Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 1,782 total)
  • Author
    waco3000 wrote:
    Vilket fantastiskt bra initiativ av mig att börja läsa den här journalen oftare. Filmer, expertkommentarer, tekniktips… allt en medioker bänkpressare som jag kan behöva få tips om. Tack allihop!

Det har varit mitt tanke från början, att locka hit rävarna att skriva här och därmed locka hit alla andra. Snart ska jag byta namn till gibby och lägga ut olika reklambanners.

faran wrote:
    Kul med filmer! Overheadpressarna såg riktigt bra ut.
    Jag gjorde samma misstag som du och började med dragremmar direkt i marklyftet. Jag använder det fortfarande men tränar underarmar separat. Man vill ju inte sänka vikterna i marklyftet bara för att underarmarna ska få lite träning, då prioriterar jag hellre resten av kroppen. ;)

Tackar, Overheadpress är väll det enda jag är nöjd med där det ständigt går framåt utan trubbel.

Jag är inte uppe i höga vikter på marken ännu så jag tror jag ska börja om utan remmar, speciellt då det tydligen inte bara är greppet det handlar om utan även för att få bättre buktryck.

Angående marklyften:

Pröva nästa gång att ”krulla” tårna så att du står på hälen när du lyfter och känn skillnaden. Testa också att höja blicken lite, och när du dragit upp till knäna så prövar du att dra med nacken. Som om att du hade vikterna runt halsen, det ska sträcka i nackmuskulaturen. Känn skillnaden.

Ser ju grymt ut i övrigt! :up:

Jag skriver detta inlägg från andra sidan, ja ni hörde rätt. Jag är alltså död, nej nu skojade jag till det lite, men det var inte långt ifrån.

Skulle tränat i morgon, inte idag. Men nu blev det så att jag hängde med sambon trots att jag inte var taggad. Skulle jag inte gjort, kom fram och böjställningen var upptagen, när jag väll skulle köra kändes det fel från början. Eftersom jag var på gymmet utan powerrack och ej har spottare så körde jag bänk under röven. Det kändes dock otroligt jobbigt redan på första repet, och jag gick inte ens ner till parallellt, på 8e repet tog det bara slut, jag mest i skallen tror, kände bara ”nej dett går inte jag orkar inte” så jag satte mig ner. Jaha nu då? kanske hade jag orkat upp efter en stund men i det ögonblicket var det enda jag kom på att släppa stången.

Skrämmde livet ur hela gymmet gjorde jag, men förutom den otroliga skammen så klarade jag mig helskinnad. Men om inte bänken varit där vet i helvete vad som hänt. Kommer nog inte våga böja ”tungt” mer när jag inte har ett powerrack tillgängligt. Nej fy fan, pinsamt och jävligt och resultat ska jag självklart bjuda på nedan.

Efter denna lilla incident var jag ganska off men kämpade på.

Knäböj, +2,5kg
    90×7 MEGAFAIL
    80×9
    72×10
    50×20 Bara för att öva lite teknik

Raka mark under knä, +2,5kg
    85×8 lätt
    76,5×9
    68×10

Prone Row
    27,5×12
    21,5×13
    21,5×12

Shrugs hantlar
    34×15
    41,5×8

Chins supinerade, svag, förnedrad och deprimerad
    KVx8
    KVx6

Ja det var allt, nu till höjdpunkten, lägg märke till kommentaren i slutet ”gick de brau ellooor?” ”Ja……..för…tungt…..”
    [youtube=K1YHg1jh9Yc]

Lite lätta rep för att öva på min fruktansvärda teknik.
    [youtube=L8JzxOhCAkA]

Några raka mark under knä, mest för att jag nu filmar allt för att hålla koll på tekniken.
    [youtube=hwM31oKNjpw]

Nu blir det fan ingen mer film innan jag har skärpt mig, herregudars.

Warrior wrote:
    du ser inte så spinkig ut på videos…

bara kör på

byt i gammalt schema emot Warrior inspierat ala Genius

eller nåt

:)

skojar

kanske ibland

PEACE

Jag vet inte ens vad du kör för program leeeeeen! men tack för att du säger att jag inte är allt för spinkig.

Magnus Larsson wrote:
    Angående marklyften:

Pröva nästa gång att ”krulla” tårna så att du står på hälen när du lyfter och känn skillnaden. Testa också att höja blicken lite, och när du dragit upp till knäna så prövar du att dra med nacken. Som om att du hade vikterna runt halsen, det ska sträcka i nackmuskulaturen. Känn skillnaden.

Ser ju grymt ut i övrigt! :up:

Tips tycker jag om, tack ska du ha. Ska testa på Fredag :-)

Hoho, fy f*n… just kommentaren på slutet och ditt svar gjorde halva videon.

– Gick det bra?
    – Ja… för tungt.
    – Ja! He!

Äsch vafan spelar det för roll om du inte klarade det. Du försökte. Sedan kan det ju vara lurigt när man inte har rack om man är van med det. Men skit samma. Gå vidare bara. :)

Går man inte över gränsen vet man inte var gränsen går. Man kan upptäcka fail på så
    många härliga och oväntade sätt. Jag säger välkommen till klubben.

Gettodachoppa wrote:
    Går man inte över gränsen vet man inte var gränsen går. Man kan upptäcka fail på så
    många härliga och oväntade sätt. Jag säger välkommen till klubben.

hehe, ja som du vet skojar jag till det lite när jag skriver. Det var ju inte hela världen även om det var lite pinsamt och småfarligt. Men visst håller med dig, har bara fastnat i smithen och benpressen innan, detta var nytt.

Haha lite kul vare faktiskt, tur att du inte skadades bara. Kan vara lite sådär smått pinsamt att göra bort sig på gymet, har gjort det x antal ggr inte så kul :p

Tränar själv på en atletklubb med en herrans massa starka gubbar, och det händer väl
    titt som tätt att någon failar och måste lösa situationen på ett något sånär snyggt sätt.
    Det gäller bara att tänka efter lite så ingen utomstående stackare hamnar i kläm. Att det
    skramlar lite när vikterna åker i backen gör ingenting.

En av mina värsta fails var när jag fastnade mitt i reppen under något tungt bänkpass.
    Stången sjönk obönhörligen ned och lade sig som en snäll, tung elefant på mitt bröst.
    Och klovat hade jag också gjort, så det gick inte att tippa. Där låg jag, trött och tänkte
    att det här inte var sant. Lösningen fick bli den klassiska rullningen. Hade aldrig gjort den
    förut på så tunga vikter, men det gick.

Gettodachoppa wrote:
    Tränar själv på en atletklubb med en herrans massa starka gubbar, och det händer väl
    titt som tätt att någon failar och måste lösa situationen på ett något sånär snyggt sätt.
    Det gäller bara att tänka efter lite så ingen utomstående stackare hamnar i kläm. Att det
    skramlar lite när vikterna åker i backen gör ingenting.

En av mina värsta fails var när jag fastnade mitt i reppen under något tungt bänkpass.
    Stången sjönk obönhörligen ned och lade sig som en snäll, tung elefant på mitt bröst.
    Och klovat hade jag också gjort, så det gick inte att tippa. Där låg jag, trött och tänkte
    att det här inte var sant. Lösningen fick bli den klassiska rullningen. Hade aldrig gjort den

Vore ganska gött att träna på en atletklubb, där jag tränar får man egentligen inte ens släppa stången när man kör mark.

Rullningen väntar jag med spänning och fasa på.

Warrior wrote:
    goBER jag menade att du kunde träna precis som du tränar NU

1. men att du kunde dela upp seten över veckan istället för allt på en dag
    2. så att du tränar hela kroppen 3X i veckan

peace MANNEN/BROTHER

3. du skulle kunna förbättra din hypertrophy med 200% ifall du gjordE DEtta

jaja du menar så, jag tränar alla övningar 3 x per 14 dagar (några övningar oftare). Men ska ge mig på ett helkroppspass 3x i veckan senare så får vi se vad det ger.

Gettodachoppa wrote:

Den klassiska rullningen har man varit med om ett par gånger och det är lika läskigt varje gång hehe :P

Bra filmer du visar! En fråga bara.. Varför med bänk bakom??
    Skulle oxå vilja protestera mot kommentaren du fick när du körde marklyft. Om att ha bältet under magen.. Självklart får man ha bältet hur man vill och där det känns bäst . Finns inga såna regler som jag har hört o jag har tävlat i mark i flera år.Annars ser de bra ut ;-)

CinaP wrote:
    Bra filmer du visar! En fråga bara.. Varför med bänk bakom??
    Skulle oxå vilja protestera mot kommentaren du fick när du körde marklyft. Om att ha bältet under magen.. Självklart får man ha bältet hur man vill och där det känns bäst . Finns inga såna regler som jag har hört o jag har tävlat i mark i flera år.Annars ser de bra ut ;-)

Jag har bänken där för att jag är en mes, när jag kör på ett annat gym med powerrack så kan jag köra och inte vara rädd för fail då inget kan hända, men utan bänk och passare så vet ifan vad som kan hända ;-) Men jag ska börja köra böj på andra gymmet och öva upp tekniken och gå djupare. Så kanske jag sen kan köra utan powerack och utan bänk som andra normala människor.

Angående bältet så var det Pepz som är lite av en expert som tipsade om detta, antar att det har med buktryck att göra och det kändes bättre att flytta upp det. Men det gör man väll som man vill såklart :-)

Tommy Ivarsson wrote:
    Här är en kompis som bänkar på gymmet! Kolla hur han bygger sin brygga! ;)

[http://www.youtube.com/watch?v=hfoFFuzyqo8&feature=player_embedded]

Gober wrote:
    Jag har bänken där för att jag är en mes, när jag kör på ett annat gym med powerrack så kan jag köra och inte vara rädd för fail då inget kan hända, men utan bänk och passare så vet ifan vad som kan hända ;-) Men jag ska börja köra böj på andra gymmet och öva upp tekniken och gå djupare. Så kanske jag sen kan köra utan powerack och utan bänk som andra normala människor.

Angående bältet så var det Pepz som är lite av en expert som tipsade om detta, antar att det har med buktryck att göra och det kändes bättre att

flytta upp det. Men det gör man väll som man vill såklart :-)

Ja självklart ska man börja nånstan. O känner du dig osäker o inte har nån passare så e de ju bättre du kör med bänk tills du får in balans o sånt. Kommer inte ihåg hur jag gjorde , men körde säkert med bara stång el så tills jag vågade gå djupare:whistle:.
    Ok! Känns de bättre med bältet högre upp så e de bra, men absolut inget krav:). Lycka till!!

Det där gick ju ändå ganska bra, åtminstone jämfört med när det hände mig en gång för ett antal år sedan.

Jag var lite bakfull men bestämde mig ändå för att dra ett tungt benpass. Jag kör alltid utan bälte och just denna dag tyckte jag det verkade som en god idé att försöka sätta ett nytt 3RM på 130 kg.

Jodå. Jomenvisst. Good thinking, retard.

Första repset gick utmärkt men på rep nummer två tappade jag fokus av någon anledning och när jag kom i bottenläget – ATG – så hade jag tappat alls spänning i hela kroppen. Jag satt där i botten. Kom inte en millimeter.

Till saken hör att det var söndag, strax före lunch. Inte en käft på gymmet. Böjstången – inget rack – fanns i ett separat rum längst inne i gymmet. Förutom mig själv var det bara snubben i receptionen. Var han var har jag ingen aning om.

Så jag satt där, i bottenläget med 130 pannor på axlarna. Vad göra nu? Det här hade jag aldrig råkat ut för tidigare så jag visste inte hur folk brukar lösa sånt här.

Jag måste ha hjälp, tänkte jag.

”Hallå? Ho hooooo? Är det någon där? Hallåååååååå…?”

Inte ett ljud. Totalt ensam.

Här fick jag lite panik.

”Hallå…HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP FÖR I HELVETE!!!!!”

Jag insåg att jag helt enkelt blev tvungen att lösa skiten på egen hand och det enda jag kunde komma på var att stången nog måste bakåt på något sätt.

Jag tryckte stången uppåt med allt jag hade, samtidigt som jag fjädrade med benen i bottenläget och stången lättade från mina axlar men istället för att landa på golvet bakom mig – som jag hade räknat med – så landade stången på korsryggen, alldeles ovanför arslet.

Jag såg stjärnor av smärtan och ramlade ihop på golvet. Jag såg framför mig hur ryggraden gick i tusen bitar och hur jag nu var förlamad från näsan och neråt. Resten av mitt liv skulle jag få ligga i en säng och få kommunicera med hjälp av ögonbrynet kopplat till någon datasensor, eller liknande.

Så blev det inte. Jag överlevde utan men, bortsett från en ganska mörbultad korsrygg men det var sista jävla gången jag körde böj utan ett rack eller passare. Fy helvete. Jag ryser än idag när jag tänker på skiten.

Ursäkta novellen, Gober. Jag fick lite flashbacks här bara.

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.