Farsan Förbättrar Formen

Home Forums Seriösa träningsjournaler Farsan Förbättrar Formen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 932 total)
  • Author

Om du vill ha lite tips på bra driv i marken kan du kolla min senaste video.

HA![/b]

Jävla massa cuffar, axeltrubbel?

Hahaha! Ja nu såg jag din video ja :) vi får jobba på detta tillsammans :up:

Visst vetdu, fått ont igen i axeln. Var så senast vid nyår. Har kört lite onödigt hårt så jag får skylla mig själv

Träning idag, den 20/6. Ont i ena axeln så jag kör lite UH och tar det lugnt över midsommar. Rätt kul pass ändå: försökte med explosiva mark/teknikkörde bl.a. Högreps på bänken och det kändes hyfsat.

Mark:
    4x4x160

Bänk maxgrepp:
    20×70
    18×90
    10×100 helt slut
    15×80
    15×80

Sälrodd:
    6×80
    6×80
    8×70
    8×70

Frenchpress:
    3x7x47,5

Övrigt:
    5 set cuffar, sidlyft, lutande sidlyft, pushdowns

Gött mör i kroppen

Nu blir det vila över helgen, sen blir det ett eller två pass till innan jag skall bort. Så får vi se därefter. Kört ett tag på samma vis och behöver dels vila, dels modifiera en del saker i min träning. Hamnar ofta lite för nära repfailure vilket inte är bra… En orsak till att jag fått ont i axeln.

Jag behöver jobba mer på att lägga upp träningen med olika intensitet och funderar på målset m.m.

Bara för det öste jag på extremt idag. :)

Körde lugnt i bänken pga axeln som känns bättre nu efter hård sjukgymnastik.

Bänk:
    10×80
    10×80
    10×90
    10×100
    5×100 med stopp
    5×105 med stopp
    5×100 med stopp
    15×80 med stopp

Alla set var lätta med bra marginal, kändes rätt ok även med stopp men vågade inte gå högre.

Supersettade med mark som jag teknikkörde

Mark:
    1×170
    1×170
    1×170
    1×170
    1×170
    1×170

Upphöjt explosivt:
    3×120
    3×120
    3×120

Rodd:
    3x6x150
    2x8x150

Sidlyft och lutande sidlyft:
    2×12 ./. 3×12

Pushdowns:
    3×8

Lite mer rodd…
    2×8

Lite hantelmojs för lökarna:
    Ett gäng reps

Glad midsommar! /Magnus

Framåtböjt sidlyft:
    3×12

För att vara efter sjukgymnastik och problem med axeln så såg det riktigt bra ut med bänkarna ! :)

Helt sjukt och supersetta två av de tyngsta övningarna och som kräver mest vila för att det ska bli bra ! Och du fick ihop det ! Riktigt häftigt!

Det ända jag saknade var lite biceps och triceps träning hehe ;)

Glad och trevlig midsommar ! Skål =)

Fin bänkserie senast :)

Tack gubbar! Jo det var rätt gött änna :)

Skål! :fun:

Rev av ett till rejält helkropp idag. Ska bort nu i ett par dagar så det blir vila igen. Vilket behövs.

Passet då. Ja det blev rätt omfattande så jag sammanfattat det bara.

Marklyft 210 som mest. Supersettade bänk högvolym, 25 på 70, 20 80 osv. Böj med reppande på 120. Pushdowns, french, sidlyft, sälrodd, mer lätt bänk, framåt sidlyft, cuffar, cuffar

Slut!

Hur går det med dom där planerna du skulle skriva ner, sitter du där på nätterna vid skenet från ett stearinljus och skriver med din gåspenna?

Gött med lite högvolymsbänkande.

Gober wrote:
    Hur går det med dom där planerna du skulle skriva ner, sitter du där på nätterna vid skenet från ett stearinljus och skriver med din gåspenna?

Gött med lite högvolymsbänkande.

Ungefär så! Ibland kastar jag även huvudet bakåt och lägger av ett galet skratt också, i skenet av blixtar från ovädret utanför.

Det kommer det kommer gubben och nu får du la lugna daj, är ju på semester! :)

Jag tänker tex böj:

Uppvärmning och sen stege upp till målset vilket är det set jag kan köra x reps @ 8 (tex 8) där 8 anger att jag har ca 2-4 reps tillgodo (10 är maxning i reps räknat dvs nära fail, 6 nånstans är mkt tillgodo dvs man kan ha bra fart, explodera osv)

Sen justerar vi vikten mellan 0-10% och kör på Nästa set. Tror det blir 5×5 dag 1 och sen 3×3 dag 2 med en sänkning nån av dagarna. Passet med 3×3 blir då med få reps tillgodo (0-1).

Massa text! Hursom, det jag vill komma åt är att inte överbelasta med så mycket volym och att inte gå så nära fail på varje pass. Under en period.

Hade bra framgång på sistone i bänken med ex 7: a på 120 osv men det sliter hårt.

Sen tänker jag mycket kring hur jag ska utforma komplementen så de i första hand hjälper eftersatta muskler och i andra hand ger rehab. Just rehab i förebyggande syfte måste in mer, är ju fan inte 18 längre: stönar när jag reser mig ur stolen, sörplar i kaffet osv hujedamej :D

Det låter ju intressant, tack för att du utvecklade. En sådan text kan endast formas under extrema väderförhållanden och galna skratt.

Smart att tänka efter lite på ålderns höst när kroppen börjar knirra och knarra för oss gamlingar ;-)

Nu kan du ta på dig foppatofflerna och återgå till semesterfirandet.

[http://www.fituncensored.com/forums/sistemi-di-allenamento/128-korte-3-x-3-revolutionary-approach-powerlifting.html]

Varit borta på en kort semestertripp och har bara kört ett kort rehabpass på 20 min.

Sidlyft 3 set

Bröst 2 set

Lats 3 set

Cuffar 3 set

Annars gick jag ett par mil med vagn varje dag.

Så nu har jag gjort ett nytt träningsprogram. Igen. Blir 3×3 men istället för ettor kör jag tvåor. Gjort lite sådana justeringar jfr andra upplägg. Iaf börjar jag denna vecka med fas 1 och håller på 4 veckor innan det blir tyngre. Bänk, böj, mark varje pass.

Börjar på 58% av Max och ökar med 4% per vecka. Idag körde jag bara 5 set men ska försöka ligga på 8, får se.

Böj:
    5×5 på 105 kg

Bänk:
    6×6 på 85 kg

Mark:
    5x5x125 kg

Lite komplement m lätt rodd 3×8

Kändes fint. Bra fart och explosivt!

Pass 2 vecka 1:

Böj:
    8x5x105

Bänk:
    7x6x85

Mark:
    6x5x125

+ lite lätta bicepscurl, sidlyft och några chins

Ökade volymen en smula med 3, 2 resp 1 set. Kändes bra och tycker att utförandet är explosivt och fint. Blir ju ganska kort vila föratt hinna med så svetten lackar.

All bänk är med stopp, böj/mark bra känns tekniskt bättre. Lite komplement trots allt och det kändes ok

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 932 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.