Gober börjar om

Home Forums Seriösa träningsjournaler Gober börjar om

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,501 through 1,515 (of 1,782 total)
  • Author

Ser mycket gott ut med såna där mackor. Huvaligen. Och paprika är sjukt gott
    tillsammans med ost och skinka.

Måste säga att vi (jo, vi) som inte är några massamonster får kompensera med en bättre
    form. En god form slår alltid riktigt högt i mina ögon, oavsett kroppsvikt (så länge man
    inte ser bara benig och tanig ut dvs). Det blir liksom väldigt snyggt ändå.

Du är på g, Gober.

Kommer droppa det sista nu när du börjat med cardio det är en sak som är säker, skönt att ha sparat det såpass länge ändå så du kan ta till det nu mot slutet.

Kör hårt nu, det börjar se riktigt bra ut!

Gettodachoppa wrote:
    Ser mycket gott ut med såna där mackor. Huvaligen. Och paprika är sjukt gott
    tillsammans med ost och skinka.

Måste säga att vi (jo, vi) som inte är några massamonster får kompensera med en bättre
    form. En god form slår alltid riktigt högt i mina ögon, oavsett kroppsvikt (så länge man
    inte ser bara benig och tanig ut dvs). Det blir liksom väldigt snyggt ändå.

Du är på g, Gober.

haha, nåja vi är inte i riktigt samma klass även om du nu inte är något massafreak ;-) Men visst är det väl så att om man som jag inte har så mycket muskler (eller väldigt lite till och med) lika gärna kan komma i riktigt bra form. Men efter dieten år 2020 ska det fan se riktigt bra ut. Det bör jag väl lyckas med :-) Tror jag kan ha tappat lite av mina redan små muskler på denna snabba diet, men det kommer nog snabbt tillbaka på överskott. Jag gråt inte över spilld mjölk.

Och visst är det gött med sådana mackor.

Ritchan wrote:
    Kommer droppa det sista nu när du börjat med cardio det är en sak som är säker, skönt att ha sparat det såpass länge ändå så du kan ta till det nu mot slutet.

Kör hårt nu, det börjar se riktigt bra ut!

Ja cardio ett par veckor kan man stå ut med, tack ska du ha : )

De där med att vara ”proppad” på diet känner man igen men har ett tips Tarmslim bara naturliga produkter dock rätt dyrt men kolla upp de. Fy fan vad det funkar bra skiter ut saker man åt när man gick i lågstadiet :P Inte att rekommendera att träna knäböj,benpress,marklyft dagen efter intag =)

[http://naturprodukter.se/visa_produkt.asp?t=Tarm+Slim+90+tab&id=1186&lang=sv]

^^Tack för tipset men jag har ”löst” problemet. Vilken föranleder mig att vidare framföra ett glädjetjut! TODAY IS A GOOD DAY!

Justerade kosten och idag la jag några riktiga praktexemplar som skulle göra vilken mor som helst stolt. Så jäkla gött, har varit på riktigt dåligt humör pga magen men nu hör jag fåglar sjunga igen.

Vikten trillade ner ett stort steg idag (och det var innan jag var på dass) och nu ser det ut så här i slutet på v.13:

Vikt: -12.3kg
    Midja: -12cm nu 76cm :-)

När jag vägde samma efter förra dieten (då avslutade jag den på denna vikt) så hade jag 80cm i midja.

Dagens pass flöt på riktigt fint och jag var inspirerad av Gettodachoppa och körde snygga siffror.

Böj
    75×5
    75×5
    75×5

Raka mark
    72,5×6
    72,5×6
    72,5×6

Chinups
    kv+15kg x 6
    kv+15kg x 6
    kv+15kg x 6

Pronerow hantlar
    32,5×6
    32,5×6
    32,5×6

Stångcurl
    40×6
    40×6
    40×6

Chins brett grepp
    kvx6
    kvx6
    kvx6

Avslutade med lite hammer med rep och lite bensparkar dropset.

När jag kom hem lagade jag till detta
    [img=http://i42.tinypic.com/25874t0.jpg]Gryta med 600g fläskfilé, 200g färsk stark korv, skogssvamp, paprika, lök, kalvfond, kantarellfond,, lite turkisk yoghurt, lite chilisås milda 4%, kryddor. Pressad potatis till det, och HERREGUD vad gott det var då jag inte tillåtit mig gryta på ett bra tag nu. Riktigt grädde hade förstås varit bättre men så kul ska vi inte ha.

Blev inspirerad av Gettodachoppa (igen) och tog en bild innan jag la mig igår kväll.[img=http://i42.tinypic.com/33wqu53.jpg]Försökte ta en bild på ryggen men det är svårt och den omvända kameran på iPhone är helt värdelös, låg upplösning, ingen vitbalans osv så det blir tyvärr inte bättre. Man ser dock att det börjar bli ganska knöligt.[img=http://i42.tinypic.com/10ej3sy.jpg]Nu tänker jag gå ut på en powerwalk i den fina vädret.

Ser ju skitbra ut! Härligt jobbat :-) !

Ett tips om du vill ta bilder på ryggen. Ladda ner någon camera applikation (jag kör med camera+), de har oftast en timerfunktion på 5,15,30 sekunder.

kuulan wrote:
    Ser ju skitbra ut! Härligt jobbat :-) !

Ett tips om du vill ta bilder på ryggen. Ladda ner någon camera applikation (jag kör med camera+), de har oftast en timerfunktion på 5,15,30 sekunder.

Jag har camera+, den är bra men fortfarande så är omvända kameran skit. Men visst, har man någonstans att ställa kameran så man kan fota med självutlösare och med den riktiga kameran i telefonen så funkar det ju. Får ta bättre ryggbilder mer en riktig kamera senare istället.

Och tack ska du : )

76cm!!riktigt bra d Gober,kan inte vara långt kvar nu va?

Galten wrote:
    76cm!!riktigt bra d Gober,kan inte vara långt kvar nu va?

Jag hoppas på 2kg till. Men det känns som typ 10kg när jag kollar på magen osv. Men som sagt 2kg till så är jag på yttre gränsen för den gräns jag satte upp. Vi får hålla tummarna. Jag har aldrig haft så smal midja osv, och inte vägt mindre än såhär sedan jag började träna så jag vet inte vad som kommer ske med bf % efter ytterligare 2kg.

Slutar väll med att jag väger 11kg :-D

Gober wrote:
    Jag hoppas på 2kg till. Men det känns som typ 10kg när jag kollar på magen osv. Men som sagt 2kg till så är jag på yttre gränsen för den gräns jag satte upp. Vi får hålla tummarna. Jag har aldrig haft så smal midja osv, och inte vägt mindre än såhär sedan jag började träna så jag vet inte vad som kommer ske med bf % efter ytterligare 2kg.

Slutar väll med att jag väger 11kg :-D

hahaha,jo det är riktigt kul att se förändringarna på bilder nu när du är så pass nära målet,vikten är en sådan där löjlig grej att hänga upp sej på nu när du är nere på magrute nivå:-)man får ju tänka på att Frank Zane vann väl Mr.olympia titeln på runt 84 kg rippad och han såg då knappast liten ut:up:

råkade även googla Frank zane´s midjemått,tog det första jag hittade….

74 cm
    84kg

på 174cm kort:-)

Nej nej nej, jag fattar ju att det är något lurt (att du är typ 142cm lång eller något) men du ska inte ha en smalare midja än mig Gobbe!

Vad är det för skillnad på chins och chinups?

waco3000 wrote:
    Nej nej nej, jag fattar ju att det är något lurt (att du är typ 142cm lång eller något) men du ska inte ha en smalare midja än mig Gobbe!

Vad är det för skillnad på chins och chinups?

hehe, Lady Gober :-)

Chinups är supinerat grepp, dvs handflator mot dig.

Galten wrote:
    råkade även googla Frank zane´s midjemått,tog det första jag hittade….

74 cm
    84kg

på 174cm kort:-)

Finns även stats på honom där det står ca 73cm i midja. får väl bli det jag jagar, muskelmassan ligger man ju x-antal kg efter ;-)

Sjukt fin fysik, smala leder och ”lagom” med muskler.

Körde en powerwalk på 1.1 mil i eftermiddags, tur var väl det för kvällsmaten intogs precis.

Hemgjord tacokrydda blandades med
    445g älgfärs
    100g nötfärs
    77g svarta bönor

Tillbehör
    100g gräddfil
    50g västerbottenost
    50g tortilla
    avokado och diverse grönsaker
    salsa osv.

Orkade dock inte äta all färs och lämnade lite….nu står magen ut vill jag lova.

Dagens kost för den nyfikne

1. PWO bestående av 40g sviskon, 10g russin, 50g äpple, 2 skopor Vip-Extreme, 1 Celsius Berry.

2. Träning, EAA före, BCAA under.

3. Postmeal, den tidigare redovisade grytan.

4. Powerwalk postmeal. EAA och 30g Marshmallows

5. Ovan redovisade tacos

ca 1700kcal minus färsen jag lämnade efter mig. Då är alltså powerwalk och träning bortdraget från totala intaget annars hade det varit kris ;-)

Imorrn ska jag gå upp med solen och göra Amerikanska pannkakor till tjejen innan hon sticker till jobb. Till det blir det bär, sylt och lyxglass från Olov Viktors, den glassen måste ni köpa även om den är dyr (69:- för 0,5L) så är det den godaste som jag någonsin ätit. Finns bla på Cajsa Warg i Stockholm har jag hört.

Blir presspass på kvällskvisten imorrn.

Riktigt skönt tryck i ådrorna :) Ser bra uut, äter som en kung också

Man ser att du tightat till dig över ryggen. Och din midja är fan ouppnåeligt smal nu. 76 cm… jösses.

Zane’s fysik är ett bra exempel på att kroppsvikt bara är en siffra.

Viewing 15 posts - 1,501 through 1,515 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.