Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Från fet till mindre fet på 4 veckor
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 juli, 2007 at 13:52 #82156Anonym anvandareMember6 juli, 2007 at 13:52 #768621Anonym anvandareMember
Tjena… fick lite självinsikt idag då jag kollade mig själv i spegeln och insåg att fan jag e inte fullt så tränad som jag vill vara (inte ens i närheten). Så tänkte att nu e de fan dax att göra nånting åt de här… Eftersom jag är ledig på obestämd tid betyder de att jag kan träna precis hela tiden….
Har inte tränat nu på säkert 2 månader så de kommer bli tungt som fan att komma igång. Men med rätt motevation går allt O en snäll mamma som lagar mat åt en
Vikten ligger just nu på 96Kg fördelat på 186cm…
Så har funderat fram o tillbacka på hur mycket jag kan träna om dagarna utan att dö i princip.. (jag kan inte dö. världen skulle vara en allt för bra plats utan mig). Hade tänkt att försöka NOLLA Kolhydraterna i min kost i ungefär 4 veckor för att sedan börja träna för att bygga muskler o kondition osv. (vet att de inte går att nolla helt, men jag gör mitt bästa ^^)
Hade tänkt att lägga upp de ungefär såhär:
08.00 Promenad i cirka 1h(innan frukost)
09.00 Frukost: Bestående tex av kvarg och Fun Light
10:00 Ut och spring allt mellan 5km o 1 mil beroende på steget
11:00 Gym pass
13:00 Lunch: beståenda av tex kyckling/Kalkon/fick och sallad lr liknande
17:00 Middag: Troligtvis samma som lunchen
18:00 Springa igen runt 5km
21:00 Promenad på ungefär 1-2h
23:00 Protein drink sedan sömn i massor
Ända värdet jag kan ge er styrkemässigt är på bänken (ja jag är bänkpress bög)
Skulle gissa att jag tar 130kg just nu va uppe i 140 i vintras men lumpen tär på en :'(
Men nu är de slut så nu kanske man kan komma i form igenHade ett ungefär liknande program för 1.5 år sedan då jag gick på gymnasiet tappade då från 102 till 89 kg på 5 veckor…. tränade iofs inte lika mycket den gången… träningen bestod då av att cykla 5 mornar i veckan, sedan 5 gym pass i veckan och 5 hockey pass i veckan.
Ge mig nu lite komentarer så jag vet vad alla tycker och om jag borde ändra något
7 juli, 2007 at 03:13 #768622Anonym anvandareMemberJävligt dåligt med kommentarer…. blir ju deprimerad :'( säg nånting för fan
7 juli, 2007 at 08:24 #768623Anonym anvandareMemberFör lite fett i kosten.
Personligen skulle jag även dra upp kolhydraterna lite, men om du trivs utan så kör på.Jag tror du kan tjäna på att skynda lite långsamt. 1 styrketräningspass och en löptur på 5km om dagen, varje dag(?) samtidigt som du försöker gå ner rätt mycket i vikt… Det kan nog bli lite för mycket. Imho
Men det kan ju vara kul och testa sina gränser också:emo-thumb
7 juli, 2007 at 13:19 #768624Anonym anvandareMembersebastian_B wrote:du kan ju testa träna sådär mycket om du pallar, men tror inte du orkar det så länge… har du tänkt nåt på återhämtning?Jo lite de som är meningen att se hur mycket man klarar av.. Kommer hålla på med de här så länge jag klara sedan dra ner på de… Sedan när jag är nöjd ska jag ta de lugnt nån vecka o bara köra några pass… Får se hur de går….
7 juli, 2007 at 13:21 #768625Anonym anvandareMemberregus wrote:För lite fett i kosten.
Personligen skulle jag även dra upp kolhydraterna lite, men om du trivs utan så kör på.Jag tror du kan tjäna på att skynda lite långsamt. 1 styrketräningspass och en löptur på 5km om dagen, varje dag(?) samtidigt som du försöker gå ner rätt mycket i vikt… Det kan nog bli lite för mycket. Imho
Men det kan ju vara kul och testa sina gränser också:emo-thumb
haha fast nu är de 2 löp pass om dagen Kmr ju så klart öka lite kh om jag märker att jag inte orkar…. Men hoppas ja ska klara de
10 juli, 2007 at 10:21 #768626Anonym anvandareMemberKörde igång allt igår. känner mig väldigt motiverad, känns väldigt bra..
Ända som förstörde min motevation var att jag tappat nyckeln till gymmet ligegr troligtvis kvar i bulgarien men har fått låna en kompis som inte har tid att träna.. så kommer väl igång idag iställetDagen såg allafall ut så här.
08:00 Promenad i ca 1h
09:00 Fruskost: Kvarg o fun light jordgubb
10:00 Skulle till gymmet men ingen nyckel så blev att springa istället
Sprang ca 4Km12:00 Lunch: kyckling börst med sallad
15:00 Ute o sprang igen. blev endast 3km denna gång tappade all kraft i spåret
17:00 Middag: egen komponerad räksallad. väldigt god ska tilläggas
19:00 Promenad i ca 2h höll bra tempo var helt slut när jag kom hem…
21:00 kvällsmål: kvarg o funlight
Gick i la mig kl 23 men kunnde inte riktigt sommna vet inte varför. hoppas jag är tröttare idag…
Dagens program kommer ut ikväll
10 juli, 2007 at 10:57 #768627Anonym anvandareMemberDet där verkar vara lite för extremt för att vara hälsosamt. Sätt dig ner och uppskatta din energiförbrukning och minska den med önskat antan kcal (500kcal brukar vara lagom) och fördela det jämnt med proteiner, kolhydrater och fett.
Gör du det kommer du sannolikt att må bättre, orka mer och du behöver inte ändra sedan ”då du inte orkar mer med det du håller på med nu”.
I mina ögon verkar den plan du har nu vara ett slags ”hollywood-jippo” som är gjort för att rasa i vikt på kort tid för att sedan börja hetsäta och gå upp dem igen.
Som sagt, min åsikt är att du bör satsa på en sund diet som du kan hålla på med tills du når önskat resultat.10 juli, 2007 at 13:37 #768628Anonym anvandareMemberhmaister wrote:Det där verkar vara lite för extremt för att vara hälsosamt. Sätt dig ner och uppskatta din energiförbrukning och minska den med önskat antan kcal (500kcal brukar vara lagom) och fördela det jämnt med proteiner, kolhydrater och fett.
Gör du det kommer du sannolikt att må bättre, orka mer och du behöver inte ändra sedan ”då du inte orkar mer med det du håller på med nu”.
I mina ögon verkar den plan du har nu vara ett slags ”hollywood-jippo” som är gjort för att rasa i vikt på kort tid för att sedan börja hetsäta och gå upp dem igen.
Som sagt, min åsikt är att du bör satsa på en sund diet som du kan hålla på med tills du når önskat resultat.Vet att de kan tyckas vara extremt.. Gör detta mycekt också för att testa vart ribban går.. höjer så klart mitt KH intag om jag märker att de absolut inte går… Men vill försöka pressa mig då jag gillar att göra de… Men tack för tippset ska ha de i åtanke när jag ska ändra mitt program om några veckor…
10 juli, 2007 at 17:23 #768629Anonym anvandareMemberTarrre wrote:Vet att de kan tyckas vara extremt.. Gör detta mycekt också för att testa vart ribban går.. höjer så klart mitt KH intag om jag märker att de absolut inte går… Men vill försöka pressa mig då jag gillar att göra de… Men tack för tippset ska ha de i åtanke när jag ska ändra mitt program om några veckor…Good:emo-thumb
10 juli, 2007 at 18:42 #768630Anonym anvandareMemberVaknade försent i morse då klockan vägrade ringa Eller ja den stod inställd 3 timmar fel..
Kom allafall upp o började gå.. var riktigt trött gick o gäspade hela vägen.. höll ett bra tempo, kännde dock att jag var skit trött hela tiden.. Snart gymmet.. var ett tag sen hoppas de går bra.Kännde verkligen att jag inte tränat på länge. kännde mig klen som en liten unge.
Värmde upp med att cykla 15min sedan göra 100 armhävningar..
Blev ett renodlat bröstpassBänkpress
6*3 90kglutande Hantelpress
6*3 30kgBakåtlutande flyes
6*3 20kgCabelcross
10*3 30kgrunt 1800 var jag ute i spåret o sprang.. blev endast 4 km då jag va trött som satan…
Blir en promenad senare ikväll…Maten under dagen har varit
Frukost: Kvarg o fun lightLunch: Kyckling bröst med sallad o nötter
Middag Kyckling bröst med salld o nötter(omväxling förnöjer)
Kvällsmålet blir nog ägg o sallad
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.