Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › En seriöst tränande fd tjockis
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 november, 2012 at 13:47 #99592Anonym anvandareMember3 november, 2012 at 13:47 #1071084Anonym anvandareMember
Hallå Body.se
Nu ska vi se om det finns utrymme till 1 till träningstråd och om det finns lite folk här som kan lägga lite feedback för det är alltid positivt oavsett om den är negativ eller positiv!
Resans start;[ Vägde in mig på 132,8 den 14 Augusti och hade då haft mitt gymkort i 2 veckor men mest gått dit för att skaffa rutin. Bestämde mig när jag ställde mig på vågen att nu får det vara bra!. Går ju inte att väga 132,8 och vara otränad?. Så jag började söka runt på nätet och bestämde mig för att kliva in i en deff och köra stenhårt på gymmet samtidigt. Startade med att ligga ca 2000 i underskott och träna så mycket jag orkade och kunde. Detta gick grymt bra och min älskade sambo började skrika på mig att jag va så mycket på gymmet vilket jag förstod när jag kollade loggen på gymmet (26tränings tillfällen på 31dagar). Givetvis va ett schema upplagt och vilade alltid muskelgrupperna i minst 1 dag mellan träningarna.
Hur har det gått: Har nu efter ca 12v gått ner 20 kilo och ökat grymt bra på gymmet i styrka. För att dra lite snabbt så första gången jag körde bröstpress med hantlar så kämpade jag med 17,5kg hantlar och lyckades dra det 3gg på rak bänk och skämdes så ögonen nästan trillade ut när man ser andra med spagetti kroppar ligger på 20kg iaf. Nu för 3v sen så klarade jag 35kg hantlar 3gg så NÅGOT har hänt!.
Sen att man klarar ÄNTLIGEN att göra chins känns fantastiskt och att man orkar mer ska man inte tala om!. Tänker aldrig sluta med att träna för detta är helt underbart, bara få se sina framsteg och hela känslan över att komma in på ett gym är grymt. Har inte trappat ner ett dugg med träningen och kör mina 6 pass i veckan än och nästan klarat mig från alla skador förutom axeln.
Ac leden ville jävlas efter ca 8v och enligt sjukgymnasten så va det pga mina snabba ökningar och han rekomenderade cuffövningar vilket jag kör 3gg i veckan nu och det har blivit mycket bättre som tur vavad har jag för mål: Ursprungligen så va målet att gå ner 20kg först och kämpa mig ner till 110 som mål 2. Har förlorat exakt 20,6kilo nu och är 2,2 från slutmålet. Men jag vet inte om jag ska sluta där för vill ju börja bygga men man borde kanske gå ner mer innan?. Kanske finns någon vänlig själ på body som skulle kunna lägga sin åsikt om det. Sen det andra självklara målet är att må bättre och orka busa mer med min son och bli mer aktiv. Tycker att jag kommit jävligt långt på ca 12veckor och visat stor disciplin vilket gör mig som person stolt över mig själv
Hoppas att det finns någon som ser något intresse i denna tråden då feedback i alla dess former är kul och andras åsikter om hur jag tränar är bara guld. har många ändringar i träningsschemat och deffen jag vill göra och vill gärna bolla lite tankar om det med kunnigt folk då detta är första gången för mig
Bifogar en bild på hur jag såg ut innan jag började träna och finns intresse så kommer fler bilder
3 november, 2012 at 14:08 #1071085Anonym anvandareMemberDagens träning får vi uppdatera med dagens träning dvs bröst och biceps. Värt att nämna är att första gången jag körde bänk va i onsdags dvs är väldigt ny på det och mkt teknik att fixa men jag är rätt nöjd att klara 90kg iaf
Bänkpress
50×15
70×5 i 3 set
90×1,5 nästan en 2a men fegade ur då jag blev nervös över axeln för undviker allt vad jag kan att skada den igen eller göra det värre. Men ändå 90×1,5. Måste skriva 1,5 då jag hade den nästan upps och fick bara en liten knuff för att få upp den själv. dvs PBSned bröstpress
20×5
25×5
27,5×5
sen ner på 25 igen några rep för va ganska trött efter bänkandetBiceps
Curl med stång
40×5 i 3 set
45×4 i 3 set PB!!Concentrations curl
20×5
25×5
27,5×5
Sen ner på 25 igen några set för känns som armbågen skall gå av?. Antar att det bara är en känsla och tänkte undvika att det händer för gillar inte att träna underkroppen hahaAlternativ Bicepscurl
15×5
20×5
22,5×5 i 2 setdagens pass va ingen direkt höjdare. Satte iaf 2 PB vilket är bättre än inga men brukar kunna köra hårdare men alla dagar går det ju inte. Imorgon blir det axlar och triceps så då hoppas vi på bra tryck och bättre drag
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.