommis. Huaa vilken träningsvärk jag har i framsida lår från benträningen igår. Var inte så trevligt att gå i nerförsbackar imorse. Skönt att få igång blodcirkulationen i benen dock!
Ikväll blir det ett bröst,axlar pass!!
29 maj, 2007 at 23:12 #859536Anonym anvandareMember20.30 Armar
*Bicepscurl
7×20; 10×8; 13×8 alt.; 16×8 alt.; 13×8 alt.
*Push down
20×15; 25×10; 35×12; 40×8,12
*Kabelcurl
35×12; 40×7; 40×6+25×8
*Tricepscurl ovan huvud—6×12,12,10
*Koncentrationscurl
8×10,10,10
*French press m.EZ-stång
5kg på vardera sidax8,8,6
*21:an m.EZ-stång
2,5kg på vardera sidaBlev ett arm pass idag istället för axlar o bröst för att synka med pojken. Får grym kontakt när jag kör triceps nu efter mitt styrkeuppehåll. Fantastico!! Tänker mycket på tekniken, men känner mig ändå stark. :bb:
Förresten så bytte jag övningar förra veckan och ska fortsätta köra på dessa kommande veckor. Förra övningssetten körde jag på i ca. 2mån. Benträningen kör jag alltid efter samma schema dock. Kan hända att jag kommer byta ut någon övning nu o då.
30 maj, 2007 at 08:32 #859537Anonym anvandareMemberEmelie wrote:I see I see.Oh, yes är riktigt skönt att vara på G igen!!
Japp ska rocka järnet i gymmet nu fram till fredag då jag drar till Norge, sedan får vi se vad det är för gym som erbjuds däruppe.
Kram!Yes, that´s and old klyshe (?) (hur det nu stavas)
Skit samma, vad jag menar är: träningen blir vad man gör den till!Kör så det ryker nu fram tills Norge jobbet sen får du ta det för vad det blir! Det viktigaste är att du mår bra, kommer i fas med diet och träning och trivs där uppe :up: !
Själv ska jag på arbetsintervju på fredag , Borås, Mark kommun så vi kanske kommer närmre varann kan ju alltid hoppas!
Sköt om dig och take it easy!
Love /J.31 maj, 2007 at 18:26 #859538Anonym anvandareMemberSkönt att du kommit gång igen Emelie! Känns duktigt i kroppen när man vart borta länge från gymet:|
Jag har tagit mig i kragen och sätter igång nästa vecka!
Kör på nu, det ska jag! Ciao!
Trevlig helg!31 maj, 2007 at 19:48 #859539Anonym anvandareMemberEmelie is back and I like that !
Kör hårt så du ryker som Fffff nu gumman!
Lots of huggs5 juni, 2007 at 17:35 #859540Anonym anvandareMemberHej allesammans!![/b]
Nu ær jag næstintill så långt norr man kan komma i Norge och jobbar i 6 veckor. Eftersom tillgången till dator ær knapp tar jag ett avbrott i denna journal till i slutet av juli. Då kommer jag ha lite smaskige updates om min træning o diet (som startades igår). Jag har redan hittat till ett litet hardcore gym som en bodybuilder från 80-talet driver. :devil: [/b]
Trevlig sommar alla hårt trænande forum folks!![/b]
:friends: Emelie
5 juni, 2007 at 18:26 #859541Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Hej allesammans!![/b]Nu ær jag næstintill så långt norr man kan komma i Norge och jobbar i 6 veckor. Eftersom tillgången till dator ær knapp tar jag ett avbrott i denna journal till i slutet av juli. Då kommer jag ha lite smaskige updates om min træning o diet (som startades igår). Jag har redan hittat till ett litet hardcore gym som en bodybuilder från 80-talet driver. :devil: [/b]
Trevlig sommar alla hårt trænande forum folks!![/b]
:friends: Emelie
men du finns alltid med oss!
Lycka till med diet och träning och jobb!
Kör så det ryker, lär dig så mycket som möjligt och ha en fin sommar!
See you in august!
KRAM/Mig;)9 augusti, 2007 at 21:02 #859542Anonym anvandareMemberHej allesammans![/b]
Lite uppdateringar på tränings/diet -fronten:
*Min diet påbörjades i samband med att jag var på plats i Honningsvåg 4/6.
*Uppe i Honningsvåg bodde jag ca. 30min promenad från byn där gymmet låg.
*Det blev en hel del promenerande till/från byn när jag skulle till gymmet etc.
*Var ute på tur då jag o syster var lediga samtidigt, gick bl.a. till Europas nordligaste punkt Knivkjellsudden som var en 5-6h promenad.
*Körde inga morgonpromenader eftersom det blev så mkt promenader ändå.
*Styrketräning 4 dagar/vecka som vanligt.
*Har haft ätardag en dag/vecka.
*Mätning samma morgon som ätardagen (hade inte tillgång till personvåg)
*Inte räknat kalorier utan kört på känn.
*Ingen alkohol.Resultat än så länge enligt 4pkts kalipermätning hos Linda Jerklöv 1/8:
-2kg fett
+(!)0,4kg muskler
*Mätpunkten på biceps hade minskat med 1,4mm, triceps minskat med 2,2mm, rygg minskat med 1,6mm och måttet på magen hade ökat (!) med 0,4mm.
*Omkretsen runt bröst/rygg hade minskat med 2,5cm och omkretsen runt höfterna med 3cm. Resten av måtten (överarm,midja,lår) hade vardera minskat med 0,5cm.Det vill säga sedan mätningen jag gjorde innan sommaren, 21/5.
Jag är nöjd med resultatet av min diet än så länge och är glad att jag är ute i god tid så att jag inte behöver stressa. Vill behålla så mycket som möjligt av mina muskler!!
Nu är jag tillbaka i gbg igen och har kommit tillbaka till vardagen. Sedan jag var i Norge har det varit full rulle med besök hemhemma i Timrå där jag umgåtts en massa med familjen o vänner. Sedan har det varit fullt upp här i gbg med besök av delar av familjen i omgångar.
Eftersom jag känner att jag inte har tid att uppdatera min träningsjournal de närmsta veckorna (omtentor på G) så tar jag avsked för denna gång och avslutar denna journal.
Tror jag kommer att starta en bildtråd istället så fortsätt gärna följa min väg mot Fitnessfestivalen 2007 där!! :pop:
Bye bye!![/b]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.