Farsan Förbättrar Formen

Home Forums Seriösa träningsjournaler Farsan Förbättrar Formen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 932 total)
  • Author

Japp, nu är det halsont för hela slanten. Känns ok om det blir lite vila då jag har ett tag kvar i programmet innan det blir riktigt tungt. Väl där är det ju trist att bryta

Inget dåligt pass du drog iväg senast!
    Tråkigt me halsont dock, men en vilovecka av och till kan ju göra mer gott än ont :)

Hallåj där Johan! Japp, har lite att pyssla med hemma ändå. Hoppas inte det blir för långvarigt bara, är på semester egentligen.

Jo ang passet så flyter det på: höjning med 2,5 i bänk och 5 i mark/böj varje vecka. Ännu safe vikter iofs, men det känns ändå.

2.5 i bänk å 5 i mark/böj per vecka är ganska stora ökningar per vecka, programmet jag kör så ökar ja lika mycket varje månad :)

Hallå Mr! Mina stats är 137,5-210-197,5 som bäst. Nu ligger jag väl en del under det, särskilt i böjen. Har därför modifierat 1RM med ca 10 % ned.

Upplägget f.n är ett nioveckors där första halvan är lite lättare än den andra, progressionen är sådan. Målvikten är +10 kg mer på maxrep vid maxveckan i alla tre disciplinerna.

Programmet är fokuserat på explosivitet, stopp och en god del excentriskt utförande. Därför är inte så många mer övningar med i grundtänket förutom bänk-mark-böj, mest chins och lite axlar. Jag har dock lagt till fler och tror det går bra.

Jag tror jag PM: ar dig upplägget så får du se på det. Svårt förklara annars.

Vilket/vilka gym kör du på förresten?

Upplägget verkar inte va så dumt :)
    Själv ska ja köra på 5-3-1 iallafall tills nyår hade ja tänkt, har bytt program aldeles för mycket för att kunna utvärdera något under åren.
    Ja tränar uppe vid universitetet, ganska litet ställe, men det är helt okej för min del och så är det nära också :)

Johan85 wrote:
    Upplägget verkar inte va så dumt :)
    Själv ska ja köra på 5-3-1 iallafall tills nyår hade ja tänkt, har bytt program aldeles för mycket för att kunna utvärdera något under åren.
    Ja tränar uppe vid universitetet, ganska litet ställe, men det är helt okej för min del och så är det nära också :)

Du fick PM av mig?

Jag känner så väl igen det där med programbyte men har bestämt mig för att köra färdigt detta, maxreppa, deloada, utvärdera. Därefter står jag inför valet att givet viss framgång, köra en ny nioveckors, eller också tänker jag mig att jag kör på en variant av MM2K (detta fula namn).

Som i alla andra avseenden i livet så tycker jag det är fördelaktigt att ha någon form av plan att följa och utvärdera performance mot. Träningen blir så mycket roligare.

Uppe vid universitetet alltså? jag tränade för ca 12-14 år sedan på KAK vid Sundsta. Härligt ställe.

Ge järnet iafl: dina böjar och militärpressar är riktigt bra måste jag säga.

Jepp, fick PM.

Ja, programbyte är jag verkligen trött på, märker aldrig nån sorts progression.
    Har funderat på att testa köra på KAK, men de ä så omständigt att ta sig dit när man inte har bil (fattig student).
    Har kört mitt program 5 veckor nu, och gillar de, reps-styrkan har ökat väldigt, men vet inte hur max-styrkan är :)

Du kommer säkert fixa upp din max-styrka med ditt program, bara köra på!

Blev ett första pass idag efter ca en veckas förkylning inkluderande återhämtning. Det skadar inte att vila ibland då det ju finns fullt upp med göromål hemma att ta itu med. Igår blev det heldagsutflykt till Lysekil med omnejd dessutom.

Gick upp tidigt och matade av pass 1 vecka 5 med lite justeringar (bytte knäböj till frontböj, la in lite rodd etc).

Kommer köra ”vecka 5” nästa vecka (igen så att säga) så resterande träningspass denna vecka får syfta till att få upp fart och komma igång.

Bänpress medel med stopp och explosiv:

4x4x105 riktigt lätt, kör 3-2-1 (3 sek ned, 2 sek stopp, 1 sek upp)

Lite FU med 60 kg, 20 reps utan utlåsning eller stopp

Frontböj:

2x8x90
    6×100

Chins:

2×8
    1×8 med v-grepp

supersetat med

Sidolyft:

2x8x20
    1x8x15 framåtlutande

Shrugs (stående med roddutförande bakom rygg…):

2x10x65

Cuffar:

3 set x 15

Sittande rodd i Hammers friviktsmaskin (en arm i taget):

2x8x65 kg per arm

Bra pass med tanke på risigheten till och med igår!

På måndag är det vecka 5 på programmet. Idag stoppade jag in ett pass av typen ”dag 2” i schemat, dvs mark/böj och lätt smalbänk.

Det blev marklyft då jag körde frontböj som variant i förrgår.

Notering till passet är att jag passade på att lägga på lite tung vikt idag i marken. Detta då jag i programmet, hur explosivt det än månde vara, inte riktigt känner att CNS: en testas hårt nog. I repmaxberäkningen har jag lagt in mitt PB och justerat med 10 % (bla för att ta höjd för ryggskottet i våras…), kanske ligger jag för lågt där ändå?

Explosiva marklyft:
    4x4x140
    4×170
    2×190
    1×200
    1×205

1×210 TPB (bälte)

Skivstångsrodd:

6×110
    6×120
    6×130

Rotatorcuffar

Explosiv smalbänk FU med stopp:

2x10x70
    2x10x72,5

Hammer curls:

6×22
    6×24
    6×26

… supersetat med pushowns i trissa med tummen framåt & smalt grepp:

2×10

Kul att tangera ett gammalt PB efter 8 set. Idag hade jag ingen mer ork i kroppen, men det var ok fart på 210 kg ändå. Jag skall överväga att justera 1RM, eller så får det bli till nästa program.

Nästa vecka är böjvecka vilket blir kul: skall upp på +150 och köra, så nu börjar det så smått bli tunga vikter snart.

Grymma markar :emo-thumb

Rickard-SL wrote:
    Grymma markar :emo-thumb

Tack Mr! Ja 10-15 till är nog nära med mer optimering av passet?

Bra markat själv senast: känns grymt stabilt!

Pass 1 vecka 5:

Dåligt med ork på grund av litet födointag. Skulle kört igår men kände mig lite svullen i ena delen av halsen (igen?) så jag stod över. Idag var svullnaden minimal så jag tänkte som så att infektionen jag hade kanske dröjt lite men nu var ute?

Hursomhelst:

Explosiv bänk med stopp:

4x4x107,5

Floorpress med brett grepp och stopp:

6×110
    3×110

Knäböj explosivt:

2×127,5
    2×132,5
    2×137,5
    2×142,5
    2x147x5
    10×115

Chins:

3×8 (de sista på 3: e setet var lite boogie)

Sidolyft:

2x12x16

Cuffar:

2×15

Blodsockret sjönk som regalskeppet Vasa på vägen hem så nu har jag glufsat i mig en härlig gröda bestående av bl.a. sill, blodpudding, ägg, mjölk och blåbärsdryck samt EAA.

Pass 2 vecka 5

Lätt pass idag som klarades av på 40 min.

Explosiv lätt smalbänk med stopp:

2x10x72,5
    2x10x75

Medelmark:

4x4x155

Giant set:

Hantelcurls:

3x8x19

Jacksonshrugs:

3x10x70

Muslimen:

3x12xmaxvikt (megatrissad sak…)

Avslutade sedan med 2×25 situps

Högt tempo. Hade många reps tillgodo på huvudövningarna så det känns riktigt bra. Nu bör jag vara ordentligt sparad till lördag. Körde med långa stopp och mycket spänning i smalbänken.

Pass 3 vecka 5

Uppv med cuffar som vanligt

Bänkpress m stopp:

2×110
    2×112,5
    2×115
    2×117,5
    2×120
    10×100

Militärpress:

8×70
    2x8x60

Chins:
    2×8

Explosiva böj:

3x10x92,5

L hantelpress:
    supersetade

8×35
    8×25

Cuffar:

2×12

Alla övningar kändes lätt och stabilt

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 932 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.