Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Erika jobbar på!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 juli, 2007 at 13:31 #819635Anonym anvandareMember
Ja, nu har man startat igen då med att försöka skriva en träningsjournal.
Jag ska vara seriös med vikter och allt. Nu på sommaren jobbar jag skift så ibland kan det bli lite si och så med träning,men det gäller ju att planera bättre då istället!
Nåväl,here I go again…Har nyss (Onsdags) avslutat en period med rätt få reps. Läste artikeln i Body om HST och börjar att testa den!
Lördag:
9.00 Gympass HSTKör superset för att spara tid! Vilar 2 minuter efter seten.Berätta gärna om det är något ni tycker är fel!
2*15
Knäböj 11kg
Sned bänkpress 11kg
Raka Marklyft 11 kg
T-stång rodd 10 kg
Shrugs med hantel 9 kg
Hantelcurl 4 kg
Axelpress 4 kg
Liggande tricepspress med stång 6 kg (gud vad tung den övningen är!!!)
Sidolyft 4 kg
Vader: På ett ben med en 9 kilos hantel i motsatt hand
Crunches: I vinklad bänk
Plankan: Tills hela kroppen darrar!
Det här var kul!!! Skönt att gå till baka till basic! Känns okonstlat på något vis!Efter gympass ,banan och massa vatten + 15 minuter Cross trainer /Intervall 5 km.
7 juli, 2007 at 13:31 #83840Anonym anvandareMember7 juli, 2007 at 13:36 #819636Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Fan va naajs! Kör på !Danke,danke! Det var faktiskt en riktig kick!!
7 juli, 2007 at 15:21 #819637Anonym anvandareMemberHello!!
Kul med ny diary:D
Jag kör också med HST!!!Känns superbra:yahoo:
Lycka till:emo-thumb
Trevlig helg!!!
9 juli, 2007 at 11:34 #819638Anonym anvandareMemberDenicé wrote:Hello!!Kul med ny diary:D
Jag kör också med HST!!!Känns superbra:yahoo:
Lycka till:emo-thumb
Trevlig helg!!!
Tack! Vad kul med feedback! Hoppas det går bra för dig!
Ja, idag blev det långpromenad + en svepa på Cross Trainern /Intervall/ 20 minuter efteråt. Sedan en härlig frukost! Man blir sååå hungrig efter cardio!
Har varit frukosthatare men blivit frukostälskare!10 juli, 2007 at 11:02 #819639Anonym anvandareMemberTisdag:Struntade i armar idag eftersom jag är ute efter X-formen= Rygg,axlar,mage samt ben. Har dessutom bra utveckling på dom+ en massa gener. VILL HA RUMPA!!
2*15
Knäböj 11kg
Sned bänkpress 11kg
Raka Marklyft 11 kg (Trevlig kontakt! Tar bra! Är nog en blivande favorit!)
T-stång rodd 10 kg
Shrugs med hantel 9 kg
Axelpress 4 kg
Sidolyft 4 kg
Vader: Stående vadpress 40 kg (tänker variera vadövningar för skojs skull!)
Plankan: Tills hela kroppen darrar!En prottedrink + vatten samt en repa på Cross trainern/Intervall/ 20 minuter
10 juli, 2007 at 11:21 #819640Anonym anvandareMemberLioness wrote:Tisdag:Struntade i armar idag eftersom jag är ute efter X-formen= Rygg,axlar,mage samt ben. Har dessutom bra utveckling på dom+ en massa gener. VILL HA RUMPA!!
2*15
Knäböj 11kg
Sned bänkpress 11kg
Raka Marklyft 11 kg (Trevlig kontakt! Tar bra! Är nog en blivande favorit!)
T-stång rodd 10 kg
Shrugs med hantel 9 kg
Axelpress 4 kg
Sidolyft 4 kg
Plankan: Tills hela kroppen darrar!En prottedrink + vatten samt en repa på Cross trainern/Intervall/ 20 minuter
Kul med en journal från en mogen kvinna Den här ska jag följa!
När du skriver så där så vill blir man onekligen väldigt nyfiken på formen :p Inga bilder?
Tar det inte väldigt lång tid att köra så många muskelgrupper?
11 juli, 2007 at 10:04 #819641Anonym anvandareMemberTeTe wrote:Kul med en journal från en mogen kvinna Den här ska jag följa!När du skriver så där så vill blir man onekligen väldigt nyfiken på formen :p Inga bilder?
Tar det inte väldigt lång tid att köra så många muskelgrupper?
Min form är nog väldigt ok för en brutta på snart 42. Har fortfarande lite mage att jobba på men det ska gå!(har varit kraftigt överviktig för 6 år sedan där det sista sitter hårt åt!).
Jag kör morgonpass med lite Omega 3+vatten samt kaffe innanför västen. Tar ett intervallpass på Cross trainern efter gympass för att få ur slaggprodukter samt den sista fettreserven (hoppas jag i allafall. En nackdel är att man får springa mycket på”clo” hela dagen!
Det tar inte mer än 45 minuter själva passet, 60 minuter med uppvärmning och stretch. Jag kör superset mellan antagonister så gott det går, vilar 2 minuter mellan superseten. Jag kör bara 2 set oxå och jag har alltid varit av en turbomänniska på gymmet. (grabbarna säger att de blir svettig bara av att se mig!Så jag tycker inte att det tar nån tid. Jag är blyg:| men jag ska be maken ta lite kort, när tid finnes. Ha det!Drog ut med voffsarna på en timmes promenad i rask takt. Körde sedan 30 minuter i rätt högt tempo på Crosstrainern med Intervall(phu!)
14 juli, 2007 at 11:14 #819642Anonym anvandareMemberTorsdag: 90 min promenad med hundar samt ståt och gått i 8 timmar
Fredag. samma som torsdag
Idag lördag:Gym 2*15
Knäböj 11kg
Sned bänkpress 11kg (Orkar knappt 15, får som vila på 13)
Raka Marklyft 11 kg (Man känner verkligen musklerna jobbar!)
T-stång rodd 10 kg (Svider bra i svanken efter marklyften)
Shrugs med hantel 9 kg
Axelpress 4 kg
Sidolyft 4 kg (Brände bra!)
Plankan: In med mage och räknade till 40 s. Nästa gång ska jag räkna till 45 s.Cross trainer efteråt Intervall/15 minuter,5,29 km samt en puls som varierade mellan 140-155 beroende på motstånd.
15 juli, 2007 at 15:42 #819643Anonym anvandareMemberCross trainer 15 minuter/Intervall. 5,30 km en puls på 130-140??? Konstigt ! Kan det vara att jag inte var på gym först? Nån som vet?
Promenad i full regnmundering i 60 minuter.Blir en sväng till i kväll också!
17 juli, 2007 at 06:17 #819644Anonym anvandareMemberKul journal!
Jobba på! /J.17 juli, 2007 at 08:34 #819645Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Kul journal!
Jobba på! /J.Tack,Jo här ska det svettas!!
Måndag: Promenad 90 minuter samt har stått och gått 8 timmar i sträck utan att sitta. Dax att köpa stödstrumpor tror jag. Hä är int´bra,tror jag!Idag: 2*15
Knäböj 11 kg
Lutande bänkpress 11 kg
Raka marklyft 11 kg
T-stång rodd 10 kg
Shrugs 9 kg
Hantelcurl 4 kg
Axelpress 4 kg
Liggande tricepspress med hantel 9 kg
Sidolyft 4 kg
Vadpress / Stående 40 kg
Crunches vinklad bänk sedan testade jag köra situps på boll .Åh huvva vad dålig balans man har. Ska köra den oxå.
Plankan : Ja, nu tog jag 45 sekunder. Nästa gång 50 sekunder!Hann ingen Cross trainer efteråt , tog en ”snabbis” på motionscykeln på gymmet. Ska ut med hundar innan jobbet!
Nästa gång blir det lite tyngre vikter samt 10 reps.
18 juli, 2007 at 18:36 #819646Anonym anvandareMemberLioness wrote:Tack,Jo här ska det svettas!!
Måndag: Promenad 90 minuter samt har stått och gått 8 timmar i sträck utan att sitta. Dax att köpa stödstrumpor tror jag. Hä är int´bra,tror jag!Idag: 2*15
Knäböj 11 kg
Lutande bänkpress 11 kg
Raka marklyft 11 kg
T-stång rodd 10 kg
Shrugs 9 kg
Hantelcurl 4 kg
Axelpress 4 kg
Liggande tricepspress med hantel 9 kg
Sidolyft 4 kg
Vadpress / Stående 40 kg
Crunches vinklad bänk sedan testade jag köra situps på boll .Åh huvva vad dålig balans man har. Ska köra den oxå.
Plankan : Ja, nu tog jag 45 sekunder. Nästa gång 50 sekunder!Hann ingen Cross trainer efteråt , tog en ”snabbis” på motionscykeln på gymmet. Ska ut med hundar innan jobbet!
Nästa gång blir det lite tyngre vikter samt 10 reps.
Blev en timmes ”prommis” på kvällen också.
18 juli, 2007 at 18:39 #819647Anonym anvandareMemberCross trainer Intervallpass/20 minuter/6,92 km/ Puls:mellan 135-154.
Känner konstig träningsvärk mellan skulderbladen?? Var det kanske den roliga turen med bollen igår ,tro?
90 minuters promenad idag !
20 juli, 2007 at 18:05 #819648Anonym anvandareMemberTorsdag:
90 minuters promenadIdag: Ökade vikter på gymmet samt körde 2 set * 10 resp idag.Inga armar idag.
Knäböj: 14 kg
Sned bänkpress: 14 kg
Raka marklyft:14 kg
T-stång rodd: 20 kg (jösses vad tungt det var men jag bet ihop!)
Axelsshrugs:12 kg
Hantelpressar: 5 kg (Tar det lugnt med mina axlar)
Sidolyft: 5 kg
Stående vadpress: 50 kg
Crunches på boll (lika roligt med balansen! )
Plankan (men idag fick Erika bita i det sura gräset,orkade bara 40 s.)Hade min dotter på gymmet idag. 14 år och tycker ”mamma” är pinsam!
Men…hon började känna på grejorna och vips frågade hon hur man gjorde och blev riktigt biten.Naturligtvis utan vikter och bara lite basövningar! Kul ,då följer hon med nästa gång oxå!Promenad 90 minuter på kvällen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.