Erik vill bli stark :'(

Home Forums Seriösa träningsjournaler Erik vill bli stark :'(

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 246 total)
  • Author

Halloj…..

Jag är då Erik, 17år gammal, ungefär. Har styrketränat i ca 1,5år med kanske 5 månaders avbrott lite här och där (skador och sjukdomar). Ungefär 1 år effektiv tid.

Målet med min träning är att bli allmänt vältränad, spelade fotboll och innebandy tills jag slet sönder knät. Har tävlat 2ggr i SL

Längd 175cm
    Vikt 73kg

Personbästa:

Bänkpress 1 x 77,5kg
    2 x 72,5kg

Knäböj 2 x 130kg
    170kg med dräkt å lindor.

Marklyft 1 x 180kg -> 187,5kg med en dräkt, men den hjälper typ inte :(.
    5 x 160kg
    8 x 140kg

2,4km – 9min 40 sek – efter stig
    10km – 49min båda – Garnisionsmilen
    100m – 12,4sek

Försöker förbättra alltihopa men det går seeeeeeeeegt. Kommentarer och tips är mer än välkommet! Ska försöka få upp lite bilder och filmer om någon vill se.

Mvh Erik.

Kanske ska redovisa lite träning också, haft stora problem med träning och går hos sjukgymnast, for ner och försökte böja lite igår dock.

Knäböj
    20kg x 4
    60kg x 1
    60kg x 3
    60kg x 7
    100kg x 1
    100kg x 3
    100kg x 1

kändes helt smärtfritt, var bara lite ovant :)

Skadad så det blir ytterst lite träning nu

vad är det hääääääääääär

[http://styrkelyft.se/tavling/ranking/RNK1003.htm]

jag ska inte ligga tvåa :nono:

Så du skriver här också :)

Lägg gärna upp ditt bänkpressprogram. Jag är intresserad av det.

Damien Thorne wrote:
    Så du skriver här också :)

Lägg gärna upp ditt bänkpressprogram. Jag är intresserad av det.

Hm, kan kasta upp det senare, det var en omskrivning av mm2k kan man säga, 45% mm2k, 30% Erik och 25% stahlberg. – gav mig ~10kg på nån vecka faktiskt.

Nu ska jag börja träna igen efter SM som blev en katastrof för mig del, kom 6a tror jag, placeringen är ju inte min enskillda sak, men mina resultat var fruktansvärt dåliga.

Ska prova leka lite med minicykler ett tag nu, alltid bra att ha provat på saker till framtiden, när man är ung, klen och lätt ökar man ju nästan hur man än tränar så då kan man ju prova på att experimentera medans.

Lite shit för den som vill titta.

[http://medlem.spray.se/arnessonarne]

böjen är från första gången jag lekte med utrustning. 160kg @ ~70kg

Marklyftet är ifrån Ungdoms SM 1 april i borlänge, 187,5kg @ 64,95kg

Var i a-jaur idag på ett strongmangym och lekte lite, eller nä, jag kolla på, dock ett halvt lyft på en skoda felicia med en kompis.

[http://medlem.spray.se/arnessonarne/BSk%20k1dz%20VS%20bil.3gp]

Känts helt jobbigt att träna förut så jag har undvikit det men idag var såååå chill :D

fått ihop ett bänkschema som ska ska fungera någorlunda tror jag, mkt ”friare” än förut där inte en enda serie egentligen är bestämd. – Snodde konceptet från stahlberg även om det inte var tänkt att användas på det här sättet, lite bakvänt typ.

Bänkpress:
    50kg x 8
    50kg x 4
    65kg x 2
    60kg x 4
    55kg x 6

Militärpress: – personbästa sittande var 30*5 tror jag, 40*3 stående med MYCKET DÅLIGT utförande. DVs mer ben och rygg än axlar, idag var alla seten sittande och strikta.
    20kg*3
    30kg*10 PB!
    40kg*6 PB!
    45kg*3 PB!

Axelpress i maskin
    35*8
    45*8

Det som står nedan tar jag inget ansvar för, det är 100% sohlins fel.

Cable Crossover
    5/11*8
    4/11*8
    5/11*8

inte koll på utförandet, men mot slutet började jag få rörelsen att ta på tuttarna iaf

Amagad vad härligt det kändes *cry* ! fetpump :D😀 discopower!!!!!111ONEONEONEONE

Facepulls
    nått*8

Omvänd Pecdec
    nått*8
    nått*8
    Gah vad det känns skönt i småtittisarna, sohlins idé att jag skulle prova ! vet inte om han minns att han sa det men men :p

Dagens lekande

marklyft
    uppvärmning
    120kg x 1
    160kg x 1
    160kg x 1 bälte
    160kg x 1 bälte

blir inte kloook på det här, film kommer.

stångrodd
    40kg x 10 rp x 10 rp x 10
    40kg x 10 rp x 9 rp x 9

Latsdrag
    8/22 x 12 rp x 10 rp x 8
    7/22 x 12 rp x 10 rp x 8

Sen lite magträning bl.a fetknoppens magövning, smäller till sjukt mycket i nyckbenet varje gång jag kör vänstra sidan neråt.

Marklyften
    [http://www.filegone.com/d23q ZIP]
    [http://www.filegone.com/xtby RAR]

Vikterna känns så sjukt avlägna, blivit hur svag som helst.

Erik__ wrote:
    Dagens lekande

marklyft
    uppvärmning
    120kg x 1
    160kg x 1
    160kg x 1 bälte
    160kg x 1 bälte

blir inte kloook på det här, film kommer.

stångrodd
    40kg x 10 rp x 10 rp x 10
    40kg x 10 rp x 9 rp x 9

Latsdrag
    8/22 x 12 rp x 10 rp x 8
    7/22 x 12 rp x 10 rp x 8

Sen lite magträning bl.a fetknoppens magövning, smäller till sjukt mycket i nyckbenet varje gång jag kör vänstra sidan neråt.

Marklyften
    [http://www.filegone.com/d23q ZIP]
    [http://www.filegone.com/xtby RAR]

Vikterna känns så sjukt avlägna, blivit hur svag som helst.

Inga dåliga vikter alls med tanke på din vikt, drygt 2.5 ggr kroppsvikten på ditt 8de mark pass är imponerande. Själv satsar jag på 3 ggr kroppsvikten i sommar, men det är ett mål som hela tiden tycks glida mig ur händerna.

Vad har hänt med styrkan på sistone då?

Grandmaster wrote:
    Inga dåliga vikter alls med tanke på din vikt, drygt 2.5 ggr kroppsvikten på ditt 8de mark pass är imponerande. Själv satsar jag på 3 ggr kroppsvikten i sommar, men det är ett mål som hela tiden tycks glida mig ur händerna.

Vad har hänt med styrkan på sistone då?

Åhå ett inlägg, Marklyft har känts väldigt naturligt av någon orsak, tror det har att göra med naturligt starka baksidor och bra kroppsbyggnad eller liknande

Styrkan, hm jajo vet inte riktigt, skadar mig ju helt tiden, inte tränat kontinuerligt sen februari, men nu sitter jag ihop iaf, sen fick jag banta inför SM, kom ner på 64,9kg men ökade miss pers i mark till 187,5, dock blev det katastrof i resten. Det stora problemet är ju att man varit ”själv”, ingen som kunnat förklara teknik osv – Det hänger dock inte ihop med alla mina skador, dom har jag ådragit mig utanför gymmet.

3ggr kroppsvikten hade ju varit trevligt, hur nära är du i dagsläget? om man bara lyckas bita sig fast vid sina mål så kommer man ju fram någon gång :up:

Erik__ wrote:
    Åhå ett inlägg, Marklyft har känts väldigt naturligt av någon orsak, tror det har att göra med naturligt starka baksidor och bra kroppsbyggnad eller liknande

Styrkan, hm jajo vet inte riktigt, skadar mig ju helt tiden, inte tränat kontinuerligt sen februari, men nu sitter jag ihop iaf, sen fick jag banta inför SM, kom ner på 64,9kg men ökade miss pers i mark till 187,5, dock blev det katastrof i resten. Det stora problemet är ju att man varit ”själv”, ingen som kunnat förklara teknik osv – Det hänger dock inte ihop med alla mina skador, dom har jag ådragit mig utanför gymmet.

3ggr kroppsvikten hade ju varit trevligt, hur nära är du i dagsläget? om man bara lyckas bita sig fast vid sina mål så kommer man ju fram någon gång :up:

Samma här, marklyft är mitt absolut starkaste lyft i förhållande till de andra två. Som bäst, i förhållande till min vikt, har jag dragit 230 kg vägandes 80 kg. Jag är på väg ner till runt 77.5 för att dra 232.5, hur det går får vi se ikväll. Lyckas jag är mitt mål uppnått, men 230 kändes ganska tungt vid 80 och lär inte kännas lättare idag. Jag kan relatera till att marklyft är en övning som inte direkt droppar vid diet, vilket knäböj och i synnerhet bänkpress gör. Övningens utförande gör att den inte är lika beroende av kroppsvikten som de andra två lyften.

Funderar eventuellt att börja satsa mer seriöst på styrkelyft själv. Mina konflikterande mål har hindrat mig innan.

Grandmaster wrote:
    Samma här, marklyft är mitt absolut starkaste lyft i förhållande till de andra två. Som bäst, i förhållande till min vikt, har jag dragit 230 kg vägandes 80 kg. Jag är på väg ner till runt 77.5 för att dra 232.5, hur det går får vi se ikväll. Lyckas jag är mitt mål uppnått, men 230 kändes ganska tungt vid 80 och lär inte kännas lättare idag.

Åhå lycka till, tränat länge? hur som helst är 3ggr kroppsvikten alltid nice :up:

Grandmaster wrote:
    Jag kan relatera till att marklyft är en övning som inte direkt droppar vid diet, vilket knäböj och i synnerhet bänkpress gör. Övningens utförande gör att den inte är lika beroende av kroppsvikten som de andra två lyften.

rätt tufft att nån har samma erfarenheter som mig, då är det inget jag inbildat mig.

Grandmaster wrote:
    Funderar eventuellt att börja satsa mer seriöst på styrkelyft själv. Mina konflikterande mål har hindrat mig innan.

Gör det, riktigt trevlig sport, även om den inte är särskillt utbredd.

Idag var det dags för tunga bänkdagen…….men jag skiter i det, jobbat hela dagen och är helt slut i armar och axlar, och har blåsor i händerna, stiger upp på morgonen och drar ett tidigt pass å kallar det söndag eller något. Tränar något såhär.

1
    Bänkpress explosivt
    Hantelpress, incline, decline eller vanligt,
    Någon axelövning för utsidan
    Renodlad tricepsövning, med renodlad menar jag isolation, bara att den inte är styrkelyftslikande.

2
    Tung bänkpress, med varierande greppbredd och fötterna i luften
    Klossbänk varannan gång från höög kloss och varannan just under min stickingpoint
    Smalbänkpress
    Militärpress

Böjandet och Markandet har jag ingen klar plan för änsålänge, men det kommer.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 246 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.