Emelies träning mot debuten

Home Forums Seriösa träningsjournaler Emelies träning mot debuten

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 441 total)
  • Author
    Emelie wrote:
    Stretchade faktiskt för ovanlighetens skull duktigt igår. Kände att det behövdes för att kunna undvika alltför mkt kylskåpsvarning idag. :p

Så sant sant, så här sent ska man inte vara uppe. :rtfm:

Får ta mig lite vassleprotein o hoppa i säng o växa. Apropå protein så är min gainer slut nu..:( [/b]

Sov gott!

Varför kör du inte på kaseinprotein istället? Det verkar långsammare, vilket e bäst över natten.
    eller en blandning 50/50 vassle/kasein

Natti natti :)

Emelie wrote:
    Mm, försöker så gott jag kan, men det är ju så frestande!! hihi

:nono: school rocks!

:D
    (moahahahaha)[/b]

Lycka till emsan!

Daniel: Köpte vassle i höstas när jag började med kosttillskott för att ha efter träning. Slarvade med att ha med mig snabba kolhydrater att komplettera med så då köpte jag gainer. Har kvar av vasslet och tagit det som mellanmål och kvällsmål emellanåt. Varför är det bättre att ha kaseinprotein som verkar långsammare över natten då? Kan säkert söka rätt på svaret här någonstans på forumet eller googla, men enklare att fråga dig.. [/b]Får kanske ta o köpa kaseinprotein samtidigt som jag köper mer gainer! Vad brukar du ta för kosttillskott?

Chulle: tsss, inte i min värld för tillfället!! ;)

Johanna: Tackar jojo!! :)

Emelie wrote:
    Chulle: tsss, inte i min värld för tillfället!! ;)

Momy says so! :nono:

Bröst, axlar

*Bänkpress

20×10; 40×10; 45×6,2+2ass, 4+2ass
    *Snett liggande hantellyft på bänk

5×12,12,12
    *Lyft fram med hantlar

5×12,12,12
    *Sned bänkpress m.hantlar

16×6+2ass; 16×5+1ass; 16×5+2ass (PB!!)
    *Militärpress i Smith

7,5 (på vardera sida)x8,7+1ass,6+2ass
    *Kryssdrag från övre trissan

18×8,8,7
    *Rotatorövning i trissa

6 set

Kändes som att jag tog slut helt efter två set i bänkpress. Ska lägga in ett till uppvärmningsset nästa gång. Grym kontakt i axlar idag!! 8) Var lite vimsig och började göra baksida axlar övning när jag skulle göra rotatorövning. Förstod inte alls vad min träningspartner (pojkvännen) syftade på när han sa till mig att, nu kör du ju baksida axlar. Ja?! Sedan, ahhh. :D

Emelie wrote:
    Daniel: Köpte vassle i höstas när jag började med kosttillskott för att ha efter träning. Slarvade med att ha med mig snabba kolhydrater att komplettera med så då köpte jag gainer. Har kvar av vasslet och tagit det som mellanmål och kvällsmål emellanåt. Varför är det bättre att ha kaseinprotein som verkar långsammare över natten då? Kan säkert söka rätt på svaret här någonstans på forumet eller googla, men enklare att fråga dig.. [/b]Får kanske ta o köpa kaseinprotein samtidigt som jag köper mer gainer! Vad brukar du ta för kosttillskott?

För att när man sover så äter man ju inte så mkt precis :p och kroppen behöver därför en källa att uppta protein från under en längre tid.
    Vassle tar kroppen upp väldigt snabbt…
    Men kasein tar kroppen upp väldigt långsamt… har inte koll på exakt hur många timmar kroppen använder sig utav kaseinet, men bra mkt längre än vassle.
    Kasein e ju mjölkprotein, du kan antingen köpa rent kaseintillskott, eller en blanding på 50/50 som jag skrev tidigare då kroppen får i sig vassle direkt och sen långsamtverkande kasein.
    Eller bara göra som jag och käka fett med kessella innan du lägger dig hihi :P

Just nu kör jag bara på Vassle, Malto (innan och efter träning), kasein (när kessellan e slut hehe), omega-3, och diverse vitaminer.

Ha det kalas!
    // Daniel

Grattis till PB’n! *wiiihuuuuu* :emo-thumb

Emelie wrote:
    Bröst, axlar

Grattis till PB igen, du har många bra framsteg varje vecka! :up:

Daniel: Tack för tipsen!! Blir nog till att börja med kesella o fun light igen då.

Chulle o Asp: Tack så mycket!! 8) More PB’s to come..

Min diet rullar på fint. Det var ett bra tag sedan jag höll mig från godsaker under en längre tid (läs mer än några enstaka dagar..). [/b]Känns spännande att utesluta sånt helt nu fram till Göteborgsvarvet och se hur kroppen reagerar, både psykiskt och fysiskt. Inget sug efter godis eller dylikt alls än så länge så om det håller i sig så kommer dessa veckor fortskrida smärtfria. 4 dagar avklarade nu iaf! :D

Vi ska lira lite brännboll jag och ”några” 16+pers
    Ring om du vill hänga med :emo-thumb + ta med dig lite vänner så blir det ännu roligare!
    Vi är nog där redan 12-13:00
    KRAM!

Rygg, baksida axlar

*Pulldown maskin

3plattorx20; 5plx8; 6plx8,8
    *Friviktsrodd

25 (på vardera sida)x8; 30×8,8 (PB!!)
    *Baksida axel stående i kabelmaskin

9×8,8,8
    *Chins

3neg; 5neg; 41×2; 45×5; 50×5,6
    *Baksida axelmaskin

25×8,8,8
    *Marklyft

60×8; 70×8; 80×5,4 (PB!!)

Shit vilken stabilitet det blev av att hålla omvänt grepp på marklyften i alla set!! :P Inga remmar behövdes utan det var ryggen som satte stopp när jag var slut och inte greppet som jag känt en del tidigare. Ska jag definitivt fortsätta med!! I övrigt, lång dag i skolan. Skrivit tenta, men den gick sisådär..:evil:

sh0w wrote:
    Vi ska lira lite brännboll jag och ”några” 16+pers
    Ring om du vill hänga med :emo-thumb + ta med dig lite vänner så blir det ännu roligare!
    Vi är nog där redan 12-13:00
    KRAM!

Hade verkligen varit tokroligt!! ;) Skulle gärna kommit, men har redan planer hela dagen. Ska på stadsrundtur med Poseidon (hyresföreningen) och sedan springa i Skatås med några kompisar.

Gör några varvningar och lyror åt mig med!! ;)
    Hoppas det blir soligt!

Kram kram

Emelie wrote:
    Hade verkligen varit tokroligt!! ;) Skulle gärna kommit, men har redan planer hela dagen. Ska på stadsrundtur med Poseidon (hyresföreningen) och sedan springa i Skatås med några kompisar.

Gör några varvningar och lyror åt mig med!! ;)
    Hoppas det blir soligt!

Kram kram

Bara ett förslag om du ite hade ngt annat för dig!
    Runt tur med poseidon? *hehe* …
    Försöker du fjäska dig till en lägenhet :P
    puss

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 441 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.