Farsan Förbättrar Formen

Home Forums Seriösa träningsjournaler Farsan Förbättrar Formen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 886 through 900 (of 932 total)
  • Author

Krabbfiske och fjällvandring, ptja det låter ju inte som skit i mina öron :-)

Gober wrote:
    Krabbfiske och fjällvandring, ptja det låter ju inte som skit i mina öron :-)

Hello man! Nej sannerligen inte. Vi har en liten fjällstuga i Norge, ligger precis vid trädgränsen. No water, no electricity. Bara lugn och ro. När man väl kommit dit tänker jag alltid att såhär, så skulle man ha det EGENTLIGEN.. Sen efter en vecka börjar det kännas rätt aktuellt att ta en dusch hehe nämen visst är det en tjusning i det? :)

Själv då, ledig nu eller??

Det låter gött, har ni möjlighet till fiske i närheten? Gött att vara utan el osv, göra upp eld och mysa. Men visst börjar man få hemlängtan när man osar surströmming.

Jag är bara ledig någon dag, min riktiga semester börjar v34. Då blir det bl.a. lite stuga även för oss, ute på landet utanför Norrköping. Det var längesedan man var ute i naturen och njöt, frisk luft och tystnad är man inte bortskämd med. Ska försöka komma utomlands också, kanske Italien vore trevligt.

Japp det finns fjällsjöar som vi dock inte brukar fiska i. Har faktiskt inte sett över möjligheten! Måste kolla detta denna gång. Bra Gober

Annars så tränas det:

Böj femton set
    Bänk åtta dito
    Chins, flyes, sidlyft och triceps sjutton set

Idag:

Bänkfräs: 19 set
    Dödlyft: 12 set varav sex från fem cm upphöjning

Tre set vardera med komplement bröst, delta och utfall

fick smärta ovanför h. gluteus, helvete!

Tränade i Karlstad idag. Imorrn åker jag vidare till Hedmark

Blev först bänk upp till 3x3x127,5, totalt 8 set

Därefter böj på lätta vikter upp till 4×4 på 120, totalt åtta set

Sedan stöt 3x3x80

Sen bänk: femmor på 112,5 mest, totalt tio set

Varvade sedan fem goodmorningsset med rodd, lats, chins

Avslutade med lite flyes, sidlyft och några hantelpressar på 50 kg

-Alla set en bra bit från fail. Inga smärtor. Bra känsla, så jag är nöjd

Torsdagens pass: 60 lyft basövningar (bänk, böj) och 90 assistans

Dagens: 64 bas och 120 assist

Lite deload idag kan man säga! Bänk och böj

På onsdag kör jag next time. Då blir det show.

Så mycket show så du bjuder på en film :) ?

Skön stil att bara köra basövningar i stort sätt. Kanske något man bör anamma.

Tjena kulan! Ja det är mycket basövningar men varje pass blir det flyes, dips/triceps, utfall alt goodmornings, sidlyft, och ofta nån form av rodd. Dock lätta vikter och hyfsat höga reps

Film ja.. Det ska bli!

Ja lite film vore ju kul. Vad händer annars då, har du varit ute i skogen ännu?

[youtube=aulN17QK4KM]

Ok här är en film från kvällens övningar: en trea på 120 kg eller 75-80% av max = 160 kg i bänk

Idag:

Bänk:
    5×75
    4×90
    2x3x105
    2x3x112,5
    2x3x120

Böj:
    5×80
    2x5x97,5
    6x5x112,5

Bänk:
    5×90
    2x4x97,5
    6x4x105

Lite frivändningar

5x5x90 goodmornings

Flyes: 5×10
    Sidlyft: 5×10

Gober wrote:
    Ja lite film vore ju kul. Vad händer annars då, har du varit ute i skogen ännu?

Jajamensan, eller ja på fjället då. Åkte i ett sträck hem så det var en härligt lång biltur. Men men Norge är fint :)
    Var inte ute på tur så mycket som jag tänkt dock. Lite pga vädret men också då det behövde byggas om m stugan: målas, göras fönsterluckor, bära grejer etc. Blev mycket tid med barnen förstås med vilket är viktigast kanske.

Själv då?

Jaha det såg ju smärtfritt ut i filmen, antar det var i garaget? Vill minnas att ditt gym inte ser ut så. Okej, så vädret har varit lika ostabilt i Norge, det var ju trist men kvalitetstid med familjen är väl som du säger det väsentliga.

Jag knegar på fortfarande, jobbar lite nästa vecka också. Tittar på resor, tanken var Sicilien eller Sardinien men det är ont om de resorna och de är dyra. Vi försöker spara till lite annat också så det börjar luta lite åt Grekland istället, men bara jag får chilla i värmen, bada lite och äta/dricka gott så blir jag nog nöjd.

Gober wrote:
    Jaha det såg ju smärtfritt ut i filmen, antar det var i garaget? Vill minnas att ditt gym inte ser ut så. Okej, så vädret har varit lika ostabilt i Norge, det var ju trist men kvalitetstid med familjen är väl som du säger det väsentliga.

Jag knegar på fortfarande, jobbar lite nästa vecka också. Tittar på resor, tanken var Sicilien eller Sardinien men det är ont om de resorna och de är dyra. Vi försöker spara till lite annat också så det börjar luta lite åt Grekland istället, men bara jag får chilla i värmen, bada lite och äta/dricka gott så blir jag nog nöjd.

Ja inga smärtor men så kör jag prehab varje pass. Nöjd med att faktiskt kunna träna böj och bänk varje pass (3-4 ggr/v), volymen är enorm. Men jag ligger långt från fail hela tiden vilket är det som gör det.

Fan vad gött m solresa: gör’t. Jag skall dra innan nästa sommar så jag får se den där jävla lampan nångång. Blir en kort weekend i oktober till att börja med. Sardinien ska vara grymt ja. Toscana då? Du är ju kulinariskt utrustad.

Samtidigt ska man inte gnälla för mkt på vädret. Går ändå inte att påverka.

Viewing 15 posts - 886 through 900 (of 932 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.