Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Emelies träning mot debuten
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 april, 2007 at 10:28 #859198Anonym anvandareMembersh0w wrote:Emilie[/b]
jag kör på sportlife i hisingen, ibland city nära å så!
Fysiken hat jag hört att det skall vara fräscht ja! Varit där du tränat en gång för läääänge sen, tyckte inte om det *hehe*
HEhe, nu känner jag att framsidan lår börja blir lite spaghetti.. yea..
Skönt å börja 11-20 imorgon!!
Puss å natt..Mmm, avståndet tycker jag gör mycket i val av gym. Om det inte vore för att jag bor så nära ’mitt’ gym hade jag nog testat lite olika innan jag bestämde mig. Men jag tycker detta gym funkar alldeles utmärkt!! Hade såklart varit kul om lite mer forum-folk hängde där. :bb:
4 april, 2007 at 10:29 #859199Anonym anvandareMemberellen wrote:ja det är väl det som är problemet.. alla delar känns så himla kul. Men vi får se vad frammtiden bär med sigSpännande!! Du får uppdatera mig längs vägen. :emo-thumb
4 april, 2007 at 16:46 #859200Anonym anvandareMemberBröst, axlar
*Bänkpress
20×10; 40×8; 45×6; 50×3+2ass (PB!!); 50×2+2ass; 40×8
*Snett liggande hantellyft på bänk
6×8,8,8
*Lyft fram med hantlar
6×8,8,8 (PB!!)
*Sned bänkpress m.hantlar
11×12; 16×6+1ass; 16×4+1ass; 13×8
*Kryssdrag från övre trissan
18×12,8,8
*Militärpress i Smith
5×10,10,10Joggingtur på 17min efter passet ute på asfalt. Kändes grymt stumt i benen, framförallt vaderna och benhinnorna. Anledningen tror jag är en kombination av träningsvärk från benpasset i förrgår+ att jag inte sprungit på asfalt på länge. Baksida lår var inte heller så pigg..!! Kändes skönt att det var benen och inte konditionen som satte stopp iaf. :p
4 april, 2007 at 17:22 #859201Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Mmm, avståndet tycker jag gör mycket i val av gym. Om det inte vore för att jag bor så nära ’mitt’ gym hade jag nog testat lite olika innan jag bestämde mig. Men jag tycker detta gym funkar alldeles utmärkt!! Hade såklart varit kul om lite mer forum-folk hängde där. :bb:Du få komma till mig och köra tycker jag!
5 april, 2007 at 10:35 #859202Anonym anvandareMembersh0w wrote:Du få komma till mig och köra tycker jag!Det gör jag gärna ngt framöver!! Vore skitskoj.
5 april, 2007 at 11:12 #859203Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Bröst, axlarJoggingtur på 17min efter passet ute på asfalt. Kändes grymt stumt i benen, framförallt vaderna och benhinnorna. Anledningen tror jag är en kombination av träningsvärk från benpasset i förrgår+ att jag inte sprungit på asfalt på länge. Baksida lår var inte heller så pigg..!! Kändes skönt att det var benen och inte konditionen som satte stopp iaf. :p
Skönt att du kommit igång med konditionsträningen. Själv så hoppas jag komma igång med min konditionsträning nästa vecka. Tänk på att ta det lite lugnt i början. Framförallt om du känner av benhinnorna det kan ta lång tid annars att bli av med det. Det hände nämligen mig i höstas.
Ha det bra och kör på! :emo-thumb
5 april, 2007 at 20:07 #859204Anonym anvandareMemberJimma wrote:Skönt att du kommit igång med konditionsträningen. Själv så hoppas jag komma igång med min konditionsträning nästa vecka. Tänk på att ta det lite lugnt i början. Framförallt om du känner av benhinnorna det kan ta lång tid annars att bli av med det. Det hände nämligen mig i höstas.Ha det bra och kör på! :emo-thumb
Ja, att dra på sig någon benhinneflammation vore verkligen inte särskilt skoj. Var det vad du fick i höstas? Har haft lite ont i dem från och till jag. För några år sedan när jag var ute och gick morgonpromenader mycket hade jag det ett bra tag. Fick massera lite där emellanåt så att blodgenomströmningen kom igång.
5 april, 2007 at 20:22 #859205Anonym anvandareMemberRygg, baksida axlar
Tränade idag på Fysiken Kaserntorget istället för på Gibraltargatan där jag vanligtvis brukar träna. Flashigt, men inget för mig.
*Latsdrag
24×15; 42×8,6,6
*Chins
7 m.ass; 2st halvor+2st halvor m.ass; 34kg hjälpx10
*Baksida axlar i kabel
6×12; 12×8; 7,25×10,10
*Roddmaskin m. en hand i taget
31,5×10; 49,5×6; 40,5×6
*Back extension
42×12; 52×12; 63×12,15
*Framåtlutande hantellyft
6×8,8,8
*Rotator utåt i kabel
6×10,10,10
*Rotator inåt i kabel
6×10,10Har fortfarande träningsvärk i baksida lår så det blev back extension istället för marklyft idag på smart inrådan av min käre pojkvän. Den maskinen missbedömde jag verkligen!! Herrejisses vad pumpad jag kände mig i svanken efter den övningen. Det kändes som att mina ryggmuskler längs ryggraden hade förvandlats till två stockar alldeles efteråt!!
Kände mig inte så laddad som jag vanligtvis brukar känna mig, när jag väl hade kommit dit och kört ett tag. Tror det faktum att jag inte klarade av att göra halva chins ens en gång påverkade mitt humör. :nerd:
6 april, 2007 at 12:05 #859206Anonym anvandareMemberJösses vad vi kommer att rocka på beach volleyn!!
Team Elite, sh0w & Emilie here we come! HAHAHa!
Glad påsk gumman!
Puss!6 april, 2007 at 12:27 #859207Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Ja, att dra på sig någon benhinneflammation vore verkligen inte särskilt skoj. Var det vad du fick i höstas? Har haft lite ont i dem från och till jag. För några år sedan när jag var ute och gick morgonpromenader mycket hade jag det ett bra tag. Fick massera lite där emellanåt så att blodgenomströmningen kom igång.Jag åkte på benhinneflammation som höll i sig i ett par veckor. Visserligen så fick jag skylla mig själv eftersom jag inte vilade benen även om det gjorde ont. Hade ju diet då och ville inte sluta upp med min morgonpromenader. Men det är smartare att lyssna på kroppen. Det kommer jag göra ifortsättningen.
Ha en bra påsk!”
9 april, 2007 at 10:50 #859208Anonym anvandareMemberMorgonvikten låg idag på 75kg[/b]. Trodde nästan att all mat/godis över påsk skulle resulterat i en högre siffra på vågen..:p
Nu är det 5 veckor kvar till Göteborgsvarvet och jag tänker ha en liten ’minidiet’ fram till dess. Inget godis/snacks/glass/kakor/- eller alkohol.
9 april, 2007 at 18:17 #859209Anonym anvandareMemberNu ska jag iväg till gymmet och träna armar!! :bb: Ända sedan i torsdags som jag körde ngt senast så nu klättras det på väggarna här.
9 april, 2007 at 19:12 #859210Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Nu ska jag iväg till gymmet och träna armar!! :bb: Ända sedan i torsdags som jag körde ngt senast så nu klättras det på väggarna här.Hehe, så ska det låta! :p
Det ser ju bra ut på dina cheman, är ju en del PB och det är ju alltid kul att klara, kör på hårt! :emo-thumb9 april, 2007 at 21:08 #859211Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Nu ska jag iväg till gymmet och träna armar!! :bb: Ända sedan i torsdags som jag körde ngt senast så nu klättras det på väggarna här.Ute i sista sekund ser jag. Njut ordenligt av passet nu. Må pumpen va med dig.:emo-thumb
10 april, 2007 at 00:06 #859212Anonym anvandareMemberArmar
*Sittande hammercurl m.hantlar
7×15; 11×8; 13×4; 11×8
*Hantel ovan huvudet
7×10,8,5
*Bicepscurl m.stång
23,5×8; 26×5+1ass; 26×5+1ass
*Dips
6,5,2
*Scottcurl med hantel
8×12; 9×6,6
*Push down med rep
35×8,8; 25×8
Så skönt att träna!! Hanns ej med någon löpning på band efteråt dock eftersom gymmet stängde tidigare pga annandag påsk idag. Imorgon tänker jag springa en mil för första gången denna ’säsong’.. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.