Farsan Förbättrar Formen

Home Forums Seriösa träningsjournaler Farsan Förbättrar Formen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 932 total)
  • Author
    Johan85 wrote:
    Jo, blir väll runt årsskiftet enligt dom som vet.

Grattis! Och fasen vad kul. Då är det nånstans runt v 24 nu då?

Själv har jag nr 2 på G (barn alltså) i oktober. Att bli förälder det är fina grejer det. Hoppas det blir bra med tid för träning fortsatt också.

Tack. Hon har precis börjat på månad 5 vet jag iaf, kommer inte ihåg exakt veckoantal.
    Jo, de kommer bli lite livsförändrande tänker jag, tid för träning kommer alltid finnas :)
    Vad blir de för sort på eran ?

Johan85 wrote:
    Tack. Hon har precis börjat på månad 5 vet jag iaf, kommer inte ihåg exakt veckoantal.
    Jo, de kommer bli lite livsförändrande tänker jag, tid för träning kommer alltid finnas :)
    Vad blir de för sort på eran ?

Tjena! Vi vet inte, hoppade det, tror det är en flicka dock men visst: det är ren spekulation. Har en pöjk sen tidigare.

När jag var pappaledig så lyckades jag hålla ett bra tempo på tränandet: laga mat, tvätta osv och sen sticka en stund på kvällen när frugan kommit hem och man softat ett tag. Riktigt trevligt

Låter inte dumt, kommer inte bli någon pappaledighet för min del, måste bli klar med universitet först :) Frugan kommer vara mammaledig istället.
    Men inte ska de va omöjligt att klämma in 4 timmar i veckan till träning inte.

Feberfri igår vilket totalt ger fem dagars feber varav två med temp över 40. Känner mig lite darrig kan jag säga, och undrar nog lite hur två veckors frånfälle påverkat träningen?

Har i alla fall knåpat ihop ett nytt fyradagarsprogram jag går över på nu. Hade en vecka kvar på det gamla, men den veckan hoppar jag.

Börjar med lätt träning på måndag förhoppningsvis.

Härligt att febern har släppt, är nog en bra ide att starta lätt till att börja med så det inte bryter ut igen.
    Och nytt program! Blir det något progresionsbaserat eller en enkel 4-split ?

Johan85 wrote:
    Härligt att febern har släppt, är nog en bra ide att starta lätt till att börja med så det inte bryter ut igen.
    Och nytt program! Blir det något progresionsbaserat eller en enkel 4-split ?

Tjenare, japp för den här febern (tidig influensa?) vill jag inte ha igen. Har varit ordentligt segt.

Japp nu är det dags igen :) går över så fort jag kört några lätta pass. Kommer bli ett MM2K inspirerat program: bänk 3 dagar i veckan varav ett lätt pass; raka mark och böj; mark. Kommer köra treor och sexor i mark och böj i första hand. Bänken blir ju ganska mycket till fail vilket kan bli spännande till skillnad från förra programmet då jag inte körde så alls.

Kommer bli ganska hurtiga pass: inget hasande med fötterna utan turn on, boot up, jack in 8)

Ah, ja MM2K har ja läst endel om fast aldrig testat själv. 3 bänkpass låter mycket, men man blir väll bra på det man gör ofta :)
    Vad är bänkmålet med MM2K programmet ?

Johan85 wrote:
    Ah, ja MM2K har ja läst endel om fast aldrig testat själv. 3 bänkpass låter mycket, men man blir väll bra på det man gör ofta :)
    Vad är bänkmålet med MM2K programmet ?

Är ingen guru på det upplägget själv, men jag har adderat lätt bänk på onsdagen vilket blir ett explosivt pass. Måndag och fredag blir normalt resp svintungt (negativ träning). Onsdagen syftar alltså bara till att köra explosivt, får ej störa den tunga fredan.

Mål ja. Det är helt klart 140 vilket vore pers. Vet inte om det är realistiskt den här omgången men kanske? Håller ju i stort på till jul så kanske? Ganska lång tid.

140kg känns ju inte alls omöjligt med tanke på att du tog 2×127.5 med stopp för några veckor sen ?
    Tror helt säkert det går, speciellt när programmet är upplagt för fokus på bänk sålänge det inte blir för mycket påfrestning :)

Första passet på 2,5 vecka vilket märktes. Körde lätt men blev rätt trött ändå:

Bänk:
    15×70
    15×80
    12×90

Lätta set med en del tillgodo

Lutande hantelpress:
    3set många reps på 32 kg

Stångrodd:
    3set på 90

Sidolyft:
    3x12x12,5

Sittande frenchpress med kabel:
    3×10

Sittande rodd frivikt:
    3x8x120

Stretch, rotator, frontlyft

Oj vad flås och viktkänsla jag tappat. Snart back on track, tror jag är lite stiff imorrn

Körde ett lätt och lugnt pass idag också. Virusinfektionen jag hade har tagit rätt styggt. Hade högt tempo med lite vila

Lätt och explosiv FU-smalbänk som uppvärmning: 3x10x60

Lite böj: körde på 150 som högst, sen många reps på 120

Lite mark: lite lätta mark på 180, sen många reps ner till 120

Stångrodd: körde lite lätta på 100

Benpress i Hammers friviktmaskin: 3x8x200 + släde. Det var rätt skönt

Sen ordentligt med stretch. Har redigt med värk i lökarna sen i förrgår. Jobbar mot att vara tillbaks med flås och viktkänsla nästa vecka på allvar

Ser att sjukdomen har släppt för dig :)
    Får hoppas du får tillbax flåset till nästa vecka så du kan köra på ordentligt!

Tack som fasen Johan! Dagisbakterier är farliga grejer, det är snuvigt 24-7 nu.

Såhär kommer träningsschemat se ut en bit framöver:

Måndag: Bänk, axlar, tunga böj
    Onsdag: lätta mark, chins, rodd
    Fredag: Bänk, triceps
    Lördag: Lätta böj, rodd, biceps

Kommer ev. stoppa in lite explosiv bänk på onsdagen. Varannan vecka blir det lätta resp. tunga mark

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 932 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.