Farsan Förbättrar Formen

Home Forums Seriösa träningsjournaler Farsan Förbättrar Formen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 871 through 885 (of 932 total)
  • Author
    waco3000 wrote:
    Jag tycker då inte att du behöver skämmas inför badbyxsäsongen, snarare tvärt om. Du kan glida fram på beachen och stoltsera med muskelmängden som man ser finns under ”myslagret”. Trapezius ser hysteriskt välväxta ut. Även jag har bestämt mig för att möta sommaren i ”mysform”, jag försöker att intala mig själv att jag förmodligen bara ser extra oemotståndligt fertil ut med några överflödskilon på helt fel ställen. Dessutom pluspoäng från mig för att du har behållit ryamattan trots det rådande nutidsidealet ”Michelingubben”.

Jag gillar det där inlägget Waco. :up: uppväger eventuella slätheter med ett rejält skogshuggarskägg och, preciis som du säger, en hårig (om inte hård?) bringa. Och Waco: det ser mycket bra ut inför baddräktssäsongen för din del ”om man säger så” :whistle:

Verkar som att simtjejer utvecklar en synnerligen intressant fysionomi :| får kolla med frugan om inte vi ska börja simskola hon och jag..

Ok idag blev det första riktiga passet på nästan två veckor. Pga hosta i vissa vinklar så kunde jag inte köra tungt i marken, och vågade heller inte högreppa för att undvika att bli för svettig/hjärtat.

Blev såhär då:

Bänk:
    12×100
    10×110
    8×115

Mark:
    2×200
    2×200

Mark m ryckfattning:
    5×120

Frivändning:
    5×85
    5×85

Böj:
    3×120
    3×120

Sidlyft avslutade det hela

Kände alltså mest på vikterna utom i bänken där jag gick på lite

Quote:
    Verkar som att simtjejer utvecklar en synnerligen intressant fysionomi får kolla med frugan om inte vi ska börja simskola hon och jag..

Du vet sannerligen hur du ska smickra för en gammal simskolefröken. Nä men det viktigaste när man ska bygga en simmarkropp är väl egentligen att börja ordentligt från grunden. Så här började jag min simmarkarriär så det är väl bara för dig och frugan att haka på I guess,,,

[youtube=GvH3V57tm4I]

Hehe :P jag har faktiskt inte bara gått i simskola men också varit med i en klubb i några år, hade lika svårt för fjäril som för att åka skridskor fort baklänges kan man säga, så det blev andra fokus efter ett tag.

ha ha haha ….faaan vad ni är sköna,både farsan å waco!!!!!………….lol.

Jag tycker du ser riktigt jävla brutal ut ! :up:

och..
    Gimme some of’em good old movies farsan! :D

Fortf hosta men jag kör lite försiktigt… Har kvar virus så det gäller att se upp

First of all: tack hörni hehe :) och kuulan, det kommer film det är ett löfte.

Blev lite sugen pga jag kände mig piggare, så när jag hade vägen förbi det lokala gymnet drog jag in i det iförd jeans bla. Blev lite blickar pga det och nån skriver säkert hem om det med

Lade på lite tyngre men körde långt från fail

Bänk m stopp:
    10×100
    8×110
    3×120
    3×120
    3×120
    5×120
    5×125

Fyra set sidlyft emellan bänkarna och avrundade med tre tior stående french press.

Alltsomallt trettio minuter

Massa inlägg försvunna, och filmer. Jäkla skit också. Jaha nu fick inte omvärlden se när jag bänkade 200 pannor! thx body ;)

Har haft virus i bronkerna, eller nåt. Därmed har träningen blivit lidande rätt mycket. Hade ett episkt moment förra helgen när jag gick upp: tränade, sen sprang över älvsborgsbron tvärt emot allt sunt förnuft. Kvällen spenderades hostande på hard rock. Klämde visst in en bastu däremellan för att verkligen fresta på kroppen, kanon.

Känns äntligen bättre och har dragit av tre pass på tre dagar: testat med mycket strikta bänkar med ordentliga stopp, bra mark, en hel del benpress och chins också. Orkar inte skriva upp allt men… I’m alive.

a just det ja! Det blir ju rätt mycket EM nuförtiden. Kör drömelvan och lite betting på nätet med kompisar.

Hade ett sådant kass lag efter kvalet så jag fick byta hela gänget utom Torres… resten var polacker och holländare. Nu har jag bettat hårt på tyskland, Gott mit uns.

Idag har jag käkat 1 kg torsk, tonfisk och massa pizza. Imorrn blir det klassisk midsommar.

Får väl se vad det blir med detta forumet också.

Magnus Larsson wrote:
    Får väl se vad det blir med detta forumet också.

Nu har jag i moder Teresas anda gjort dagens goda gärning. Jag gjorde det nyss genom mitt tredje inlägg i min egen tråd för dagen, och på så vis har jag ökat antalet posts idag i forumet med 10 %!

Allvarligt: 39 inlägg på en dag och 30 inloggade just nu. Det är ju katastrof. Såhär känns det nog att vara en mitokondrie i en gympahall.

Hehe, du är snäll du som spammar för den goda sakens skull.

Men allvarligt talat så stod det gamla forumet vid brantens kant och tittade ned i dödens dal. Det sista forumet
    behövde var den här björntjänsten som visst kallas för uppgradering. Som en del skrivit tidigare kan det här
    mycket väl vara sista andetaget innan det tackar för sig och plockar ned skylten s a s.

Men det är sommar, och varmt och du verkar vara frisk igen. Ganska okej trots allt.

Glad midsommar på dej och din familj Magnus:-)

Glad midsommar starke man med familj.

Tack gubbar för hälsningarna. Midsommar var ju länge sen nu, har tagit det lugnt med träningen ett tag.

Skall börja med ett sheikoprogram och mjukstartade idag. Åker bort mer eller mindre hela tiden de kommande veckorna så det blir vad det blir med tränande

Är hemma några dagar nu och har hunnit iaf ett pass. Kör helkropp sheiko tre ggr/vecka. Vikterna ligger på 65-85% av max men långt från fail.

Ofta när jag kört liknande upplägg har jag upplevt en initial styrkesänkning men de långsiktiga resultaten är bättre? Senaste passet blev såhär:

Mark: tretton set till olika positioner

Bänk: Fem set

Utfall: fem set med ryckstart

Drag: fyra rodd två lats

Avslutade m tre dragonflags

Nästa pass, imorrn, blir fokus på bänk (fjorton set) samt squats (Tretton). Utöver det: chins, flyes, goodmornings, triceps

Jaha vad ska man säga mer.. Forumet gör ju ingen glad förutom stammisarna här förstås. Har Egmont lyckats driva igenom flytten utan att konsultera med personer som kan sociala medier först? Verkligen synd. Liksom många andra ser jag inga jättebra alternativ, förutom kolo där man ändå iofs redan läser …

Annars är det skönt med semester som i år spenderas i Sverige och Danmark främst. Samt fjällen i Norge som vanligt. Ska försöka måla om lite hemma och få taket bytt också, innan hösten kommer.

Morgonpass med guld i mun sen bryggan med krabbfiske. Såna dagar… Ja snart bär det av till fjällen och gå på tur. Då får jag hugga ved iaf

Till dess, dagens:

Böj:
    8 set

Bänk:
    15 set

Böj:
    5 set

Dips, sidlyft, flyes 5 set var à 10 reps

Avslutade m g’mornings 5×5

I böjen var vikterna mellan 90-120 och i bänken mellan 80 och 127,5. Blir sjuk volym

Viewing 15 posts - 871 through 885 (of 932 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.