Erik vill bli stark :'(

Home Forums Seriösa träningsjournaler Erik vill bli stark :'(

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 246 total)
  • Author
    ReNeGaDe wrote:
    Hahahaha, din jävla klant ;)

Skulle nog egentligen säga hoppas du snart mår bättre, men detta är för kul för det:D

LOL

Du får väl köttah moppkvasten tills vidare då:up:bb:

Fattar inte hur jag lyckas haha, första gången skulle jag slå en frammåtvolt, kom högt som bara den och missade madrassen hahahahahahha, DET gjorde ont, en nanan gång ramla jag ner från en polarens axlar på en gatufestival, en annan gång fick jag en flygtur under en fotbollsträning.

Det roliga är att jag inte fått några men alls av alla skador haha

Hur går det med axeln?
    Varför har du slutat tävla?

Bernhard wrote:
    Hur går det med axeln?
    Varför har du slutat tävla?

haha det var bara en rolig grejj, ville ha ditt böjrekord 😮 men som, hade max nånstans mellan 145 och 150, trodde att jag skulle få ut 35-40kg av utrustningen men naaae haha, man hade inte mkt bålstabillitet på 65kg då jag böjde rätt frammåtlutad eller vad man ska säga, har långa lårben dessutom, det blev inte världens bästa teknik för utrustningen då märkte man.

Sen SM ja, hm förstörde lusten helt och hållet.
    Problemet är att vi var 3 personer, alla var 17 (tänk dig tävlingarna, ingen hade nån erfarenhet alls, visste inte ens hur vi skulle meddela nästa vikt), på sm for 2st, jag tävlade i första gruppen tror jag, jag var ensammen fram tills jag halva uppvärmningen var klar i böjen, kände mig lite vilsen där ensammen 100mil hemifrån, hade varit på EN tävling innan, så allt runtomkring gick åt skogen, visste inte ens om dom där korten så ingen hade en penna, fick låna en av stahlberg ett tag dock. Sen på tävlingen hade jonte feber så han klara inte av att linda mig heller, så en tjej från öjebyn hjälpte oss. Det var precis så att vi visste reglerna för lyften t.o.m – Så tävlingen gick helt åt skogen, siktade strax under 440kg, sluta på 405.

Så ja, det sög stenhårt, vi fick bara för oss att vi skulle prova SL typ hehe, finns inte ens lyftare på klubben i tränar på hehe.

Sen den där utrustningen, visste att jag aldrig skulle få ut något av den med den typen av teknik jag hade, är typ kroniskt mkt svagare i framsidorna än baksidorna, jämför med 80 i böjen första gången med 150kg i mark, och det förhållandet växer typ bara. Kan aldrig lära mig böja sådär fint upprätt tror jag.

Dessutom var jag aldrig så mkt starkare än en normal människa totalt, och svagare än de flesta i bänk, så jag orkade inte fortsätta, tränar i perioder nu hehe. Om jag skulle öka sjuukt mycket kanske det hade varit roligt att prova igen, fått inbjudan till öjebyn för tekniklektioner så det hade varit bra.

All teknik är självlärt med lite touch av stahlberg, han har varit fruktansvärt hjälpsam när jag försökte lära mig lyfta, men det är ju inte samma sak över internet som någon som kan se en i verkligheten. Går frammåt sådär, kanske hade gått bättre om man tog tag i det ordentligt, men men

tränade lite idag, axeln känns helt OK, men ska inte belasta den på ett tag än

Hm

frontböjzor utan bälte

20kg x 5
    50kg x 5
    50kg x 5
    70kg x 3
    80kg x 3
    90kg x 3

mark utan bälte
    130kg x 5

lol, trodde det var 110 så jag värmde inget, låg bara där och stirra på mig på golvet typ hehe.

Lite provträning för axeln, har typ nedsatt rörlighet nu, LOL

Bänkpress
    60kg x 5 x 5

Snebänk
    50kg x 5 x 5

Hantelpress (axelpress)
    11kg x 5 x 5

Liggande tricepsextension
    20kg x 5 x 5

Frontlyft superset Sidolyft
    6kg x 5 x 2
    5kg x 5 x 3

lol, det sista var jag inte beredd på, mystiskt pump

Gah, nu mår jag piss, höll på att svimma, lol, slarva inte med mat och sömn barn

fick ta det lugnt för axelns skull.

Marklyft – lätt som tusan
    60kg x 5
    90kg x 5
    120kg x 5
    120kg x 5

Pulldownmaskin
    nått x 10
    nått x 10
    nått x 10
    nått x 10
    nått x 10

Hantelrodd
    högt stöd 23,5kg x 12
    högt stöd 23,5kg x 10
    vanligt 23,5kg x 10
    vanligt 23,5kg x 10
    vanligt 23,5kg x 10

T-bar med bröstplatta
    20kg x 10
    20kg x 10
    35kg x 10
    35kg x 10
    35kg x 10

Situps på specbänk, SJUKT jobbigt – superset sidebends i ryggresare
    15/10
    15/10
    15/10
    15/10
    15/10

sen lite facepulls men jag mådde inte så bra här haha så jag sluta efter 2 set och satte mig i omklädningsrummet ett tag.

lol i marklyftet tog de 2 sista seten rking 5 sek var, alla reps döda och de fortsatte över midjan i övre delen, jag vill dra tungt igen =(

Trevlig upplevelse =D nu har jag kvicknat till men det behövdes några mål mat, undra vad som slog snett hehe

Erik__ wrote:
    haha det var bara en rolig grejj, ville ha ditt böjrekord 😮 men som, hade max nånstans mellan 145 och 150, trodde att jag skulle få ut 35-40kg av utrustningen men naaae haha, man hade inte mkt bålstabillitet på 65kg då jag böjde rätt frammåtlutad eller vad man ska säga, har långa lårben dessutom, det blev inte världens bästa teknik för utrustningen då märkte man.

Sen SM ja, hm förstörde lusten helt och hållet.
    Problemet är att vi var 3 personer, alla var 17 (tänk dig tävlingarna, ingen hade nån erfarenhet alls, visste inte ens hur vi skulle meddela nästa vikt), på sm for 2st, jag tävlade i första gruppen tror jag, jag var ensammen fram tills jag halva uppvärmningen var klar i böjen, kände mig lite vilsen där ensammen 100mil hemifrån, hade varit på EN tävling innan, så allt runtomkring gick åt skogen, visste inte ens om dom där korten så ingen hade en penna, fick låna en av stahlberg ett tag dock. Sen på tävlingen hade jonte feber så han klara inte av att linda mig heller, så en tjej från öjebyn hjälpte oss. Det var precis så att vi visste reglerna för lyften t.o.m – Så tävlingen gick helt åt skogen, siktade strax under 440kg, sluta på 405.

Så ja, det sög stenhårt, vi fick bara för oss att vi skulle prova SL typ hehe, finns inte ens lyftare på klubben i tränar på hehe.

Sen den där utrustningen, visste att jag aldrig skulle få ut något av den med den typen av teknik jag hade, är typ kroniskt mkt svagare i framsidorna än baksidorna, jämför med 80 i böjen första gången med 150kg i mark, och det förhållandet växer typ bara. Kan aldrig lära mig böja sådär fint upprätt tror jag.

Dessutom var jag aldrig så mkt starkare än en normal människa totalt, och svagare än de flesta i bänk, så jag orkade inte fortsätta, tränar i perioder nu hehe. Om jag skulle öka sjuukt mycket kanske det hade varit roligt att prova igen, fått inbjudan till öjebyn för tekniklektioner så det hade varit bra.

All teknik är självlärt med lite touch av stahlberg, han har varit fruktansvärt hjälpsam när jag försökte lära mig lyfta, men det är ju inte samma sak över internet som någon som kan se en i verkligheten. Går frammåt sådär, kanske hade gått bättre om man tog tag i det ordentligt, men men

Du får väl helt enkelt ta och flytta till Piteå:p

Bernhard wrote:
    Du får väl helt enkelt ta och flytta till Piteå:p

haha jo det hade varit nått :pop:

Hm, funderar på att prova böja lite imorn, får se hur det går, det är typ pinsamt, inte ökat nämnvärt sen min 6e månad av träning och då vägde jag 15kg mindre hehe, jag har verkligen gått in för det här hehe

innåt/utåtrotation lite

Smalbänk
    60kg 5 x 5
    Lutande Hantelpress
    23,5kg x 5 x 5
    SIttande ”militärpress” utan ryggstöd
    40kg x 5 x 5
    Sittande frenchpress
    5 set
    frontlyft superset sidolyft
    5set
    sittande sidolyft
    5 set

ReNeGaDe wrote:
    Vart har vi böjen då brurs?:pop:

tog fel på dagen, haha det är imorn, men det blir bara lite lätt.

Bänkpress
    20kg x 3
    50kg x 5
    50kg x 5
    60kg x 3
    70kg x 5
    72,5kg x 4
    75kg x 3
    77,5kg x 4

Bänk i smith just under min svagaste punkt
    65kg x 3
    75kg x 5
    75kg x 5
    75kg x 5
    75kg x 5

prova lite liggande tricepsextensioner men det sliter i axeln än =/

Sen 10 set sidolyft, både med hantlar och i cable.

nånting funkar iaf, varit halvsjuk i 2 veckor och inte tränat på svinlänge känns det som hehe och inte varit världens lydigaste pojke heller hehe.

Marklyft utan bälte (smalt)
    60kg x 5
    60kg x 5
    100kg x 5

140kg x 5
    160kg x 3

lol, vill dra tungt igen, enda som gör sig påmind är stelehetn i baksida/röv, vikterna hade kommit i sömnen

Pulldownmaskin
    50 x 10

90 x 10
    90 x 10
    90 x 10
    90 x 10
    90 x 10

Sen 3 set facepulls, hade för brottom idag.

Bänkpress
    20kg x 3
    50kg x 5
    60kg x 5
    70kg x 5
    80kg x 3
    75kg x 4
    75kg x 4

Smalbänk
    50kg x 5
    50kg x 5
    60kg x 5
    60kg x 5
    60kg x 5

Sidoluft med hantel superset frontlyft, sen sittande sidolyft – massa set
    3 set innåt/utåt rotation med varje axel.

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 246 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.