Emil ska bli stark !

Home Forums Seriösa träningsjournaler Emil ska bli stark !

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 374 total)
  • Author

Idag har jag härlig träningsvärk i brösten =) skulle bara säga det, kanske tar nån promenad idag också.

Håller med övriga, skitbra bänkat där !
    nu vågar jag inte köra det på ett tag igen :D

Perverst! vad blir det för vikter i kiruna?

Erik__ wrote:
    Perverst! vad blir det för vikter i kiruna?

haha, det får jag se. tror det blir 110 som ingång (personligt rekord) . Sen kan allt hända ;)

110? Med 120 på träning..NÄNÄ vi vill ha minst 130

Litenkarl wrote:
    110? Med 120 på träning..NÄNÄ vi vill ha minst 130

haha aa iofs, tror jag har styrkan för att få upp 130kg. men det är svårare att bänka på tävling , vill först få ett säkert pers (sist jag tävlade fick jag 1 godkänt av 3) men kanske går 125 eller nått i sista lyftet. svenskt rekord ligger förövrigt på 132.5kg i Enbartbänkress och 133 i styrkelyft. Så kanske blir nått rekord försök för mig sen. men inte denna tävling.

Hoho, du är inte långt ifrån ett svenskt rekord isåfall!

Bara att kämpa på, så ska jag hålla en tumme eller två på att det går bra på tävlingen sen ;)

emme wrote:
    haha aa iofs, tror jag har styrkan för att få upp 130kg. men det är svårare att bänka på tävling , vill först få ett säkert pers (sist jag tävlade fick jag 1 godkänt av 3) men kanske går 125 eller nått i sista lyftet. svenskt rekord ligger förövrigt på 132.5kg i Enbartbänkress och 133 i styrkelyft. Så kanske blir nått rekord försök för mig sen. men inte denna tävling.

Hmm hur är de med det där egentligen: hur får man göra/ inte göra…för att få ett godkänt lyft alltså?
    Men det låter grymt bra, förutsättningarna finns där för ett rekord alltså! :emo-thumb

Lyfta efter singnalerna, Stop på bröstet, pressa rakt, alltså inte snedpress eller efterpress, måste räta ut båda armarna samtidigt. rumpan i bänken, hela fotsulorna i marken. sänkning får du inte göra, alltså tex du börjar pressa men blir tungt och tar stopp och sänkerstången en bit men lyckas ändå pressa upp den. Men du stången får vara helt stilla under lyftet påvägen upp bara den inte sänks.

nu kan jag ju inte hela regelboken precis :P men det är iallafall lite, jag kanske inte är bäst på att förklara heller men hoppas du förstår.

Marklyft
    160×5
    170×5Pb!
    180×0

Rakamarklyft
    100×5
    100×5

Chins
    Kvx10
    Kvx8
    Kvx7

Skivstångscurl
    40×7

Bänkpress
    90×2

bra pass, ett pers iaf. ska och äta tacobufe på paltzerian nu!

haha drar du iväg tunga siglar EFTER ett pers? du måste väl dra 190-200 nu??? svinnice!

Jo för att vara lite tråkig och seriös? vem är det som ordnar det där med kalottkampen? tyckte det var underigt att jonathan härifrån inte fick åka, rankad 2a i landet och överlägset bäst resultat hittils iår i norrland.

Erik__ wrote:
    Jo för att vara lite tråkig och seriös? vem är det som ordnar det där med kalottkampen? tyckte det var underigt att jonathan härifrån inte fick åka, rankad 2a i landet och överlägset bäst resultat hittils iår i norrland.

tyvärr så vet jag inte, kommer ihåg att adam var tvungen ringa till en kille som hade hand om uttagningen. tråkigt att han inte får följa. adam far ikväll.

Erik__ wrote:
    haha drar du iväg tunga siglar EFTER ett pers? du måste väl dra 190-200 nu??? svinnice!

haha , tänkte faktist göra en 5a på 180 :P lyfte det ca 10cm sen vet jag fan vad som hände, kanske för svag helt enkelt.

Idag har jag träningsvärk i ryggen :D skööönt! =)

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 374 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.