Emelies träning mot debuten

Home Forums Seriösa träningsjournaler Emelies träning mot debuten

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 441 total)
  • Author

Ser ju ut o gå bra ut här!:) Jag själv hade funderingar på Göteborgsvarvet men skippar det p.g.a Stockholm Marathon. Men lycka till och spring lite åt mig också i Gbg!:P
    Måste bara säga att din v-form är riktigt bra!!

Lina wrote:
    Det ser ut som att du ligger inne med en hel del muskler :up: Snygg V-form!!
    Kämpa på tjejen!
    Kram Lina

Tackar tackar!! :D Får se hur mycket muskler det är där under sedan när späcket ska bort. ;) Ska bli spännande att skala av!

Kram Emelie

Ser ut att finnas en del muskler under :up: När börjar du dieta då?

Macke89 wrote:
    Ser ju ut o gå bra ut här!:) Jag själv hade funderingar på Göteborgsvarvet men skippar det p.g.a Stockholm Marathon. Men lycka till och spring lite åt mig också i Gbg!:P
    Måste bara säga att din v-form är riktigt bra!!

Jag skulle själv vilja springa marathon med, men det får bli nästa år isf!! Du verkar vara en erfaren löpare du. Vad siktar du på för tid på Stockholms Marathon då? Lovar att jag ska springa lite för dig med (kommer bli en j*vla fart på mig då)! ;)

Tack för komplimangen!! 8)

mia_81 wrote:
    Ser ut att finnas en del muskler under :up: När börjar du dieta då?

Tackar!! 8) Får se när jag kommer att börja dieta. Beror på hur formen ser ut efter kommande 6 veckors löppass. Tänkte vara ute i god tid eftersom det är min första diet, så i juni tänkte jag nog börja så smått. Hur många veckor gick du på diet innan höstens tävlingar? Hade du tävlat innan dess?

Emelie wrote:
    Tackar!! 8) Får se när jag kommer att börja dieta. Beror på hur formen ser ut efter kommande 6 veckors löppass. Tänkte vara ute i god tid eftersom det är min första diet, så i juni tänkte jag nog börja så smått. Hur många veckor gick du på diet innan höstens tävlingar? Hade du tävlat innan dess?

Det va min första tävling förra året, dietade 28 veckor men skulle behövt lite till för jag hade ju en hel del å gå ner ;) ( 27 kg på 28 veckor blev det)
    Så börja hellre för tidigt än för sent för det är svårt att veta exakt hur sin egen kropp fungerar om man inte dietat innan! Lycka till med din satsning å kör hårt!!! :bb2:

mia_81 wrote:
    Det va min första tävling förra året, dietade 28 veckor men skulle behövt lite till för jag hade ju en hel del å gå ner ;) ( 27 kg på 28 veckor blev det)
    Så börja hellre för tidigt än för sent för det är svårt att veta exakt hur sin egen kropp fungerar om man inte dietat innan! Lycka till med din satsning å kör hårt!!! :bb2:

Ja, jag såg dina före och efter bilder. Det var verkligen grymt bra jobbat!! :worship: Gissar på att jag har ca.15kg att gå ner. Det är väl 0,5kg/vecka som många rekommenderar så isf ska jag ju ha 30 veckor på mig. Sedan är det ju bra att ha marginal så att man inte behöver stressa ihjäl sig i slutet eller om viktnedgången stannar av ett tag en bit in på dieten. Summa summarium så är det som du säger nog bäst om jag börjar i god tid i förväg!

Tack för lyckönskningen (lycka till själv med dina framtida satsningar!) [/b]och visst ska jag köra hårt!! ;)

Emelie wrote:
    Jag skulle själv vilja springa marathon med, men det får bli nästa år isf!! Du verkar vara en erfaren löpare du. Vad siktar du på för tid på Stockholms Marathon då? Lovar att jag ska springa lite för dig med (kommer bli en j*vla fart på mig då)! ;)

Tack för komplimangen!! 8)

Jadu, varit sikte på halvmarathon de senaste 1 1/2 året men nu så får ja se, har bara tränat för marathon sen 1:a januari men en sluttid under 3:30 hoppas jag på!:D

Emelie wrote:
    Jodå, den går OK. Ska ta o börja springa milen snart tänkte jag, har bara varit ute på 5km turer än så länge.

Vädret är ju helt underbart! Enklare att löpträna nu än förra året då snön låg kvar så länge. Men jag tycker inte om att springa när det är för varmt, då får jag värmeslag o huvudvärk för att jag svettas så.

Måste ta o börja springa utomhus lite oftare bara. Just nu är det bara en gång i veckan o sedan på löpband efter styrketräningen.

Ska du springa gbg-varvet?

Jag ska springa varvet. Har dock problem med ett knä så jag kör 8km svängen runt delsjön i terräng istället för o nöta på asfalt.. Vet att jag kommer få ont i mitt knä när jag springer varvet, samma sak hände nämligen på EM-loppet i sommras. Men det va så förbaskat kul o springa det loppet så jag kan inte låta bli att springa/gå/krypa runt gbg-varvet också :D

Lycka till med träningen inför Varvet och din karriär som fitnesstävlande! :emo-thumb

Addegbg wrote:
    Jag ska springa varvet. Har dock problem med ett knä så jag kör 8km svängen runt delsjön i terräng istället för o nöta på asfalt.. Vet att jag kommer få ont i mitt knä när jag springer varvet, samma sak hände nämligen på EM-loppet i sommras. Men det va så förbaskat kul o springa det loppet så jag kan inte låta bli att springa/gå/krypa runt gbg-varvet också :D

Lycka till med träningen inför Varvet och din karriär som fitnesstävlande! :emo-thumb

Ah, jag har hört att det finns ett fint spår vid Delsjön, men har aldrig varit dit och sprungit. Jag tränar inte heller på asfalt så mina knän protesterade lite efter 15km (men det mesta började protestera vid det laget..!) [/b]på förra årets gbg-varv. Mmm, det är verkligen hur roligt som helst att springa lopp!! Det var ju ca. 26 000 som sprang gbg-varvet förra året så det blir en hel del adrenalin som pumpar i en och runt omkring en. :p

Tack för lyckönskningen!! :)
    Hoppas det går bra med ditt knä!!

Vad: 37cm
    Lår: 57cm
    Rumpa: 97cm
    Mage (som tjockast): 78cm
    ’Geting’midja (som smalast): 70cm
    Arm (spänt läge): 30cm

Vad: 39cm (+2)
    Lår: 64cm (+7)
    Rumpa: 106cm (+9)
    Mage (som tjockast): 88cm (+10cm)
    ’Geting’midja (som smalast): 77cm (+7cm)
    Arm (spänt läge): 34cm (+4cm)

Så, totalt har jag gått upp 39cm i diverse omkretsar på 7mån. Viktökningen under denna tid var ca.7-8kg.

Hej! du har ju börjat få riktigt fina resultat. Ser att du ligger i ordentligt på gymmet också, får la se till och heja på dig nästa gång. Kör hårt.

Vad duktig du är! Toppen! :up: Funderar själv på att springa varvet nu i maj men jag får se, känner bara att jag behöver röja genom och runt i slottskogen :) lite mer innan något sådant så vi får se.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 441 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.