Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Erik vill bli stark :'(
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 juni, 2006 at 17:44 #897176Anonym anvandareMember
Komigång pass för benen.
Knäböj
50kg*5
70kg*5 kädens TUNGT, har ändå gjort 31 reps på den här vikten. ska ju vara pisslätt
100*2Benspark
40 x 5
55 x 5
65 x 5Sittande lårcurl
65 x 5
90 x 5
100 x 5 och där var det ordinarie magasinet slut, men man kan trycka ut 2 sprintar och få en massa mer vikt.Chruches med vikt bakom huvudet
5 x 10
5 x 10
5 x 10
5 x 10David Holmbergs Magövning
BW x 10
BW x 10
BW x 10sen lite biceps i cable, 1 set och 3st restpauses.
HAHA styrkan känns lagomt avlägsen nu..
20 juni, 2006 at 01:35 #897177Anonym anvandareMemberTyckte det såg så fint ut med taggtråd och allt
[img=http://img64.imageshack.us/img64/8/bsk5th.jpg]20 juni, 2006 at 17:37 #897178Anonym anvandareMemberBänkpress
20kg x 5
40kg x 5
50kg x 5
60kg x 5
65kg x 5 ehm typ pb
72,5kg x 2 pbNån skum slutpressövning, ställde ner ställningen max och tryckete upp från den, överarmarna parallela med golvet
60kg x 1
70kg x 5
75kg x 4
77,5kg x 2 – pallade upp bänken 3cm här.Bänkpress med pekfingret där lättriningen börjar
60kg x 3 pb
60kg x 3
60kg x 3Militärpress stående
40kg x 5
40kg x 5
40kg x 5Nu vet jag ungefär hur jag ligger till så det blir lättare att utvärdera nästa träningsperiod.
22 juni, 2006 at 01:23 #897179Anonym anvandareMemberMarklyft 21/6 2006
Målserie 2*3 x 130-140kg – var först 135-145 men kom på att jag skulle köra från platå idag.
Marklyft sumo 3cm platå
50kg x 3
80kg x 3
120kg x 3
140kg x 3
140kg x 3alla ”döda” starter – ska ”byggas ut” nästa pass, med ett tyngre uppvärmings set och några fler arbetsserier till nästa gång.
Sittande rodd 3set
Latsdrag 4 set
chrunches med vikt 3set
David Holmbergs magövning 3 set
+ lite biiicepzhm, med ett litet tips från jompi flög sista repset på 140kg upp.
Ska försöka mig på lite av stahlis tips nu, med målserier och ev. nyckelserier i gaffel osv
22 juni, 2006 at 01:24 #897180Anonym anvandareMemberom 6 dagar är det det tunga markpasset i en cykel om 3 pass med stegrande belastning. Sitter och funderar på vikter, och om jag ska köra det passet från platå, eller om man t.o.m ska köra från marken med dräkt.
22 juni, 2006 at 01:57 #897181Anonym anvandareMemberErik__ wrote:om 6 dagar är det det tunga markpasset i en cykel om 3 pass med stegrande belastning. Sitter och funderar på vikter, och om jag ska köra det passet från platå, eller om man t.o.m ska köra från marken med dräkt.Med tanke på att du har tagit 180 kg och nu tränar med 140 x 3…vad är ditt mål? Och är du säker på att du inte drabbats av analys-paralys?
Om du har lyft 180 efter bara några pass (och utan SL specifik träning antar jag) lär det väl inte dröja länge tills du är tillbaks på den vikten. Eller är detta sub maximal träning, som är del av en superkompensation (180kg+ 5-10%?) om några veckor?
Marklyft är en lurig djävul.
Kan gå åt helvete dagar man känner sig toppen, ironiskt nog har jag haft mycket fina PBn under mindre optimala förhållanden (exempelvis bakfull, åkt tunnelbana från efterfesten direkt till gymmet, tränat förkyld osv osv).
22 juni, 2006 at 02:09 #897182Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Med tanke på att du har tagit 180 kg och nu tränar med 140 x 3…vad är ditt mål? Och är du säker på att du inte drabbats av analys-paralys?Om du har lyft 180 efter bara några pass (och utan SL specifik träning antar jag) lär det väl inte dröja länge tills du är tillbaks på den vikten. Eller är detta sub maximal träning, som är del av en superkompensation (180kg+ 5-10%?) om några veckor?
Marklyft är en lurig djävul.
Kan gå åt helvete dagar man känner sig toppen, ironiskt nog har jag haft mycket fina PBn under mindre optimala förhållanden (exempelvis bakfull, åkt tunnelbana från efterfesten direkt till gymmet, tränat förkyld osv osv).
Nu kör jag en form av periodisering där jag har ett lätt, ett mellantungt och ett riktigt tungt pass både i böj och mark, för att både få explosiv träning och tung träning, idag var ett mellantungt, eller så var det tänkt.
Hm, vid 10e tillfället drog jag 185kg i mark, 12e 187,5kg, och under tiden hade jag gått ner 8kg, nu ligger jag 9kg + så jag hoppas att styrkan ska räcka för 200kg innan slutet på augusti.
Har fått ett sjukt tryck i magen sen jag börja nu, dock har jag svårt att använda det, och jag drar mer UTAN bälte nu, blir INTE klok på marklyft.
Hur gick det med 300% satsningen? satte du lyftet?
22 juni, 2006 at 02:29 #897183Anonym anvandareMemberErik__ wrote:Nu kör jag en form av periodisering där jag har ett lätt, ett mellantungt och ett riktigt tungt pass både i böj och mark, för att både få explosiv träning och tung träning, idag var ett mellantungt, eller så var det tänkt.Hm, vid 10e tillfället drog jag 185kg i mark, 12e 187,5kg, och under tiden hade jag gått ner 8kg, nu ligger jag 9kg + så jag hoppas att styrkan ska räcka för 200kg innan slutet på augusti.
Har fått ett sjukt tryck i magen sen jag börja nu, dock har jag svårt att använda det, och jag drar mer UTAN bälte nu, blir INTE klok på marklyft.
Hur gick det med 300% satsningen? satte du lyftet?
Tre pass marklyft/vecka är alldeles för mycket, enligt mig, även om det inte handlar om tunga pass samtliga. Har tränat marklyft tungt var 14de dag med goda resultat innan. Nåja, vi får se hur det funkar för dig, ungdomen måste kanske härdas.
Tyvärr gick 3x kroppsvikten åt fanders, jag kom halvvägs upp. Greppet är för svagt och jag tror att jag ska börja köra mer regelbundna barholds. Brukar annars stå och hålla 155 kg i nävarna i 30 sekunder efter varje markpass och kalla det greppträning. Kanske får lägga om taktiken i sommar, det verkar som om jag progressivt blir svagare vid 78 kg, i jämförelse med 80 kg. Gör kanske en helomvändning och går tillbaks upp till 80 och drar 240, fan vet. Det jag vet är att det är väldigt bra att vila från marklyft i cirka tre veckor om man har stagnerat, börja tio kilo under sitt senaste max och försöka förbättra detta genom 2.5 kg´s ökningar/veckan (el var 10de dag). Min egen bastardversion av periodisering, funkar fint.
22 juni, 2006 at 02:36 #897184Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Tre pass marklyft/vecka är alldeles för mycket, enligt mig, även om det inte handlar om tunga pass samtliga. Har tränat marklyft tungt var 14de dag med goda resultat innan. Nåja, vi får se hur det funkar för dig, ungdomen måste kanske härdas.haha : P 3 pass på 18 dagar, var 6e dag allstå, och det går 18 dagar mellan varje mördarpass. Ursprungligen fick jag idén av David holmberg, 3 veckor, men jag har ju återhämtning som de flesta bara kan drömma om (woho en fördel med att vara riktigt lätt å svag ungdomslyftare), så jag kör på 6 dagar istället för en vecka.
Grandmaster wrote:Tyvärr gick 3x kroppsvikten åt fanders, jag kom halvvägs upp. Greppet är för svagt och jag tror att jag ska börja köra mer regelbundna barholds. Brukar annars stå och hålla 155 kg i nävarna i 30 sekunder efter varje markpass och kalla det greppträning. Kanske får lägga om taktiken i sommar, det verkar som om jag progressivt blir svagare vid 78 kg, i jämförelse med 80 kg. Gör kanske en helomvändning och går tillbaks upp till 80 och drar 240, fan vet. Det jag vet är att det är väldigt bra att vila från marklyft i cirka tre veckor om man har stagnerat, börja tio kilo under sitt senaste max och försöka förbättra detta genom 2.5 kg´s ökningar/veckan (el var 10de dag). Min egen bastardversion av periodisering, funkar fint.Hm attans, lasta på ordentligt och kör med dubbel överhand, då måste man ju motverka rotationen av stången också. Du verkar ju vara så nära så det borde ju fungera hur du än gör inom en överskådlig framtid sålänge greppet håller.
22 juni, 2006 at 17:16 #897185Anonym anvandareMemberIdag inhandlade jag nya skor till löpning (å en massa tennis), det 7e paret asics irad tror jag, aldrig någonsinn varit så nöjd med ett skomärke.
23 juni, 2006 at 22:13 #897186Anonym anvandareMemberExplosiv bänkpress idag, men det är ju midsommar så det blev inget.
24 juni, 2006 at 20:18 #897187Anonym anvandareMemberMen GAH
For till bsk, det var stängt för städning, hade jag glömt typ, attans, så jag tänkte göra ett återbesök på winternet, fjortisgymmet2k5, for hem och lånade pappas kort, klockan står på 19,58 när jag ska in men inte släpper skiten in mig (kortläsare), man kommer inte ens efter 20.00……………………………
25 juni, 2006 at 17:15 #897188Anonym anvandareMemberBänkpress – Explosivt
40kg x 5
50kg x 4
50kg x 4
50kg x 4
50kg x 4Plan Hantenbänkpress – Explosivt
10kg x 4
23kg x 4
23kg x 4
23kg x 4 – AAAH uppenbarelse!
23kg x 4Dips – Första gången jag använder det i träningen
BW x 6
BW x 6
BW x 6
BW x 9Varför har ingen varnat mig för den här övning?!?! allt skakade och tillslut fick jag kramp i triceps, SJUK ÖVNING!½
Stående Hantellyft åt sidan
9kg x 7
9kg x 7
9kg x 7
9kg x 9 restpause 6 restpause 5, mot slutet såg det mer ut som VM i hantelsving. Nu när jag ökat vikterna här så är det dags att byta ut den mot någon annan övning för utsidan ett tag känns det som.Gött pass! riktigt jävla skönt, nu har jag dessutom insett varför hantelpressarna inte gjort något åt mitt taskiga bottenläge i bänkpress. Som sagt! årets bästa pass!
25 juni, 2006 at 19:11 #897189Anonym anvandareMemberErik__ wrote:Bänkpress – Explosivt
40kg x 5
50kg x 4
50kg x 4
50kg x 4
50kg x 4Plan Hantenbänkpress – Explosivt
10kg x 4
23kg x 4
23kg x 4
23kg x 4 – AAAH uppenbarelse!
23kg x 4Dips – Första gången jag använder det i träningen
BW x 6
BW x 6
BW x 6
BW x 9Varför har ingen varnat mig för den här övning?!?! allt skakade och tillslut fick jag kramp i triceps, SJUK ÖVNING!½
Stående Hantellyft åt sidan
9kg x 7
9kg x 7
9kg x 7
9kg x 9 restpause 6 restpause 5, mot slutet såg det mer ut som VM i hantelsving. Nu när jag ökat vikterna här så är det dags att byta ut den mot någon annan övning för utsidan ett tag känns det som.Gött pass! riktigt jävla skönt, nu har jag dessutom insett varför hantelpressarna inte gjort något åt mitt taskiga bottenläge i bänkpress. Som sagt! årets bästa pass!
Berätta mer om denna gudomliga uppenbarelse.
25 juni, 2006 at 23:17 #897190Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Berätta mer om denna gudomliga uppenbarelse.Nä det gällde utförandemässigt, jag har t.o.m haft svårt att komma ner ordentligt med hantlar, alltid trott att botten i bänken blev lidande i botten pga. svag bröstmuskulatur, så jag har försökt eftersträva maximal bröstinkoppling, hmpf så jag började fundera över hur jag bänkade och körde med hantlarna likadant, kom ner djuuuuupt och vikterna riktigt flög upp.
Insett att jag är mer av en axelbänkare tror jag, dessutom kände jag inget i min trasiga axel såhär heller.. woho.
Man gör mycket roliga och väldiga BASIC insikter när man tränat kort tid hehe..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.