Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › från SUMO till FIT på en månad…!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 december, 2006 at 15:29 #85434Anonym anvandareMember29 december, 2006 at 15:29 #873180Anonym anvandareMember
började dieta på annandag jul.
startvikt: 121,2 kg (morgon)
dagens vikt: 117,8 kgmålet är att gå ner till 112 kg, på 4 veckor (totalt 9 kg).
”då vi ska åka till Thailand i slutet av januari”
(och när man ser ut som ett hängbuksvin, så är det inte roligt att visa sig i badbyxor)ganska enkelt, lite enformigt, men effektivt och tufft upplägg:
frukost: proteindrink med 3 dl havregryn + kaffe med mjölk.
mat under dagen: kycklingfilé, grönsaker och olivolja. (1 kg kyckling, 0,5-1 kg grönsaker, minst 1/2 dl olja)
efter träning: protein och lite kolhydrater (ex. på kolisar; banan, vitargo, popcorn, en bar etc.)
på kvällen: lite protein mat eller rester av dagens mat (kyckling etc.)
träning: 3-4 gympass/vecka (3-split) + promenader, lätta intervaller (brukar gå i sönder när jag trycker på), cykel och lite dance (playstation).
ungefärlig energifördelning;
protein: 300 g
kolhydrater: 150 g
fett: 100 g
kcal: 2700 kcal (endast huvudräkning)tillskott: protein, vitaminer, mineraler, 7-keto, kaffe och kanske någon laddningsdrink innan träning (kreatin, arginin etc.) (inga övriga tillskott!)
29 december, 2006 at 15:38 #873181Anonym anvandareMemberLycka till och hoppas motivationen håller:)
29 december, 2006 at 16:03 #873182Anonym anvandareMemberLitenkarl wrote:Lycka till och hoppas motivationen håller:)tack!
den måste hålla, kan ej se ut så här… (här skulle det egentligen varit en bild, men pga att den skulle vara allt för stötande mot känsliga personer och allt för skrattretande för övriga, så besparar jag er ev. illamående och skrattkramp)……men nu är tiden knapp och grottdjur kanske inte kommer in i Thailand! :unsure:
29 december, 2006 at 16:04 #873183Anonym anvandareMemberJOnas!!!
Du förstår att du namngivit dig själv nu va, hängbuken!
Får vi se lite före bilder? d måste förstå att det finns alltid de som sett värre ut och vi måste ju ha nått att jämföra med sen, kom iGEEEN!Kul att få läsa lite siffror också.
Ska bli roligt att följa din minidiet
så håll oss uppdaterade!Lycka till!
kRAMEN29 december, 2006 at 16:08 #873184Anonym anvandareMemberEva-Lotta wrote:JOnas!!!
Får vi se lite före bilder? d måste förstå att det finns alltid de som sett värre ut och vi måste ju ha nått att jämföra med sen, kom iGEEEN!Kul att få läsa lite siffror också.
kRAMENHaha ja och om nio kilo kallar vi han mini hängbuken :up:
Kör på Jonas29 december, 2006 at 16:12 #873185Anonym anvandareMemberLycka till !
29 december, 2006 at 16:15 #873186Anonym anvandareMemberinga morgon promenader ??
fasiken ladda pa rejalt da du har sa kort tid pa dig…get your as up and away !!
Lycka till nu och kor hart….
Mvh LillPelle[/QUOTE]
29 december, 2006 at 18:11 #873187Anonym anvandareMemberEva-Lotta wrote:JOnas!!!
kRAMENtack!
det där med hängbuk stämmer faktiskt (nästan inget fett på benen och 10 kg runt midjan, snyggt!)
jag har sådan buk, så jag ser ej min ***bilder vet jag ej om jag vill visa…
man kan inte tro att min 100 cm+ midja (vågar inte mäta), faktiskt blir ganska smal när vikten är neråt 100 kg (82 cm senast), men det är långt borta nu!
29 december, 2006 at 18:15 #873188Anonym anvandareMemberjocke wrote:Haha ja och om nio kilo kallar vi han mini hängbuken :up:
Kör på Jonasdet går bra!
men mindre måste den bli.efter träning:
proteindrink och popkorn. :pop:
29 december, 2006 at 18:50 #873189Anonym anvandareMemberkul med ännu en tråd… denna ska man titta i
lycka till och kör hårt29 december, 2006 at 19:27 #873190Anonym anvandareMemberHahaha
många skratt här…
jasså du har oxå testat varianten med popcorn efter träning :emo-thumb :pop:
man får passa på ju…
lycka till att slipa formen till beachen!!!! lite avis är jag allt att ni ska till thailand men diet….näeee inte sååå avis…
29 december, 2006 at 19:54 #873191Anonym anvandareMemberÄr popcorn en bra kolhydrat källa eller vadå?
29 december, 2006 at 20:06 #873192Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:började dieta på annandag jul.startvikt: 121,2 kg (morgon)
dagens vikt: 117,8 kgmålet är att gå ner till 112 kg, på 4 veckor (totalt 9 kg).
”då vi ska åka till Thailand i slutet av januari”
(och när man ser ut som ett hängbuksvin, så är det inte roligt att visa sig i badbyxor)ganska enkelt, lite enformigt, men effektivt och tufft upplägg:
frukost: proteindrink med 3 dl havregryn + kaffe med mjölk.
mat under dagen: kycklingfilé, grönsaker och olivolja. (1 kg kyckling, 0,5-1 kg grönsaker, minst 1/2 dl olja)
efter träning: protein och lite kolhydrater (ex. på kolisar; banan, vitargo, popcorn, en bar etc.)
på kvällen: lite protein mat eller rester av dagens mat (kyckling etc.)
träning: 3-4 gympass/vecka (3-split) + promenader, lätta intervaller (brukar gå i sönder när jag trycker på), cykel och lite dance (playstation).
ungefärlig energifördelning;
protein: 300 g
kolhydrater: 150 g
fett: 100 g
kcal: 2700 kcal (endast huvudräkning)tillskott: protein, vitaminer, mineraler, 7-keto, kaffe och kanske någon laddningsdrink innan träning (kreatin, arginin etc.) (inga övriga tillskott!)
Fan du väger mer än 25kg mer än mig men skall äta nästan 1000kcal mindre än jag dietar på?:pop:
29 december, 2006 at 23:05 #873193Anonym anvandareMemberlillp wrote:inga morgon promenader ??fasiken ladda pa rejalt da du har sa kort tid pa dig…get your as up and away !!
Lycka till nu och kor hart….
Mvh LillPelle
jag går upp mellan 03.30 – 05.00 2 av 3 veckor för att hinna till jobbet. det blir för lite sömn ändå, så det kommer inte på tal. men den 3:e veckan kan det bli en del morgon promenader.
PS. jobbar ca. 10 timmar/dag och under den tiden äter jag 20-50 g kolhydrater (grönsaker), det funkar inte att träna för mycket när man äter så pass lite.
äter bara kolhydrater till frukost (havregryn, 60 g kolh.) och efter träning (40-60 g). -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.