Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Erik vill bli stark :'(
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 april, 2007 at 22:09 #897401Anonym anvandareMember_NOS wrote:Ang. marklyften tycker jag att du ska låsa ut varje lyft helt och hållet. Känns lite ”slarvigt” just nu, men tekniken lämnar jag till någon som är mer kunnig. Hur som helst såg det lätt ut.
hm säkert klokt, struntat i det för att jag haft stor svank och varit rädd att översträcka ryggen, men har jobbat bort det men kört på som förut tack för att du påpeka det
3 april, 2007 at 23:21 #897402Anonym anvandareMemberKass teknik har du inte! Först och främst så tycker jag du ska räta ut helt och hållet. Prova att stå maxbredd, typ 2-3cm från vikterna annars kan det gå illa om du släpper lite snett. Jag gillar att ha fötterna nästan i samma vinkel som stången, inte riktigt samma vinkel dock utan något snett utåt för att få en någorlunda bra balans. Jag har inte sett många använda ”min” stil men har du bra balans så kan den funka rätt så bra för dig eftersom lyftvägen blir kortare och uträtning blir nästan minimal, kolla bara på vilken ”kort” uträtning jag har:[http://www.jonkoping-styrkelyft.com/Film%20JSK%20traning%20U&J%20SM%2016%20o%2018%20feb%2007.wmv]
På den filmen ser du väldigt bra hur jag har vinklat fötterna också.
4 april, 2007 at 20:28 #897403Anonym anvandareMemberBernhard wrote:Kass teknik har du inte! Först och främst så tycker jag du ska räta ut helt och hållet. Prova att stå maxbredd, typ 2-3cm från vikterna annars kan det gå illa om du släpper lite snett. Jag gillar att ha fötterna nästan i samma vinkel som stången, inte riktigt samma vinkel dock utan något snett utåt för att få en någorlunda bra balans. Jag har inte sett många använda ”min” stil men har du bra balans så kan den funka rätt så bra för dig eftersom lyftvägen blir kortare och uträtning blir nästan minimal, kolla bara på vilken ”kort” uträtning jag har:[http://www.jonkoping-styrkelyft.com/Film%20JSK%20traning%20U&J%20SM%2016%20o%2018%20feb%2007.wmv]På den filmen ser du väldigt bra hur jag har vinklat fötterna också.
Ådamn, att du inte ramlar när du har fötterna sådär
Tror du det funkar att ha höften i samma höjd som nu ifall jag står bredare och mer utåtvinklat? har ingen vidare benstyrka så skulle nog inte få lös 35kg från backen om jag starta likadant som dig. Tusan vad kort slutdrag du har hehe
hehe btw, är det filmen som lurar mig eller har du jäättelång överkropp?
Tac för hjälpen
4 april, 2007 at 21:37 #897404Anonym anvandareMemberErik__ wrote:Ådamn, att du inte ramlar när du har fötterna sådärTror du det funkar att ha höften i samma höjd som nu ifall jag står bredare och mer utåtvinklat? har ingen vidare benstyrka så skulle nog inte få lös 35kg från backen om jag starta likadant som dig. Tusan vad kort slutdrag du har hehe
hehe btw, är det filmen som lurar mig eller har du jäättelång överkropp?
Tac för hjälpen
OK, det behövs en del benstyrka för att börja dra igång det:D. Är du ryggstark så kanske du inte ska stå så.
Tror det är filmen som luras lite…
4 april, 2007 at 23:24 #897405Anonym anvandareMemberBernhard wrote:OK, det behövs en del benstyrka för att börja dra igång det:D. Är du ryggstark så kanske du inte ska stå så.Tror det är filmen som luras lite…
Läste lite om Janne Toivanen såhär på kvällskvisten, han förespråkade något i stil att stå brett, ”bollarna över stången” och sen max i höften. Ska prova, han fick en massa ungdomar på nått läger att sätta nya pers så.
9 april, 2007 at 20:47 #897406Anonym anvandareMemberLOL, dagens träning, hehe jaja, det kan inte alltid gå bra, särskillt inte när man vill hem hela tiden
marklyft utn bälte som vanligt.
60kg x 5
60kg x 5
100kg x 5
100kg x 5
130kg x 2
150kg x 2
160kg x 2Tränade lite teknik ist, helt jävla vrickat, vikterna känns lättare om jag skjuter b a k knäna, så jag har mer av foten framför stången än bakom den, det kan jag köpa, men det känns som att jag har bättre sammanhållning i kroppen så, känner som att jag hänger i ryggen om jag startar med knäna framför stången. Men då är jag ju mer samlad, har höftarna närmare stången också. – givetvis så startar jag som jag stod, ingen röv eller rygg som fladdrar iväg. Hmpf = ) jag får väl acceptera det, men varför hehe
Chins
6
6
6
6
4
LOL, ska typ börja köra chins, var mkt tyngre än jag trodde.Hantelrodd
26kg x 10rp10rp10 ska nog höja sig senSittande rodd
nått x 10rp10rp10Sen 4 set facepulls.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.